To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Oponki zimowe - jakie ??

Robson86 - 03-11-2007, 15:34

Gattsu napisał/a:
uważam, że nie masz kompletnie racji mówiąc, że zakładanie węższych opon na zimę jest bez sensu i niebezpieczne

Tez uwazam ze w warunkach jakie mamy na naszych drogach (czyli calkowicie inne niz np. w krajach alpejskich) nie ma sensu zakladanie waskich opon-gdzie przede wszytskim liczy sie dobra trakcja jakies tarcia itp. . Sam jezdze na zimowkach "identiko" takich jak letnie 195/60/R15 i jeszcze nigdy nie bylem zawiedziony z takiego wyboru(a smigam czesto na narty w gory gdzie sniegu jest wiecej niz u mnie :D ) i . Nawet dzisiaj jak w serwisie Goodyear rozmawialem z jakims kierownikiem to mowil ze sam poleca opony o takim samym rozmiarze jak letnie no ewentualnie odrobine wezsze np. 195-185 ale to jest max.
Pozdroo

Anonymous - 03-11-2007, 19:06

Cytat:
Zwycięstwo w teście opon zimowych ADAC 2007 !

Nowa opona Michelin Primacy Alpin PA3 zwyciężyła w klasyfikacji generalnej, została nagrodzona najwyższym wyróżnieniem - "wysoce godna polecenia" - w teście przeprowadzonym przez Allgemeiner Deutscher Automobil Club (ADAC), Niemieckie Stowarzyszenie Motoryzacyjne i największy automobilklub w Europie.

Test porównawczy, przeprowadzony przez ADAC - obejmował 16 marek opon zimowych typu 205/55 R16 H. Opony testowano pod względem przyczepności na nawierzchniach drogowych pokrytych śniegiem i lodem jak również na nawierzchniach mokrych i suchych. Mierzono także trwałość opon i właśnie w tej kategorii Michelin Primacy Alpin uzyskała absolutnie najwyższy wynik pokonując wszystkich konkurentów.

W swojej ocenie, ADAC określa nową oponę Michelin Primacy Alpin PA3 jako "bardzo wyważoną, najlepszy wynik na nawierzchni suchej, dobry na nawierzchni mokrej i na śniegu i bardzo dobry w zakresie wytrzymałości."


Kupić te opony? Chyba lepszych nie znajde, co?

jaxan - 03-11-2007, 19:07

saphire napisał/a:
arturro napisał/a:
ale analizowaliscie ile czasu auto jezdzi po golym sniegu w zimie?? chyba tylko do czasu az zostanie on usuniety z drogi przez drogowcow.


To zależy w jakim regionie kraju. U mnie 80% zimy to jazda po śniegu 10% błoto pośniegowe i 10% mokry asfalt. :badgrin: :badgrin: :badgrin:


U mnie jest tak samo. Mieszkam na wsi, z głównej drogi, która nie zawsze jest czarne do domu mam do pokonania jakies 200m pod sporą górke... i napewno nie odśnieżana do sucha.
A druga sprawa jeśli ktoś ma zamiłowania narciarskie (jak ja :) to po pierwszym wypadzie na stok doceni dobrze dobrane zimówki :D Drogi pod wyciągi są zawsze pokryte śniegiem, tak samo jak parkingi. Dobra zimówka to majątek :)

Robson86 - 03-11-2007, 19:40

jaxan napisał/a:
jak ja to po pierwszym wypadzie na stok doceni dobrze dobrane zimówki

wtedy lepsze niz rozmiar jest "marka" opony. Bo duzo lepsza bedzie 195tka np Goodyeara ultra grip7 od 175tki jakiejs debicy frigo czy sporivy np. W prawdziwie ciezkich warunkach to zadna opona nie da rady (bez kolcow ofcorz) :D
Lighthammer napisał/a:
Nowa opona Michelin Primacy Alpin PA3

dobra oponka na ten sezon jest rowniez Dunlop SP Winter Sport 3D :)
jaxan napisał/a:
Dobra zimówka to majątek

dobra zimowka w zimie przede wszystkim :)
pozdroo

Anonymous - 03-11-2007, 19:49

Gattsu napisał/a:
arturro: uważam, że nie masz kompletnie racji mówiąc, że zakładanie węższych opon na zimę jest bez sensu i niebezpieczne.


ok a ja uwazam ze ty nie masz kompletnie racji lub mnie nie zrozumiales, nie neguje zmiejszania rozmiaru bo sam mam z 235 na 195 ale zakladanie 175 do auta ktore potrafi jechac dosc szybko uwazam za bezsens, ot i moja teza.

Anonymous - 03-11-2007, 19:57

Czyli mogę kupić Michelin Primacy Alpin PA3 w romiarze 195/60R15 (mniejszych rozmiarów tych opon chyba nie ma) i nie będą na zimę za szerokie?

Cytat:
Michelin Primacy Alpin PA3 to nowa opona przeznaczona do komfortowych samochodów, o podwyższonych osiągach takich jak: Mercedesy B, C, E, Volkswagen Touran, czy Renault Laguna.

Michelin Primacy Alpin PA3 to doskonały przykład bezpośredniego wpływu zaawansowanych rozwiązań na nasze bezpieczeństwo. Droga hamowania na mokrej nawierzchni, w stosunku do poprzedniego modelu Pilot Alpin PA2, skróciła się aż o 1,7 m. Tak dobry wynik jest możliwy między innymi dzięki innowacyjnej technologii Helio - compound, która wykorzystuje w mieszance gumowej bieżnika naturalny olej słonecznikowy. Pozwala to na lepszą dystrybucję energii na bieżniku, nawet w niskich temperaturach. W efekcie opona lepiej przylega do nawierzchni mokrej bez straty parametrów na nawierzchni suchej.

Kolejną zaletą Michelin Primacy Alpin PA3 jest zwiększona przyczepność opony na śniegu. W porównaniu do poprzednika nowy model zapewnia o 10% procent lepsze przyspieszenie i poprawę prowadzenia w typowo zimowych warunkach. W Primacy Alpin PA3 zastosowano technologię StabiliGrip, czyli trójwymiarową kombinację dwóch typów lameli: samoblokujących Bi-Directional oraz Variable Geometry. Te pierwsze pozwalają gęściej ponacinanym klockom wgryzać się skutecznie w śnieg i lód, a jednocześnie zapewniają wysoką sztywność bieżnika, dzięki czemu samochód prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Z kolei technologia Variable Geometry (lamele o zmiennej geometrii - pofalowane na powierzchni, proste u podstawy) zapewnia większą stabilność przy dużych prędkościach. W porównaniu do modelu Pilot Alpin PA2 nowa opona ma dodatkowo o 27% gęstsze lamele, co oznacza +27% więcej pracujących krawędzi na bieżniku.

Michelin Primacy Alpin PA3 to także krok na przód w kwestiach ekonomicznych. Zmniejszenie oporów toczenia, wpływa na obniżenie zużycia paliwa. W przypadku nowego modelu opór toczenia jest niższy o 7% niż w przypadku Pilot Alpin PA2. Jednocześnie opona zachowała typową dla swojego poprzednika długą żywotność

Rafal_Szczecin - 03-11-2007, 20:07

Lighthammer napisał/a:
Czyli mogę kupić Michelin Primacy Alpin PA3 w romiarze 195/60R15 (mniejszych rozmiarów tych opon chyba nie ma) i nie będą na zimę za szerokie

3 razy jak nie wiecej bylo juz napisane przez ktorego z uzytkownikow , ze jezdza na takich oponach czy to w lecie czy w zimie.

ja jezdze na takim rozmiarze zarowno w lato i zime i nie narzekam, wiec prosze Cie o dokladniejsze czytanie .

wolgaster - 03-11-2007, 20:20

A ja mam u siebie od 3 sezonów 175/65/14 i uważam to za dobry wybór. Byłbym skłonny założyć ostatecznie 185 ale wg. mnie zakup opon w rozmiarze 195 to już przesada. Dojazd na Przełęcz Okraj lub do Jakuszyc na takich walcach kończyłaby bardzo szybko. W warunkach górskich opony "szerokie" nie mają racji bytu. Sprawdzone i potwierdzone przez rodowitego mieszkańca KARKONOSZY. A co dojazdy z dużymi prędkościami to na zimówkach na A4 jeździłem 190 km/h i nie było problemu - naturalnie kiedy warunki pozwalały. Nie jestem samobujcą.
arturro napisał/a:
zakladanie 175 do auta ktore potrafi jechac dosc szybko uwazam za bezsens, ot i moja teza.


A gdy leży dużo śniegu, jest ślisko itp.itd to czy będzie to 165 czy 235 to i tak nie polatasz szybko bo warunki i zdrowy rozsądek na to nie pozwoli i naturalnie opony które nie zdołają rozbujać auta bo wcześniej im trakcji braknie.

JACHU 74 - 03-11-2007, 20:52

Mam BARUMY POLARISY2 jestem znich zadowolony
Anonymous - 03-11-2007, 21:58

Cytat:
3 razy jak nie wiecej bylo juz napisane przez ktorego z uzytkownikow , ze jezdza na takich oponach czy to w lecie czy w zimie.

ja jezdze na takim rozmiarze zarowno w lato i zime i nie narzekam, wiec prosze Cie o dokladniejsze czytanie .

Przeczytałem cały ten wątek :) . Doczytałem się, że producent rekomenduje 175/60 i wolałem jeszcze raz zapytac, bo szkoda by było 1500zł.

turek61 - 03-11-2007, 22:18

A ja zamawiam Sawy bo nie jestem tak bogaty jak Lighthammer, :
http://www.netcar.pl/Opon...22290,5,i2.html
Myślę, że jak na tę cenę to bardzo dużo jest opinii pozytywnych więc po co przepłacać 8)
Jak przyjdzie gołoledź to czy to Michelin czy Dębica to i tak będziemy się ślizgać jednakowo nie ważne kto ile zapłacił :D

Anonymous - 03-11-2007, 22:43

Lighthammer, pisał o sponsorach testów opon, a sam przedstawia test ADAC???
Moim zdaniem powinienneś założyć gąsienice śniegowe, są zajebiście szerokie i mają ciekawy bieżnik:)

jaxan - 04-11-2007, 01:09

turek61 napisał/a:
A ja zamawiam Sawy bo nie jestem tak bogaty jak Lighthammer, :

To jest nas dwóch!:) Też takie kupiłem i również w netcar. Poczytałem, popytałem i jak za ta kase to nic lepszego nie znajdzie, a niektórzy twierdzą, że lepsze od dużo droższych... jakie sa to zobaczymy niebawem, bo dzis na podkarpaciu juz śnieżkiem zamiotło... acz kolwiek śladowe ilości.
Robson86 napisał/a:
Bo duzo lepsza bedzie 195tka np Goodyeara ultra grip7 od 175tki jakiejs debicy frigo czy sporivy np.

Co do dębicy to bym uważał bo jeśli chodzi o śnieg to chyle czoła przed ta oponą, ale błodo pośniegowe i woda ją eliminują zupełnie.
Nie sugerował bym się zbytnio marką, jak pisał Robson86, bo znam ludzi którzy przeklinają na Micheli, Dunlop a są i tacy, którzy chwala Dębice, Fuldy czy wspomniane juz Sawy. Jeśli kogoś stać może kupować drogie opony z wyższych półek i pewnie się sprawdzą ale w tych tańszych też dobrze wybrać można.

saphire - 04-11-2007, 11:28

Także parkę nowych kupuję na ten sezon: Sava Eskimo S3
Anonymous - 04-11-2007, 11:48

arturro:
"sam mam z 235 na 195 ale zakladanie 175 do auta ktore potrafi jechac dosc szybko uwazam za bezsens, ot i moja teza."

Nie jest to bezsensem założenie do carismy rozmairu na zimę 175, jeżeli fabrycznie było zakładane 185...
Bezsensem jest twoja zamiana rozmiarów ogumienia o 4 (albo nawet 5) rozmiarów szerokości w dół... Jeżeli w a6-ce masz 185 to zdaje się, że trochę za mało, jak na tak duże i ciężie auto...
Zresztą każdy zakłada przeważnie opony takie na jakie może sobie pozwolić, ale dobrane w optymalnym rozmiarze... Tymbardziej, że zimą i tak nie jeździ sie tak ekstremalnie jak w lecie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group