L200 Techniczne od 2006r - Oponki dla eLżbietki
Kibloo - 22-09-2007, 23:10
Ryży Koń napisał/a: | E nie rób scen. Wszystko spoko. Na czarnym tylko mięczaki właczaja 4x4 Twardziele idą bokiem :d |
Wiesz a'propos jazy bokiem, to widzialem raz navarę idącą bokiem po dwupasmówce w Gdańsku w czasie deszczu i... szczerze jedna wolę swoją Elkę z włączonym 4H na czarnym, poprostu nie lubię, kiedy mnie tył wyprzedza...
Nie mniej pozdrawiam
co do tematu:
Ja brykam na standardowych Brydżach H/T 245/65 R17 M+S i jak masz nową elkę to z 4H nawet na mocno mokrym nic się nie dzieje, a błotko tez przeskoczy kiedy trzeba.
Nokiany Hakapelita używamy w firmie w 3 samochodach jako zimówki, i jeśli wersja SUV jest taka dobra jak pozostałe, to polecam- Finowie rzeczywiście znają się na oponach
Anonymous - 25-09-2007, 11:46
Mam problem z wyborem opon na zimę. Głównie czarne i miasto ale las, błoto też. Na pewno zimówki. Chciałem BFG Winter Slalom ale nie ma ich w 17tkach. Trzeba kupić felgi (i tak zamierzałem), tylko jaki rozmiar? Ewentualnie Coopery...
Gene - 25-09-2007, 11:52
16" na te bedzie wiekszy wybor
Anonymous - 26-09-2007, 07:32
tylko 16' (lub większe) L200 ma tarcze hamulcowe 16' więc mniejsze felgi się nie mieszczą
Anonymous - 26-09-2007, 11:43
W takim razie 16-tki (tez dobry wiek...) A jaki rozmiar opon?
Anonymous - 27-09-2007, 12:23
MariuszG napisał/a: | W takim razie 16-tki (tez dobry wiek...) A jaki rozmiar opon? |
No.. gumke, to sam powinienes wiedziec jaka zalozyc a jak nie to przeczytaj uwazniej wypowiedzi kolegow z tego tematu. Dokladnie i po sznureczku opisali co i jak.
Anonymous - 28-09-2007, 22:41
Cześć.
Myśląc o zakupie opon zimowych do nowego L200 wpadłem na pomysł,żeby z przodu założyć 245/65/17 /taki rozmiar jak opony letnie/ ,a z tyłu coś większego.
Przecież do tyłu chyba nie będzie problemu z założeniem większego rozmiaru.
Napiszcie czy to ma jakiś sens?
Może moje piękne L200 byłoby jeszcze piękniejsze
Jak to może wpłynąć na właściwości jezdne auta w zimie?
Pozdrawiam.
Kibloo - 28-09-2007, 23:00
nie wiem czy dobrze myślę, ale znaczna różnica rozmiaru ponad założony przez producenta, szczególnie małe z przodu a duże z tyłu (kiedy zalecane są równe) mogłoby w szczególnym przypadku spowodować "głupienie" kontroli trakcji, ponieważ prędkość obrotowa osi (przód- tył) będzie się różnić, a komputer to stale kontroluje. Może kraczę, ale lepiej skonsultować się z serwisem (dobrym) lub kimś kto się na tym zna, niż wywalić kupę kasy na oponki i nie móc ich używać.
pozdro
P.S. poza tym lekki tył i szeroka opona (245 to i tak dość szeroko) na śliskiej nawierzchni to nie jest najlepsze rozwiązanie, mogą być problemy z przyczepnością... ale polecam konsultację z fachowcem. jeszcze raz pozdrawiam
Anonymous - 29-09-2007, 01:01
Witam kolegów po "chwilowej" nieobecności!
Temat opon, felg, kół przerabiałem w L200 chyba jako pierwszy .PATRZ :
"NOWE L 200 Uzytkownik-PRAWDA -Droga i teren..teraz DUŻE koła"..
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=8296
Największe max. jakie wejdą bez liftu budy o to 265/75/R16 (wysokosc 80,39cm) , i na takich przejechałem juz prawie 10kkm BF GOODRICH A/T. Budowa felg stalowych 16" MANGELS czy DOTZ powoduje ze ramiona wewnetrzne felg ocieraja o zaciski hamulcowe, dlatego zastosowalem dystanse , na przod +25 mm przy ET 38, a na tył załozylem dla symetrii identyczne felgi tylko z ET13 bez dystansow.Felgi to DOTZ Dakar.
W razie pytań służę pomocą.
Pozdr
dominges NSX
miczon - 29-09-2007, 12:41
ed1 napisał/a: | Przecież do tyłu chyba nie będzie problemu z założeniem większego rozmiaru.
Napiszcie czy to ma jakiś sens? |
Może pojawić się problem przy dołączeniu przedniego napędu. Oczywiście zależy to również od tego, jaką masz wersję "elki" i jaką masz skrzynię biegów. Przy przenoszeniu napędu na koła o dwóch różnych średnicach mogą być jaja. Pytanie jak z tym sobie komputer poradzi.
Januszl200 - 01-10-2007, 11:56
nsx! Trafny dobór opon i felg
Mam ten sam zestaw tylko rozmiar 245 (nie mam nakładek na błotniki i większy rozmiar wychodzi za obrys karoserii)
Anonymous - 01-10-2007, 11:59
A jakie masz felgi?
Januszl200 - 01-10-2007, 13:08
16" Dakar ciemny chrom.
Tak sobie pomyślałem, że alusy są za delikatne na auto, co by nie mówić, terenowe.
Anonymous - 01-10-2007, 13:26
A co z dystansami?Jak rozumiem masz zamontowane? A skad wiedziales ze trzeba zamontowac ? Bo ja najpierw kupilem felgi 15" , Juz po zakupie felg i opon 15 " przekonalem sie ze nie wejda 15, Oddalem z trudem felgi i opony , zamowilem 16 " i opony,znow sie przekonalem ze 16" nie wejda bo tym razem ocieraja o zacisk hamulcowy ,kolejny wydatek - dystanse , nerwy, czas , nie mowiac o ciaglych kosztach transportu.Potem jeszcze musialem dokupic 2 felgi o ET 13 na tyl ,bo po zalozeniu dystansow na przod -przod odstawal.Tak zakonczyla sie moja dluga walka z dopasowaniem felg i opon do Miska.Powiedz jak Tobie udalo sie spasowac calosc?
Januszl200 - 01-10-2007, 13:56
Mam l200 z 2000r. tzw. wersja work czy jak tam nazwać - do pracy. Oryginalne ogumienie to 205x75x16". Troche wątłe jak dla mnie. Chciałem mieć opone troche agresywną więc padło na BF-ki. Dystansów nie mam a opona się mieści.
|
|
|