To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie

Luk - 30-11-2008, 23:54

lukasz napisał/a:
zastanawiałeś się nad wersją intense? czemu wziąłeś invite? pozdro!


Bo intense była droższa :)
Tak naprawdę to Invite mi wystarczyło. Intense ma fajne fele, progi, radio, ale... droższe :) Traktując samochód jednak jak narzędzie, to był taki kompromis. Gdybym chciał być na maxa praktyczny, to bym wziął Skodę Octavię (która nota bene w tym wyposarzeniu była 10-15 tys droższa), a ja jednak chciałem mieć coś fajnego :) Chciałem używaną Mazdę 6, ale nie mogłem znaleźć fajnego egzemplarza, myślałem o SAABie 9.3, ale te nowsze to tylko sedany, a kombi baardzo mało na rynku... No i pewnego dnia zobaczyłem w TV reklamę (pikanterii dodaje fakt, że sam pracuję w reklamie, więc nie powinienem być podatny :mrgreen: ) No i poza tym założyłem sobie pewien pułap rat leasingowych (który i tak przekroczyłem :) ) Ale mam za to auto oryginalne, dobre (mam nadzieję) i japońskie. I oto chodziło. :D (Bo Toyoty jakieś nijakie takie... :) )

michalek_p - 01-12-2008, 10:27

lukasz: jazda tylko po miescie
jaca71 - 01-12-2008, 21:50

Luk napisał/a:
Chciałem używaną Mazdę 6, ale nie mogłem znaleźć fajnego egzemplarza, myślałem o SAABie 9.3, ale te nowsze to tylko sedany, a kombi baardzo mało na rynku... No i pewnego dnia zobaczyłem w TV reklamę (pikanterii dodaje fakt, że sam pracuję w reklamie, więc nie powinienem być podatny :mrgreen: ) No i poza tym założyłem sobie pewien pułap rat leasingowych (który i tak przekroczyłem :) ) Ale mam za to auto oryginalne, dobre (mam nadzieję) i japońskie. I oto chodziło. :D (Bo Toyoty jakieś nijakie takie... :) )

Kurcze jakbym sam siebie czytał. Rozglądałem się za używanymi mazdami 6 (2,3) i Saabami 9-3 (2.0T) i... i myślałem o nówce Mazdzie 3 ;) Aż tu jak nie zobaczę na płocie dilera wielkiego plakatu z "Nowy Lancer" i to był koniec, tym bardziej że tamtędy codziennie do roboty jeżdżę.

lukasz - 02-12-2008, 10:18

jaca71, miłość od pierwszego wejrzenia:)

michalek_p, no to super, ja też jeżdżę siekierkami + wałem trochę do pracy gdzie prawie zawsze jest przejazd ok, więc spalanie w miarę, koło 9,5-10l myślę że dałoby rade.

A czy zauważacie jakieś różnice w spalaniu w zależności od rodzaju benzyny? tankując np na shell, neste, orlenie czy bp? Bo cenami to się różną:)

michalek_p - 02-12-2008, 10:49

lukasz: przy takiej trasie to spokojnie tyle spali no chyba ze 140 km/h bedziesz jezdzil :)

Ja tankowalem na stacji Leclerca (obok ASO otworzyli nowa i mi ja polecili - paliwo tansze o ok. 10-12 groszy niz na BP czy Statoil - sami tam tankuja - roznicy nie widac.

lukasz - 02-12-2008, 11:22

No ciekawe, ja mieszkam koło GM i tam na al lotników neste jest, jeszcze nie tankowałem ale dużo ludzi tankuje bo i cena bardzo OK, taniej o jakieś 10-20 gr niż na orlenie. No ale o jakości też różne opinie słyszałem, choć to lotosu paliwo.
michalek_p - 02-12-2008, 11:53

Akurat co do tego Neste mam mieszanie uczucia - kiedys tam zatankowalem i Toyota wiecej spalila niz normanie ....ale to bylo ze 2 lata temu.
lukasz - 02-12-2008, 12:14

Ja na rogu wilanowskiej i lotników właśnie:) Tak blisko koło siebie mieszkamy że chyba się kiedyś wproszę na jazdę lanserem:P

Właśnie widziałem na Saskiej Lancera sedana czarnego. to autko jest piękne, cały czas gadam o nim z żoną, może się skusi;) jak nie teraz to na wiosnę.

PS/offtop
Ile płacicie za oc i ac Mitsu?

michalek_p - 02-12-2008, 12:55

Mam wlasnie czarnego sedana.
OC +AC w PZU z 10% udzialem wlasnym w AC 2800 PLN. bez udzialu wlasnego koszt ok 3300-3400 Pln - mam znizki 60%.

ElemenT - 02-12-2008, 12:57

akurat co do neste to jezdze od 4 lat na ich paliwie
zamiast kupowac 95 na bp to kupuje 98 na neste, na to samo wychodzi a auto zrywniejsze
i więcej km zrobie niz na 95 z BP

na 98 z BP robie mniej więcej tyle samo km co 98 z neste a i jest taniej :)

jaca71 - 02-12-2008, 14:33

ElemenT napisał/a:

zamiast kupowac 95 na bp to kupuje 98 na neste, na to samo wychodzi a auto zrywniejsze
i więcej km zrobie niz na 95 z BP

A to ciekawa teoria ;) Dlaczego ma być zrywniejsze? Stawiam że to Twoja imaginacja :P Dlaczego więcej przejeżdżasz? Mniemam że to także Twoja imaginacja.
Nie ma żadnych racjonalnych powodów by tak było.
Cytat:
na 98 z BP robie mniej więcej tyle samo km co 98 z neste a i jest taniej :)

Jak jest taniej to po co przepłacać?

apikus - 02-12-2008, 14:51

jaca71 napisał/a:
A to ciekawa teoria Dlaczego ma być zrywniejsze? Stawiam że to Twoja imaginacja Dlaczego więcej przejeżdżasz? Mniemam że to także Twoja imaginacja.
Nie ma żadnych racjonalnych powodów by tak było.


Racjonalne jest, że to paliwo ma większą wartość opałową, a więc do wykonania tej samej pracy (wydatkowanie odpowiedniej energii) potrzeba go mniej, A przy tej samej ilości dostaniemy więcej energii. A czy faktycznie jest to wyczuwalne i samochód zużywa mniej paliwa to już inna sprawa. Zależy jaki kto ma sposób jazdy. Jeden zużyje mniej drugi więcej. Następną kwestią jest jakość paliwa. Nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy 98 to rzeczywiście 98.
Ja leję tylko z dystrybutora oznaczonego 98 i mam poczucie, że jeżdżę na "lepszym " paliwie, ale prawda może być zupełnie inna.

ElemenT - 02-12-2008, 14:53

nie imaginacja tylko testowałem to wnikliwie i oto co wybadałem

testy robione były 3 lub 4 razy i spisywane na kartce

niżej średnia z 3 tankowań

na BP 95 robiłem w lato 530 km (zalane po korek)
na neste 98 robiłem w lato 540-550 km (zalane po korek)

różnie bywało, raz się na działkę pojechało raz nie

zresztą na forum hyundaiowskim kiedyś to opisywałem

cena obu benzyn była w sumie podobna, więc wyszło przynajmniej dla mojego samochodu, że lepiej zatankować 98 i przejechać trochę więcej przy tej samej cenie za litr ;)

"na 98 z BP robie mniej więcej tyle samo km co 98 z neste a i jest taniej"

tutaj chodziło mi o to że na neste jest tansza 98 niz na BP :)

michaello - 02-12-2008, 14:57

Ja tankuje w 80% na Neste (Wilanowska przy GM), 20% Statoil na Pulawskiej przy Poleczki. W zaleznosci od humoru i zasobnosci portfela PB95 lub PB98. Tankowalem moze 3x na Orlenie PB95 i nigdy wiecej!!! - samochod byl bardzo mulowaty (nawet rodzinka to zauwazyla). Nie wiem, byc moze po pierwszym tankowaniu sie zrazilem i kolejne tankowania na Orlenie to odczucie subiektywne jakosci paliwa.

pzdr.

jaca71 - 02-12-2008, 16:20

apikus napisał/a:

Racjonalne jest, że to paliwo ma większą wartość opałową, a więc do wykonania tej samej pracy (wydatkowanie odpowiedniej energii) potrzeba go mniej, A przy tej samej ilości dostaniemy więcej energii. A czy faktycznie jest to wyczuwalne i samochód zużywa mniej paliwa to już inna sprawa. Zależy jaki kto ma sposób jazdy. Jeden zużyje mniej drugi więcej. Następną kwestią jest jakość paliwa. Nie jesteśmy w stanie sprawdzić czy 98 to rzeczywiście 98.
Ja leję tylko z dystrybutora oznaczonego 98 i mam poczucie, że jeżdżę na "lepszym " paliwie, ale prawda może być zupełnie inna.

Jeśli piszemy o różnicy w kaloryczności to na paliwie bardziej kalorycznym przejedzie się więcej tyle że pomiędzy 95 a 98 jest znikoma różnica kaloryczności. Ale jeżeli się upierasz to przyjmij do wiadomości że 95 jest bardziej kaloryczne niż 98 ;) Dla samochodu, który jest przystosowany do jazdy na E91 a zalecane ma E95 wlanie E98 jest bezcelowe.
ElemenT napisał/a:

nie imaginacja tylko testowałem to wnikliwie i oto co wybadałem

testy robione były 3 lub 4 razy i spisywane na kartce

niżej średnia z 3 tankowań

na BP 95 robiłem w lato 530 km (zalane po korek)
na neste 98 robiłem w lato 540-550 km (zalane po korek)

Jest to różnica tak znikoma że mieści się w błędzie pomiarowym. Wystarczy że raz na zimno mocniej przyspieszysz i już jest po pomiarze.

Jeśli paliwo deklarowane jako 95 oktanowe ma sporo mniej niż 90 to może wystąpić sytuacja że tego paliwa samochód spali więcej ale jest ona spowodowana bylejakością benzyny a nie lepszością 98 nad 95 bo dla naszych miśków jest ona jednakowo dobra. No może pomijając EVO i parę innych.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group