To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Automat dziwnie pracuje

mario mario - 28-10-2011, 19:50

Kosz biegu jazdy do przodu jest dostępny bez wyjmowania skrzyni. Jest od strony lewego koła, oczywiście przedniego. No ale ... jeżeli ze skrzyni dobiegają dźwięki opisane przez kolegę to znaczy, że autem nie możemy jeździć, tylko oddajemy je do fachowca, a z tymi bardzo trudno, tzn. ciężko znaleźć fachowca. Jazda na takiej skrzyni pociągnie koszty. Elementy wibrujące w skrzyni są ustalone łożyskami, więc nie ma możliwości aby te elementy ocierały o inne elementy stałe skrzyni. Łożyska nigdy nie stracą swojej osiowości, chyba że nastąpi uszkodzenie mechaniczne nie związane ze zużyciem a uszkodzeniem łożyska. Nie będę się więcej wypowiadał w temacie ponieważ fachowcem nie jestem. Do auta musi wsiąść fachowiec i on oceni.
pompec - 31-10-2011, 01:53

ja mam takie pytanie... otóż równiutko przy 2000 obr. na 4 biegu (prędkość 90km/h) przy lekkim dodawaniu gazu czuję (bardziej niż słyszę) lekkie buczenie. Podejrzewam, że może to silnik akurat w tym zakresie obrotów ma taką charakterystykę. Nie jest to jakieś wielkie buczenie a wibracje czuć leciutko. Pytam dlatego, że może objaw ten wskazuje na coś oczywistego typu konwerter itp. Jako drugi dźwięk opiszę coś w rodzaju lekkiego gwizdu przy odpuszczaniu gazu w okolicach 2000 i mniej. Ten dźwięk jest nawet dość przyjemny i może jest normalny... może to jakieś łożysko?
Hugo - 31-10-2011, 10:18

pompec napisał/a:
Jako drugi dźwięk opiszę coś w rodzaju lekkiego gwizdu przy odpuszczaniu gazu w okolicach 2000 i mniej
Mam to samo. W ogóle mi to nie przeszkadza. Jest ściśle uzależnione od obrotów silnika, prawda?
pompec - 31-10-2011, 11:13

tak... częstotliwość dźwięku spada wraz z obrotami... trochę się czuję jak bym samolotem leciał :P
mocart_1 - 31-10-2011, 19:44

mario mario, Hej mario widzę, że jesteś bardzo zorientowany w temacie automatów – czy wiesz gdzie mogłabym wymienić olej w skrzyni w okolicach lublina?? Aha i chyba uszczelnić skrzynie, bo ubywa w niej olej :(
lyssy23 - 01-11-2011, 09:14

Próbowałem znaleźć odpowiedź na nurtujące mnie pytanie na forum. Jednak nic do mojego problemu nie pasowało.
Mam Gala 2.5V6 AT '97. Jakieś pół roku temu zdarzyło mi się coś takiego, że po odpaleniu auta gdy przestawiłem dźwignię biegów na D szarpnęło mi. Nigdy wcześniej się to nie zdarzyło więc byłem zdziwiony. Delikatnie ruszyłem i pojechałem po około 400m Znowu lekko szarpnęło i przy świecącym D jednocześnie zaczęło migać N. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik. Po chwili odpaliłem i wszystko było dobrze. Od tego czasu zdarzyło mi się to może ze 2 razy i za każdym razem gdy wygasiłem silnik i ponownie odpaliłem było OK. W tym tygodniu jednak częściej jest źle po odpaleniu niż dobrze. Dodam jeszcze, że gdy "odpali dobrze" to można nim cuda tworzyć i jest wszystko ok. Elegancko redukuje, zmienia biegi bez szarpnięć i można komfortowo przejechać setki km.
Może ktoś wie co dolega mojej skrzyni?

deejay - 01-11-2011, 11:05

lyssy23 napisał/a:
Może ktoś wie co dolega mojej skrzyni?


Tylko po wpieciu MUTA Mitsubishi , pokaze zapmietane błedy , bo na pewno jakies sie pojawią i naprowadzą na problem .

Owczar - 01-11-2011, 12:31

Można wymrugać błędy. Ten sam sposób co błędy silnika, tyle że błędy skrzyni wskazuje bodajże kontrolka N. W bibliotece jest link do metody wymrugania błędów silinika.
lyssy23 - 01-11-2011, 19:10

Podpiąłem pod komputer i pokazało kod błędu F218. Co to oznacza? Można gdzieś znaleźć tabelę błędów?
Owczar - 01-11-2011, 19:26

Co to za komputer? Bo ten błąd jakiś dziwny. W przedliftach błędy silnika i skrzyni są dwucyfrowe. A rozpiska jest w service manualu w dziale download.
lyssy23 - 03-11-2011, 09:44

Nie wiem jak się to urządzenie nazywa. Po podłączeniu i zapodaniu testowania w kodach pokazało F218.
Owczar - 03-11-2011, 10:00

To wmrugaj błędy i będzie wiadomo co jest nie tak.
lyssy23 - 04-11-2011, 14:12

Poprawka odnośnie błedu.
Kod błędu to 22.

Owczar - 04-11-2011, 15:11

Czujnik prędkości wałka wejściowego.

Objawy. Blokowanie skrzyni na 2 lub 3 biegu oraz mruganie kontrolki N z prędkością 1 mrygnięcie na sek.

lyssy23 - 04-11-2011, 15:33

Tak znalazłem. Wyjąłem czujnik i okazało się, że styki w czujniku były zaśniedziałe i jak dotknąłem to odpadły. Gdzie dostanę taki czujnik????


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group