To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Plusy i Minusy od użytkownikow dla Lancera CYxA

pablo diablo - 13-07-2013, 04:52

Ja dodam jeszcze trzy grosze bo użytkuje trzeci rok
Lancerka w nowym dieslu i moge być dobrym uzupełnieniem. Gdy kupowałem lancera niezabardzo interesowało mnie proste wykończenie środka lecz wygląd zewnetrzny który po latach jest piękny i rzadko jakie auto może go przebić. Oczywiście rzecz gustu lecz prawie każdy może sie z tym zgodzić że widok naszych lancerów bardziej przyciąga pozytywnie swoją sylwetką niż obojetnieje w tłumie jak np. Skoda itp
Diesla niebrałm pod uwage, przejechałem sie benzyną 1.8 a użytkowałm w tym czasie galanta, powiem tak spodziewałem sie leprzych osiągów po nowym samochodzie i to 10 lat młodszym.
Za to jak przejechałem sie dieslem 1.8 DiD poczółem sie jak w evo 150 koni świetne przyspieszenie na wyższych biegach naprawde sportowy pazur, do dziś wyprzedzam kogo chce i tylko wieksze samochody dają mi rady, pozatym gdy poczytałem o niskim spalaniu, które sie potwierdziło 5.2l w średnim spalaniu, kupilem mimo pokaźnej rożnicy doplaty prawie 15 tys,
Za taką cene miałbym skode w najleprzym wypasie z grubą blachą i środkiem naprawde luksusowym, ale !!!! Jedził bym skodą czyli passatem zero polotu dobry do przemieszczania sie z punktu A do B .
3 rok użytkowania diesla z DPF -em żadnych problemów oprocz zmatowionego lakieru
Brakuje mi tak naprawde miejsca na okulary i zamykaniecia szyb pasarzera jednym kliknieciem w gore, oraz USB wejścia, pal licho że plastikowy w środku, dla mnie wazne że niezawodny, i oszczedny mimo mojej zwarjowanej jedzie bo czasem pokarze co potrafi 150 koni z doladowaniem.
Kupilem go na lata i bede sie nim cieszył mam nadzieje przez lata.
Wygląd przodu niezudzi mi się nigdy tego jestem pewien 100 %
I to zastopiło mi idealnie mojego Galanta idealnie.
Kupując lancera chciałem kupić galanta w nowej "skórze"
I uważam że tak sie stało
Mimo kilka minusów ma zdecydowanie wiecej plusów

Ps Śniło mi sie kiedyś że kupuje nowego Galanta z salonu
Bo powiedzcie mi jaki wygląd samochodu by mnie mogl zadowolić po wieloletniej jezdzie galem
Mysle ze tylko lancer

pancure - 13-07-2013, 14:12

Czy ja dobrze słyszałem? :P

Jedno z najbardziej awaryjnych marek na świecie (Alfa Romeo) porównujecie do Japońca?(Mitsubishi)
Nawet Jeremy Clarkson, kiedy testował alfe chyba z golfem to mówił ze podczas zakupu alfy trzeba sprawdzić czy klimatyzacja działa :P lecz sam potem przyznał ze kupiłby alfe bo po prostu ładnie wygląda (z tym mogę się zgodzić, jeżeli chodzi o niektóre modele):)

Po pierwsze pamiętajcie o jednym, że teraz jest era na 'downsizing' małe silniki z doładowaniem, a to oznacza, że będą bardziej awaryjne (nie mówię o nowych z salonu, ale o takich co będą miały przebiegu rzędu 100.000tys+) ;-)

Co robi teraz VW, Opel, Skoda, Seat, Audii? Pokażcie mi silnik benzynowy bez doładowania z dobrymi osiągami! Nawet nowe BMW z silnikiem 328i jak myślicie, ile ma cylindrów? :P Zaznaczam ze e90/91/92 z silnikami 330i zawsze były 6 cylindrowe bez doładowania :) nawet silniki 325i były też 6 cylindrowe :]

To była moja taka mała dygresja ;P

Wracając do tematu:

Plusy:
- Zawieszenie - miałem wcześniej passata b6 i powiem wam, że tutaj Lancer zdecydowanie wygrywa. Passatem jak się jedzie to ma się wrażenie, jakby się jechało twardą taczką (twarde zawieszenie). Lancer ma zawieszenie bardziej zestrojone na komfort jazdy, czuć, że one nie jest aż tak twarde.
- Silnik - wcześniej w moim pasku miałem 1.6 benzyne 102 konie (nie FSI ani żadne TSI, tylko zwykły silnik 1.6 16V z Niemiec:)) i powiem wam, że dawał rade w miarę, ale jak się włączyło klimatyzacje to po prostu KONIEC jazdy tym autem :( Odrazu było czuć braku mocy i podczas wyprzedzania nie było tak dynamicznie. W przypadku Lancera 1.8 143 konie, to czy jadę z klimatyzacja czy bez, zawsze jest MOC i to mi się podoba :-)
- Wygodne fotele - akurat w passacie miałem wersje Trendline (czytaj najuboższą) i tutaj fotele były tragedią. Gdy jechało się 200-300 kilometrów w trasie to przyjemnie nie było potem :) . Natomiast w Lancerku, fotele są miękkie i wygodne

Minusy:
- krótki podłokietnik - W pasku nie miałem w ogóle podłokietnika (uboga wersja), za to w Lancerze jest, ale brakuje tutaj regulacji i praktycznie nigdy się o niego nie opieram podczas jazdy :(
- brak podświetlania przycisków sterowania szybami i lusterkami - w pasku akurat to było i nie wiem dlaczego nie ma tego w Lancerze :/


Generalnie auto mam dopiero 2 miesiące, więc jeszcze mało wiem o nim :]

Lucas123w - 13-07-2013, 14:55

Sama ankieta jest dobrą odpowiedzią jak oceniają to auto kierowcy.
Dwójka naszych kolegów Mitsumaniaków po prostu woli auta o innym komforcie, takie bardziej miękkie i wyważone.

W całym temacie nie ma chyba nikogo kto by napisał że był częstym gościem serwisów, że coś się sypało na potęgę itp. Takie sytuacje są w tych "bardziej luksusowych" markach czasem nagminne.

Co do moich plusów i minusów to podobnie jak u pozostałych podłokietnik za krótki na minus, o plusach nie będę pisał bo nie starczy mi na to czasu :D

kotakot - 15-07-2013, 19:02

Plusy:
1. rewelacyjny wygląd (sedan)
2. stosunek cena/wyposażenie
3. rewelacyjne prowadzenie auta (choć w pełni można to docenić dopiero po zamianie Dunlopów, w mojej opinii kiepskich, na lepsze oponki)
4. duże lusterka
5. dobra widoczność przez tylną szybę (w porównaniu np do Hondy Civic),
6. dużo miejsca na nogi dla osoby wysokiej, dużo miejsca w środku,


Minusy:
1. katastrofalny lakier,
2. drogie ASO, drogie części zamienne
3.przez pierwszy rok radio chyba musiało się przyzwyczaić do polskich realiów, teraz ok.
4. skrzypienie/trzaski przy przejeżdżaniu przez spowalniacze
5. kiepskie wykończenie bagażnika (u mnie po 5 latach wszystko się odkleiło i skrzypi jak ruski czołg, choć mi akurat to bardzo nie przeszkadza).

bubel90 - 22-08-2013, 22:32

To ja wypowiem się po miesiącu jazdy tym, wcześniej Lancer CSO.

PLUSY:
-Lepsze wykończenie wnętrza. Tak tak wiem, że wciąż nie najlepsze, ale widziały gały co brały. Invite
-Mała poręczna kierownica
-Oczywiście wygląd
-Osiągi 1.6 nie najlepsze, ale zdecydowanie na plus po wcześniejszym aucie
-Radio z AUX
-Dużo miejsca z przodu, trochę gorzej z tyłem
-Atrakcyjna cena zakupu
-MADE IN JAPAN :!:

MINUSY:
-Otwór tylnych drzwi...może i wygląda ładnie, ale jest mały
-Mały bagażnik
-Spalanie...w mieście głównie w szczycie przy normalnej jeździe 10 spokojnie
-Na lakier nie narzekam bo autko ma dopiero 3 tys km
-Wykończenie wnętrza...ta gumo-skóra!? :shock:
-Przycisk INFO w najgorszym miejscu...mógł być na kierownicy i już
-Parujące szyby

To by było na tyle. Oczywiście Lancerek jest świetny biorąc pod uwagę fakt że w wieku 19 lat mam takie auto, a nie 20 letnie BMW e36 z agrotuningiem
Szczerze polecam wszystkim, którzy chcą mieć coś niespotykanego (nie jak np: focus), ale i naprawdę przyzwoitego

bastek - 25-08-2013, 09:52

przycisk info w nissani micra jest tak, że przeba rękę przez kierownicę przełożyć. duuuuuużżżżżżooooo gorzej, a wczasie jazdy niebezpiecznie coś zmieniać
lurek - 28-11-2013, 10:58

Czas na moje 3 grosze. Generalnie zakochałem się w tym samochodzie, choć był ostatnim jakie brałem pod uwagę ;) (miała być Mazda albo Honda)

Na początek minusy bo są takowe:

- brak regulacji kierownicy w poziomie
- za niski podłokietnik w drzwiach
- za niski i za bardzo cofnięty podłokietnik środkowy
- w moim przypadku uszczelka szyby bocznej nie zbiera wody przy zamykaniu/otwieraniu (za to nie lata jak innym ;) ) Przez co dochodzi do sytuacji, że fajnie że mam podgrzewane lusterka ale poranną mgiełkę muszę zetrzeć ręcznie z szyby :rolleyes:
- bagażnik mógłby się wyżej otwierać, a nie tylko taka szparka czekająca na moje paluchy
- wykonanie tegoż bagażnika (dosłownie OLABOGA)
- brak programu szybkiego odmrażania szyby przedniej (mocny ciepły nawiew w jednym guziku)
- brak guzika MUTE na kierownicy
- spalanie ale kto dziś na to nie narzeka ;)

Większość to małe pierdółki i w sumie irytuje mnie tylko kierownica

Plusów znacznie więcej, nie ma sensu wszystkiego wypisywać, samochód jest bardzo dobry:

- wygląd (sedan plus spojler, boczki i dodatki na przodzie)
- wielkość - z przodu wygodnie, z tyłu jeszcze bardziej (mam 180cm wzrostu i nadal można za mną wygodnie siąść, czego już np. w mazdzie 3 sedan już się nie da)
- zegary - piękne 8)
- radio (wzmacniacz + woofer) gra pięknie
- prowadzenie, trzyma drogi elegancko
- dynamiczny silnik (1.8), fakt zawsze chciałoby się więcej ale jak dla mnie na prawdę wystarczy (i jedzie szybciej niż podaje katalog ;) )

Zakupu nie żałuję, oby za kilka lat można było tu dopisać - NIEZAWODNOŚĆ :lol:

mjsystem - 28-11-2013, 11:16

lurek napisał/a:
- dynamiczny silnik (1.8), fakt zawsze chciałoby się więcej ale jak dla mnie na prawdę wystarczy (i jedzie szybciej niż podaje katalog )

No i tu właśnie są trzy opcje:
- silnik 1,8 - dynamiczny, zaskakująco sprawny, ale paliwożerny
- silnik 1.6 - słabiutka moc ale spalanie wręcz zadowalające
- silnik 2.0 diesel - dla mnie lancer i diesel... :lol: ale jest...
Brakuje:
- wersji 2.0 benzyna na rynek europejski(ci co mają tą wersję z USA są szczęśliwi)
- wersji 4x4 jak bywało w latach poprzednich
- wersji kombi (podobno jest w Japonii? )
Bardzo cieszy mnie niska awaryjność. Jakość wykonania przemilczę....

maniax86 - 28-11-2013, 11:59

mjsystem napisał/a:
- silnik 1.6 - słabiutka moc ale spalanie wręcz zadowalające


spalanie nawet bardzo bardzo zadowalające.... od okresu wiosennego do końca października średnie spalanie wg. kompa z tego okresu 6.7 l/100 km... dla mnie bomba :D a czy moc słabiutka tu można polemizować.... dla mnie jest wystarczająca.... aczkolwiek ja nie jestem typem rajdowca na drodze wiec może dlatego mi to odpowada :wink:

marcowoj - 28-11-2013, 12:03

maniax86 napisał/a:
mjsystem napisał/a:
- silnik 1.6 - słabiutka moc ale spalanie wręcz zadowalające


spalanie nawet bardzo bardzo zadowalające.... od okresu wiosennego do końca października średnie spalanie wg. kompa z tego okresu 6.7 l/100 km... dla mnie bomba :D a czy moc słabiutka tu można polemizować.... dla mnie jest wystarczająca.... aczkolwiek ja nie jestem typem rajdowca na drodze wiec może dlatego mi to odpowada :wink:


Mam okazję jeździć swoim 1.6 i nie swoim 1.8 i nie zauważyłem porywającej różnicy w mocy w 1.8, podkreślam w normalnej jeździe. A spalanie 1.6 super i mocy jak dla mnie też wystarcza.

Minusy:
- narazie tylko lakier ze względu na mikro odpryski powstające nawet na myjni bezdotykowej

pablo diablo - 28-11-2013, 17:09

mjsystem napisał/a:
lurek napisał/a:
- dynamiczny silnik (1.8), fakt zawsze chciałoby się więcej ale jak dla mnie na prawdę wystarczy (i jedzie szybciej niż podaje katalog )

No i tu właśnie są trzy opcje:
- silnik 1,8 - dynamiczny, zaskakująco sprawny, ale paliwożerny
- silnik 1.6 - słabiutka moc ale spalanie wręcz zadowalające
- silnik 2.0 diesel - dla mnie lancer i diesel... :lol: ale jest...


kolega raczej nie zna silników mój oszczędny i mocny 1.8 diesel ?
evo diesel to bym się zgodził ze cos nie tak, ale ja nie zamienił bym swojego na nic

wiewioor - 28-11-2013, 19:25

pablo diablo napisał/a:
kolega raczej nie zna silników mój oszczędny i mocny 1.8 diesel ?
evo diesel to bym się zgodził ze cos nie tak, ale ja nie zamienił bym swojego na nic


dokładnie. Jednostka 4n13 jest godna polecenia. Stosunkowo wystarczająca ilość KM, wysoki moment obrotowy, pozwala na żwawe poruszanie się "klekotem". I sam przez długie lata byłem zwolennikiem benzynowych silników, ale po prawie 10 miesiącach używania tego modelu z tym silnikiem muszę przyznać że podoba mi się ta jednostka.

Orzel75 - 28-11-2013, 19:45

Witam

Ja po prawie trzech latach mam mieszane uczucia:

Plusy
- samochód jest mega fajny,
- jeździ się nim bardzo wygodnie,
- ergonomiczna deska, w zasadzie to co jest potrzebne ma się pod ręką
- pali tyle ile chce kierowca - po dłuższej trasie widziałem na komputerze 5,8 jak i 17,7l/100km więc każdy ma jakiś wybór ;-)

Minusy
- czwarty raz będę miał rozbierany silnik (mam nadzieję że ostatni) bo coś w nim wyje lub cyka
- mały bagażnik (Spotrback) - ale widziały gały co brały, mam w razie "w" dachowca
- rdza - to jest największy minus który w połączeniu z podejściem gwaranta w zasadzie dyskwalifikuje to auto z dłuższej eksploatacji.

Pozdrawiam

pablo diablo - 29-11-2013, 04:03

Orzel75 napisał/a:
Witam

Ja po prawie trzech latach mam mieszane uczucia:

Plusy
- samochód jest mega fajny,


Nie żebym sie czepiał ale co to znaczy może rozbij to na konkrety

Orzel75 - 29-11-2013, 10:10

pablo diablo napisał/a:
... może rozbij to na konkrety


Samochód daje dużo frajdy z jazdy, zarówno podczas szybkiej jazdy autostradami (nie piszę o naszych), jak i podczas zapoznawania się z jego możliwościami.
Polecam zwłaszcza zimą na oblodzonym, większym i pustym placu sprawdzić możliwości ASC.
Czasem reakcja auta potrafi zaskoczyć, więc na pewne sytuacje trzeba brać poprawkę.
Auto nie lata po koleinach, prowadzi się pewnie i jest przy tym wygodne. Moim subiektywnym zdaniem zawieszenie idealne. Stylistycznie też nie mam mu nic do zarzucenia.

Mam nadzieję że zaspokoiłem Twoją ciekawość.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group