To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Ogólne - Wrażenia z jazdy

Maggie - 30-07-2010, 16:26

Witam Panow, prosze o informacje o ASXie bo nigdzie nie moge znalezc tego co mnie interesuje a Wy Panowie wiecie wiecej niz inni :mrgreen:
Interesuje mnie mianowicie czy beda produkowac ASXa w benzynie 4x4, chetnie w automacie ale to niekonieczne. Naped na dwie osie jest najwazniejszy.
Jak do tej pory sprowadzaja tylko diesle, jechalam full wypasem: Instyle+, wrazenie owszem
niczego sobie. Ze wzgledu na male odcinki jazdy dziennej musze wrocic do benzyny bo mi silnika szkoda(4km w jedna i to samo z powrotem). Poza tym SX4 ma troche zla widocznosc na boki co w ASXie nie wystepuje no i ma ciut wiekszy bagaznik od mojego obecnego :roll:

Z gory dzieki za rzetelna informacje i serdecznie pozdrawiam Wszystkich na tym forum :wink:

Trik - 30-07-2010, 22:26

Maggie napisał/a:
Interesuje mnie mianowicie czy beda produkowac ASXa w benzynie 4x4,

Japońce mają swoje 1,8L 4x4, Amerykańce mają swoje 2L 4x4. To może "na za rok" jak nie bedzie można odpisać vat-uuuuu :D też nam coś skapnie. "Kurna chatka, jop jewo mać, czerepaszka" :evil: :mrgreen:

Maggie - 31-07-2010, 10:32

Dzieki Trik, ten 1.8 w zupelnosci by mi pasowal, moze rynki zagraniczne zaczna sprowadzac te wersje. Az tak mi sie nie spieszy bo SX ma dopiero pare miesiecy i gdyby nie "udogodnienia techniczne" czyli DPF to bym z nim zostala na dluzej. Ma chyba troche wygodniejsza pozycje za kierownica niz ASX ale moze dobrze nie ustawilam fotela na jezdzie probnej(cala regulacja elektroniczna) za nim znalazlam odpowieni przycisk i strone w ktora trzeba go naciskac to bylam lekko zdegustowana. :twisted:
W ktoryms z postow bylo taz pytanie o dojazdowke, w wersji ktora jechalam bylo a byla to wersja najdrozsza z najdrozszych :wink: Fura, skora a komorke to ja juz mialam swoja :biggrin:
Kiedys, oj dawno temu byla opinia, ze to przy rozruchu idzie wiecej spalin do atmosf. niz przy krotkim staniu na wolnych wiec jak to sie ma do Start-Stop systemu?
I jeszcze jedno pytanie bo sama nie sprawdzilam, jak rozklada sie tylna kanapa? Normalnie, czyli wszystko mozna zrobic plasko czy tak jak teraz u mnie, ze podnosze tylna kanape zlozona na pol na oparcie siedzen przednich?

Trik - 31-07-2010, 20:10

Tylne oparcia rozkładają się na płasko.
Dziś ponownie jeździłem ASX 1,8, dzięki uprzejmości Grafix-u miałem do dyspozycji blisko godzinę. Było trochę trasy ok 12km, w tym próba jazdy na dłuzszym odcinku zprędkością 123-130km/h (nie ja prowadziłem :P ) strasznie cicho w tym aucie przy tej prędkości.
Zawieszenie; fajnie wybiera nierówności, ale jednak wychyla sie też znacznie przy mini slalomie, ale nie tak jak QQ. Reszta po Białymstoku, od głatkich asfaltów do trasy "Generalskiej" której spory odcinek jest w przebudowie. łączne średnie spalanie wyszło 5,2l/100km. Może dla tego że niebyło gigantycznych korków rzedu 30min do 1h na odcinku 5km. :lol:
Jeśli ktoś, tak jak ja, przyzwiczaił sie do kręcenia do 6000obr/min (czasami), to przy bardzo dynamicznym ruszaniu na lewoskręcie, w połowie łuku będzie musiał wbić 2-kę :twisted: Mimo tego silnik ciągnie te blachy od ok 1600obr a wciska w fotel od 2000obr miłe.
AS&G fajna rzecz jednak. Dodatkowo uruchamia się, nie tylko przy naciśnięciu sprzęgła. Uruchamia się również gdy przy włączonej klimie temp. wzrośnie o ileś tam st. wyżej niż nastawiona. Nie uruchomi się jednak gdy damy w palnik, a turbo musi odziepnąć.
W zasadzie to wrażenia mam takie jek po jeździe Lancerem :idea: czyli można przesiąść się w biegu i się nie zauważy przesiadki poza mniejszymi decybalami.
Jeden mankament, jaki mnie, wnerwia to to, że szyby boczne pasażerów jednak nie zamykają się na raz tak jak w lancerze, niestety trzeba trzymać niepodświetlane przyciski :lol: . W wersji Invite są światła do jazdy dziennej ale brak BT.

krzychu - 31-07-2010, 20:22

Trik napisał/a:
W wersji Invite są światła do jazdy dziennej ale brak BT.


No jak z tymi światłami w końcu jest? Co to za światła?

Trik - 31-07-2010, 20:31

krzychu napisał/a:
No jak z tymi światłami w końcu jest? Co to za światła?

Nio take niormalne. :) Tzn jest tak. Te swieczki w zderzakach, prawdopodobnie mogą też być przeciwmgielnymi, mają takie żaróweczki, które zapalają się po starcie silnika.
Co najistotniejsze w tej kwestji (jeden tylko mi o tym powiedział, a drugi dzisiaj włączył światła mijania więc go poprawiłem/uświadomiłem bo chyba nie był świadom) to to, że światła do jazdy dziennej nie posiadają kontrolki włączenia, zatem tylko na przeszkodzie i przed samochodem stojąc, kierownik zobaczy że się świecą.

krzychu - 31-07-2010, 20:38

:shock: Czyli jednak przeciwmgielne (które w tej wersji nie są przeciwmgielnymi) mają funkcję świateł dziennych? Niech ktoś wrzuci jakąś fotę.
Anonymous - 31-07-2010, 21:08

z tego co widac na zdjeciach wersji, podstawa nie ma wogole halogenow wiec i nie ma dziennych:
http://www.mitsubishi.lub...wnaj-wersje/ASX

moze wygladaja tak jak w octavia II czyli w jednym kloszu zarowke dzienna i halogenowa.

Maggie - 01-08-2010, 11:57

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz i bede sledzic dalsze Wasze posty bo bedzie coraz wiecej doswiadczen z jazdy i spalania.
Zycze szczesliwej i bezpiecznej jazdy obojetne jaka marka :mrgreen:

Charly - 02-08-2010, 17:49

Tez bylem na jeździe próbnej, wersja invite 1,8. Niestety w wersji 2WD, a chcę kupić w wersji 4WD. Czy ktoś miał okazję już jeździć ASXem z napędem 4WD?
Co do samego samochodu to jestem bardzo zadowolony, spełnił moje oczekiwania. Silnik pięknie pracuje, choć tez raz usłyszałem ten metaliczny dźwięk :| Do tych 3 tys obrotów troche leniwy, ale powyżej to już rakieta hehe
Z tyłu siedziałem tylko przez chwilę, więc ciężko się wypowiadać, ale jak dla mnie oparcia zbyt pionowe, jednak tylna kanapa jest mi potrzebna na foteliki dla dzieci, wiec nie będzie przeszkadzać ;)
Na miejscu kierowcy za to siedzi się super wygodnie, wysoka pozycja, doskonała widoczność, tak to można jeździć. Zaskoczył mnie też promień skrętu i wspomaganie, zawrócił niemal w miejscu :D
Światła dzienne to jak już było wspominane dodatkowa żarówka w przeciwmgielnych i włączają się automatycznie po przekręceniu kluczyka jak światła są ustawione na auto.
Sprawdziłem też klime, system stop & go, który trochę zaskoczył mnie za pierwszym razem jak zgasił silnik, poczułem się jak w L-ce :mrgreen:

ps. witam wszystkich na forum

marpit - 04-08-2010, 11:42

Wczoraj odbyłem swoją jazdę próbną Invite 150 KM.
Silniczek radzi sobie dobrze i ciągnie jak większość od około 1750. Od 2000 zaczyna się przyjemna jazda. Średnie spalanie było 7,1 ale jak chwile pojeździłem to spadło do 5,6 a więc da się jechać ekonomicznie. Sprzedawca mówił, że osiągnął w weekend 4,8 na trasie :)
Wspomaganie chodzi super. Do reszty trzeba się przyzwyczaić. Ogólnie kilka bajerów jest ale to tylko bajery.

Minusy jakie zauważyłem:
Coś trzeszczało po prawej, schowek, albo drzwi.
Bagażnik to porażka, tak naprawdę to nic tam nie wejdzie bo nadkola wchodzą i jest krótki. Tak samo jak tylna kanapa. Ani to wygodne ani funkcjonalne. Podniecają się że można regulować oparcie ale siedzieć i tak się na tym nie da wygodnie w dłuższej trasie.
Dziwna pozycja za kierownicą mi się wydawała (przesiadka z berlingo) wszystko wysoko a ja jak dres w golfie. Ale pewnie szło by się przyzwyczaić :)
Słaba widoczność do tyłu przez szybę.

Ogólnie nie miałem czasu aby wszystko sprawdzić i obejrzeć tak dokładnie, ale nie wiem czy jest co. Konsola jakaś pusta taka ( w tej wersji tylko radio i 3 pokrętła od klimy). Ogólnie to auto wydało mi się ładne z przodu i kiepskie z tyłu.

Po zebraniu kilku informacji na temat samochodu trzeba poważnie wszystko przemyśleć bo rewelacji w nim nie ma.
Pewnie zrobię drugie podejście do jazdy próbnej ale tak na spokojnie.

Zapomniałem dodać że zaskoczył mnie sprzedawca bo od razu zapraszał na jazdę a nie jak u innych trzeba prosić.

Trik - 04-08-2010, 21:45

krzychu napisał/a:
No jak z tymi światłami w końcu jest? Co to za światła?

Wracam do pytania, z racji tego że dziś sobie dokładniej popatrzyłem, pod domem stał 8) invite, na te przeciw mgielne. Są w nich dwie żarówki, do jazdy w dzień z przodu i do mgły za nimi centralnie w kloszu. Druga rzecz, nie wiem czy gdzieś to pisali, jest też opcja świateł, "follow me home", dostępna przy aktywacji alarmu.

[ Dodano: 04-08-2010, 21:52 ]
marpit napisał/a:
( w tej wersji tylko radio i 3 pokrętła od klimy).
W innych wersjach też będziesz miał to samo, poza wersją z NAVI. I za to lubię Lancera, ASX jest taki sam, że nie ma w nim zbednych guziczków, pstryczków itp. Wszysko co trzeba do jazdy masz pod ręką przy kierownicy, w schowku pod łokciem 3 gniazda, a na konsoli radio i klima/wentylacja. To nie F-16 ani jakiś tam Lexus, czy autobus :mrgreen:
krzychu - 04-08-2010, 22:03

Trik napisał/a:
Są w nich dwie żarówki


Lepsze takie niż żadne ;)

W każdym razie powinni zrobić lift Lancera już dołożyć parę ciekawostek z ASX-a jak dzienne czy xeony w Intense a nie Instyle... Diesla nowego wsadzić.

seir - 04-08-2010, 23:18

Jeżeli chodzi o światła to fajnym bajerem jest czujnik, który zapala światła mijania gdy robi się ciemniej, a w dzień w dobrej pogodzie po odpaleniu silnika sam włącza światła dzienne - dwa punkciki od dołu, część przeciwmgłowych.

Jak narazie spalanie - ok. 4-5 litrów/100km, dzisiaj udało się 3,6 litra/100km (!!!) przy powrocie z pracy!

marpit - 05-08-2010, 09:29

seir napisał/a:

Jak narazie spalanie - ok. 4-5 litrów/100km, dzisiaj udało się 3,6 litra/100km (!!!) przy powrocie z pracy!

A ile masz już zrobione km? Te 3,6 to jak marzenia ale kto wie :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group