Nasze Miśki - "Dzidzia" CC9A a prościej Colt z serduchem od Evo
evolt - 30-04-2012, 04:13
rosomak1983 napisał/a: | Jest limit, spokojnie i im wyzej poprzeczka tym wiecej nowych problemów. Ale silnik z EVO 9 miałby ich znacznie mniej. |
A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią.
Anonymous - 30-04-2012, 08:44
Macia powiem ci ze znam Baby Evo Tomka, temat śledziłem od początku- to zawsze cieszylo moje oko .Moce tomka jak najbardziej są u mnie do osiągnięcia kwestia własnie finansów o jakich tutaj mowa.W odroznieniu od Tjunga nie mam zamiaru sie pozbywac autka, aczkolwiek projekty takie jak ten , Dzidek i wiele innych znajduja obecnie kupców "fanatyków", amatorów szybkiej jazdy w PL bądź poza.
rosomak1983 - 30-04-2012, 11:03
evolt napisał/a: | A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią. |
dobra no to powiedz mi co one maja wspólnego poza nazwa...
Róznic jest sporo, w budowie silnika jak i osprzecie elektronice. Ogolnie chcesz powiedziec ze przez jakies 20 lat MMC nie zrobiło zadnych postepów i nie wypracowało lepszych technologii ???
Pozatym panowie moc to nie wszystko, jesli ten colt nawet osiagnie moc tych ok 500hp, nadal bedzie mile za coltem Tjunga.
evolt - 30-04-2012, 12:44
rosomak1983 napisał/a: | Róznic jest sporo, w budowie silnika |
Proszę powiedz jakie różnice zauważyłeś,bo ja cholera nie widzę ich wiele.
swinks_UK - 30-04-2012, 16:51
evolt napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | Róznic jest sporo, w budowie silnika |
Proszę powiedz jakie różnice zauważyłeś,bo ja cholera nie widzę ich wiele. |
E4-8 miała 4G63T zwykłe
E9 o której piszecie miała 4G63T MIVEC
Różnica spora, raczej kolosalna.
Ros, silniki z E9 raczej słabo nadają sie do "ciągania" Większość "dużych" projektów bazuje na E8 plus turbina z E9.
A jak ktoś już na serio się bawi, to wtedy bierze strokera 4G64 i łączy go z Garrettem GT3076.
pyjte - 30-04-2012, 17:52
To się już nazywa fantyzm, granica "polotu" są pieniądze . A Browar,
to typowy fanatyk coltów
krzychu - 30-04-2012, 20:32
swinks_UK napisał/a: |
Różnica spora, raczej kolosalna.
|
Nie chcę robić OT, ani się wymądrzać ale nie dalej jak 2 dni temu czytałem sobie wątek na evo.org.pl. Można w łatwy sposób przerobić 4G63T na 4G63T MIVEC.... Do zmiany ECU (chodź można trafić w VIII takie co wystarczy zmienić soft tylko) i głowicę + jakaś kosmetyka z podciśnieniem.
I potwierdzam, że panuje tam (na evo.org) opinia, że do hardcoru to silnik bez MIVEC-a + turbinka z IX.
evolt - 30-04-2012, 22:15
Wał korbowy od evo I,II,III czy nawet od eclipse pasuje do evo VIII IX to samo z korbami,praktycznie jedyna różnica w głowicach to mivek w dziewiątce, pompa oleju jest nieznacznie inna ale tylko z zewnątrz i jeszcze jedna różnica to główna panewka na wale korbowym.No i oczywiście pokrywa zaworów (coś trzeba było zmienić żeby silnik wyglądał na nowszy i było gdzie zamontować cewki)
swinks_UK - 30-04-2012, 22:33
evolt napisał/a: |
A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią. |
i...
evolt napisał/a: | praktycznie jedyna różnica w głowicach to mivek w dziewiątce, pompa oleju jest nieznacznie inna ale tylko z zewnątrz i jeszcze jedna różnica to główna panewka na wale korbowym |
Prawie sobie sam odpowiedziałeś...
Jeszcze denka cylindrów, skok i takie tam inne głupoty...
Faktycznie, żadnych różnic
evolt - 01-05-2012, 01:11
swinks_UK napisał/a: | denka cylindrów, skok |
Sorry,nie ma czegoś takiego jak denka cylindrów,a skok jest taki sam 88mm.
Ja dobrze o tym wiem że praktycznie nie ma różnic,tylko chciałem żeby Piotrek wymienił różnicę bo widzę że chce Browarowi dołożyć z każdej możliwej strony.
mkm - 01-05-2012, 12:44
evolt napisał/a: | i z tego co pamiętam to właściciel nazwał go "dzieckiem"zanim babyevo zostało opisane. |
A to nie Ty przypadkiem jesteś jego byłym właścicielem ?
Nie ma co gdybać - będzie kasa będzie srylion koniuff. Nie będzie , to będzie pół sryliona ,a Browar i tak będzie jeździł dużymi kombi
evolt napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | denka cylindrów, skok |
Sorry,nie ma czegoś takiego jak denka cylindrów |
A teraz Ty koniecznie chcesz przyłożyć Swinksowi.
Wiadomo przecież o co chodzi
evolt - 01-05-2012, 12:54
Ja nie chce nikomu przykładać.
rosomak1983 - 01-05-2012, 15:34
evolt napisał/a: | Wał korbowy od evo I,II,III czy nawet od eclipse pasuje do evo VIII IX to samo z korbami |
pasowac a byc tym samym to dwie rózne rzeczy, owszem mitsubishi w jednych latach produkowało np wału takie same do NA i turbo 6 bolt, ale wały i korby w evo I-III a wały i korby w evo 6-9 to inna inszosc dzielaca czasowo do pi razu oko 17 lat !!!! Wymiary prawie te same zostały ale materiał, obróbka technologia jest juz inna napewno. Wczesne 7 bolty z turbo eclipse 2g i evo I-III trwałoscia nie grzesza w przeciwienstwie do seryjnych silników 6-9 evo czy tez starszych 6 boltów. Zaznaczam ze nie interesuje sie silnikami evo 6-9 ale duzo słyszałem na temat tego ze bez dotykania czegokolwiek nawet tłoki zniosa ponad 400kM. Ludzie do eclipsów 7 bolt biora czesto zestaw tłoków i korb własnie z evo 8 badz tez swapuja starszego 6 botla. itp... Oczywiscie ze bijac w wieksze moce i tak trzeba bedzie zakuc owszem.
Pisanie ze nie ma limitu na moc albo ze mozna sobie zwiekszac ot tak to nieco nieporozumienie dlatego odpisałem na post mkm-a. Krzesanie 800kM to juz sporaaaa kombinacja i góra kasy. Druga wypowiedz ze skoro colt Tjunga sprzedał sie za 50 tyś to colt Browara jest tyle wart jest kolejnym nieporozumieniem. Ja tylko prostuje wyrazajac swoja opinie poparta argumnetami i w przeciwienswie do Browara nie zaczynam przepychanek personalnych. (co było złego w odpowiedzi dla Krzycha ze trzeba ciac wneke koła ??? Powiedziałem nieprawde ? )
To tak w ramach sprostowania.
Wracajac Danielu do sedna, dlaczego uwazam ze silniki evo I-III jest gorzej modzic na ponad 400hp niz silniki evo 6-9. Pomijam elektronike bo to jest oczywista sprawa, skupie sie na samej budowie silnika. Budowe silnika evo I-III znam dobrze, evo 4-9 owszem znam jedynie połowicznie.... Ale wiem/słysząłem z powaznych zródeł ze np w głowicach evo I-III problemy z przepływami zaczynaja sie w okolichach ponad 400kM, natomiast zdaje sie w EVo 6-9 ich nie ma niemalze, i nie ratuje tutaj głowica z 6 bolta która dałes bo ona równiez pomimo wiekszych kanałów ponoc ma problemy przy mocy ponad 400kM. Bo przepływ to nie tylko srednica kanałów i zaworów Dlatego podejrzewam ze róznica w głowicy jakas musi byc, moze niedostrzegalna gołym okiem, niewiem.
Pewnie ze moga to byc błedna dane ale od osób które empirycznie miałyz tym zwiazek, a colt którego zbudowałęs zdaje sie wypluł niecałe 300kM... Do niemal 500Tjunga daleko.
Ten projekt colta jest bardzo fajny zawsze mi sie podobał i doceniałem tworcze podejscie i osiagniecia jego twórcy.To jest absolutnie niepodwazalne. Ale nie zamierzam tylko wznosic ochów i achów, pisze co mysle silniki z evo I-III sa najmniej szczesliwie do podnoszenia mocy z wszystkich evo.
evolt - 01-05-2012, 18:25
Nie będę was godził na siłę,ja uwarzam że nie powinniście się kłucić.
A z tymi przewływami w głowicy to nie jest do końca prawda bo te z kliperów całkiem dobrze sobie radzą,z bebechami jest tak że 450 na kołach tak jeden jak i drugi wytrzymują,póżniej kucizna.Te 300 to umierającej turbinie było,zobaczymy co będzie teraz.
Nie pomijaj elektroniki bo to ona jest w tym przypadku dużym ułatwieniem w tuningu evo od V w górę.
swinks_UK - 01-05-2012, 18:34
mkm napisał/a: |
A teraz Ty koniecznie chcesz przyłożyć Swinksowi.
Wiadomo przecież o co chodzi |
Maciek, bez przesady...
No chodziło oczywiście o denka szklanek Technicznie to łatwiej mi pisać po angielsku niż polsku. Tak się nauczyłem
evolt, nie badź uparty, bo głowica jest częścią silnika, a te są inne. Nawet Mitsu rozróżnia je jako 2 różne silniki.
Z twojego załozenia wychodząc, to 6A12, 6A12 MIVEC i 6A13TT to te same silniki
|
|
|