To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - "Dzidzia" CC9A a prościej Colt z serduchem od Evo

evolt - 30-04-2012, 04:13

rosomak1983 napisał/a:
Jest limit, spokojnie i im wyzej poprzeczka tym wiecej nowych problemów. Ale silnik z EVO 9 miałby ich znacznie mniej.

A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią.

Anonymous - 30-04-2012, 08:44

Macia powiem ci ze znam Baby Evo Tomka, temat śledziłem od początku- to zawsze cieszylo moje oko :) .Moce tomka jak najbardziej są u mnie do osiągnięcia kwestia własnie finansów o jakich tutaj mowa.W odroznieniu od Tjunga nie mam zamiaru sie pozbywac autka, aczkolwiek projekty takie jak ten , Dzidek i wiele innych znajduja obecnie kupców "fanatyków", amatorów szybkiej jazdy w PL bądź poza.
rosomak1983 - 30-04-2012, 11:03

evolt napisał/a:
A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią.

dobra no to powiedz mi co one maja wspólnego poza nazwa... :P
Róznic jest sporo, w budowie silnika jak i osprzecie elektronice. Ogolnie chcesz powiedziec ze przez jakies 20 lat MMC nie zrobiło zadnych postepów i nie wypracowało lepszych technologii ??? :D

Pozatym panowie moc to nie wszystko, jesli ten colt nawet osiagnie moc tych ok 500hp, nadal bedzie mile za coltem Tjunga.

evolt - 30-04-2012, 12:44

rosomak1983 napisał/a:
Róznic jest sporo, w budowie silnika

Proszę powiedz jakie różnice zauważyłeś,bo ja cholera nie widzę ich wiele.

swinks_UK - 30-04-2012, 16:51

evolt napisał/a:
rosomak1983 napisał/a:
Róznic jest sporo, w budowie silnika

Proszę powiedz jakie różnice zauważyłeś,bo ja cholera nie widzę ich wiele.


E4-8 miała 4G63T zwykłe
E9 o której piszecie miała 4G63T MIVEC
Różnica spora, raczej kolosalna.

Ros, silniki z E9 raczej słabo nadają sie do "ciągania" :wink: Większość "dużych" projektów bazuje na E8 plus turbina z E9.
A jak ktoś już na serio się bawi, to wtedy bierze strokera 4G64 i łączy go z Garrettem GT3076.

pyjte - 30-04-2012, 17:52

To się już nazywa fantyzm, granica "polotu" są pieniądze ;) . A Browar,

to typowy fanatyk coltów :mrgreen:

krzychu - 30-04-2012, 20:32

swinks_UK napisał/a:

Różnica spora, raczej kolosalna.


Nie chcę robić OT, ani się wymądrzać ale nie dalej jak 2 dni temu czytałem sobie wątek na evo.org.pl. Można w łatwy sposób przerobić 4G63T na 4G63T MIVEC.... Do zmiany ECU (chodź można trafić w VIII takie co wystarczy zmienić soft tylko) i głowicę + jakaś kosmetyka z podciśnieniem.

I potwierdzam, że panuje tam (na evo.org) opinia, że do hardcoru to silnik bez MIVEC-a + turbinka z IX.

evolt - 30-04-2012, 22:15

Wał korbowy od evo I,II,III czy nawet od eclipse pasuje do evo VIII IX to samo z korbami,praktycznie jedyna różnica w głowicach to mivek w dziewiątce, pompa oleju jest nieznacznie inna ale tylko z zewnątrz i jeszcze jedna różnica to główna panewka na wale korbowym.No i oczywiście pokrywa zaworów (coś trzeba było zmienić żeby silnik wyglądał na nowszy i było gdzie zamontować cewki)
swinks_UK - 30-04-2012, 22:33

evolt napisał/a:

A powiedz mi dla czego,czym silniki się tak bardzo różnią.

i...
evolt napisał/a:
praktycznie jedyna różnica w głowicach to mivek w dziewiątce, pompa oleju jest nieznacznie inna ale tylko z zewnątrz i jeszcze jedna różnica to główna panewka na wale korbowym


Prawie sobie sam odpowiedziałeś... :wink:
Jeszcze denka cylindrów, skok i takie tam inne głupoty... :mrgreen:
Faktycznie, żadnych różnic :P

evolt - 01-05-2012, 01:11

swinks_UK napisał/a:
denka cylindrów, skok

Sorry,nie ma czegoś takiego jak denka cylindrów,a skok jest taki sam 88mm.
Ja dobrze o tym wiem że praktycznie nie ma różnic,tylko chciałem żeby Piotrek wymienił różnicę bo widzę że chce Browarowi dołożyć z każdej możliwej strony.

mkm - 01-05-2012, 12:44

evolt napisał/a:
i z tego co pamiętam to właściciel nazwał go "dzieckiem"zanim babyevo zostało opisane.

A to nie Ty przypadkiem jesteś jego byłym właścicielem :wink: ?
Nie ma co gdybać - będzie kasa będzie srylion koniuff. Nie będzie , to będzie pół sryliona :mrgreen: ,a Browar i tak będzie jeździł dużymi kombi :mrgreen:
evolt napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
denka cylindrów, skok

Sorry,nie ma czegoś takiego jak denka cylindrów

A teraz Ty koniecznie chcesz przyłożyć Swinksowi.
Wiadomo przecież o co chodzi

evolt - 01-05-2012, 12:54

Ja nie chce nikomu przykładać.
rosomak1983 - 01-05-2012, 15:34

evolt napisał/a:
Wał korbowy od evo I,II,III czy nawet od eclipse pasuje do evo VIII IX to samo z korbami

pasowac a byc tym samym to dwie rózne rzeczy, owszem mitsubishi w jednych latach produkowało np wału takie same do NA i turbo 6 bolt, ale wały i korby w evo I-III a wały i korby w evo 6-9 to inna inszosc dzielaca czasowo do pi razu oko 17 lat !!!! Wymiary prawie te same zostały ale materiał, obróbka technologia jest juz inna napewno. Wczesne 7 bolty z turbo eclipse 2g i evo I-III trwałoscia nie grzesza w przeciwienstwie do seryjnych silników 6-9 evo czy tez starszych 6 boltów. Zaznaczam ze nie interesuje sie silnikami evo 6-9 ale duzo słyszałem na temat tego ze bez dotykania czegokolwiek nawet tłoki zniosa ponad 400kM. Ludzie do eclipsów 7 bolt biora czesto zestaw tłoków i korb własnie z evo 8 badz tez swapuja starszego 6 botla. itp... Oczywiscie ze bijac w wieksze moce i tak trzeba bedzie zakuc owszem.
Pisanie ze nie ma limitu na moc albo ze mozna sobie zwiekszac ot tak to nieco nieporozumienie dlatego odpisałem na post mkm-a. Krzesanie 800kM to juz sporaaaa kombinacja i góra kasy. Druga wypowiedz ze skoro colt Tjunga sprzedał sie za 50 tyś to colt Browara jest tyle wart jest kolejnym nieporozumieniem. Ja tylko prostuje wyrazajac swoja opinie poparta argumnetami i w przeciwienswie do Browara nie zaczynam przepychanek personalnych. (co było złego w odpowiedzi dla Krzycha ze trzeba ciac wneke koła ??? Powiedziałem nieprawde ? :wink: )
To tak w ramach sprostowania.
Wracajac Danielu do sedna, dlaczego uwazam ze silniki evo I-III jest gorzej modzic na ponad 400hp niz silniki evo 6-9. Pomijam elektronike bo to jest oczywista sprawa, skupie sie na samej budowie silnika. Budowe silnika evo I-III znam dobrze, evo 4-9 owszem znam jedynie połowicznie.... Ale wiem/słysząłem z powaznych zródeł ze np w głowicach evo I-III problemy z przepływami zaczynaja sie w okolichach ponad 400kM, natomiast zdaje sie w EVo 6-9 ich nie ma niemalze, i nie ratuje tutaj głowica z 6 bolta która dałes bo ona równiez pomimo wiekszych kanałów ponoc ma problemy przy mocy ponad 400kM. Bo przepływ to nie tylko srednica kanałów i zaworów :wink: Dlatego podejrzewam ze róznica w głowicy jakas musi byc, moze niedostrzegalna gołym okiem, niewiem.
Pewnie ze moga to byc błedna dane ale od osób które empirycznie miałyz tym zwiazek, a colt którego zbudowałęs zdaje sie wypluł niecałe 300kM... Do niemal 500Tjunga daleko.
Ten projekt colta jest bardzo fajny zawsze mi sie podobał i doceniałem tworcze podejscie i osiagniecia jego twórcy.To jest absolutnie niepodwazalne. Ale nie zamierzam tylko wznosic ochów i achów, pisze co mysle silniki z evo I-III sa najmniej szczesliwie do podnoszenia mocy z wszystkich evo.

evolt - 01-05-2012, 18:25

Nie będę was godził na siłę,ja uwarzam że nie powinniście się kłucić.
A z tymi przewływami w głowicy to nie jest do końca prawda bo te z kliperów całkiem dobrze sobie radzą,z bebechami jest tak że 450 na kołach tak jeden jak i drugi wytrzymują,póżniej kucizna.Te 300 to umierającej turbinie było,zobaczymy co będzie teraz.
Nie pomijaj elektroniki bo to ona jest w tym przypadku dużym ułatwieniem w tuningu evo od V w górę.

swinks_UK - 01-05-2012, 18:34

mkm napisał/a:

A teraz Ty koniecznie chcesz przyłożyć Swinksowi.
Wiadomo przecież o co chodzi

Maciek, bez przesady... :wink:
No chodziło oczywiście o denka szklanek :wink: Technicznie to łatwiej mi pisać po angielsku niż polsku. Tak się nauczyłem :mrgreen:

evolt, nie badź uparty, bo głowica jest częścią silnika, a te są inne. Nawet Mitsu rozróżnia je jako 2 różne silniki.
Z twojego załozenia wychodząc, to 6A12, 6A12 MIVEC i 6A13TT to te same silniki :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group