To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Napęd ASX

tomekrvf - 25-11-2011, 13:07

wlodeks napisał/a:
Przemieszczająca się kulka powoduje zwiększanie lub zmniejszanie siły zasprzęglania sprzęgiełka ciernego przekazującego moment napędowy na tylne koła. "Aż i tylko" tyle.

Kulka ma za zadanie mechanicznie włączyć sprzęgło a siła załączenia wielopłytkowego sprzęgła jest zależna od siły elektomagnesu który przyciąga i jednocześnie blokuje sprzęgło sterujące.

wlodeks - 25-11-2011, 13:20

Piszemy o tym samym, tylko trochę innymi słowami :wink:
tomekrvf - 25-11-2011, 14:27

wlodeks napisał/a:
Piszemy o tym samym, tylko trochę innymi słowami :wink:

Nie do końca. Żeby być precyzyjnym to kulka jest elementem mechanizmu krzywkowego pomiędzy sprzęgłem sterującym a sprzęgłem wielopłytkowym które to przenosi moment. Kulka się nie przemieszcza tylko przemieszczają się względem siebie tarcze sprzęgła sterującego i płyta dociskowa sprzęgła.

vavoom - 25-11-2011, 16:51

tomekrvf napisał/a:
Kulka ma za zadanie mechanicznie włączyć sprzęgło
wlodeks napisał/a:
Piszemy o tym samym, tylko trochę innymi słowami


Niestety, ale mimo rysunków i opisów, moja wyobraźnia nie generuje animacji działania tego mechanizmu :]

To nic, co prawda testu na rolkach się nie doczekalśmy, ale idzie zima, może pojawi się więcej filmików ukazujących działanie w praktyce :)

JCH - 25-11-2011, 19:36

vavoom napisał/a:
To nic, co prawda testu na rolkach się nie doczekalśmy
Subaru nie pojedzie, przynajmniej takie Subaru :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=BHJ4HBYiJeA
jaceksu79 - 25-11-2011, 19:45

tomekrvf napisał/a:
...Żeby być precyzyjnym to kulka jest elementem...


żeby być jeszcze bardziej precyzyjnym - kulki
:walk:


:mrgreen:

vavoom - 25-11-2011, 20:10

JCH napisał/a:
Subaru nie pojedzie, przynajmniej takie Subaru http://www.youtube.com/watch?v=BHJ4HBYiJeA


I jak to się ma to wielu innych filmików, gdzie niby Subaru radzi sobie z rolkami nawet jednym kołem...?

jaceksu79 - 25-11-2011, 20:21

a tak to, że włącz kontrolę trakcji i już pojedzie- mogą se pisać, że TC is On hehhhh...
a poza tym toż chyba logiczne, że wersję bez szpery w przednim i tylnym dyfrze zawsze będą tak się zachowywać...

vavoom - 25-11-2011, 21:18

jaceksu79 napisał/a:
mogą se pisać, że TC is On hehhhh...


Tak samo mogą se pisać, że TC is Off i wystarczy włączyć kontrolę trakcji i pojedzie ;P


Kwestia szpery to już całkiem inna bajka.

Mnie natomiast nadal interesuje pierwotne pytanie tej dyskusji - czy ASX/Outlander wygrzebią się jednym kołem przy TC On + LOCK... Czyli poszukwania rolek ciąg dalszy.

jaceksu79 - 25-11-2011, 21:52

Na takich rolkach jak te w ostatnim filmiku to wygrzebią się nawet na 2WD tylko na włączonej ASC

[ Dodano: 25-11-2011, 21:53 ]
Natomiast w praktyce na mokrym głębokim śniegu tak jak pisałem - najpierw osiądzie Ci przód, a tył go jeszcze dopchnie...

vavoom - 25-11-2011, 22:12

jaceksu79 napisał/a:
Natomiast w praktyce na mokrym głębokim śniegu tak jak pisałem - najpierw osiądzie Ci przód, a tył go jeszcze dopchnie...


A stanie się tak, ponieważ...?

JCH - 25-11-2011, 22:13

jaceksu79 napisał/a:
Na takich rolkach jak te w ostatnim filmiku to wygrzebią się nawet na 2WD tylko na włączonej ASC
Wg mnie się nie wygrzebie, no bo jak napisałeś - szpery nie ma ani w przodzie, ani w tyle.

W styczniu będę na przeglądzie rejestracyjnym a coś kojarzę, że diagnosta, tam gdzie jeżdżę, mówił coś o podkładaniu rolek przy badaniu hamulców. Postaram się namówić go na taki test "rolkowy" :)
U mnie jest jakieś takie VDC ale czy to zadziała.... :?: :roll: :?

krzychu - 26-11-2011, 10:07

jaceksu79 napisał/a:
a tak to, że włącz kontrolę trakcji i już pojedzie- mogą se pisać, że TC is On hehhhh...


A ostatnio mówiłeś, że w foresterze jest torsen z tyłu... To w tym nie ma?

Z tym TC to chyba przesadzasz... Znaczy oczywiście gdzieś tam np. wikipedia coś napomina o dohamowaniu kół przy utracie przyczepności przy ruszaniu, ale dla mnie to mrzonki. Ileż to samochodów z napędem na ośkę ma TC i kręci w najlepsze jednym kołem (popularny napęd "na jedno koło")? Za to np. skoda się od razu chwali, że za dopłatą zrobią Ci "upgrade softu" w ESP i dołożą elektroniczną szperę (HDS)... Więc jak by taka elektroniczna szpera była montowana fabrycznie z TC to by wszyscy się tym chwalili w folderach reklamowych...

vavoom - 26-11-2011, 10:30

krzychu napisał/a:
skoda się od razu chwali, że za dopłatą zrobią Ci "upgrade softu" w ESP i dołożą elektroniczną szperę (HDS)


Pewnie coś w tym klimacie
http://www.youtube.com/wa...feature=related

jaceksu79 - 26-11-2011, 10:34

krzychu napisał/a:
A ostatnio mówiłeś, że w foresterze jest torsen z tyłu...


pokaż mi gdzie?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group