[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID
Hubeeert - 11-08-2015, 12:03
Pietreck napisał/a: | dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift? |
4000. Później moment spada i nie ma sensu go ciągnąć wyżej. Normalna jazda 2500-2700 i zmiana.
Arczi89 - 11-08-2015, 12:35
Trzeba się przyzwyczaić że 3000 rpm to nie jest wcale zło dla diesla
Ja jeżdżę różnie. Jak się wlekę do domu styrany 70km/h to trzymam sobie te 2000 obr ale nie przyśpieszam. Jak jadę do roboty to jeżdżę 3000-3500 obr.
Wszystko zależy od fantazji
krzychu - 13-08-2015, 08:10
Hubeeert napisał/a: |
4000. |
Nie chce mi się teraz szukać wykresów, ale 1,8 DID MIVEC ma koło 4500 jest spory moment i moc w porównaniu z innymi dieslami... Np. 2.0 TDI dużo gorzej się kręci i tam faktycznie 4000 max. A warto pamiętać, że nawet jak moment spada na końcu zakresu pracy to i tak na niższych biegach warto pociągnąć wyżej bo na kolejnym biegu będzie gorzej. Niestety wyczucie optymalnego momentu w dieslu jest bardzo trudne bez wiedzy teoretycznej lub prób ze stoperem. Zasada jest mniej więcej taka na pierwszych 1-2 biegu prawie do oporu, potem trochę wcześniej w okolicy max mocy. Oczywiście mówimy o wyciągnięciu 100%. Zawsze możemy chcieć osiągnąć 60% czy 80% możliwości bo np. nie chcemy wyglądać o być odebrany jak szybki i wściekły.
Hubeeert - 13-08-2015, 09:09
Jeździłem kilkunastoma ASX w dieslu zarówno 116 jak i 150KM.
Najprzyjemniej jeździ się w zakresie 3000-3500 i bieg w górę, najlepsze przyspieszenia (subiektywnie) osiągnęliśmy z Klientem ciągnąc do 4000 i zmiana biegu.
Każdy jeździ jak lubi.
Arczi89 - 13-08-2015, 09:20
Przeglądam wykresy 1.8 DiD i 2.0 DID
1.8 DID Seria
Max moment ~280 NM 1800-2200 obr
Moment przy 4000obr : ~210 NM
1.8 DiD Zestrojony
Max moment ~350 NM 2000 obr
Moment przy 4000obr : ~270 NM
Reasumując po Chipie mamy przy 4000 obr tyle samo momentu co max przed chipem
Podobnie sytuacja wygląda w 2.0 DID na postawie mojego wykresu.
2.0 DID Seria
Max moment ~330 NM 1900 obr
Moment przy 4000obr : ~280 NM
2.0 DiD Zestrojony
Max moment ~370 NM 2200 obr
Moment przy 4000obr : ~320 NM
|
|
|