To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID

Hubeeert - 11-08-2015, 12:03

Pietreck napisał/a:
dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift?

4000. Później moment spada i nie ma sensu go ciągnąć wyżej. Normalna jazda 2500-2700 i zmiana.

Arczi89 - 11-08-2015, 12:35

Trzeba się przyzwyczaić że 3000 rpm to nie jest wcale zło dla diesla ;)
Ja jeżdżę różnie. Jak się wlekę do domu styrany 70km/h to trzymam sobie te 2000 obr ale nie przyśpieszam. Jak jadę do roboty to jeżdżę 3000-3500 obr. ;)
Wszystko zależy od fantazji ;)

krzychu - 13-08-2015, 08:10

Hubeeert napisał/a:

4000.


Nie chce mi się teraz szukać wykresów, ale 1,8 DID MIVEC ma koło 4500 jest spory moment i moc w porównaniu z innymi dieslami... Np. 2.0 TDI dużo gorzej się kręci i tam faktycznie 4000 max. A warto pamiętać, że nawet jak moment spada na końcu zakresu pracy to i tak na niższych biegach warto pociągnąć wyżej bo na kolejnym biegu będzie gorzej. Niestety wyczucie optymalnego momentu w dieslu jest bardzo trudne bez wiedzy teoretycznej lub prób ze stoperem. Zasada jest mniej więcej taka na pierwszych 1-2 biegu prawie do oporu, potem trochę wcześniej w okolicy max mocy. Oczywiście mówimy o wyciągnięciu 100%. Zawsze możemy chcieć osiągnąć 60% czy 80% możliwości bo np. nie chcemy wyglądać o być odebrany jak szybki i wściekły.

Hubeeert - 13-08-2015, 09:09

Jeździłem kilkunastoma ASX w dieslu zarówno 116 jak i 150KM.
Najprzyjemniej jeździ się w zakresie 3000-3500 i bieg w górę, najlepsze przyspieszenia (subiektywnie) osiągnęliśmy z Klientem ciągnąc do 4000 i zmiana biegu.

Każdy jeździ jak lubi.

Arczi89 - 13-08-2015, 09:20

Przeglądam wykresy 1.8 DiD i 2.0 DID

1.8 DID Seria
Max moment ~280 NM 1800-2200 obr
Moment przy 4000obr : ~210 NM

1.8 DiD Zestrojony
Max moment ~350 NM 2000 obr
Moment przy 4000obr : ~270 NM

Reasumując po Chipie mamy przy 4000 obr tyle samo momentu co max przed chipem ;)

Podobnie sytuacja wygląda w 2.0 DID na postawie mojego wykresu.

2.0 DID Seria
Max moment ~330 NM 1900 obr
Moment przy 4000obr : ~280 NM

2.0 DiD Zestrojony
Max moment ~370 NM 2200 obr
Moment przy 4000obr : ~320 NM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group