[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Stuki z okolic silnika, klekotanie, buczenie, huczenie ?
Masiak - 01-03-2015, 10:35
czołem dodaje zdjęcia zaworu i filterka który robi za tłumik
http://www.fotosik.pl/pok...b8877a1003.html
http://www.fotosik.pl/pok...018611764b.html
http://www.fotosik.pl/pok...dcf4c1ea1a.html
http://www.fotosik.pl/pok...3a12d50897.html
http://www.fotosik.pl/pok...9036b91b7f.html
http://www.fotosik.pl/pok...d36fefeb86.html
Bizi78 - 01-03-2015, 10:37
dr2ke napisał/a: | W miarę możliwości nadal prosimy o fotkę zaworu |
Przecież kolega napisał nr. części .
Masiak napisał/a: | Część nazywa się VALVES EMISS nr części 8657A049 |
Wujek google i masz:
dr2ke - 01-03-2015, 10:50
Masiak, dziękuję za pomoc.
brylekVFR - 01-03-2015, 17:49
Masiak napisał/a: | zaworu i filterka który robi za tłumik |
na jaką średnice wężyka jest ten filterek?
Masiak - 01-03-2015, 19:14
Nie powiem Tobie jaka to jest dokładnie średnica ,ale wszystkie tego typu filterki mają taką samą .Koszt tego filterka to 5zł
brylekVFR - 01-03-2015, 20:25
No nie wszystkie, są 6;8 i chyba 10. Ale najpopularniejsze są 6 i taki rozmiar chyba tam będzie, ale to tak wróże bo tam jeszcze nie zagladalem.
megauchuch - 14-04-2015, 21:38 Temat postu: "Cykanie" z pod maski Witam, może mój post jest infantylny, może nie.. może ktoś się spotkał z takim czymś, a mianowicie z takim "cykaniem" z silnika, słysze go w kabinie, podczas odpalonego silnika na wolnych obrotach, nie jest aż tak głośny, że podczas jazdy również. Jednak na postojach dokładnie słychać te dźwięki (światła etc). Kiedyś było to tylko jak silnik był zimny, teraz już cały czas. Czy możliwe, że to początki problemów z łańcuchem rozrządu ?
tyku - 14-04-2015, 21:52
Masiak napisał/a: | To charakterystyczne pukanie pochodzi z zaworu podciśnienia. |
Poczytaj co napisał kolega Masiak, na str.2
Lukaszz - 17-04-2015, 22:36
Witam, wszystkich, jestem nowy na forum, mam nadzieje ze mi troche pomozecie, mianowicie, miesiac temu kupilem lancera 1.5 z 2008, od poczatku sluszalem stuki w silniku o ktorych wszyscy mowia ze w lancerach tak juz jest, dzis zapalila sie kontrolka silnika,a stuki sa jakby troche glosniejsze, a tak wogole to, czemu te stuki sa normalne w tych silnikach, z gory dziekuje za pomoc
Trik - 18-04-2015, 12:19
Za przeproszeniem, "guzik prawda" z tymi typowymi stukami w silniku 1.5. Mam 1.5 z 2008 roku (185K km) i sprawny silnik żadnych stuków nie generuje. Wal do mechanika, który jest wstanie odczytać błąd i jest kumaty w miśkach (ew Smartach). IMO to silnik do remontu.
Jeśli tak będzie, zastanów się czy nie lepiej kupić silnik do wymiany, na allegro chodzą po 1500-2000. W razie czego dzwoń do Mitsustyle może będą mieli z demontażu za podobne pieniądze z małym przebiegiem.
marmach - 30-04-2015, 23:11
Witam.
Dzisiaj zauważyłem dziwny odgłos w 1,5. Słyszalny tylko na wolnych obrotach. Przypomina trochę drżenie pokrywki na garnku, ale to jest dźwięk znacznie cichszy i dużo wyższa jest jego częstotliwość. Jest nieregularny, na stałych obrotach pojawia się i znika. Jakby coś małego metalowego wpadało delikatnie w rezonans. Mam wrażenie, że dochodzi z lewej strony, tam gdzie alternator na przykład. Gdy zbliżam ucho do silnika jest mało słyszalny, bo zagłusza go hałas motoru. Słychać go z pewnej odległości, wyróżnia się dość wysoką częstotliwością. To nie jest pukanie, czy np. grzechotanie (pamiętam coś takiego w starych silnikach Łady). Może macie podobnie? Mam nadzieję, że nie jest to zwiastun kłopotów. Dodam, że po 5,5 roku przebieg niespełna 42000 km bardzo delikatnego traktowania.
Posłuchałem jeszcze raz. To słychać tak, jakby coś metalowego wirującego od czasu do czasu delikatnie pocierało o coś innego. Mam wrażenie, że nie w samym silniku, ale w okolicach paska klinowego, ale mogę się mylić.
Silnik pracuje normalnie, Check Engine nie pali się. Jakieś pomysły?
[ Dodano: 08-05-2015, 18:20 ]
Witam ponownie,
Te dziwne dźwięki dochodzą raczej na pewno z paska klinowego. Czyli co, napinacz??
Miał ktoś podobnie? Jakie to są koszty?
Trik - 09-05-2015, 13:47
marmach, Sprawdź również uszczelniacz między kolektorem wydechowym a rurą (takie połączenie z dwiema śrubami ze sprężynami pomiędzy kołnierzami). Pierścień uszczelniający potrafi się wykruszyć i wtedy są słyszalne podobne wibracje przy określonych obrotach lub przy obciążeniach.
Lukaszz - 20-05-2015, 23:45
Witam,wszystkich, mam Lancera 1.5 z 2008, przy zimnym silniku rowniez slychac metalicznye stuki,do czasu rozgrzania sie silnika, ale po przekreceniu stacyjki na II rowniez slychac taki stukot tylko przez chwilke, bylem u roznych mechanikow,nikt nic nie wie, ktos z was mowil o zmianie programu, moglibyscie wytlumaczyc,tak zebym to powturzyl mechanikowi, z gory dziekuje za pomoc, pozdrawiam...
willliam - 21-05-2015, 14:06
Zorro napisał/a: | 3. Świerszcz tylko w 1.6. Uważam, że to zjawisko jest nieprawidłowym objawem pracy silnika. |
No właśnie u mnie utrzymuje się ten dźwięk świerszcza, z czym to może być związane?
Wcześniej w Mazdzie 3 również tak miałem ale ustawało.
Teraz w Mitsu słyszę świerszcza od kilku dni...
W temacie doczytałem się, że może to być skutkiem oleju (ja jeżdżę na tym wspomnianym Castrolu właśnie od 2 tygodni, wcześniej tydzień po kupnie nie było świerszcza)
lub zaworu PCV.
Ale nie jest napisane, jaka faktycznie jest tego przyczyna nie mówiąc o wyeliminowaniu tej "usterki".
marmach - 23-05-2015, 11:42
Byłem w serwisie, ponieważ zauważyłem:
1. Delikatne pukanie w okolicach pokrywy zaworów po prawej stronie (przy filtrze powietrza). Tylko, gdy silnik jest gorący.
2. Brzęczenie a la "świerszcz" w okolicach paska klinowego.
Diagnoza:
1. Normalna praca wtryskiwaczy i zaworu do recyrkulacji spalin.
2. Prawdopodobnie pasek klinowy, który brzęczy pomimo, że nie jest popękany i nie kwalifikuje się do wymiany. Po prostu guma się zestarzała.
Same dźwięki mi nie przeszkadzają. Interesuje mnie żeby nie było żadnych przypałów podczas wakacji (mam do zrobienia około 3800 km).
|
|
|