To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Jaki najlepszy olej do Lancera i dlaczego?

Jalal_79 - 24-10-2012, 18:47

Trik napisał/a:
Jalal_79 napisał/a:
bo wątpie aby jakikolwiek Lancer zrobił 300k km albo więcej na w/w oleju
Na forum chyba jeszcze nie ma takiego wyniku w Lancerze CX/CY. Maksymalnie będzie coś koło 150 Kkm. W moim mam zaraz 120Kkm i przechodzę na Millersa. A co mi tam.


Super, wychodzi że wlewasz 0W20?
Pozdrawiam,

Aby nie zaśmiecać poszło PRIV.

pablo diablo - 24-10-2012, 18:57

Ja zrezygnowałem z Castrola, przeszłem na Motul u mnie specyfikacja silnika z DPF -em jest taka że podwyższa sie poziom oleju od zmiany do zmiany. Przez czyszczenie filtra DPF skutek - trzeba wymieniać olej częściej niż co 15tys/km i w takim wypadku zbytnio niema co przepłacać za olej skoro sie robi 7- 8 tys na nim. Jestem ciekaw czy ktoś ma podobne doświadczenia z DPF -em jak ja, ale pewno powinienem pytać na dziale ASX bo ten sam silnik.
Co do dyskusji niema co wierzyć ślepo w jedną markę. Życze wiecej szacunku do siebie na wzajem.

jaceksu79 - 24-10-2012, 20:45

Jalal_79 napisał/a:
Bardzo proszę Cię o fotki silnika Lancera X 1.8 MIVEC po 100000km na oleju Millers


dokładniej co masz na myśli 1 mln km czy 100tys km? :mrgreen:

Jalal_79 napisał/a:
bo wątpie aby jakikolwiek Lancer zrobił 300k km albo więcej na w/w oleju


90% społeczności moto sportu uznaje millersa za nr 1
99% użytkowników co zastosowało millersa nie zmieniło go na żaden inny



Jalal_79 napisał/a:
Trik napisał/a:
Jalal_79 napisał/a:
bo wątpie aby jakikolwiek Lancer zrobił 300k km albo więcej na w/w oleju
Na forum chyba jeszcze nie ma takiego wyniku w Lancerze CX/CY. Maksymalnie będzie coś koło 150 Kkm. W moim mam zaraz 120Kkm i przechodzę na Millersa. A co mi tam.


Super, wychodzi że wlewasz 0W20?
Pozdrawiam,

Aby nie zaśmiecać poszło PRIV.


nie no tutaj już ręce mi opadły totalnie... "przyjacielu" wujek google i EDUKACJA
a poza tym oleje 0W20 są rewelacyjne tylko że nie w lancerze
Widziałem testy jak w wolnossaku po przejściu z 5W30 na 0W20 oczywiście w motosporcie zyskano 8% mocy :!: Opory we wnętrzu silnika pochodzące od nadmiernej lepkości oleju bardzo niekorzystnie mogą wpływać nie tylko na moc ale też przedwczesne zużywanie się motoru. Dodatkowo zdecydowanie mniejsze odprowadzenie ciepła..


pablo diablo jakiego konkretnie zalewasz?? bo to jest w tym przypadku BARDZO BARDZO BARDZO ISTOTNE :!: jak tylko powiesz jaki to rozwinę temat

[ Dodano: 24-10-2012, 20:47 ]
mkm, tak trochę mnie poniosło... ale to dlatego że zawsze najwięcej do powiedzenia mają Ci co najmniej wiedzą a "czują i sądzą" Nie mniej jednak mój błąd i obiecuję poprawę :finga:

Jalal_79 - 24-10-2012, 21:13

Kolega Jacek,

Bardzo proszę bez uszczypliwości o dobranie dla mnie oleju z Twojej stajni Millers.
Pacjenta znasz, sposób przemieszczania znasz.
Wymienie po 2000km a co mi tam, jeszcze jako ogarniacz Lancerów powiesz mi gdzie przeprogramować czujnik spalania stukowego aby działał w górę również, albo dostosować go pod 98 to będę wdzięczny.
Narazie koledzy z 4turbo myślą, Pan Andrzej z Unitronic ogarniąją jakie szanse.
Nadmienię że mam ten 140KM z EURO 5.......

Pozdrawiam,

Trik - 24-10-2012, 23:34

Jalal_79 napisał/a:
gdzie przeprogramować czujnik spalania stukowego aby działał w górę również, albo dostosować go pod 98 to będę wdzięczny.

Ja tylko zapytam. W jakim celu przeprogramowuje się czujnik spalania stukowego" w górę również", lub po co "dostosowywać go do po 98"?
O ile dobrze pamiętam na klapie wlewu paliwa i w instrukcji masz napisane 95+ co IMO oznacza minimalną liczbe oktanową 95 i bynajmniej nie zabrania stosowania paliwa o wyższej liczbie. Całą resztą zawiaduje komputer. O ile pamiętam spalanie stukowe powinno być mniejsze (ze względu na coś tam) przy wyższej liczbie oktanowej, co bodajże jest zdrowsze dla motoru. Sorki za OT.
P.S. No chyba że planujesz zawalić jakąś turbinkę do Swego silnika.

April77 - 25-10-2012, 16:33

Dziś zalałem olej polecany przez naszego guru" ZNAWCY LANCERA OD JEDNEJ ŚRUBKI" :mrgreen: millers xf LL C3 5w30.
Na razie różnic nie widzę ale mam nadzieje że jest tak dobry jak kolega Jaceksu79 opisuje.
Przejadę kilkaset kilometrów to coś więcej napiszę.
Pozdrawiam

jaceksu79 - 25-10-2012, 16:51

April77, mądry człowiek :wink: możesz być "podgurny" :wink:
pojeździj..pojeździj na nim... zobaczysz.. :wink:

mam nadzieję tylko że kupiłeś oryginał :idea:

April77 - 25-10-2012, 17:01

Myślę że oryginał.
Była nawet naklejka :p

pablo diablo - 25-10-2012, 17:49

Cytat:



pablo diablo jakiego konkretnie zalewasz?? bo to jest w tym przypadku BARDZO BARDZO BARDZO ISTOTNE :!: jak tylko powiesz jaki to rozwinę temat

:finga:


przedtem był Castrol 5W30 teraz zalałem MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30
coś o tym powiesz?

jaceksu79 - 26-10-2012, 08:47

pablo diablo, strasznie cienko mam teraz z czasem, ale wieczorem już przysiade i napisze - bo musze troche tego opisać- ogólnie coraz częściej mówi się, że te diesle maja olbrzymi problem ze stającymi pierścionkami... i tak jest na to lekarstwo..
matraks - 01-11-2012, 13:44

jaceksu79, czy Ty czasem nie jestes jakims handlarzem wciskajacym oleje Millers? Co to za marka w ogole? W USA tego czegos nie ma.... Szukalem jakis infoprmacji na stronach amerykanskich i zero śladu. TAk naprawde marka oleju nie ma ZADNEGO znaczenia. Liczy sie specyfikacja oliwy i tym nalezy sie sugerowac. Bajki o 13% oszczednosci na paliwie po zastosowanie marki X czy Y to juz gruba przesada...
jaceksu79 napisał/a:
a poza tym oleje 0W20 są rewelacyjne tylko że nie w lancerze
Widziałem testy jak w wolnossaku po przejściu z 5W30 na 0W20 oczywiście w motosporcie zyskano 8% mocy :!: Opory we wnętrzu silnika pochodzące od nadmiernej lepkości oleju bardzo niekorzystnie mogą wpływać nie tylko na moc ale też przedwczesne zużywanie się motoru. Dodatkowo zdecydowanie mniejsze odprowadzenie ciepła..

CO ZA BZDURY! Kolego nie siej juz tutaj na forum czarnej magii :evil: Moj Endeavor ma zalecany olej 0W20 i po zalaniu go ostatnio 5W30 Mobil1 nie zauwazylem zadnego spadku mocy. A juz na pewno nie o 8%, co w moim przypadku byloby ok 20KM :? Spalanie tez sie nie zmienilo.

mkm - 01-11-2012, 17:54

jaceksu79, zastanawia mnie gdzieś Ty się tyle lat uchował, że dopiero teraz zaczynasz dostrzegać marki będące od lat na rynku?
„Legenda Nascaru” także… W naszym kraju do nabycia „od zawsze”.
Cóż… Lepiej późno niż wcale...
Gratuluję, że przekonałeś się, że oprócz Shell-a są jeszcze jakieś inne marki.
Mam nadzieję, że fascynacja Millers-em nie minie szybko i trwać będzie nawet gdy odkryjesz kolejną super markę „legendę”.
Mam także nadzieję, że wiesz co piszesz, a nie przepisujesz materiałów treningowych.
A tak na poważnie to zmień tryb z „akwizytor” na „użytkownik”, bo zalatuje reklamą na kilometr, a ponieważ pilnujemy, żeby komercja się nie panoszyła to nie masz konkurencji i chyba zaczynasz to wykorzystywać.
To już ostatnie moje upomnienie. Następna będzie edycja autopromocji.

Trik - 01-11-2012, 20:56

matraks, nie wiem gdzie i jak szukałeś, zatem masz http://www.performanceracingoils.com/
matraks - 02-11-2012, 04:55

Trik, to to ja wiem :) Takie" samozachwalajace sie" strony mnie nie interesuja. Probowalem cosik znalezc obiektywnego. Nic na temat Millers-a nie ma. Na zadnej stronie popularnych tutaj sklepow z czesciami i olejami nie ma tego oleju. Moze w innym stanie sa, ale tutaj w Illinois tego wynalazku nie sprzedaja. A skoro nie sprzedaja to znaczy, ze za kiepski to olej zeby cos tutaj byl w stanie zawojowac. Mobil1, Valvoline, Castrol to sa popularne marki. Royal Purple to klasa sama w sobie. I dlatego jesli wybieram olej to tylko wsrod tej 4. A wlasciwei trójki, bo do Castrola sie zrazilem kiedy mialem jezszce BMW 7.
mkm - 02-11-2012, 08:59

matraks, też nie przesadzaj dla odmiany w drugą stronę. To że w Chicago go nie masz nie znaczy, że jest kiepski.
Jak już się licytujemy to Ty też wymieniłeś same „kiepścizny” z pierwszego lepszego sklepu.
Czemu wymieniłeś te popularne przecietniaki, a nie Eneos-a, Schaeffer-a, Red Line-a, Pennzoil-a lub chociażby Sikolene-a oleje w Stanach bardzo zachwalane i polecane.

U nas też najpopularniejsze to Mobil1 i Castrol – a to wcale nie oznacza, że są jakieś wyśmienite.
Hurtownie we wschodniej Polsce dopiero teraz masowo odkrywają Motula, a pół roku wcześniej odkryły Fuchs-a.
Zbyt dużo firm zajmuje się produkcją olejów, zbyt duże środki idą na badania, i zbyt szybko zmieniaja się "uszlachetniacze" żeby móc z czystym sumieniem wskazać „ten jest najlepszy”.
Część z koncernów produkuje pod kilkoma markami, co tez nie ułatwia wyboru.
Ja staram się wybierać „średnią półkę” danego producenta i to całkowicie wystarcza – mowa o cywilnym normalnie użytkowanym aucie.
Podstawa to kupować w pewnym źródle i tylko oryginały.
Sprawdzać (można telefonicznie u przedstawiciela) w jaki sposób oryginały są zabezpieczane – czasem jest to nakrętka, czasem podwójna etykieta, czasem nadruk na sreberku pod korkiem itp. itd.
W naszych realiach podstawą jest kupić oryginał, a nie olej z „prywatnego importu z rozlewni w stodole w Pcimiu Dolnym”(Ciebie to matraks, też dotyczy, bo USA jest zalewane fałszywkami z Chin)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group