Forum ogólne - Samochód przyszłości ?
Anonymous - 04-02-2013, 09:18
Tesla S: "Three phase, four pole AC induction motor with copper rotor" z zakładki specs
http://www.teslamotors.com/models/specs
RalfPi - 04-02-2013, 09:26
a od kiedy to jest silnik pierścieniowy!?
http://en.wikipedia.org/wiki/Wound_rotor_motor
Tam jest napisane, że silnik jest indukcyjny - a ja podałem Tobie link, gdzie jest ewidentnie napisane, że jest to silnik klatkowy.
http://en.wikipedia.org/wiki/Squirrel-cage_rotor
Anonymous - 05-02-2013, 08:32
Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba.
RalfPi - 05-02-2013, 08:56
Dresu napisał/a: | Dobra pomyliłem się. Jest klatkowy. I dalej drogi jak choroba. |
Otóż to
Anonymous - 06-02-2013, 08:25
To po co było 7 stron lania wody?
RalfPi - 06-02-2013, 09:56
Dresu napisał/a: | To po co było 7 stron lania wody? |
No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu
Czyli jednak trzymasz moją stronę?
Marcino - 06-02-2013, 18:16
Dziś widziałem autobus elektryczny... 12m , full electric.. normalnie szok..:)
JCH - 06-02-2013, 22:59
Marcino napisał/a: | full electric | A ja jakoś ze 3 dni temu stałem na światłach za Toyotą Prius. Miał napisane Full Hybrid a stał i dymiło mu się z rury. Ki czort
Prundu nie miał
Anonymous - 07-02-2013, 08:50
RalfPi napisał/a: |
No właśnie jakieś kilka stron temu i Ty i cns80 twierdziliśce, że samochody elektryczne są drogie, bo nie ma produkcji seryjnej.. natomiast ja jestem zwolennikiem poglądu, że są drogie, bo silnik, falownik i baterie są drogie, co też podkreślałem wielokrotnie.
Napisałem, że hybrydowych Priusów w Japonii robi się dużo więcej jak Lancerów...
A Lancer jest sporo tańszy od Priusa..
Próbowałem wejść w merytoryczną dyskusję z Panem cns80, jednakże nie dostąpiłem tego zaszczytu
Czyli jednak trzymasz moją stronę? |
Skoro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80. Jak mam Mondeo w cenie Mercedesa to kupuje Mercedesa.
Japonia to nie jest dobry przykład. Tam żeby mieć samochód musisz mieć zaświadczenie że masz go gdzie parkować (garaż, wykupiony parking). W Tokio masz do wyboru albo koi Cars albo hybrydy.
Ja dalej twierdzę że samochód elektryczny to ślepy zaułek. Nowe paliwa to przyszłość.
RalfPi - 07-02-2013, 09:25
Dresu napisał/a: | koro części są drogie to całość nie może być tania, to tłumaczył cns80. |
Zupełnie na odwrót -cns80 tłumaczył, że mogę sobie bilion produkować silniczków, ale póki nie są takie same nie ma "efektu skali" - co też szybko obalił przytaczając przypadek Priusa (ale tu nie chodzi tylko o Priusa, tylko o wskazanie na fakt, że taki hybrydowy Amper kosztuje u sąsiadów zza Odry (znowu zły przykład??) jakieś 160kzł (40kEuro) (a w Polsce cena rocznika 2012/2013 to 200'000zł) i cena wcale nie jest podyktowana produkcją jednostkową, tylko wysoką ceną komponentów! Tak samo jak z Priusem i innymi samochodami hybrydowymi ( o elektrykach i koszcie baterii nie wspominając).
[ Dodano: 07-02-2013, 09:26 ]
Dresu napisał/a: | jak się będzie produkować 50mln falowników rocznie to ich cena też znacznie spadnie. To samo dotyczy silników elektrycznych. Będzie normalna produkcja na poziomie paru milionów sztuk rocznie to cena takiego elektryka znacząco spadnie.
Ale i tak lepszym rozwiązaniem są nowe paliwa. |
[ Dodano: 07-02-2013, 09:27 ]
RalfPi napisał/a: | A wiesz ile się rocznie falowników produkuje??
Widzę, że Wasza wiedza w tym temacie jest bardzo słaba..
W jednym samochodzie spalinowym jest powiedzmy.. uwaga 10-20 silników elektrycznych, albo i więcej.. w większości wind, robotów, obrabiarek sterowanych numerycznie, taśmach, urządzeniach różnego typu mamy falowniki.. to nie jest kwestia ilości, tylko zwyczajnie ceny!
cns80 napisał/a: |
I co z tego jak każdy z nich jest inny. Efekt skali wymaga powtarzalności a nie rozdrobnienia produkcji. Nadal tego nie rozumiesz. |
|
Nie chcę mi się ciągnąć tej dyskusji - cieszy mnie Dresu, że jednak wziąłeś moją stronę
[ Dodano: 18-02-2013, 11:58 ]
http://www.autocentrum.pl...edanych-leafow/
Morfi - 20-02-2013, 12:47
Polski samochód przyszlości http://moto.wp.pl/kat,927...,wiadomosc.html
Blondi - 20-02-2013, 14:02
Morfi, jeżeli byłby w seryjnej produkcji to byłoby idealne autko do poruszania sie po miescie. Sama chetnie jeździłabym takim na zakupy. Małe i wygodne, nie zajmuje duzo miejsca na parkingu a do tego ekologiczne
Marcino - 20-02-2013, 15:36
No... tyle hybryd i to najwiecej Priusa to tylko w Tokio. Dowiedziałem się ze jest to najlpeiej sprzedająca sie toyota..:) Pełno tego.
krzychu - 21-02-2013, 06:57
JCH napisał/a: |
Prundu nie miał |
Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne
cns80 - 21-02-2013, 07:24
krzychu napisał/a: | Zimno pane zimno, a na prąd grzanie kabiny toż to nie ekonomiczne | Własnie MIEV był na testach w Niemczech i chłopaki pozamarzali, bo trzeba było pokazać jakiś parametr podczas badań, a używanie ogrzewania wpłynęłoby na wyniki pomiaru Oczywiście to ekipa z Polski robiła i nie mogli przesunąć terminu, bo okres dofinansowania się kończy. Takie to własnie myślenie koordynatorów projektów w RP
|
|
|