To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Po wymianie uszczelki pod głowicą nie odpala

slavo_p - 16-02-2013, 15:08

Z termikiem zrobie jak mówisz , a co do podkłądek pod koncówke wtrysku to zjezdziłem wszystkie sklepy i nic takiego niema ;/ i nie mozna zamówic ;/;/ a podkładki przelewowe to tez problem bo nie mozna dostac bo mają niby jakies specjalne wytłoczenie ;/;/ mi sie wydawało ze to jest zwykła podkładka z dwoma dziurkami przelewowymi
milo - 16-02-2013, 15:17

slavo_p napisał/a:
podkładki przelewowe to tez problem bo nie mozna dostac bo mają niby jakies specjalne wytłoczenie

Każdy pompiarz powinien mieć podkładki mają otwory te od przelewów

slavo_p - 16-02-2013, 22:48

podkładki wymienione . Zawory na 0,15 na zimnym . Odpala od strzału . Zagrzeje sie do momentu jak sie włączy wentylator , gasze auto i juz niema szans na odpalenie . Odkręciłem srubke od tego topika , nawet ją całą wykręciłem i zadnej róznicy niema :( :( albo sobie to wmówiłem i mi sie wydaje tylko ze jak sie nagrzeje to jak by wolniej kręcił , ale niewiem moze mi sie wydaje ;/;/
milo - 17-02-2013, 08:34

Cytat:
albo sobie to wmówiłem i mi sie wydaje tylko ze jak sie nagrzeje to jak by wolniej kręcił , ale niewiem moze mi sie wydaje ;/;/

Nic się nie wydaje rozrusznik siada jak wolno kreci , sprawdz, najlepiej jak gorący silnik podłącz do prostownika na max i za kilka minut zapal

slavo_p - 17-02-2013, 11:31

Panowie od jakiego modelu podejdzie jeszcze rozrusznik ? czy jest róznica beznzyna / diesel ? czy szukac po numerze na rozruszniku ?
milo - 17-02-2013, 11:39

slavo_p napisał/a:
Panowie od jakiego modelu podejdzie jeszcze rozrusznik ?

Po co chcesz zmieniać rozrusznik :?: wystarczy sprawdzić stan szczotek i przeczyścić komutator rozrusznik jest na łożyskach i nasmarować przekładnie

slavo_p - 17-02-2013, 11:51

pytam na zas bo jak czysciłem kiedys rozrusznik bo był mokry z ropy to w obudowie tam gdzie szczotki było kilka kulek tak jak by cyny ;/ chyba ktos tam cos lutował . i tam gdzie jest tryb który napedza koło zamachowe to jest on przyspawany ;/ wiec ktos go juz kiedys reanimował jakos ;/;/

ps. trafiłem na smiertelnie chory egzemplarz

[ Dodano: 17-02-2013, 12:44 ]
slavo_p napisał/a:
pytam na zas bo jak czysciłem kiedys rozrusznik bo był mokry z ropy to w obudowie tam gdzie szczotki było kilka kulek tak jak by cyny ;/ chyba ktos tam cos lutował . i tam gdzie jest tryb który napedza koło zamachowe to jest on przyspawany ;/ wiec ktos go juz kiedys reanimował jakos ;/;/

ps. trafiłem na smiertelnie chory egzemplarz



milo a czy moze byc tak ze np jeden wtrysk wtryskuje przy mniejszym cisnieniu niz pozostałe trzy ? czy to miało by wpływ na odpalanie na ciepłym ? bo z zimnym niema problemu .

jutro zaglądam na ten rozrusznik ,

a moze elektrozawór na pompie nie puszcza jak jest gorący ? ( ale jak silnik sie nagrzeje to pompa wcale nie jest taka gorąca )


Wszyc - 17-02-2013, 19:35

z góry mówie że jak byś chciał zmieniać rozrusznik na ten od benzyniaka to daj sobie spokój benzynowy rozrusznik jest nie wiele większy od bendiksa tego dieslowego :P

Ten od diesla jest duuużo większy i mocniejszy :P od benzyniaka podoła z odpaleniem diesla ale jego żywot będzie krótki :P

Cinek082 - 18-02-2013, 10:07

Witam
Może sprawdzić zawory. Kolega napisał że luz na zimnym ma 0.15, manual podaje że na zimnym ma być:
-ssące 0.25
-wydechowe 0.35

jeżeli jest mniej to po rozgżaniu zawory się podpierają i może nie mieć kompresji.

slavo_p - 18-02-2013, 14:17

manual podaje 0.25 ssący i wydechowy na gorącym silniku , tak tez jest napisane pod maską na klapie.

a co do zaworów to im bardziej nagrzany silnuk tym luzy są większe , tak jest u mnie

sampler - 18-02-2013, 14:35

Cinek082 napisał/a:
Witam
Może sprawdzić zawory. Kolega napisał że luz na zimnym ma 0.15, manual podaje że na zimnym ma być:
-ssące 0.25
-wydechowe 0.35

jeżeli jest mniej to po rozgżaniu zawory się podpierają i może nie mieć kompresji.


Nie wprowadzaj w blad masz manuala nie od tego silnika

Cinek082 - 18-02-2013, 16:03

Nie mam zamiaru nikogo wprowadzać w błąd,
była to sugestia z mojej strony. Tak, w manualu od od modelu z rocznika 92-96 luz jest podany na ciepłym silniku i na obu zaworach wynosi po 0.25mm.
W modelu z rocznika 97 w zwyż luz wynosi
na zimnym
-0.25 ssący
-0.35 wydech.
Żeby nie było że wprowadzam kogoś w bład to jest to tylko z mojego doświadczenia i nikt nie musi tak robić, ja reguluję zawory na zimnym silniku tak jak podałem wyżej i wszystko ładnie chodzi nic nie klepie.
Dodam że auto ma ponad 320 tyś tego co na liczniku i śmiga.
Raz jeszcze, jest to tylko moje zdanie i nikt nie musi robić tak jak ja.

slavo_p - 18-02-2013, 20:18

Rozkręciłem dzisiaj rozrusznik . Okazało sie ze mocowania dwóch szczotek luzno dyndają. Dwie są połączone z uzwojeniem to sietrzymają a pozostałe dwie odspawało ;/ z tąd te kulki cyny , widocznie ktos juz to kiedys naprawiał ;/;/

Druga niepokojąca mnie sprawa to taka ze chciałem sprawdzic jeszcze raz ustawienie pompy , i po ustawieniu okazuje sie ze ze musze mocno opóznic zapłon . Lecz jednak jak go opóznie to niema szans zapalic auta ;/;/ musze przyspieszyc o dokłądnie 15 stopni ( na czujniku 115) i wtedy odpala ;/;/ czy to padająca pompa ? czy w czym innym tkwi problem ?

Trzecia drażniąca mnie sprawa to wydaje mi sie ze jest rozciągnięty pasek rozrządu ;/ . Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ??

milo - 18-02-2013, 20:39

slavo_p napisał/a:
czy w czym innym tkwi problem ?

Ustawienie termika czyli dzwigni kąta wtrysku pod wpływem temperatury silnika przestawia się i tak powinno być
slavo_p napisał/a:
Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ??

Pod pompą wtryskowa jest śruba luzujesz obracasz wałem i sama czyli na spręzynie rolka dociska i niweluje luz paska dokrecasz i sprawdzasz ot tak

deejay - 18-02-2013, 20:50

slavo_p napisał/a:
Trzecia drażniąca mnie sprawa to wydaje mi sie ze jest rozciągnięty pasek rozrządu ;/ . Jak wał dam na znak i wałek rozrządu na znak to między tymi dwoma kołami (w środku jeszcze jest rolka) jest luz rzędu pół zęba ;/ czy taki błąd jest dopuszczalny ? czy trzeba nowy pasek ??


Ile razy go demontowałes i montowłes :?: To jest niedopuszczalne :!:
Każde zdemontowanie paska rozrzadu jest zalecone jego wymiana .

Widze ze masz chyba zamiar robic motor raz jeszcze .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group