To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [ALL] THE ONLY WAY IS SWAP

Bartek - 27-12-2008, 20:33

Cytat:
jaka inna manualna skrzynia pasuje ( i wytrzyma moc FTO) do silnika 2,0 V6 z FTO



Galant EA5 będzie p&p modulo jedna poduszka, ale bez problemu do wystrugania

Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:07

Bartku a jak myslisz, jak ma sie sprawa z poduchami silnika chcac wsadzic 2,0 V6 z FTO ?

oraz w jakiej skali trudnosci oceniasz wsadzenie do CJO silnika z FTO ze skrzynia od gala >? (mowa o kompletnym swapie ,aby auto bylo jezdne )

pytam, bo powaznie przymierzam sie do takiego swapa.

Bartek - 27-12-2008, 21:17

Musisz postawić sobie jedno pytanie - po co?

Dlaczego nietyp z FTO, cięższy i większy gabarytowo niż 6a13 z Galanta?

Poduchy tak samo jak w 2,5 - 3 z 4 są na skrzyni biegów, rozrządowa do wystrugania przejściówka lub spasowanie budy z oryginalną (w Wagonie łatwiej było zrobić płytkę montażową)

Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:24

2 litry 200 koni .
2,5 litra 163 kuce /
roznica 40 koni , to jest naprawde duzo .

po drugie, cale FTO idzie miec juz za ok 5-6tys zl do tego przekladka i spokojnie mieszcze sie w 10tys zl a nawet calkiem mozliwe, ze cos zostanie, a watpie, zeby przy robocie 2,5v6 zmiescil sie w dyszce .

zreszta dlaczego w UK bardziej popularne jest wsadzanie 2,0 z FTO niz 2,5 z gala ?

a wszystko po to, by miec jedynego w europie takiego CJO :)

Bartek - 27-12-2008, 21:28

hehe to może krok dalej?

6a13 z głowicami od 6a12 mivec z FTO? -

Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:34

ja to nawet nie pomyslalem, ze tak sie da , a Ty juz robisz potwora :D hehe


obawiam sie tylko, ze faktycznie silnik z FTO moze byc naprwade duzo ciezszy (za ciezszy ) a co za tym idzie auto straci na prowadzeniu ...

inne pytanie ,co jest prosciej/lepiej wsadzic 2,5 czy 2,0 ?

opieram sie na Twojej wiedzy, bo jak juz wielokrotnie pisalem, jestes dla mnie poprustu Guru w tamacie swapow

Bartek - 27-12-2008, 21:44

Nie miałem w rękach wyjętego 2.0, ale myślę, że skala trudności podobna.

Mam teraz na palecie 6a13TT wydłubane dziś z projektu, który sobie dłubię długimi zimowymi wieczorami...... tego silnika nie podejmuję się wsadzić ani do Wagona ani do niczego mniejszego ;)

[ Dodano: 27-12-2008, 21:44 ]
PS, zwłaszcza ze skrzynią W5A51 ;)

[ Dodano: 27-12-2008, 21:47 ]
PS2 dużo cięższy nie będzie, ale ok. 20 kg na pewno - taka jest różnica między 4g63 SOHC a DOHC - może ciut więcej, bo są 2 glowice nie jedna ;)

Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 21:52

i myslisz, ze po takim swapie ( czy to na 6a13 czy tez 6a12mivec) bedzie wszystko ok i auto nie bedzie mialo problemu z codziennym poruszaniem sie po drogach ?
Bartek - 27-12-2008, 21:55

A z czym ma mieć problem? Jak robić nietypa, to proponuję 6a13 mivec ;) - zawsze to 25% pojemności więcej, więc na ładnych parę kucyków można liczyć niedużym kosztem....
Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 22:04

Bartek napisał/a:
6a13 mivec


mivec ? tzn ? (wydaje mi sie, ze mowisz o podstaie czyli 2,5v6 bez TT)

bo z tego co ja wiem ,to istnieje 6a13(SOHC) i 6a13TT(DOHC)

problem z urywaniami przegubow, polosi itp

Bartek - 27-12-2008, 22:13

6a13 Mivec powstałby z 6a13 SOHC z głowicami i rozrządem z 6a12 Mivec..... Przeguby i półosie są dość pancerne - bardziej bałbym się o skrzynię biegów, która w cywilnym EA5 lubi kucnąć
Rafal_Szczecin - 27-12-2008, 22:27

jestes totalnym swirem !

wiesz, robiac 6a13mivec trzeba sie zaopatrzyc w jak by nie bylo dwa silniki 6a12 i 6a13, bo znalezienie samych glowic w PL od 6a12 raczej graniczy z cudem . chociaz nie powiem ,projekt kuszacy ( i jak widac wymyslony przez Ciebie doslownie w kilka minut ) owocujacy wydaje mi sie spokojnie dwojka z przodu .

teraz tylko inne pytanie,czy gosc ktory robil swapy do hond ( z 1,3 na 1,6vtec itd ) podola takiemu wyzwaniu , bo jako tako nie znam innej osoby ( w szn ;) ) ktora podjelaby sie takiego zadania .

czarnuch23 - 28-12-2008, 00:13

Rafal u ciebie masz preznie dzialajacy klub hondy w ktrym jest kilka perelek naprawde mocno dlubnietych przez magika... mysle ze znajdzie sie taki mechanik ktory nie tylko podejmie sie takiego swapa ale bedzie wiedzial co z czym sie je... japoniec to japoniec...
A projekt zacny :) jakbys zbudowal cjo 2.5 v6 mivec to juz potworek.....

Rafal_Szczecin - 30-12-2008, 19:19

panowie, co z polosiami chcac zamontowac 2,5v6 ?
dorabiane na zamowienie ? z innego modelu ?
i jak dokladnie ma sie sprawa ze skrzynia biegow, naprawde chcac wsadzic 2,5v6 wejdzie on razem ze skrzynia i nie bedzie wiekszych problemow ( po poduszka to nie problem )

Anonymous - 31-12-2008, 02:04

Rafal_Szczecin napisał/a:
jestes totalnym swirem !

wiesz, robiac 6a13mivec trzeba sie zaopatrzyc w jak by nie bylo dwa silniki 6a12 i 6a13, bo znalezienie samych glowic w PL od 6a12 raczej graniczy z cudem . chociaz nie powiem ,projekt kuszacy ( i jak widac wymyslony przez Ciebie doslownie w kilka minut ) owocujacy wydaje mi sie spokojnie dwojka z przodu .

teraz tylko inne pytanie,czy gosc ktory robil swapy do hond ( z 1,3 na 1,6vtec itd ) podola takiemu wyzwaniu , bo jako tako nie znam innej osoby ( w szn ;) ) ktora podjelaby sie takiego zadania .


Projekty takie ćwiczą chłopy od dawna np.w Australii. 8)
Czekam na jeżdżącą taką hybrydę z niecierpliwoscią bo się o nich pisze a nie wizi takich w akcji...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group