Pajero III - ZBIORNIK PALIWA
zbyszekm2 - 07-10-2016, 11:39
Pompa zabiera paliwo ze zbiornika , jest ono zabierane przez filtr. Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze a ich tam nigdy nie ma. Gdyby pochodziły ze zbiornika to by na powrocie w środku filtra musiało by ić więcej niz na ssaniu a tak nie jest.
Georg - 07-10-2016, 12:07
zbyszekm2 napisał/a: | Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze (...) | ...hmm, ale w moim samochodzie, takiego filtra na powrocie paliwa albo nie ma albo nie potrafię zlokalizować.
zbyszekm2 - 07-10-2016, 12:33
Georg napisał/a: | zbyszekm2 napisał/a: | Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze (...) | ...hmm, ale w moim samochodzie, takiego filtra na powrocie paliwa albo nie ma albo nie potrafię zlokalizować. |
Jest tylko w drugim końcu zbiornika. dolna rurka ssaka podczepiona jest do gumowego wężyka, a ten z kolei do rurki która jest wewnątrz zbiornika i biegnie do przodu zbiornika i na jej końcu jest taki sam filterek jak na ssaku na zasilaniu.
Filateam - 10-10-2016, 09:53
Potwierdzam, rozbierałem zbiornik i na końcu rurki od powrotu jest plastikowy filtr. Troszkę się różni od tego na ssaku. Kiedyś już pisałem o tym, że pierwsze posty o zepsutej pompie były już na forum w 2008. Więc zmiana składu paliwa w 2011/12 mogła tylko pogorszyć sytuację... Co szkodziło układowi w takim razie przed 2011?
Nesene - 10-10-2016, 10:53
zbyszekm2 napisał/a: | Pompa zabiera paliwo ze zbiornika , jest ono zabierane przez filtr. Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze a ich tam nigdy nie ma. Gdyby pochodziły ze zbiornika to by na powrocie w środku filtra musiało by ić więcej niz na ssaniu a tak nie jest. |
to skąd te opiłki w nowym baku???
zbyszekm2 - 10-10-2016, 10:56
z dystrybutorów, z rury wlewowej, z cysterny, z bańki z której ktoś dolewał coś do dystrybutora itd.
Nesene - 10-10-2016, 16:32
zbyszekm2 napisał/a: | z dystrybutorów, z rury wlewowej, z cysterny, z bańki z której ktoś dolewał coś do dystrybutora itd. |
czyli wniosek taki ze nie ma sensu wymiana zbiornika bo skoro źródeł zabójczych opiłków jest tyle to i tak zaraz pompa padnie. W takim razie pomysł z magnesami wrzuconymi do baku w okolicach ssaka i systematyczne ich czyszczenie np. przy wymianie filtra wydaje się dobrym pomysłem
zbyszekm2 - 11-10-2016, 09:23
Ma sens bo największym źródłem opiłków jest zbiornik paliwa. Później to już kwestia przypadku co znajdzie się w tankowanym paliwie.
Nesene - 11-10-2016, 21:02
zbyszekm2 napisał/a: | Ma sens bo największym źródłem opiłków jest zbiornik paliwa. Później to już kwestia przypadku co znajdzie się w tankowanym paliwie. |
No to wychodzi że miałem pecha. A tak przy okazji po płukania zbiornika w.kabinie utrzymuje się zapach ropy. Macie pomysł co może być przyczyną?
zbyszekm2 - 12-10-2016, 08:08
Ale jest tak, ze jeśli pompa jest już zaopiłkowana, to wymiana zbiornika nie pomoże jej. prędzej czy później te opiłki dadzą znać o sobie.
Druga sprawa, kwas zawarty w paliwie niszczy izolacje na drucie z którego zrobiona jest cewka. Po jakimś czasie zmieniają się parametry tej cewki a co za tym idzie pompa krzaczy.
Paliwo czuć bo może przegnił ssak na zbiorniku. A może jakaś opaska poluzowała się.
jepm - 12-10-2016, 09:39
Jedna rzecz mnie ciekawi:
Jak to jest że nie padają wtryski - opiłki do nich nie dochodzą ? czy pada najpierw pompa i "zabezpiecza" wtryski ?
piojan - 05-01-2017, 17:47
Jestem tutaj nowy witam wszystkich.
U mnie pare dni temu powstal taki sam problem, przegnita rura wlewu paliwa, demontaz zbiornika, skorodowane przewodu na baku.
Decyzja podjeta - wymiana wszystkich przewodów oraz zbiornika na nowy z laminatu (e-pajero)... ale mam dylemat, na oryginalnym zbiorniku sa zamontowane takie przewody od pompy paliwa do (chyba) filtra, przyspawane czy cos. A na zdjeciach nowych zbiornikow plastikowych takich nie widze... co z tym fantem zrobic? dokupić ? jak domontowac do nowego zbiornika ? I jeszcze jedno pytanie mi sie nasuwa - ile jest filtrów paliwa w Pajero 3,2 did 5d ?[/quote]
Marvw - 06-01-2017, 14:44
Witam,te metalowe trzeba zastąpić przewodami paliwowym i, są tam dwa rozmiary a ten "chyba" filtr to masz na myśli smok,tam jest filtr siatkowy.
diverek - 06-01-2017, 14:59
piojan napisał/a: | Jestem tutaj nowy witam wszystkich.
U mnie pare dni temu powstal taki sam problem, przegnita rura wlewu paliwa, demontaz zbiornika, skorodowane przewodu na baku.
Decyzja podjeta - wymiana wszystkich przewodów oraz zbiornika na nowy z laminatu (e-pajero)... ale mam dylemat, na oryginalnym zbiorniku sa zamontowane takie przewody od pompy paliwa do (chyba) filtra, przyspawane czy cos. A na zdjeciach nowych zbiornikow plastikowych takich nie widze... co z tym fantem zrobic? dokupić ? jak domontowac do nowego zbiornika ? I jeszcze jedno pytanie mi sie nasuwa - ile jest filtrów paliwa w Pajero 3,2 did 5d ? | [/quote]
Ja zastosowałem zamiast tych stalowych rurek, węże gumowe olejoodporne i mam spokój.
AKA - 12-01-2017, 21:58
Swego czasu przechodziłem wymianę zbiornika i po kolei wszystkich elementów układu paliwowego.
Mogę Wam powiedzieć, jeżeli macie zamiar wymienić zbiornik to zróbcie od razu wymianę wszystkich przewodów paliwowych, zabezpieczcie: rurę wlewu paliwa i rurkę odpowietrzającą, pompki paliwowe (te za kołem), od razu możecie sprawdzić rurki do tylnej nagrzewnicy. Oczywiście wymiana filtrów i czyszczenie pompy.
U mnie poleciały wszystkie te elementy i kosztowało to dodatkowo dwa razy robienie pompy.
|
|
|