To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - ZBIORNIK PALIWA

zbyszekm2 - 07-10-2016, 11:39

Pompa zabiera paliwo ze zbiornika , jest ono zabierane przez filtr. Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze a ich tam nigdy nie ma. Gdyby pochodziły ze zbiornika to by na powrocie w środku filtra musiało by ić więcej niz na ssaniu a tak nie jest.
Georg - 07-10-2016, 12:07

zbyszekm2 napisał/a:
Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze (...)
...hmm, ale w moim samochodzie, takiego filtra na powrocie paliwa albo nie ma albo nie potrafię zlokalizować. :?:
zbyszekm2 - 07-10-2016, 12:33

Georg napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze (...)
...hmm, ale w moim samochodzie, takiego filtra na powrocie paliwa albo nie ma albo nie potrafię zlokalizować. :?:

Jest tylko w drugim końcu zbiornika. dolna rurka ssaka podczepiona jest do gumowego wężyka, a ten z kolei do rurki która jest wewnątrz zbiornika i biegnie do przodu zbiornika i na jej końcu jest taki sam filterek jak na ssaku na zasilaniu.

Filateam - 10-10-2016, 09:53

Potwierdzam, rozbierałem zbiornik i na końcu rurki od powrotu jest plastikowy filtr. Troszkę się różni od tego na ssaku. Kiedyś już pisałem o tym, że pierwsze posty o zepsutej pompie były już na forum w 2008. Więc zmiana składu paliwa w 2011/12 mogła tylko pogorszyć sytuację... Co szkodziło układowi w takim razie przed 2011?
Nesene - 10-10-2016, 10:53

zbyszekm2 napisał/a:
Pompa zabiera paliwo ze zbiornika , jest ono zabierane przez filtr. Pompa nadmiar paliwa przepuszcza powrotem do zbiornika przez filtr, więc na powrocie opiłki powinny być w filtrze a ich tam nigdy nie ma. Gdyby pochodziły ze zbiornika to by na powrocie w środku filtra musiało by ić więcej niz na ssaniu a tak nie jest.


to skąd te opiłki w nowym baku???

zbyszekm2 - 10-10-2016, 10:56

z dystrybutorów, z rury wlewowej, z cysterny, z bańki z której ktoś dolewał coś do dystrybutora itd.
Nesene - 10-10-2016, 16:32

zbyszekm2 napisał/a:
z dystrybutorów, z rury wlewowej, z cysterny, z bańki z której ktoś dolewał coś do dystrybutora itd.


czyli wniosek taki ze nie ma sensu wymiana zbiornika bo skoro źródeł zabójczych opiłków jest tyle to i tak zaraz pompa padnie. W takim razie pomysł z magnesami wrzuconymi do baku w okolicach ssaka i systematyczne ich czyszczenie np. przy wymianie filtra wydaje się dobrym pomysłem

zbyszekm2 - 11-10-2016, 09:23

Ma sens bo największym źródłem opiłków jest zbiornik paliwa. Później to już kwestia przypadku co znajdzie się w tankowanym paliwie.
Nesene - 11-10-2016, 21:02

zbyszekm2 napisał/a:
Ma sens bo największym źródłem opiłków jest zbiornik paliwa. Później to już kwestia przypadku co znajdzie się w tankowanym paliwie.


No to wychodzi że miałem pecha. A tak przy okazji po płukania zbiornika w.kabinie utrzymuje się zapach ropy. Macie pomysł co może być przyczyną?

zbyszekm2 - 12-10-2016, 08:08

Ale jest tak, ze jeśli pompa jest już zaopiłkowana, to wymiana zbiornika nie pomoże jej. prędzej czy później te opiłki dadzą znać o sobie.
Druga sprawa, kwas zawarty w paliwie niszczy izolacje na drucie z którego zrobiona jest cewka. Po jakimś czasie zmieniają się parametry tej cewki a co za tym idzie pompa krzaczy.
Paliwo czuć bo może przegnił ssak na zbiorniku. A może jakaś opaska poluzowała się.

jepm - 12-10-2016, 09:39

Jedna rzecz mnie ciekawi:

Jak to jest że nie padają wtryski - opiłki do nich nie dochodzą ? czy pada najpierw pompa i "zabezpiecza" wtryski ?

piojan - 05-01-2017, 17:47

Jestem tutaj nowy witam wszystkich.

U mnie pare dni temu powstal taki sam problem, przegnita rura wlewu paliwa, demontaz zbiornika, skorodowane przewodu na baku.
Decyzja podjeta - wymiana wszystkich przewodów oraz zbiornika na nowy z laminatu (e-pajero)... ale mam dylemat, na oryginalnym zbiorniku sa zamontowane takie przewody od pompy paliwa do (chyba) filtra, przyspawane czy cos. A na zdjeciach nowych zbiornikow plastikowych takich nie widze... co z tym fantem zrobic? dokupić ? jak domontowac do nowego zbiornika ? I jeszcze jedno pytanie mi sie nasuwa - ile jest filtrów paliwa w Pajero 3,2 did 5d ?[/quote]

Marvw - 06-01-2017, 14:44

Witam,te metalowe trzeba zastąpić przewodami paliwowym i, są tam dwa rozmiary a ten "chyba" filtr to masz na myśli smok,tam jest filtr siatkowy.
diverek - 06-01-2017, 14:59

piojan napisał/a:
Jestem tutaj nowy witam wszystkich.

U mnie pare dni temu powstal taki sam problem, przegnita rura wlewu paliwa, demontaz zbiornika, skorodowane przewodu na baku.
Decyzja podjeta - wymiana wszystkich przewodów oraz zbiornika na nowy z laminatu (e-pajero)... ale mam dylemat, na oryginalnym zbiorniku sa zamontowane takie przewody od pompy paliwa do (chyba) filtra, przyspawane czy cos. A na zdjeciach nowych zbiornikow plastikowych takich nie widze... co z tym fantem zrobic? dokupić ? jak domontowac do nowego zbiornika ? I jeszcze jedno pytanie mi sie nasuwa - ile jest filtrów paliwa w Pajero 3,2 did 5d ?
[/quote]
Ja zastosowałem zamiast tych stalowych rurek, węże gumowe olejoodporne i mam spokój.

AKA - 12-01-2017, 21:58

Swego czasu przechodziłem wymianę zbiornika i po kolei wszystkich elementów układu paliwowego.
Mogę Wam powiedzieć, jeżeli macie zamiar wymienić zbiornik to zróbcie od razu wymianę wszystkich przewodów paliwowych, zabezpieczcie: rurę wlewu paliwa i rurkę odpowietrzającą, pompki paliwowe (te za kołem), od razu możecie sprawdzić rurki do tylnej nagrzewnicy. Oczywiście wymiana filtrów i czyszczenie pompy.
U mnie poleciały wszystkie te elementy i kosztowało to dodatkowo dwa razy robienie pompy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group