To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Jaki polececie olej do Colta 1.3

michal84 - 09-06-2019, 09:54

chimba napisał/a:
Podjedzcie do sklepu Action Poland tam mają oryginalny rozlewany w Holandii Valvoline w dobrej cenie.

A jaki olej polecasz do Colta od Valvoline?

poziom1989 - 12-06-2019, 08:29

michal84 napisał/a:
poziom1989 napisał/a:
Pod jakim wzgledem dobry ? I masz na mysli silnik Diesla.

Jezeli chcecie nieco wiecej sie dowiedziec o srodkach smarnych: http://www.oil-club.pl/

Ok widziałem tam twój wpsi, ale patrzy na poziom podrabiania olejów, Orlen i ten MEGUIN MEGOL nie sa podrabiane dlatego warto hje polecać.


Jezeli ktos nie wie, to Meguin to wlasciwie te same produkty co Liqui Moly.

lech55 - 24-06-2019, 18:37

poziom1989 napisał/a:
https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html



Przecież mamy lotnisko w Berlinie - wystarczy? :mrgreen:

Fedorluk - 27-06-2019, 12:05

Witam. Czy taki olej będzie ok do colta 1.3 2011r?
SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 5L (4L+1L)
Pozdrawiam

Andrzej.62 - 27-06-2019, 22:00

Może być lecz to nie jest olej syntetyczny nie masz DPF-u nie musisz stosować oleju niskopopiołowego są oleje które nie są niskopopiołowe natomiast mają więcej dodatków które lepiej chronią silnik.Ja zalał bym np.Mobil 1™ FS 0W40.Jest to syntetyk o bardzo dobrych parametrach spełnia normę producenta samochodu ACEA A3/B3, A3/B4 zgodnie z instrukcją obsługi.Bardzo dobra lepkość w 40 i 100st, mocny film olejowi i bardzo wolno się "starzeje" degraduje TBN-12,6.

Mobil 1 FS 0W-40 Wartość
Lepkość kin, cSt (ASTM D445)
w 40ºC 70,8
w 100ºC 12,9
Wskaźnik lepkości 186
MRV w -40ºC, cP (ASTM D4684) 21600
Lepkość HTHS, mPa•s w 150ºC, (ASTM D 4683) 3,6
Całkowita liczba zasadowa (ASTM D 2896) 12,6
Popiół siarczanowy, wt%, (ASTM D 874) 1,34
Fosfor, wt%, (ASTM D4981) 0,1
Temp. zapłonu, °C (ASTM D 92) 226
Gęstość w 15ºC, g/ml (ASTM D4052) 0,8456

poziom1989 - 28-06-2019, 07:52

Kilka uwag, Mobil 1 byl zawsze dobrym olejem syntetycznym (nie mylic z pelnym syntetykiem), lecz receptura zostala zmieniona, a idaca w kierunku oszczednosci paliwa, wiec te lepkosci zostaly obnizone, jak dojdzie do rozcieczenia z paliwem szybko sie zrobi SAE 0W-30 oraz A3/B3 to nie norma, lecz specyfikacja. Jezeli ktos chce prawdziwy pelno syntetyczny olej bazujacy tylko i wylacznie na PAO, jeden z nielicznych juz na rynku i za dobra cene to czesto polecam Meguin 0W-40, koszt 119 zl plus przesylka...za takie pieniadze nie dostanie sie podobnego oleju.
Andrzej.62 - 28-06-2019, 14:30

W dieslu rozumiem (kłopoty z DPF) ale w benzynie przy sprawnych wtryskach z jakiego powodu benzyna miała by się przedostać do oleju?
Meguin 0W-40 w trasy ok, do eksploatacji miejskiej przy częstych rozruchach zwłaszcza zimą bo to właśnie wtedy następuje największe zużycie silnika lepkość 40st-81,0 mm²/s nie zachwyca.Wolałbym olej który zacznie szybciej smarować cały silnik przy zachowaniu dobrej lepkości również w 100st. takim jest Mobil 1™ FS 0W40 który ma bardzo dobre parametry lepkości zarówno w 40ºC 70,8 jak i w 100ºC 12,9 która zapewnia wystarczająco mocny film olejowy w wysokich temp.HTHS at 150°C-3,6 gdy Meguin 0W-40 tylko 3,5 to jeden z najistotniejszych parametrów.(Noack) - 10,0% też nie powala.

Mam Colta od dopiero od tygodnia, czy pod korkiem spustowym oleju nie musi być podkładki uszczelniającej mosiężnej ja nie miałem ?

poziom1989 - 28-06-2019, 16:51

Tutaj masz analize: http://www.oil-club.pl/vi....php?f=38&t=132

Bierz pod uwage, ze parametry beda zmienne ze wzgledu na dopuszczone wahania w skladzie oraz rozne labolatoria tzn. rozne metody badawcze. HTHS lezy przy tym oleju ok. 4 mPas, wiec wyzej niz w Mobilu, a to ma akurat takze zwiazek z lepkoscia w 100°C. Zwroc uwage, ze producent podaje znak ">=" 3,5 mPas" a to z powodu specyfikacji itp. nie musi podawac dokladnego. A jezeli piszesz o czestych rozruchach w zimie to istotniejszy jest parametr CCS (-30°C). A tutaj oleje PAO maja przewage, temperatura plyniecia siega do -60°C.

Odnosnie NOACK znow powtorze, to zalezy od metody i dopuszczonych wahaniach w skladzie. Dla SAE 0W-40 przy 9-10 % to bardzo dobry wynik i typowe dla tej lepkosci, nawet dla mieszaniny olejow bazowych PAO.

Tutaj masz przyklad Redline 0W-40.

https://www.oil-club.ru/f...-1433311997.jpg

NOACK 9,8 %.

Nie mozesz ocenic jakosci oleju biorac pod uwage jeden parametr.

Siedze nieco w srodkach smarnych, jak chcesz sie wiecej dowiedziec, zapraszam na forum www-oil-club.pl

Andrzej.62 - 28-06-2019, 17:56

Polecam przeczytać tą ciekawą recenzję a rozjaśni wszystkim trochę pojęcie o PAO i HC: http://warsztat.castrol.p...owa-pao-czy-hc/

Ps. poniżej zacytuje fragmenty z tego tekstu.

kombinacja najlepszej jakościowo bazy olejowej ze słabej jakości dodatkami, będzie skutkowała tylko połowicznym sukcesem – taki olej nie będzie uzyskiwał wysokich wyników w testach wydajności. I odwrotnie. Dlatego nie powinno się mówić o jakości oleju patrząc tylko na bazy olejowe. Dużo lepszym sposobem na sprawdzenie jakości oleju jest przetestowanie jego parametrów w testach przemysłowych i silnikowych. Wtedy widzimy osiągi i parametry całej formulacji olejowej, na które składają się bazy olejowe, w kombinacji z dobrze dobranymi pakietami dodatków uszlachetniających.


Z czego wyniknie, że jeden olej jest lepszy od drugiego? Z technologii jaka stoi za producentami. Jeśli nie ma się zaplecza badawczego to można bazować tylko i wyłącznie na przepisach z „książki kucharskiej”. Jeśli chcesz stworzyć swój własny przepis to musisz mieć dużą „kuchnię”.

Co z tą podkładką pod korkiem spustowym powinna być czy nie ?

poziom1989 - 28-06-2019, 18:01

Mamy kilku producentow dodatkow na swiecie od kazdego dostaniesz wysokiej jakosci. I nie zawsze sie sugeruj to co jest napisane w internecie. Poczatkowo nie zawsze latwo okreslic wiarygodnosc jakiegos artykulu.
Leszekl66 - 28-06-2019, 21:26

Andrzej.62 napisał/a:


Co z tą podkładką pod korkiem spustowym powinna być czy nie ?

Podkładka powinna być, w silniku 1,5 ma średnicę 14mm, właśnie niedawno zmieniałem olej.
Miałem starą podkładkę zupełnie płaską i po wymianie korek zaczął się pocić . Kupiłem nową zamontowałem i teraz jest sucho.

michal84 - 04-07-2019, 17:57

Ja dodam od siebie, że po testach w Colcie pierwsze miejsce zajmuje u mnie:
LIQUI MOLY TOP TEC 4100 5W40,
a drugie
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).

Uwex - 05-07-2019, 11:26

michal84 napisał/a:
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).


no bez przesady ! to nie Castrol . :wink:

Bizi78 - 05-07-2019, 11:34

Po prostu wystarczy kupować w dużych sklepach moto :wink: .
Ja shella kupuję w IC ze zniżką MM 8) .

michal84 - 30-07-2019, 17:34

Uwex napisał/a:
michal84 napisał/a:
Shell Helix Ultra 5w40(ale w Polsce neitrafić podróbki to cud).


no bez przesady ! to nie Castrol . :wink:


Raczej z przesadą, producent na moje pytanie czy olej jest oryginalny nie jest w stanie stwierdzić, oprócz badań wykonania badań i zapłacenia sporej kwoty, to juz ciśnie się na usta z jakimprocederem mamy doczynienia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group