Outlander I GEN Techniczne - Rozrząd O1 i O1T temat zbiorczy
Fragu - 21-08-2018, 08:33
Hej!
Mam zrobione ok 58 tys na rozrządzie - wymieniać już na nowy czy jeszcze przejeździć chociaż 10 tys ?
krzychu - 21-08-2018, 08:44
Mi przeskoczył po 64 tys i 6 latach. Też 4G63.
Fragu - 21-08-2018, 08:49
U mnie ma niecałe 4 lata... Chyba lepiej wymienić.
Jaro1974 - 21-08-2018, 09:07
Mój ma niecałe dwa i pół roku
Bzyk_R1 - 21-08-2018, 09:41
Ej spamerzy, Łukasz zadał rzeczowe pytanie
Fragu, jaki masz zestaw rozrządu? Ja uważam że 90tkm to przesada ale 60 to ja robię w 3 lata więc też za szybko. Uważam że trzeba to wyśrodkować na 70-75tkm ale to moje zdanie tylko.
Jaro1974 - 21-08-2018, 09:51
Uważam że 60 tkm to trochę za szybko jak na benzynę, ja w cari TD wymieniałem przy 60 tkm przebiegu i pasek nie był zbytnio zmęczony. Ale myślę że te 70-80 tkm od wymiany do wymiany powinno starczyć. Nie pamiętam teraz gdzie to czytałem ale pierwszy montaż był przewidziany na 120 tkm a następne co 90 tkm. Ale w tej chwili nie jestem w stanie podać źródła.
krzychu - 21-08-2018, 09:54
Polecam przeczytać:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105818
Mi też 2 mechaników mówiło że przecież co 90 tys się wymienia. Miałem jeszcze kilka dni temu ten pasek w domu. Po wyglądzie nic nie wskazywało na to że się rozciągnął tak że napinacz hydrauliczny się skończył...
I nie ma co porównywać rozrządy z innych silników. Ten rozrząd jest chyba jednak dość mocno powywijany, do tego krótki pasek balansu też już słyszałem że potrafi sobie pęknąć. Zazwyczaj nie powoduje dalszych zniszczeń ale wkręcenie się w główny pasek chyba jest możliwe.
Fragu - 21-08-2018, 10:20
Niestety nie wiem jaki mam założony rozrząd - robił go poprzedni właściciel.
Generalnie W Galancie wymieniałem przy ok 70 tys (a też zalecany jest co 60 w zamienniku i 90 w oryginale).
Hmm chyba więcej niż 65 nie odważę się zrobić, choćby dlatego, że nie wiem co tam siedzi.
Bzyk_R1 - 21-08-2018, 12:16
Fragu, górną osłonę zdejmiesz w parę sekund i zobaczysz pasek. Warto też wrzucić 5 bieg i pchnąć turbolota żeby ruszyć wałem i sprawdzić naciąg w każdym cyklu. U mnie Unitta była raz napięta a raz luźna że szło ją zsunąć z kół zębatych
marqueee - 21-08-2018, 12:21
Ja wymieniam u siebie właśnie ze względu na pasek balansu. Mechanik mi powiedział, że główny pasek może nawet do 90 tys by pociągnął, ale jest ryzyko z tym małym. Sugeruje wymianę nawet co 50 tys. Opowiadał mi historię lancera sport 2.0, też silnik 4g63. Urwało pasek balansowy, wkręciło w rozrząd, który się urwał. Generalnie silnik do wymiany po takim epizodzie (głowica rozwalona, dziury w tłokach itp).
krzychu - 21-08-2018, 12:46
PeH ma/miał lancera z urwanym paskiem w BB... Ale chyba po 8 latach od wymiany.... A kto Ci to opowiadał?
marqueee - 21-08-2018, 13:03
krzychu napisał/a: | PeH ma/miał lancera z urwanym paskiem w BB... Ale chyba po 8 latach od wymiany.... A kto Ci to opowiadał? |
Gość w serwisie Inter Oner. A jak się zakończyła sprawa ww. lancera?
krzychu - 21-08-2018, 13:09
Głowice chyba robili...
sebeqq - 19-08-2019, 09:44
Witam
Jestem na etapie poszukiwania zestawu rozrządu i zastanawiam się czy np allegro jest właściwym miejscem zakupu czy może lepiej zamówić taki zestaw w stacjonarnym sklepie motoryzacyjnym (chodzi mi głównie o kwestie podróbek)
Znalazłem zestaw z polecanymi wyżej paskami mitsuboshi (nie znałem wcześniej tej firmy) napinacz aisin, rolki Valeo, pompa magneti marelli, pasek osprzętu bando - razem 600 PLN. W sklepie za zestaw z paskami skf zawołali 820... Stąd moje wątpliwości na wstępie, bo różnica całkiem spora.
Co do samej wymiany to zastanawiam się czy jest to na tyle proste, że można spokojnie zostawić auto "Panu Mirkowi" czy też szukać kogoś znającego ten model? Samemu powymieniałem tylko oleje i filtry ale tego się raczej nie podejmę.
Bizi78 - 19-08-2019, 12:03
Jeśli chcesz mieć gwarancję na osprzęt to chyba lepiej aby mechanik go kupił i wystawił Tobie fakturę na wszystko.
Mechanicy w sklepach z częściami też mają zniżki.
|
|
|