To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA

jaca71 - 14-07-2009, 20:21

Cezarito napisał/a:
Że jak ? Gaz nie wpływa Wam na "moc" samochodu ? Nie wierzę, nie wierzę i nie uwierzę.
Prędkość maksymalna się nie zmieniła, i pewnie przyśpieszenie do 100 km/h też nie ?

Z tego co wiem o gazie jest taka że są dwie nastawy. Ekonomiczna i normalna.
Ekonomiczna charakteryzuje się tym że samochód podobno pali tyle samo gazu co benzyny ale ma mniejsza moc i wiele różnorakich problemów.
Regulacja normalna - spala więcej gazu niż benzyny, moc jest zbliżona do zasilania benzyną. Podobno nie ma też problemów z silnikiem.
To co pisze pochodzi z przekopania tematu wzdłuż i wszerz w czasie kiedy się dosyć mocno nad gazem zastanawiałem.

sn - 14-07-2009, 22:23

Cezarito napisał/a:
Że jak ? Gaz nie wpływa Wam na "moc" samochodu ? Nie wierzę, nie wierzę i nie uwierzę.
Prędkość maksymalna się nie zmieniła, i pewnie przyśpieszenie do 100 km/h też nie ?

wpływa na pewno, lecz ja nie zauważam tej różnicy. Ze stoperem w ręku na pewno była by różnica :)
Chyba ze jest tak jak pisze jaca71, jeśli gazu pali więcej to osiągi są zbliżone (u mnie przy wskazaniu komputera 7,5-8l/100km pali ponad 10l/100km gazu, wiadomo iż komputerowi ufać do końca nie można).

tomekrvf napisał/a:
sn napisał/a:
Możliwe, że to tylko chwyt marketingowy ? (typu w typie: powiedzmy ludziom że to jest auto super ekstra do gazu, sprzedajmy trochę drożej a i tak sprzedamy aut o wiele więcej).

Po co wszędzie doszukiwać się spisku?

bez przesady ze spiskiem, na stronie która została wcześniej podana pisało tylko, iż można kupić lancera przygotowanego do gazu, a o zmianach nie było nic napisane, dlatego pytam

tomekrvf napisał/a:
Tutaj napisali:
http://motoryzacja.interi...8042?source=rss

dziękuję za linka, tutaj wszystko jest wyjaśnione :-)

MitsuZbych - 15-07-2009, 11:48

Mrowkojad - wysle Ci maila z moimi namiarami to sie umowimy. Na stale mieszkam w Wwie, w Kielcach bywam u rodzinki mniej wiecej raz na miesiac wiec jakos sie spotkamy.

Co do innych uwag. Jak ktos to napisal - gdyby sprawdzac dokladnie to moze i sa jakies spadki mocy ale ja ich nie odczuwam. W poprzednich wozkach mialem starsze instalacje i tam roznica byla spora.
Lancerek pokazuje mi na kompie spalanie adekwatne do benzyny i wychodzi mi ze jesli mam srednia na trasie 7 tzn ze gazu ciagnie 9.

Nie macie namiarow na tansze niz w serwisie dodatki ?. Szukam spojlerow na przod-dol i boki - sfrajerzylem sie na poczatku a teraz chca za to jakies kosmiczne pieniadze. A jednak lancerek z tymi spojlerami ma inny wyglad...

[ Dodano: 15-07-2009, 12:39 ]
Do SN - oczywiscie ze wyjezdzilem zbiornik do konca i to nie raz :)
Nauczylem sie ze tylko takie sprawdzenie daje info ile pali auto - komputery czesto przeklamuja spalanie.
Wchodzi mi 35l gazu(ok 370km na trasie). Moj spec od LPG poradzil ze mozna zwiekszyc do 37-38l ale musze podjechac do niego na pustym zbiorniku a zawsze wtedy zapominam to zrobic. Nie wzialem wiekszego bo chcialem ukryc w podlodze a tak jak napisales wtedy sporo wiecej wystaje. A niestety bagaznik w lancerze do gigantow nie nalezy.

Cezarito - 03-08-2009, 14:16

Pytanie co do różnic mocy znajduje swoją bardzo ładną i klarowną odpowiedź dzięki użytkownikowi marci_NOS. A mianowicie o to jego wyniki z hamowni :

http://www.fotosik.pl/sho...7bbf7fe3db0ca09

- LPG gruba linia
- BENZYNA cienka linia

pfx - 04-08-2009, 14:03

Silnik powinien mieć na LPG moc zbliżoną do mocy na PB. Spalanie ok 15-20 % większe LPG niż PB. Komputer przy jeździe na gazie powinien pokazywać podobne spalanie, jak przy jeździe na benzynie w tych samych warunkach drogowych.
Zatem jeśli spala 7,5 l benzyny i pokazuje te 7,5 l benzyny, to w takich samych warunkach drogowych jazdy na gazie powinien pokazać zużycie 7,5 l/100 km. W rzeczywistości spali ok 8,5 - 9 l gazu.
Przy takich założeniach autko powinno śmigać na gazie dłużej niż na benzynie. Mówimy oczywiście o dobrej klasie IV generacji.

jurekschroda - 05-08-2009, 14:29

Cytat:
Przy takich założeniach autko powinno śmigać na gazie dłużej niż na benzynie. Mówimy oczywiście o dobrej klasie IV generacji.


"Dłużej" czyli większy zasięg, czy "dłużej" jako większa żywotność ? Bo nie wiem jak mam to rozumieć.
Kiedyś miałem do czynienia z Poldolotem, który na gazie bez remontu silnika pyknął ok 330tkm, ale był użytkowany w większości na dłuższych trasach :shock:

Cytat:
Zatem jeśli spala 7,5 l benzyny i pokazuje te 7,5 l benzyny, to w takich samych warunkach drogowych jazdy na gazie powinien pokazać zużycie 7,5 l/100 km. W rzeczywistości spali ok 8,5 - 9 l gazu.


Nic dodać, nic ująć.

bastek - 06-01-2010, 22:23

odświeżę temat
dziś na przeglądzie rozmawiałem o LPG. odpowiedź - w krakowie montują instalację, w serisie (moto-gabra). mają szkolenia, papiery, błogosławieństwo MMC...

mam prośbę, może ktoś z forumowiczów krakowskich jak będzie w salonie, by się podpytał o szczegóły? cena, gwarancja, co montują.....
do silnika 1,5

Lestat - 07-01-2010, 08:59

bastek1 napisał/a:
do silnika 1,5


majac 1,5 jeszcze chcesz mu wpakowac LPG?? Nie uraz sie ale dla mnie to cholernie dziwne...

Jackie - 07-01-2010, 10:00

bastek1, ja bym był ostrożny. Pamiętaj, że MMC wprowadziło oddzielną pulę aut przygotowaną pod LPG (z faktycznie zmienionymi głowicami) więc kwestia jest poważna. Gdybyś pytał czy ja bym to zrobił - odpowiedź brzmi: nie. Bałbym się. Jak sypnie Ci się głowica to oddasz z nawiązką wszystkie oszczędności poczynione na LPG.
ulrik napisał/a:
Nie uraz sie ale dla mnie to cholernie dziwne...

Ma prawo robić z własnym autem co tylko zechce i mnie wcale to nie dziwi, obrażanie się na pieniądze w dzisiejszych czasach uważam za nieuzasadnione ;) Pozostaje pytanie czy faktycznie zaoszczędzi? IMO, nie.
Pozdrawiam

Lestat - 07-01-2010, 10:33

Jackie napisał/a:
Ma prawo robić z własnym autem co tylko zechce i mnie wcale to nie dziwi, obrażanie się na pieniądze w dzisiejszych czasach uważam za nieuzasadnione


Nie no jasne tak tylko pytam nie chce juz poruszac tematu o zasadnosci montowania gazu...wiec sie wycofuje ze stwierdzenia ze to dziwne ;-)


Jackie napisał/a:
MMC wprowadziło oddzielną pulę aut przygotowaną pod LPG (z faktycznie zmienionymi głowicami)

Nie ma co z tym sie zgadzam w 100% ponadto to nie jest tylko kwestia glowic (chociaz one sa jednym z najwazniejszych elementow), z pewnoscia sa inne przewody paliwowe i pewnie ciut zmieniona konstrukcja bagaznika zeby butla weszla swobodnie...

bastek - 07-01-2010, 12:26

Panowie, prosiłem TYLKo żeby zapytać czy i za ile.....
wcześniej pisałem do modów, czy nie warto założyć wątku o LPG w nowych lancerach.
i kilka postów "że nie warto".....

czy warto - moja decyzja, moje zdanie. przy przebiegach 25-30.000 chyba warto.
dwa - to samo mówili mi na forach nissana - że się cośtam wypali, przepali.... ja mam almerkę n15 (starsza, z lat 90-tych) - 190.000 przebiegu, z czego 150.000 na gazie. zero problemów
tata n16 (nowsza, z lat 2000-2005) -na gazie od I przeglądu pzrebieg 110.000, na gazie 95.000 zero problemów.

ja rocznie na almercce wydawałbym ok. 5-6000 zł na Pb95. wydawałem ok. 3000 na gaz.
koszty dodatkowe na rok - 2x regulacja (30 zł) 1xfiltr gazu (40 zł), troche droższy przegląd rejestracyjny (ok. 50-60 zł), co 40.000 swiece (wg instrukcji mozna zadziej - 50zł na 2 lata , co 10.000 filtr powietrza (bo II-ga generacj) - 2x15 zł), raz wymieniłem pzrewody do świec - nie pamiętam ceny, to było kilka lat temu)
awarii - zero....

moim zdaniem, zależy gdzie się zakłada. i dlatego szukam punktu w lublinie może juz zakładali (to osobiscie) oraz punktów poza lublinem - to przez forum

gzesiolek - 07-01-2010, 12:43

bastek1,
bastek1 napisał/a:
kilka postów "że nie warto".....

nie kilka tylko moj ;) kiedy zapytywalem sie o Twoj przebieg aby uzasadnic to ekonomicznie... ;)
Jak poznalem ze przebieg masz 30k km/rok zrozumialem dazenie do instalacji ;)

Nie oburzaj sie, ale po prostu oficjalnie w ASO Mitsu w 1,5 nikt Ci nie zagwarantuje ze nic sie nie stanie i to Ci chcial Jackie jako przedstawiciel tychze przekazac...
Czyli instalacja tak, ale o gwarancji na silnik i osprzet mozesz zapomniec.

W ASO bez utraty gwarancji zamontujesz gaz tylko do 1,8 i tylko do tych co oficjalnie sa do tego przystosowane (i tego zapewne dotyczyly te szkolenia itp i to pewnie uslyszysz w moto-gabrze).

W pozostalych przypadkach nawet nie ogladaj sie na ASO tylko szukaj macherow z dobrymi instalacjami, ktorzy sie podejma z zalozeniem do Twojego silniczka, sadze ze dobrzy macherzy oferujacy dobra instalacje zaspokoja Twoje pragnienia w tym zakresie...

Gwarancje moze i stracisz, ale tak jak w nissanie, tutaj tez nie powinno sie skonczyc zle... ale to juz tylko i wylacznie na Twoje ryzyko :D

Aha, niestety krakowskich ASO Mitsu unikam jak ognia, wiec raczej nie pomoge... ale napisz na forum lokalnym "malopolskie", moze ktos ma tam jakies wtyki...

Jackie - 07-01-2010, 13:27

bastek1 napisał/a:
ja mam almerkę n15 (starsza, z lat 90-tych) - 190.000 przebiegu, z czego 150.000 na gazie.
bastek1 napisał/a:
tata n16 (nowsza, z lat 2000-2005) -na gazie od I przeglądu pzrebieg 110.000, na gazie 95.000 zero problemów.

Z tego co mi wiadomo, żaden z tych samochodów nie miał ani zmiennej fazy rozrządu ani podparcia zaworów a są to cechy charakterystyczne silnika MIVEC ;) Tego się boję, ale jak wspomniałeś: decyzja jest Twoja i jeżeli już ją podejmiesz - moja rada, nie oszczędzaj na instalce.
Pozdrawiam

bastek - 07-01-2010, 13:29

gzesiolek napisał/a:
nie kilka tylko moj

aha, faktycznie tylko Twój.... merdają mi sie te fora :)
gzesiolek napisał/a:
oficjalnie w ASO Mitsu w 1,5 nikt Ci nie zagwarantuje ze nic sie nie stanie [...] ale o gwarancji na silnik i osprzet mozesz zapomniec

wiem, i nie oczekuję gwarancji ze nic sie nie stanie
co do gwarancji na silnik - jeśli np. przez parownik wyparuje płyn do chłodnivcy i spalę

silnki, moja wina, ale jeśli awaria niezwiązana z LPG - sporna kwestai czy nie należy się naprawa gwarancyjna.... o to trzeba bedzie (delikatnie mówiąc) wynegocjować w ASo na papierze (przerabiałem to z ojcem w ASO Nissna)

[ Dodano: 07-01-2010, 13:31 ]
gzesiolek napisał/a:
W ASO bez utraty gwarancji zamontujesz gaz tylko do 1,8 i tylko do tych co oficjalnie sa do tego przystosowane (i tego zapewne dotyczyly te szkolenia itp i to pewnie uslyszysz w moto-gabrze).


czy o to pytałeś, czy tak myślisz? właśnie o takie posty mi chodzi....
w Parexbudzie mi mówili, że zakłają do wszystkich...
czy założą,
jak z gwaracją MMC
jak z gwarancją na instalację (w L-nie np. mam 2 lata...)
jak z ceną
czy zakładali

Jackie - 07-01-2010, 13:47

bastek1 napisał/a:
jak z gwaracją MMC

Poza Lancerami 1.8 specjalizowanymi do LPG - brak.
bastek1 napisał/a:
jak z gwarancją na instalację

Zależnie od producenta plus odpowiedzialność zakładu, który na własną rękę może termin wydłużyć (myśmy tak robili w Carismach, na instalkę było 24 miesiace plus nasze 12)
bastek1 napisał/a:
jak z ceną

A jak z negocjatorem? ;) Nie sądzę, żeby cennik był sztywny (przynajmniej tak było wcześniej) ale mogę się mylić bo nie robimy tego od jakiegoś czasu.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group