To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

milo - 25-09-2017, 21:42

Jak cofniesz łapę sprzęgła łożysko oporowe nie będzie dotykać docisku ale dzwięk pewnie pozostanie zawsze możesz sprawdzić
bialyjayz - 26-09-2017, 05:00

milo napisał/a:
Jak cofniesz łapę sprzęgła łożysko oporowe nie będzie dotykać docisku ale dzwięk pewnie pozostanie zawsze możesz sprawdzić

a istnieje taka możliwość, że to łożysko się posypało i poprostu te rozgruchotane kulki wydają ten dzwięk?

Marcino - 26-09-2017, 08:16

Ja mam zestaw Exedy MBK 2056 i łożysko jest NSK Wszytko japan wiec zobaczymy jak założę. Ale orzynokazji łożyska skrzyni będę robił bo lekko szumi na wolnych i na 1/2
jacek11 - 26-09-2017, 08:41

bialyjayz napisał/a:
a istnieje taka możliwość, że to łożysko się posypało i poprostu te rozgruchotane kulki wydają ten dzwięk?

Wtedy hałas byłby również na wciśniętym sprzęgle. Czy ten dźwięk jest również na podwyższonych obrotach,np. kiedy odpalasz na zimnym silniku ?
U mnie kilka tysięcy km. po remoncie skrzyni pojawił się taki sam dźwięk,ale tylko na rozgrzanym silniku,kiedy obroty są najmniejsze.

milo - 26-09-2017, 15:35

bialyjayz napisał/a:
a istnieje taka możliwość, że to łożysko się posypało i poprostu te rozgruchotane kulki wydają ten dzwięk

Watpliwe
jacek11 napisał/a:
U mnie kilka tysięcy km. po remoncie skrzyni pojawił się taki sam dźwięk,ale tylko na rozgrzanym silniku,kiedy obroty są najmniejsze.

Standart i nie zawsze musi oznaczać że to łozyska padały by po kilku tyś km coś innego jest

bialyjayz - 27-09-2017, 05:15

jacek11 napisał/a:
Wtedy hałas byłby również na wciśniętym sprzęgle. Czy ten dźwięk jest również na podwyższonych obrotach,np. kiedy odpalasz na zimnym silniku ?

odpalam zawsze na wciśniętym sprzęgle, więc jest cisza puki go nie odciągnę.......aha i niema różnicy czy silnik zimny czy cieply dzwięk o takim samym natężeniu...

[ Dodano: 02-10-2017, 13:32 ]
dzisiaj podczas jazdy zaczął mi wyskakiwać 4 bieg, myślałem że to jednorazowy incydent jakiś przypadek......niestety powtarzało się to ciągle, zacząłem sobie sprawdzać w jakich okolicznościach, czy coś było słychać przy wyskakiwaniu czy coś i tak:
- 4 bieg wyskakuje w momencie przyspieszania
- podczas toczenia się z górki np. czy dojazdach siedzi w miejscu nie wyskakuje
- inne biegi bez zarzutów, cisza gładko wchodzą nie wyskakują
- podczas wyskakiwania tego biegu nie zauważyłem ani nie usłyszałem niepokojących dzwięków

wczoraj wymieniałem olej w silniku i postanowiłem sprawdzić stan oleju w skrzyni, było mało dolałem jakieś 200ml (+, - )
nie wiem czy w tym nie dopatrywać się przyczyny

milo - 02-10-2017, 15:01

bialyjayz napisał/a:
4 bieg wyskakuje w momencie przyspieszania

Jak przytrzmasz lewarek tez wyskakuje ?

[ Dodano: 02-10-2017, 15:07 ]
bialyjayz napisał/a:
wczoraj wymieniałem olej w silniku i postanowiłem sprawdzić stan oleju w skrzyni, było mało dolałem jakieś 200ml

Smarowanie jest rozbryzgowe i najwiecej jest smarowany mechanizm róznicowy potem wałek wyjściowy i na końcu wałek sprzęgłowy który nie jest nawet zanurzony w oleju ale po przez koła zębate jest roznoszony

Marcino - 02-10-2017, 19:02

4 bieg wyskakuje bo może taki luz na łożyskach ze się cały wałek przesuwa i wyciąga sprzęgło przesuwne z biegu. Rozbieraj skrzynie bo zajedziesz zęby na synchro i nie będzie co składać. Tam są takie alal jaskółlcze ogony które same trzymają na biegach.
robertdg - 02-10-2017, 20:08

Marcino napisał/a:
Tam są takie alal jaskółlcze ogony które same trzymają na biegach.
O jakich jaskólczych ogonach piszesz? pod przesuwką na synchronizatorze jest spreżyna która utrzymuje przesuwke na danym biegu

jeżeli na skrzynie jest gwarancja to bym to reklamował

milo - 02-10-2017, 22:02

Wystarczy odkręcić dolny dekiel w skrzyni i mozna sprawdzić czy wałek sprzegłowy ma luz wzdłużny, na tym wałku jest synchronizator 3 i 4 biegu
Marcino - 02-10-2017, 22:50

No to jak synchro 3/4 jest na tym wałku to Wszytko jasne.

Robertdg
Ja wszedłem głębiej mówię o tych malutkich zębach na przesuwkach i na kołach. Mam zboczenie bo mieliśmy w naszych skrzyniach w ciężarówkach z tym kłopoty. Nie rozbierałem jeszcze mojej ale u nas sprężynki trzymają tylko na neutralnym. Na biegach trzymają ząbki synchro.

milo - 02-10-2017, 22:52

Koło zębate 1- biegu widać ślady tak jakby o coś ocierało itp może to te terkotanie reszta kół zębatych bez śladów

bialyjayz - 03-10-2017, 21:26

robertdg napisał/a:
jeżeli na skrzynie jest gwarancja to bym to reklamował

jutro dzwonie do JAPANEZE zobaczymy jak się do tego odniesie?
Bo jak można wcisnąć taki szmelc...moja stara skrzynia która pojechała do niego oprócz problemów z wbijaniem 2-iego biegu była cichutka... a ten badziew nie dość, że jest głośne to jeszcze problem z 4-biegiem......ręce opadają :(
mam nadzieję, że zachowa się fer i jakoś mi to zrekompensuje mimo tego, że skrzynia kupiona w sierpniu tamtego roku

Hugo - 04-10-2017, 07:18

bialyjayz, przy okazji zmieniaj skrzynię na A/T. Manual to badziew.
vrangsinn - 04-10-2017, 15:12

Hugo napisał/a:
bialyjayz, przy okazji zmieniaj skrzynię na A/T. Manual to badziew.


ja tam nie narzekam na manuala, wręcz go chwale... :mrgreen: dla mnie automat ma o 1 biega za malo...zresztą manual tez ale to da sie jeszcze jakos "wyciągnąć"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group