To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

Rander - 07-09-2024, 23:23

Ja mam przejechane ok. 340 kkm. Od trzech lat auto codziennie stoi "pod prądem" bez względu na to, czy w danym dniu mam wyjazd czy też nie. Ustawione na ładowanie do pełna. Średnio jeżdżę 4 do 5 dni w tygodniu, czasem 20 km, czasem 300 km.
Auto rocznik 2014, na bateriach spokojnie robię ok. 30 km lub więcej z włączoną klimą i radiem.

Damiano88 - 08-09-2024, 09:08

Rander napisał/a:
Ustawione na ładowanie do pełna.


Jak ustawiasz stopień naładowania?

waran73 - 08-09-2024, 10:27

Czy kolega Rander z racji przebiegu auta (340000) zajmował się pomiarem luzu zaworowego lub jego korektą.? Jesli tak-to jak to wyglądało..?
Rander - 08-09-2024, 20:11

waran73 napisał/a:
Czy kolega Rander z racji przebiegu auta (340000) zajmował się pomiarem luzu zaworowego lub jego korektą.? Jesli tak-to jak to wyglądało..?


Tak.
Oddałem do znajomego, który wiele lat temu pracował dla Boscha, a później założył własną firmę. Zaczynał od napraw pomp wtryskowych jednoosobowo u siebie w garażu, teraz zatrudnia wiele osób i ma sporą firmę.
Jego zaletą jest to, że robi bardzo rzetelnie.
Diesel Serwis - Radomyśl Wielki.
Szczerze mogę polecić.

Sprawdzali, mierzyli, jeszcze ma sporo rezerwy do wymiany bądź szlifowania szklanek, tak więc na razie jeżdżę ze spokojem psychicznym.

[ Dodano: 08-09-2024, 20:16 ]
Damiano88 napisał/a:
Rander napisał/a:
Ustawione na ładowanie do pełna.


Jak ustawiasz stopień naładowania?


U mnie sterowanie z poziomu "radia" samochodowego nie działa, bo mam całość wymienioną na wersję z roku 2018 (system z AndroidAuto) i jest przeprogramowany "komputer" samochodowy. To jest jedyna rzecz, która nie działa, pozostałe wszystkie specyficzne dla Outlandera III i dla PHEV działają.

Tak więc ustawiam w aplikacji Mitsubishi Remote Control.
Procentowo nie da się ustawić, można ustawić czas ładowania albo wybrać opcję "ładowanie do pełna".
Nauczyłem się jeździć tak, aby podjeżdżać pod dom z baterią w której został 1 czy 2 km zasięgu, więc regulując czas ładowania mógłbym dość dokładnie ustawić procent naładowania.
Ale nie widzę takiej potrzeby.

wg - 10-09-2024, 13:22

A to ciekawe.... Wszędzie piszą że PHEV ma rację bytu jak się ładuje z gniazdka...
Mogę zapytać jak w takim razie ze spalaniem u Ciebie? Ja wybrałem PHEVa zamiast Rav4 bo mi wyszło że się bardziej opłaca - ale ja ładuję co dzień albo co dwa i wychodzi że w większości jeżdżę na prądzie. A jak jadę z pustą baterią to to jednak trochę pije...

mohinder - 10-09-2024, 21:56

Jak jeździsz z pusta baterią to musi swoje spalić. Mi wychodzi w takiej sytuacji gdy jeżdżę po mieście to pomiędzy 8 a 10 l/100km. W trasie około 8l/100km

Przy okazji mam pytanko. Jakiego podnośnika używacie do podnoszenia auta do powiedzmy wymiany części zawieszenia? Miejsce podparcia próg, a nie wahacz.

Krzyzak - 11-09-2024, 09:08

Jeżeli boisz o się o ciężar, to ja 2 lata temu do ciężkiego auta (netto 2200 kg) kupiłem taką żabę:
https://normet.pl/pl/zaby-hydrauliczne/1011-podnosnik-zaba-30-t-niski-profil.html

waran73 - 11-09-2024, 19:16

Gdy ciekawi pytają o spalanie pheva to pamiętam jak bałem się przed pierwszą trasą (1800 km) bo naczytałem się odkryć redaktorów-testerów, że pali 13..14 l/100 etc.. więc obładowany jak wół i w cztery osoby,na kołach 16''- 120-130km/h spalił 8,9 l/100km (letnią porą).. A jezdząc po drogach obstawionych przez bociany zdaży się i 5+ l/100 A po dwóch latach założyłem lpg. Dwa tygodnie temu zrobiłem traskę 2000km..Coś tam koło 800zł to wyniosło.. :D .. Luz zaworowy-owszem, w lipcu robiony,trzy ciasno,reszta zaworów prawie ciasno..Ale luz był nader słaby jeszcze przed założeniem lpg..Zobaczymy jak teraz będzie się degradował.. Dane spalania z tras na pustej baterii nigdzie nie ładowanej po drodze..
Krzyzak - 12-09-2024, 07:40

waran73 napisał/a:
Coś tam koło 800zł to wyniosło
to diesel bije go dość mocno - teraz pojeździłem 2.0 tdi, na baku 70l zrobiłem ponad 1400km, do pełna zatankowałem za 400zł - też obładowany wyjazdowo i 6 osób na pokładzie
autko na prąd to się opłaca, jak jedziesz blisko i ładujesz z własnej fotowoltaiki

waran73 - 12-09-2024, 08:11

Drogocenny kolego.. Bardzo się cieszę że dieselem jest tak tanio..bardzo! Ja jednak kupiłem pheva, i jestem bardzo zadowolony z wartości niewymiernych jakie to auto prezentuje.. Jezdzi mi się nim bardzo przyjemnie i co najważniejsze-piąty rok bezawaryjnie.. Chyba we wszystkich autach z dieslem jakimi bylem wożony przez znajomych,a to pachniało w środku smrodem spalin-czego nie znoszę i przez co nigdy nie miałem diesla, a to turbina padła, a to dpf, a to tamto,albo coś innego.. Ale daleki jestem od krytyki..Kazdy ma to co mu odpowiada..
nemmooo - 12-09-2024, 08:27

Krzyzak napisał/a:
waran73 napisał/a:
Coś tam koło 800zł to wyniosło
to diesel bije go dość mocno - teraz pojeździłem 2.0 tdi, na baku 70l zrobiłem ponad 1400km, do pełna zatankowałem za 400zł - też obładowany wyjazdowo i 6 osób na pokładzie
autko na prąd to się opłaca, jak jedziesz blisko i ładujesz z własnej fotowoltaiki


nie powinieneś nigdy sprzedawać tego samochodu, 5l/100km w aucie wielkości szafy przy 6 osobach na pokładzie to genialny wynik, nie znam drugiego takiego auta. Chociaz jak dodasz brakujące 600km to wyjdzie koszt pewnie około 600zł a tu już nie taka wielka różnica. @waran73 kupował LPG po 4pln więc pewnie Węgry i/lub Chorwacja. W Polsce lpg poniżej 3PLN wiec koszty takie jak ON.

Ja dość skrupulatnie prowadzę statystyki i w maju 2024 byłem na wakacjach na południu europy, trasa za sam wyjazd to 4kkm, cały maj zamknął się w 4975km. Średnie spalanie za maj (PHEV z LPG) to 9.05l/100km plus średnio 2kWh/100km energii. Jak dla mnie wynik świetny. Z samej wyprawy wakacyjnej spalanie wychodziło 10-11l przy poruszaniu się autostradami z dozwoloną prędkością czyli 130-120 w zależności od kraju. Wakacje w 4 osoby, bagażnik pełen.

Całkowite średnie zużycie PHEVa z okresu gdy nim jeżdżę (30 miesięcy) na dystansie 56540km to 6.65l LPG i 7,77kWh energii. Są miesiące gdy nie mam dłuższych wycieczek i tylko praca-dom to przebieg około 1kkm i jedno tankowanie 40l LPG, a są miesiące wakacyjne gdy jest 3kkm i więcej na jednej wycieczce. Wtedy do 130km/h spalanie mieści się w 11l LPG. Największe spalanie około 15l LPG przy jeździe z V MAX, zbiornik wystarczył na niewiele ponad 250km.

Podsumowując przydługi wywód, PHEV opłaca się jeśli użytkujesz go zgodnie z przeznaczeniem, czyli dużo krótkich tras dom, praca, szkołą, sklep jazda na prądzie ładowanym z gniazdka. Jeśli nie zamierzasz lub nie masz jak ładować to kup zwykłą wersję lub jakaś mała hybrydę będzie taniej.

sampler - 12-09-2024, 10:28

A tak na marginesie jak embargo na LPG z rosji wpłynie na ceny LPG? Są już jakieś szacunki?
Marcino - 12-09-2024, 11:08

nemmooo napisał/a:
nie powinieneś nigdy sprzedawać tego samochodu, 5l/100km w aucie wielkości szafy przy 6 osobach na pokładzie to genialny wynik, nie znam drugiego takiego auta

Aby miec 5l/100 w duzym aucie z dieslem VW trzeba jezdzic bardzo spokojnie. Jest to mozżliwe. Sam miałem 5.4 w trasie do Włoch ale w dwie osoby. Obserwuje temat ale Outlander nawet PHEV nie jest na liscie zakupu. NIe chce mi sie juz bawić w LPG.. ale
nemmooo napisał/a:
Podsumowując przydługi wywód, PHEV opłaca się jeśli użytkujesz go zgodnie z przeznaczeniem, czyli dużo krótkich tras dom, praca, szkołą, sklep jazda na prądzie ładowanym z gniazdka. Jeśli nie zamierzasz lub nie masz jak ładować to kup zwykłą wersję lub jakaś mała hybrydę będzie taniej.

Ale w sumie mam możliwosć łądowania z gniazdka. JAk bym dołożył 3-34 szt PV na dach miałbym dodtakowo z 800-100Kwh co by dało kilka setek km za darmo, jak zona jeżdzi 7km do pracy.
Ale człowiek sie przywyczaił do wygonych funkji w VW i jak teraz odpuscić w Outlandzerze. A jak słyszałem ile znjaomi naprawiali w 2.0 nowym zsalonu to mi się nie chce.
Rozważam VW 1.4 hplugin hybrid, albo znowu diesla

wg - 12-09-2024, 11:55

Przy okazji zapytam o coś innego. Przy jeździe na prądzie po zwolnieniu pedału gazu słyszę takie lekkie puknięcie. Nie słychać tego jak jadę w trybie B0 więc zakładam że to jest związane z przełączeniem się w tryb odzysku. Też tak macie?
nemmooo - 12-09-2024, 13:08

Marcino napisał/a:
Aby miec 5l/100 w duzym aucie z dieslem VW trzeba jezdzic bardzo spokojnie. Jest to mozżliwe. Sam miałem 5.4 w trasie do Włoch ale w dwie osoby.

Ja z Dieslem mam krótkie przygody i w zefirze 1.9 nie mogłem zejść poniżej 7-8 litrów przy normalnym użytkowaniu. Rozumiem osoby, które specjalizują się w jeździe dieslem, trzeba się do tego przyzwyczaić, każdy silnik ma swoją charakterystykę.
Marcino napisał/a:
Obserwuje temat ale Outlander nawet PHEV nie jest na liscie zakupu. NIe chce mi sie juz bawić w LPG.. ale
nemmooo napisał/a:
Podsumowując przydługi wywód, PHEV opłaca się jeśli użytkujesz go zgodnie z przeznaczeniem, czyli dużo krótkich tras dom, praca, szkołą, sklep jazda na prądzie ładowanym z gniazdka. Jeśli nie zamierzasz lub nie masz jak ładować to kup zwykłą wersję lub jakaś mała hybrydę będzie taniej.

Ale w sumie mam możliwosć łądowania z gniazdka. JAk bym dołożył 3-34 szt PV na dach miałbym dodtakowo z 800-100Kwh co by dało kilka setek km za darmo, jak zona jeżdzi 7km do pracy.
Ale człowiek sie przywyczaił do wygonych funkji w VW i jak teraz odpuscić w Outlandzerze. A jak słyszałem ile znjaomi naprawiali w 2.0 nowym zsalonu to mi się nie chce.
Rozważam VW 1.4 hplugin hybrid, albo znowu diesla
Pluginy VW czy BMW są super, ja rozważałem BMW 2 Active Tourer, bo jako jeden z niewielu miał AWD. U Mnie Outlander zjadł już ponad 4MWh, ale na początku jak byłem zajawiony i miałem nadmiar prądu z fotowoltaiki to ładowałem przy każdej sposobności, czasami bateria 2-3 razy dziennie do pełna jeśli tak ułożył się grafik w domu i wyskakiwały 2-3 wyjazdy do Krakowa czy Myślenic. Teraz ładuję tylko w taryfie nocnej, ale też codziennie. Po 170kkm i po ponad 100kkm tylko w trybie elektrycznym auto wciąż daje radę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group