To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Wymiana piasta/lożysko przód

robertdg - 01-05-2014, 07:57

Łysy88, to prędzej wskazuje na to jakbys miał luz w zawieszeniu, jezeli nie wychodzi luz w osi pionowej to łożysko raczej odpada
Marcino - 05-05-2014, 10:08

Jak by się ktoś zastanwiał nad wymianą łozyska mały tutorial...
http://pawel000.blogspot....ysko-koa-w.html

paul_pivo - 12-05-2014, 09:33

muka997 napisał/a:

i jedno pytanie, czy ktos miał stycznosc z piastami firmy JC?? warte uwagi czy lepiej olac ta firme??


Tak, ja miałem. Zakładałem pół roku temu i właśnie szukam Koyo w dobrej cenie:) Także moja odpowiedź mówi sama za siebie.

alex87 - 13-05-2014, 20:22

w poście powyżej ktoś pyta o piaste i podaje firme. przecież piasta jako tako nie ma części mechanicznych, sama w sobie jest prostym elementem - no chyba, że będzie to jakiś słaby stop metalu i może się krzywić to takie czesci chyba nie powinny byc dopuszczone do produkcji.

ja z kolei jakoś nie mam przekonania do wyciskania piasty z obudowy łożyska dlatego chciałbym zapytać czy ktoś miał styczność z firmą BTA - zakładam iż tak ponieważ Japeneze zaproponował mi tylko ten jeden zamiennik jako kompletny (swoją drogą w cenie samego łożyska koyo).

czy ktoś może powiedzieć czy kompletne łożysko z piastą firmy BTA jest ok lub nie ?

fj_mike - 14-05-2014, 18:41

alex87 napisał/a:
czy ktoś może powiedzieć czy kompletne łożysko z piastą firmy BTA jest ok lub nie ?

W srebrnym zostały wymienione trzy łożyska za jednym razem, BTA.
Jedno padło prawie, że od razu. Luz jest bardzo delikatny i bez problemu da się jeździć. Pozostałe mają się dobrze. Wszystkie mają nakulane prawie 10 tys km.

alex87 - 14-05-2014, 19:25

to widzę że z łożyskami są jeszcze inne rodzaje problemów - bo Ty piszesz o luzie. no ale czy łożysko nie powinno się kręcić luźno ?
bo ja mam na przykład taki problem, że jak miałem wszystko rozebrane i kręciłęm sobie piastą to czułem co pewien czas opór i przeskok tak jakby jedna z kuleczek w środku nie siedział na swoim miejscu.
w każdym bądz razie dzieki za odpowiedz.

fj_mike - 14-05-2014, 19:39

alex87 napisał/a:
no ale czy łożysko nie powinno się kręcić luźno ?

Owszem, ale to nie luz :mrgreen:

sierars1 - 15-05-2014, 16:45

Witam
Mam takie pytanko odnośnie piasty z łożyskiem bo właśnie będę na etapie wymiany bo strasznie huczy/chrobocze i troszkę ściąga na prawo, byłem w sklepie z częściami do Japończyków i kobita w/g vin znalazła łożysko z piastą za 350zł oryginał tylko nazwy nie podam bo to ktoś się pytał w moim imieniu a zamiennik 190zł.
Czy warte jest kupienie takowego czy jednak nie ?
I jeszcze znalazłem na Allegro bodajże firmy KOYO czy jakoś tak i też co o tym sądzicie.

Pozdrawiam

[ Dodano: 15-05-2014, 16:48 ]
paul_pivo napisał/a:
muka997 napisał/a:

i jedno pytanie, czy ktos miał stycznosc z piastami firmy JC?? warte uwagi czy lepiej olac ta firme??


Tak, ja miałem. Zakładałem pół roku temu i właśnie szukam Koyo w dobrej cenie:) Także moja odpowiedź mówi sama za siebie.


http://allegro.pl/piasta-...4164399628.html

alex87 - 22-05-2014, 09:31

witajcie.

powiedzcie mi w jaki sposob weryfikujecie które łożysko macie padnięte ?

ja podczas rozbierania mechanizmu ręcznego kręciłem piastą i wydawało mi się, że są pewne przeskoki. zamówiłem nowe, jak się okazało stare pracuje w rękach idealnie.
prawodpodobnie wcześniej to co stawiało mi przeskok to było tarcie główki śrub z piasty o zapinke szczęki ręcznego.
także to jednak nie te koło a szumienie podczas jazdy po łuku cały czas jest i jest to strasznie wkurzajace bo jest nawet głośne.

swoją drogą czy na tylnej osi łożyska pasują zarówno na prawą i lewą stronę (czy mogę stare z prawej włożyć na lewą).

swoją drogą wychodzi na to, że mam do sprzedania oryginalne używane w pełni dobre i sprawne łożysko prawego tylnego koła. jakby ktoś chciał to pisać. (no chyba, że to będzie z lewej strony padnięte a to z prawej bedzie pasować).

karino - 22-05-2014, 10:27

łożyska są takie same po prawo i po lewo..... na temat diagnozy padniętego łożyska to już epopeje tu napisano...na podniesionym kole sprawdzasz luz tj. czy koło huśta się w poziomie i pionie...jak już wrzuciłeś nowe łożysko to tak zostaw a stare to lepiej do szafy i niech czeka na czarną godzinę.......
sierars1 - 22-05-2014, 10:44

W moim przypadku padnięte jest prawe przednie łożysko, a weryfikacja prosta przy skręcie w lewo prawe łożysko bardziej huczało, a przy skręcie w prawo zachowywało się normalnie czyli huczało w normie :)
Co do łożyska prasuje z lewego jak i prawego kola nie ma żadnej różnicy

karino - 22-05-2014, 11:07

nie wiem jak u innych ale u mnie weryfikacja poprzez huczenie jest awykonalna z uwagi na szum opon.....pewność zawsze da poniesienie koła i tak dalej.....
sierars1 - 22-05-2014, 12:20

Tu masz racje, ale zawsze przy skręcie będziesz słyszeć większy szum uwalonego łożyska.
U mnie tak już huczy ze max 100-120 pojadę, mam nadzieje że do Polski się dotoczę bo tu za duży koszt wymiany

karino - 22-05-2014, 12:55

jak masz jeszcze łożyska ori to spokojnie można jechać..... szczęśliwej podróży.........
sierars1 - 22-05-2014, 13:31

Samochod byl non stop serwisowany w Mitsubishi wiec sadze ze originaly sa jeszcze.
Tyle ze musze tylne nadkola wymienic uszczelke pod kolektorem bo ktoras wyplulo bo delikatnie warkocze i olej+ rozrzad.Ale jak się kupilo za psie pieniądze to mozna troszke zainwestowac i pojezdzić pare lat zamiast sie pchac w cos nowego.
Tylko z rana jak odpalam to slychac popychacze (chyba) przez okolo 15s i potem juz jest cichutko



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group