To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 25-12-2013, 23:26

WreX napisał/a:
MKV, kopci jak moja :D


To było na LPG więc zawsze dużo pary jest :)

MKV - 31-01-2014, 01:01

Misiek zaczął głupieć. Gdy odpalam zimny silnik nic się nie dzieje przez cały czas od dojazdu z punktu A do puntu B.
Jeśli natomiast zatrzymam się gdzieś po drodze i potem odpalam ciepły silnik to po wciśnięciu gazu obroty anjpierw spadają a potem dopiero rosną, przy jeżdzie z deliaktnym wciśnięciem gazuna niskich obrotach silnik sarpie - zarówno na gazie jak i na benzynie.
Wczoraj po raz pierwszy się to zdarzyło i odkryłem, że obejma na rurze dolotowej na przepływomierzu była kompletnie rozkręcona - wisiała sobie luzem ale rura była szczelnie założona na przepływomierz.
Dziś na zimnym silniku w drodze do pracy i z powrotem wszystko było ok. Wracając zatrzymałem się na stacji i po odbaleni uznowu to samo się zaczęło dziać i dzieje za każdy mrazem gdy odpalam ciepły silnik.

Komputer rpzeskanowałem ale nie pokazuje żadnego błędu - o co tutaj chodzi???

Tomek - 31-01-2014, 07:57

MKV napisał/a:
o co tutaj chodzi???


jak na moje to jakiś problem z TPSem
no, albo z silniczkiem krokowym

sveno - 31-01-2014, 09:43

zacznij od nauki obrotów (FAQ w dziale EAxx) nic nie kosztuje a może pomoże.
balcik - 31-01-2014, 13:56

sveno napisał/a:
zacznij od nauki obrotów (FAQ w dziale EAxx) nic nie kosztuje a może pomoże.

dokładnie, u mnie to samo bylo, poprostu dojezdzalem do swiatel albo cos obroty strasznie spadaly gazu sie dodalo i spadly za moment do gory, wiec warto sprobowac naucz go obrotow :) , a moze akumulator tez odpinales no i to dlatego moze tez byc i wszystko sie rozregulowalo.

MKV - 31-01-2014, 17:04

balcik napisał/a:
sveno napisał/a:
zacznij od nauki obrotów (FAQ w dziale EAxx) nic nie kosztuje a może pomoże.

dokładnie, u mnie to samo bylo, poprostu dojezdzalem do swiatel albo cos obroty strasznie spadaly gazu sie dodalo i spadly za moment do gory, wiec warto sprobowac naucz go obrotow :) , a moze akumulator tez odpinales no i to dlatego moze tez byc i wszystko sie rozregulowalo.


Na szybko liste tematów sprawdziłem w FAQ i nie zauważyłem nic takeig jak "nauka obrotów".
Akumulatora nie odpinałem już od połowy grudnia bodajże od czasu montazu car audio a problem pojawił się po raz piewszy ze 3-4 dni temu- i wtedy odkryłem tą kompletnie luźną obejmę od rury dolotowej ale nic poza tym.

robertdg - 31-01-2014, 17:08

http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690

:P

MKV - 31-01-2014, 18:15

robertdg napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=607690#607690

:P


Skomplikowane to :P
W Suzuki masz prościej - rozgrzeważ silnik do temperatury roboczej, wyłączasz, odpinasz akumulator na jakieś 5 minut, podpinasz, odpalasz i zostawiasz żeby sobie poprawcował z 10-15 minut i gotowe ;)

Owczar - 02-02-2014, 13:40

Ja tam swojego nie uczę. Wszystko się układa samo. Ostatnio wyjmowałem aku. Żona rano odpaliła, wsiadła i pojechała. Obroty jak z książki.

Tutaj bym bardziej szukał przyczyny w TPS.

MKV - 02-02-2014, 13:59

Owczar napisał/a:
Ja tam swojego nie uczę. Wszystko się układa samo. Ostatnio wyjmowałem aku. Żona rano odpaliła, wsiadła i pojechała. Obroty jak z książki.

Tutaj bym bardziej szukał przyczyny w TPS.


Pytanie tylko dlaczego jak startuję simny silnik to jest OK? TPS powodowałby błędy chyba w każdych warunkach ??

Owczar - 02-02-2014, 14:09

ECU różnie interpretuje sygnały z czujników w różnych warunkach. Podejrzyj odczyty ECU z TPS. Jeśli odczyty nie będą proporcjonalne do pedału gazu to masz odpowiedź.
MKV - 02-02-2014, 17:45

Owczar napisał/a:
ECU różnie interpretuje sygnały z czujników w różnych warunkach. Podejrzyj odczyty ECU z TPS. Jeśli odczyty nie będą proporcjonalne do pedału gazu to masz odpowiedź.


W aplikacji Torque Pro na Androida sprawdziłem TPS i reaguje nawet na najdelikatniejsze wciśnięcie gazu.
Póki co po swojemu zrobiłem czyli rozgrzany silnik był, odpiąłem na 5 minut akumulator, podpiąłem i odpaliłem silnik na benzynie i dałem mu chodzić rpzez 10 minut bez dotykania gazu. Zobacze wieczorem czy pomogło ;)

sveno - 02-02-2014, 18:31

MKV napisał/a:
odpiąłem na 5 minut akumulator
następnym razem wystarczy, że odepniesz plusową klemę i przyłożysz na 10-15s do minusowej :)
Owczar - 02-02-2014, 18:36

10-15 sek to wystarczy bez zwierania klemy. Zresztą lepiej wyjąć bezpiecznik ECU. Nie trzeba wtedy programować radia etc.
robertdg - 02-02-2014, 19:08

sveno napisał/a:
MKV napisał/a:
odpiąłem na 5 minut akumulator
następnym razem wystarczy, że odepniesz plusową klemę i przyłożysz na 10-15s do minusowej :)
Nie lepiej na odwrót :?:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group