Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pojemność silników, jak się ją oznacza
Autor Wiadomość
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 01-02-2010, 11:45   Pojemność silników, jak się ją oznacza

Mam do Was jedno pytanko, co oznacza że np mój Colt ma 1300 pojemności silnika. Jest to silnik 'normalny' - rzędowa 4 cylindrówka.

Wg mojej teorii to oznacza że każdy z jego cylindrów ma 1,3 litra pojemności i przemawiają za tym dwie rzeczy: jego wymiary (średnica 71mm, wysokość pracy tłoka 82mm) oraz wzór na wyliczanie pojemności w silnikach (PI/4*średnica cylindra^2*wysokość pracy tłoka*ilość cylindrów).

Jednak mój znajomy twierdzi że pojemność jednego cylindra w tym silniku to ok. 650cm3, twierdząc że jeśli spalanie następuje w 2 komorach cylindrów równocześnie to ta pojemność 1300 odnosi się do sumy pojemności dwóch pracujących cylindrów.

Na zakończenie zaproponował mi odwiedziny jako że ma blok 1,3 z tłokami w środku i możemy go spróbować zalać litrową butelką wody i jak wejdzie to stawia flaszkę. Mój dylemat w takim razie to czy jechać do niego z flaszką czy z drugim kierowcą :>
 
 
 
 
jaho64 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DiD Dakar '05 SH
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 01-02-2010, 11:55   

Nie wiem czy sie nie myle , ale skoro masz 1300cm3 to dzielac to na liczbe cylindrow wyjdzie ci pojemnosc jednego z nich. Czyli 1300 /4 w twoim przypadku. Stwierdzam to tez na podstawie swojego motocykla ( pojemnosc 1000cm3 V2 , czyli 2 cylindry ) . Po gabartytach i skoku tloka w jednym cylindrze stwierdzam ze niemozliwoscia jest zeby byl on pojemnosci 1000cm3.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-02-2010, 11:56   

emilok napisał/a:
znajomy
Znajomy to ja ;)
Twierdzę, że albo 2 gary na raz po 650ccm albo 4 gary po 325ccm
Bardziej skłaniam się ku drugiej teorii a to :arrow: http://www.autotesty.net....owa_silnika.php utwierdza mnie w tym przekonaniu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 01-02-2010, 14:25   

jedź z drugim kierowcą!
średnica 7,1 cmx7,1 :4 x 3,14 x 8,1 cm=320 cm3, razy 4 gary to daje około 1282 cm3
how
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 18:59   

emilok napisał/a:
Wg mojej teorii to oznacza że każdy z jego cylindrów ma 1,3 litra pojemności i przemawiają za tym dwie rzeczy: jego wymiary (średnica 71mm, wysokość pracy tłoka 82mm) oraz wzór na wyliczanie pojemności w silnikach (PI/4*średnica cylindra^2*wysokość pracy tłoka*ilość cylindrów).

Według mojej wiedzy nabytej w szkole podstawowej pojemność mojego silnika to:
pojemność jednego cylindra x 4
Dowód: Podstawowe wymiary mojego silnika:
pojemność: 1998ccm (centymetrów sześciennych)
Wymiary pojedynczego cylindra: 86mmx86mm
Obliczenia:
Wzór Pi * r^2 * h
3.14 * 4,3^2 * 8,6 = 499,30396 ccm (centymetrów sześciennych)
razy 4 cylindry daje 1997,21584 =~1998ccm co należało udowodnić.
 
 
 
Arti_Ca0 
Forumowicz

Auto: Colt CJO 1.3 '97
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 01-02-2010, 19:00   

pojemnosc oblicza sie ilosc cylindrow * pojemnosc JEDNEGO cylindra
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-02-2010, 19:08   

londolut napisał/a:
to :arrow: http://www.autotesty.net....owa_silnika.php utwierdza mnie w tym przekonaniu.

Miły pan piszący w tym artykule trochę się miesza:
Cytat:
Przez minimalną pojemność cylindra rozumie się jego pojemność użytkową w momencie, gdy tłok (na rysunku zaznaczony na żółto) znajduje się najbliżej wału korbowego (kolor fioletowy na rysunku). Przez maksymalną pojemność cylindra rozumie się jego pojemność użytkową w momencie, gdy tłok znajduje się w górnym położeniu.

Jest odwrotnie ;) I z wielkości tych, o których pisze wylicza się kompresję a nie pojemność silnika.
Dalej tez pociska banialuki o stosunku długości skoku tłoka do jego średnicy nie mając pojęcia na co ten parametr wpływa.
Podsumowując - można zapomnieć o istnieniu tej strony.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2010, 22:35   

jaca71 napisał/a:

Dalej tez pociska banialuki o stosunku długości skoku tłoka do jego średnicy nie mając pojęcia na co ten parametr wpływa.


Mi zawsze wydawało się że to wpływa na charakterystykę. Czyli mniejszy skok w stosunku do średnicy to bardziej wysoko obrotowa charakterystyka. Dłuższy skok w stosunku do średnicy bardziej nisko obrotowa charakterystyka. A pojemność to można właśnie wyliczyć ze skoku i średnicy (mniej więcej bo nie wiadomo ile się mieści w głowicy i tłoku jeśli jest wklęsły/wypukły).
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-02-2010, 06:30   

Dobra, ale nie zmienia to faktu, że pojemność jednego cylindra 4G13, który siedzi w CA0 to 325ccm :wink:

Zaczynały krążyć chore teorie, że w CA1A silnik w sumie ma przeszło 5 litrów pojemności a Gal, na którym dumni błyszczy się napis 2,5 V6 niecałe 1,7 w sumie :lol: :lol: :ANAL:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2010, 12:27   

krzychu napisał/a:
Mi zawsze wydawało się że to wpływa na charakterystykę.

I dobrze Ci się wydawało. Krótszy suw - tym silnik bardziej lubiący wysokie obroty.
O żywotności i okresach międzynaprawczych decydują bezpośrednio konstrukcja i zastosowane materiały a pośrednio przeznaczenie silnika.

londolut napisał/a:
Zaczynały krążyć chore teorie, że w CA1A silnik w sumie ma przeszło 5 litrów pojemności

No fakt trochę to przerażające było. Jak sobie pomyślę że w mojej starej corsie 1.0 12v z trzema cylindrami byłyby trzy cylindry po 1 litrze każdy to...

I jak odróżnić wtedy taki 1.0 3 cylindry od 1.0 4 cylindry? Albo 1.2 HTP od zwykłego 1.2?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.