Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego uważam że Renault to szmelc
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-07-2017, 22:25   Dlaczego uważam że Renault to szmelc

Do napisania tego tekstu skłonił mnie fakt posiadania przez prawie 2 lata produktu samochodopodobnego firmy Renault - Scenic 2000 r. z silnikiem benzynowym 1.6 16v.
Ponieważ parę osób na forum kupiło sobie renówki, część chwali część nie a ja właściwie tylko narzekam, to postanowiłem podeprzeć się faktami dlaczego jestem na NIE i dlaczego uważam, że popełnili oni błędy projektowe, które moim zdaniem nie były przypadkiem.

1. Lewy przegub wewnętrzny przykręcany do skrzyni, tripod wchodzący wewnątrz mechanizmu różnicowego, łożysko w osłonie przegubu. Skutek - bardzo częste zniszczenie łożysk igiełkowych tych przegubów, które już kilka razy zdarzyło mi się szukać magnesem na dnie skrzyni. Nie wiem po co, skoro niemal cały świat robi to inaczej i to działa...

2. Sterowanie skrzynią biegów za pomocą jednego drąga ze skomplikowanym systemem tulejek i na dodatek z wejściem do skrzyni od spodu. Skutek - ciągłe wycieki (naprawa graniczy z cudem, gdyż wymiana uszczelniacz często jest nieskuteczna (luzy na tulejce niszczą nowy), problemy z wrzuceniem 1 lub wstecznego biegu, ścierająca się sprężynka powoduje brak powrotu lewarka a osłony tulejek są drogie - ta większa kosztuje prawie 100zł i brak zamienników.

3. Przewód klimatyzacji przymocowany do pokrywy 5 biegu skrzyni. Skutek - silnik drga, przewód najpierw ściera lakier następnie rdza i dalsze obijanie powoduje dziurę w obudowie i tradycyjnie wyciek. Na szczęśćcie oryginalna obudowa skrzyni z oringiem kosztuje niecałe 100zł.

4. Wieczne problemy z masą - musiałem specjalnie dorobić kable do tylnych lamp, bo problemy były widoczne nie tylko na nich ale na całym aucie - dodatkowo tylna klapa i gumowy przepust tradycyjnie daje zniszczenie kabla i najczęściej nie działa przez to tylna wycieraczka

5. Pokrywa zaworów zrobiona jest tak, że 3 cylindry od rozrządu mają wypust w górę a ostatni (od skrzyni) ma kształt lejka i jest umiejscowiona dokładnie pod jedną ze śrub podszybia co przy każdym deszczu daje zalanie fajkocewki i problemy z iskrą. Musiałem podłożyć końcówkę od butelki PET żeby się tam zbierała i odparowała...

6. Układ wydechowy zamocowany jest tylko w 2 miejscach - na silniku oraz na końcu. Co prawda tłumik końcowy ma 3 wieszaki, ale są one tak małe i tandetne, że zrywają się co pół roku i wcale nie jestem zaskoczony. Co im by szkodziło dać pośrodku 2 wieszaki do tłumika środkowego? Dodatkowo tłumiki są skręcane na opaski (flansze są stożkowe) i od ruchów silnika się rozszczelniają, więc jest głośniej a wyciekająca szczelinami woda przyśpiesza korozję.

7. Rozrząd na jakieś blokady - po co? przecież można dać znaczniki i nie trzeba będzie stosować dodatkowych narzędzi do jego ustawiania. I jeszcze kupować zaślepek na drugą stronę głowicy... A wałki są przykręcone z takim momentem (bo nie ma tam pinów ustalajacych), że do wymiany uszczelniaczy naprawdę się musiałem napocić...

8. Śmieszne łożyska kolumny mc pherson umieszczone między kielichem amortyzatora a dodatkową nakładką pod sprężynę - chodzi to bardzo ciężko, jakościowo są śmieszne i szybko się zużywa a może doprowadzić do pęknięcia sprężyn (które oczywiście mi pękły - obie!, wzdłuż - jak nacięta parówka we wrzątku).

jak mi się coś przypomni - będę uzupełniał

to oczywiście tylko fakty o złym zaprojektowaniu bo gdybym miał pisać co mi się zepsuło to wolałbym pisać co się nie zepsuło - byłoby szybciej
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 25-07-2017, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-07-2017, 22:37   

Krzyzak napisał/a:
1. Prawy przegub wewnętrzny przykręcany do skrzyni, tripod wchodzący wewnątrz mechanizmu różnicowego, łożysko w osłonie przegubu.
Raczej lewy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 24-07-2017, 23:08   

:mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 25-07-2017, 09:53   

robertdg napisał/a:
Raczej lewy
poprawiłem :oops:
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2017, 15:06   

Krzyzak napisał/a:
2 lata produktu samochodopodobnego firmy Renault - Scenic 2000 r. z silnikiem benzynowym 1.6 16v.

Przepraszam, ale chyba nie oczekujesz bezawaryjności od 17 letniego samochodu. To już przecież jest złom. Powinieneś napisać że 17 Letni Scenic jest do kitu. Ja kilka lat temu kupiłem 18 letniej córce, jako pierwszy samochód do bezstresowej jazdy po Warszawie, Clio z 1991 za 1 tys.zł.. Było super, przez 3 lata tylko paliwo, nawet oleju nie zmieniałem. Sprzedałem za tyle samo synowi znajomej i nadal dzielnie jeździ Nie do zajechania.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-07-2017, 15:17   

Przecież pisał o błędach popełnionych podczas projektowania auta przez inżynierów, a nie o zużywaniu się części po latach.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2017, 15:39   

larelijux napisał/a:
pisał o błędach popełnionych podczas projektowania auta przez inżynierów

A to przepraszam, ja nie jestem inżynierem, to nie będę się wypowiadał, czy to były błędy, czy zalety. Ale chyba każdy projekt przewiduje jakiś czas użytkowania, po którym nie warto już niczego naprawiać Z ciekawości nawet wszedłem na stronę opinii o tym modelu, i większość osób sobie chwali ten samochód..http://motogazeta.mojeauto.pl/Testy_samochodow/Czy_warto_kupic_Renault_Megane_Scenic_I_1996_2003,a,204534.html
W taki razie moje stareńkie Clio było zaprojektowane jako auto niezniszczalne.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-07-2017, 21:23   

sla napisał/a:
A to przepraszam, ja nie jestem inżynierem, to nie będę się wypowiadał, czy to były błędy, czy zalety. Ale chyba każdy projekt przewiduje jakiś czas użytkowania, po którym nie warto już niczego naprawiać
Trzeba odróznić czym jest eksploatacja a czym są błedy czy tez celowe zabiegi projektowe, które sprawiaja ze pewne rozwiazania sa po prostu kiepskie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-07-2017, 08:22   

sla napisał/a:
chyba nie oczekujesz bezawaryjności od 17 letniego samochodu
nie oczekuję, ale mam dużo starsze 3szt. Mitsubishi, które przy renówce są wzorem bezawaryjności
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-07-2017, 22:08   

Darek nie wiem czy wiesz , ale w nowym Infiniti jak myślisz czyje silniki montują 😉
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2017, 22:50   

Podobnie jak w Infiniti tak i w Mercedesie też są silniki z Renault. Nikt do marek z wyższej półki nie wkładał by badziewia jakby takie było bo to strzał w kolano.

Jeździłem nie jednym samochodem Renault i złego słowa nie mogę powiedzieć. Wiadomo że 20-10 lat temu to wszyscy producenci się uczyli i okres 2000-2010 to najgorsze dziesięciolecie ale wszystkich producentów samochodów.
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-07-2017, 08:46   

SPIDER-ek napisał/a:
Wiadomo że 20-10 lat temu to wszyscy producenci się uczyli i okres 2000-2010 to najgorsze dziesięciolecie ale wszystkich producentów samochodów.
Nie wiem na jakiej podstawie te wnioski, ale te 10-20lat temu marka Renault obchodzila swoje 100-lecie, bardziej byłbym skłonny uwierzyc w to, że producenci nie stawiaja już tak na testy wstepne jak na testy użytkownika, zwróć uwagę na to, że już przed milenium producenci stawiali na coroczne zmiany w autach aby doskonalić swoje produkty.
Jak Renault nawiązał wspólprace z Nissanem to słynna nieśmiertelna SR20-tka przestała już taka być, a teraz ludzie sobie chwala M9R.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
SPIDER-ek 
Mitsumaniak


Auto: Infiniti Q50 2.2d Premium 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2017, 09:49   

Wnioski są proste - normy, które wcześniej nie były aż tak restrykcyjne. Od normy Euro 3 która wchodziła w 2000 wszystko się posypało.
Dlaczego chcą nagle wszyscy zrezygnować z diesli bo nie są w stanie spełniać kolejnych bzdurnych norm. Dlaczego afery dieslowskie? Bo nie są w stanie spełniać norm. Dlaczego w benzynach zaczeli stosować filtry cząstek stałych ? Bo normy?

Więc eksperymentują bo muszą spełnić normy.
Infiniti wprowadza nowy silnik benzynowy 2.0 - podobno nad którym pracują od 20 lat ;) chyba czuli że tak to się skończy
_________________
Jest: Infiniti Q50 2,2d 170KM 400Nm Premium 2015 Graphite Shadow 7G-tronic Opis obecnego w nie-miśkach
Był: Mitsubishi Galant 2,5i V6-24
EA5A A/T (6A13) 2,5l V6-24 163KM 223Nm Tiptronic: F4A42
Opis mojego byłego rekina na forum

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-07-2017, 20:30   

http://tvn24bis.pl/moto,9...017,760465.html

Darek strach się bać, Renault kupiło Mitsubishi 😉
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-08-2017, 16:42   

deejay napisał/a:
Renault kupiło Mitsubishi
to dość stary news, wszyscy wiemy... jakość (i tak niska) spadnie bardziej i będą jeszcze brzydsze...
niestety renówki są brzydkie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.