Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami |
Autor |
Wiadomość |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-05-2018, 18:45 Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami
|
|
|
Nareszcie |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
AidsD
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015 Posty: 1866 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13-06-2018, 09:18
|
|
|
Tomek napisał/a: | jak niby ? |
zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec. Nie będzie tłumaczenia czy masz wycięty czy w ogóle nie było bo producent nie przewidział więc żadne bazy nie będą potrzebne. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 13-06-2018, 10:01
|
|
|
AidsD napisał/a: | zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec. |
Tak, ale właściciel pojazdu który fabrycznie nie posiadał takiego filtra w swoim samochodzie będzie się mógł odwołać od ewentualnego wyroku podpierając się bazą producenta. I znów sądy nie będą miały co robić tylko będą się zajmować wyciętymi filtrami. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-06-2018, 10:11
|
|
|
A ktoś da jakieś źródło?
Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela? |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 13-06-2018, 10:15
|
|
|
Nie ma takiego projektu czy to ustawy czy rozporządzenia. Polski rząd strzeliłby sobie w kolano wprowadzając takie coś, ponieważ wyeliminowałoby to z ruchu pokaźną grupę jego elektoratu do którego zaliczają się na ogół ludzie mnie zamożni których nie stać na nowe czy nawet świeższe samochody. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-06-2018, 11:51
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela? |
Polak z założonym LPG się zmieści w normach . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
myszakowaty
Forumowicz
Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017 Posty: 64 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-06-2018, 12:08
|
|
|
No właśnie to jakaś plotka krążąca po sieci i powielana na forach dyskusyjnych. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-06-2018, 12:21
|
|
|
Bizi78 napisał/a: |
Polak z założonym LPG się zmieści w normach . |
Filtrami w tytule... W domyśle pomyślałem o DPF... A to nie wiążę się z LPG....
Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...
A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2018, 21:26
|
|
|
krzychu napisał/a: | Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela? | Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF.
krzychu napisał/a: | Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...
A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno? |
Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-06-2018, 07:14
|
|
|
robertdg napisał/a: | Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF. |
Nie powiedziałem że mają takie urządzenia. Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin. A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć...
robertdg napisał/a: |
Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:
|
Proszę pierwszy lepszy artykuł z brzegu:
https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-06-2018, 08:10
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie powiedziałem że mają takie urządzenia. | Nie napisałem Niczego w taki sposób, wiec nie wiem skąd ten wniosek krzychu napisał/a: | Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin | Robia, tyle żę pomiar spalin to zbyt ogolnikowe pojecie, widziałem diesle z pousuwanymi filtrami którym wyniki wychodziły pozytywne krzychu napisał/a: | A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć... | Poza laboratoryjny pomiar czastek stałych na obecny czas jest bardzo mało wiarygodny
Takie dyrdymały mnie nie przekonuja bo nie są niczym poparte poza wydumaniami (zwłaszcza tymi o precyzyjnosci pracy układu spalania - no masz Ci porównanie precyzja gaźnika a wtrysku elektronicznego ), że gaźniki byly super - fajnie to po co wprowadzali EFI/MFI, etc a teraz TSI/FSI, taki kurde strzał w kolano.
Ja Tobie przedstawiłem pomiar instalacji gazowej załozonej do używanego pojazdu na wtrysku wielopunktowym, gołymi galami widac ze wyraźnie jest lepiej.
Latami jeżdze na gazie i wszelkie problemy spotykane na analizatorze spalin wynikały z jakiejs usterki albo błedu montazowego instalacji, po jej usunieciu badanie spalin wychodziło pozytywnie na stacji i w porównaniu z benzyna na lepszym poziomie. Także tutaj wiele wynika od zakładu co zamontował LPG i komponentów zastosowanych.
Jak silnik żre olej to badania spalin wcale nie wychodza zachecajaco - ale o tym malo sie mówi. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-06-2018, 08:33
|
|
|
Nie będę się kłócił ale weź pod uwagę że:
- nie każda instalacja gazowa jest taka sama i dobrze skalibrowana, nieraz sama elektronika samochodu mówi że nie daje rady tego skorygowac więc przed dłuższy czas leci zła dawka. Ja napisałem od razu na początku "średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze"
- pomiar na wolnych obrotach? A co z butem w podłodze?
- na Twoim wydruku nie ma wszystkich zanieczyszczeń które produkuje silnik benzynowy.
W moim odczuciu domontowana instalacja gozowa nawet dobrze skalibrowna nie ma szans utrzymać takiej precyzyjności dawki jak stryskiwacz bezynowy… Ale to chyba nie o tym temat? |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 14-06-2018, 08:43
|
|
|
Skoro auta z LPG emitują mniej zanieczyszczeń do atmosfery to dlaczego w Holandii podatek środowiskowy wychodzi dużo drożej niżeli samochód bez tej instalacji ?
Porównanie cen Focusa którym jeździ moja znajoma (piszę z pamięci) :
- Pb to roczny koszt koło 100€,
- Pb + LPG to 400€.
- ON bez fabrycznego DPF 700€,
- ON z DPF 325 €. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
|