Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami
Autor Wiadomość
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2018, 18:45   Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami

Nareszcie
 
 
Tomek 
Mitsumaniak
forumowy ekspert


Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 11092
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 12-06-2018, 15:10   

jakbyś choć jakiegoś linka wrzucił czy coś
z tego co wczoraj czytałem, to Nowoczesna miała taki pomysł ostatnio, ale nic nie czytałem o pomysłach rządu

Inna kwestia - jak?
przecież w obrębie jednego modelu, czy nawet silnika są wersje z DPF i bez.
policja po pierwsze nie ma kompetencji do sprawdzania tego na drodze, a OSKP musiałaby mieć dostęp do jakiejś bazy, po VINach czy coś
i znowu pytam sie - jak niby ? :lol: przecież u nas nawet byle CEPIK nie działa
_________________
02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )


Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)




 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 13-06-2018, 09:18   

Tomek napisał/a:
jak niby ?


zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec. Nie będzie tłumaczenia czy masz wycięty czy w ogóle nie było bo producent nie przewidział więc żadne bazy nie będą potrzebne.
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 13-06-2018, 10:01   

AidsD napisał/a:
zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec.

Tak, ale właściciel pojazdu który fabrycznie nie posiadał takiego filtra w swoim samochodzie będzie się mógł odwołać od ewentualnego wyroku podpierając się bazą producenta. I znów sądy nie będą miały co robić tylko będą się zajmować wyciętymi filtrami.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-06-2018, 10:11   

A ktoś da jakieś źródło?

Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 13-06-2018, 10:15   

Nie ma takiego projektu czy to ustawy czy rozporządzenia. Polski rząd strzeliłby sobie w kolano wprowadzając takie coś, ponieważ wyeliminowałoby to z ruchu pokaźną grupę jego elektoratu do którego zaliczają się na ogół ludzie mnie zamożni których nie stać na nowe czy nawet świeższe samochody.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-06-2018, 11:51   

krzychu napisał/a:
Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?

Polak z założonym LPG się zmieści w normach 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
myszakowaty 
Forumowicz

Auto: Pajero Sport 2.5 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 64
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-06-2018, 12:08   

No właśnie to jakaś plotka krążąca po sieci i powielana na forach dyskusyjnych.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-06-2018, 12:20   

Ja wiem czy plotka, po prostu zmuszą Polaków do kupowania nowszych wiekiem aut.
Tym bardziej, że UE coraz mocniej się dowala do smogu w PL.
http://www.auto-swiat.pl/...h-diesli/x8hxqh
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-06-2018, 12:21   

Bizi78 napisał/a:

Polak z założonym LPG się zmieści w normach 8) .



Filtrami w tytule... W domyśle pomyślałem o DPF... A to nie wiążę się z LPG....

Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...

A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2018, 21:26   

krzychu napisał/a:
Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?
Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF.


krzychu napisał/a:
Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...

A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno?


Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział :P
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:

_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2018, 07:14   

robertdg napisał/a:
Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF.


Nie powiedziałem że mają takie urządzenia. Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin. A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć...

robertdg napisał/a:

Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział :P
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:


Proszę pierwszy lepszy artykuł z brzegu:
https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2018, 08:10   

krzychu napisał/a:
Nie powiedziałem że mają takie urządzenia.
Nie napisałem Niczego w taki sposób, wiec nie wiem skąd ten wniosek
krzychu napisał/a:
Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin
Robia, tyle żę pomiar spalin to zbyt ogolnikowe pojecie, widziałem diesle z pousuwanymi filtrami którym wyniki wychodziły pozytywne :roll:
krzychu napisał/a:
A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć...
Poza laboratoryjny pomiar czastek stałych na obecny czas jest bardzo mało wiarygodny

krzychu napisał/a:
Proszę pierwszy lepszy artykuł z brzegu:
https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a

Takie dyrdymały mnie nie przekonuja bo nie są niczym poparte poza wydumaniami (zwłaszcza tymi o precyzyjnosci pracy układu spalania - no masz Ci porównanie precyzja gaźnika a wtrysku elektronicznego :mrgreen: ), że gaźniki byly super - fajnie to po co wprowadzali EFI/MFI, etc a teraz TSI/FSI, taki kurde strzał w kolano.
Ja Tobie przedstawiłem pomiar instalacji gazowej załozonej do używanego pojazdu na wtrysku wielopunktowym, gołymi galami widac ze wyraźnie jest lepiej.
Latami jeżdze na gazie i wszelkie problemy spotykane na analizatorze spalin wynikały z jakiejs usterki albo błedu montazowego instalacji, po jej usunieciu badanie spalin wychodziło pozytywnie na stacji i w porównaniu z benzyna na lepszym poziomie. Także tutaj wiele wynika od zakładu co zamontował LPG i komponentów zastosowanych.
Jak silnik żre olej to badania spalin wcale nie wychodza zachecajaco - ale o tym malo sie mówi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-06-2018, 08:33   

Nie będę się kłócił ale weź pod uwagę że:
- nie każda instalacja gazowa jest taka sama i dobrze skalibrowana, nieraz sama elektronika samochodu mówi że nie daje rady tego skorygowac więc przed dłuższy czas leci zła dawka. Ja napisałem od razu na początku "średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze"
- pomiar na wolnych obrotach? A co z butem w podłodze?
- na Twoim wydruku nie ma wszystkich zanieczyszczeń które produkuje silnik benzynowy.

W moim odczuciu domontowana instalacja gozowa nawet dobrze skalibrowna nie ma szans utrzymać takiej precyzyjności dawki jak stryskiwacz bezynowy… Ale to chyba nie o tym temat?
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 14-06-2018, 08:43   

Skoro auta z LPG emitują mniej zanieczyszczeń do atmosfery to dlaczego w Holandii podatek środowiskowy wychodzi dużo drożej niżeli samochód bez tej instalacji ?

Porównanie cen Focusa którym jeździ moja znajoma (piszę z pamięci) :
- Pb to roczny koszt koło 100€,
- Pb + LPG to 400€.
- ON bez fabrycznego DPF 700€,
- ON z DPF 325 €.
_________________
Niebiańska robota
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.