Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-03-2007, 01:40
[ALL] ABS - dlaczego się psuje?
Autor Wiadomość
perver
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2005, 15:57   [ALL] ABS - dlaczego się psuje?

Panowie z tego co slyszalem i czytam na forum..... zepsuty ABS w CA0 to poprostu standart.... CZy ktos z was doszedl moze co tam sie psuje??? U mnie ABS tez swieci czerwono all the time.... Z jednej strony ABS w sportowym aucie to bzdura,ale w zime to by sie czasem przydal.......Wiec?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 11-10-2007, 22:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 28-11-2005, 07:18   

Co do przydatności w zimie to bym dyskutował, to wszystko zależy od użytkowanika itd...
Spróbuj zachamować na śniegowej "breji" z ABS - życze powodzenia - tylko ostrożnie,,,

Jeśli chodzi o awarie ABS...hm.. nie znam jakiejś stałej przeypadłości ale...

- wyczyścić zębatki sygnałowe
- wyczyścić czujniki
- sprawdzić wszystkie kostki i połączenia
- dokładnie odpowietrzyć układ hamulcowy (zalewając NOWY płyn)
- sprawdzić bezpieczniki od ABS - są dwa podstawowe jeden wysokoprądowy i jeden niskoprądowy, może jest jeszcze siakiś... ale chyba nie...
- sprawdzić szczelność układu ham.
- wszystkie alastyczne przewody itd...

Jeżeli te podstawowe zabiegi nie przyniosą skutku - wypadałoby sie wybrać na warsztatcik gdzie potrafia przetestować czujniki i zdiagnozować cały układ...

Nie LUBIE ABS - choć zdaje sobie sprawę że nie jednemu "tyłek" uratował..

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-11-2005, 16:27   

1.Nie słyszałem żeby ABS w CA0 padał nagminnnie.
2.Słyszałem ( ja też tak mam) że ludzie wyłączają ABS bo wydłuża okropnie drogę hamowania.
3.Lampka od ABS-u jest żółta a czerwona lampka jest od hamulców.
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2005, 16:34   

mi nie dziala abs, ale nawet jakby dzialal to bym wylaczyl
 
 
gabor
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2006, 09:26   

deenbe napisał/a:
mi nie dziala abs, ale nawet jakby dzialal to bym wylaczyl

a mi dzialal ale wylaczylem :) ) i juz nie dziala :) )
ABS-nie skraca drogi hamowania!!!
mialem nie mile doswiadczenia z abs-kilka razy przejechechalem na wprost skrzyzowanie mio ze zamierzalem inaczej(na drodze podporzadkowanej), na szczescie nikomu nic sie nie stalo ale troche siwych wlosow zyskalem
 
 
Kofi 
moderator mitsumaniak
Michał


Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 1242
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2006, 10:17   

tzn ze niedostosowales predkosci do warunkow panujacych na drodze....innymi slowy jechales za szybko :P
_________________
"Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2006, 13:23   

Kofi napisał/a:
tzn ze niedostosowales predkosci do warunkow panujacych na drodze....innymi slowy jechales za szybko :P


nie zawsze jest tak - jadac po bruku nawet minimalna predkoscia autem z dziadowym
absem mozesz wyhamowac 1-2 m dalej = co daje Ci skasowanie auta lub potracenie
pieszego. :)
 
 
gabor
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2006, 13:32   

Kofi napisał/a:
tzn ze niedostosowales predkosci do warunkow panujacych na drodze....innymi slowy jechales za szybko :P

jechalem bardzo powoli , tylko bylo z gorki i na koncu gorki znak "ustap pierwszenstwa"
i snieg zalegajacy na drodze bardzo zaslizgany...
ja trzymam predkosc (znam dobrze to skrzyzowanie) ok25 km/h a tu w pewnym momencie wlacza sie abs i jade coraz szybciej ...
mniej wiecej tak to wygladalo ....
a jechalem nissan primera z 2004 roku
i jeszcze kilka podobnych sytuacji ........
a co dostosowania predkosci .. to byla baaaardzo odpowiednia :twisted: -troche sie na tym znam mam prawko13 lat i robie rocznie ok 60 tys km i jeszcze dodatkowo, takich jak wielu z was, jezdzic ucze....uczylem-mlodocianych :) ) :D :lol: :P :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gabor 06-04-2006, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2006, 08:40   

Może zawieszenie było rozwalone? ABS działa dobrze pod warunkiem, że Amortyzatory są sprawne i opony dobrane na właściwą porę roku. Ja też nie lubię ABS-u, mam nawyk hamowania pulsacyjnego przy poślizgu, co powoduje dezorientację ABS-u i drastycznie wydłuża drogę hamowania.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 10-04-2006, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
macieq
[Usunięty]

Wysłany: 11-04-2006, 23:44   

to moze poradzicie mi gdzie dokladnie mozna wczepic pstryczek-elekrtyczek dezaktywujacy abs? na stale go nie chce wylaczac, bo jak za stery wsiadaja moje kobietki to sie z boku pewniej czuje z absem;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-04-2006, 23:56   

Odszukaj bezpiecznik odpoweiedzalny za ABS i załóż pstryczek a jeszcze lepiej pstryczek sterujący przekaźnikami na dwie rzeczy - światełkiem w kabinie sygnalizującym że ABS ist kaputt i samym ABSem
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
macieq
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 23:57   

a ten bezpiecznik to jest odpowiedzialny tylko i wylacznie za ABS? bo nie chcialbym odlaczjac go niechcacy pozbawic sie jakis pozytecznych rzeczy:wink:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-04-2006, 09:31   

Tylko ABS. Żeby było profi kup sobie oryginalny wyłącznik od mitsu i właduj go w miejsce jakiejś zaślepki na desce. Zapytaj: Rafał_Szczecin może ma jeszcze jakieś pstryczki z deski rozdzielczej. Wyprzedaje Lancera na części może jakiś pasujący dobierzesz, zetrzesz z niego tylko opis, albo nakleisz napis ABS :D .
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 18-04-2006, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
macieq
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 17:00   

taki wlasnie mialem zamysl z tym guziczkiem;) zobaczymy co z tego wyjdzie... dzieki za porade!
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 19-04-2006, 22:11   

Dadam kilka groszy...

Robiłem cos takiego... więc sprzedam patent...

Przede wszystkim mowa jest o bezpieczniku sterowania ABS (10A) - a nie bezpieczniku ABS (60A)...

W miejsce bezpiecznika wpinasz sie z dwoma uprzednio przygotowanymi kablami... ładnie zaprawione końcówkie męskie na końcu kabelków... na jednyk z kabli wcinasz sie z bezpiecznikiem 10A, kabelki prowadziśz w otulinie do kabiny, w kabinie montujesz przełącznik przynajniej 20A - i masz po sprawie...

Gdy wyłączasz ABS świeci sie i nie działa (jasna sprawa) włączając przełącznik ABS załączy sie spowrotem a kontrolka zgaśnie...

Na koniec - PAMIĘTAJ.... I PAMIĘTAJCIE... to nie są ŻARTY - to są hamulce - taki sobie prąd w kabelku itd... itd... o problem lub nieszczęście bardzo łatwo, druga sprawa - każdy dodatkowy kabel ciągnięty w aucie powiniem byc otulony, zabezpieczony i puszczony z "pomyślunkiem" a nie na "pałę" - w innym przypadku nie duzo trzeba aby sie cos zjarało, albo nie coś... a całe autko...

ROZWAGI - i nie śpieszyć sie przy takich wyczynach

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.