 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.4 MIVEC] Pozakupowy serwis olejowy i... |
Autor |
Wiadomość |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 13-09-2021, 20:37 [II 2.4 MIVEC] Pozakupowy serwis olejowy i...
|
|
|
Cześć.
Od kilkunastu dni jestem posiadaczem Outlandera II 2,4 2011/2012 z manualną skrzynią i mimo że do kolejnego serwisu olejowego zostało wg naklejki/przywieszki jeszcze trochę czasu postanowiłem wymienić już teraz wszystkie bo też info mam nie pełne - brak info co do skrzyni biegów, mostu i skrzyni redukcyjnej
Nakulane ma niespełna 100kkm czyli jakby niebyło już zaniedbany serwis mechanizmu różnicowego.
Pytanie czy prośba o sugestie była już niejednokrotnie ale ja też poproszę:
Jakie oleje polecacie? Ja rozmyslam nad Valvoline lub Motul.
Biorąc pod uwagę;
- Olej do skrzyni biegów GL-3 SAE 75W-80 2,5L
- Olej do skrzyni rozdzielczejGL-5 SAE 80
- Olej w tylnym mechanizmie różnicowym GL-5 SAE 80
żeby nie kapkować różnych olei można zastosować jeden GL-5 SAE 80? czy może coś stoi na przeszkodzie?
Co jeszcze powinienem wymienić poza płynami eksploatacyjnymi przy tym przebiegu tak dla spokojnego dłuuugiego użytkowania.
Z góry dziękuję i pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez majo 17-09-2021, 16:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-09-2021, 21:01
|
|
|
majo napisał/a: | Co jeszcze powinienem wymienić poza płynami eksploatacyjnymi przy tym przebiegu tak dla spokojnego dłuuugiego użytkowania. |
Wymiana rozrządu (chyba, że to łańcuch, wtedy sprawdzenie), wymiana pasków osprzętu, kontrola i czyszczenie układu hamulcowego, sprawdzenie zawieszenia (szarpaki na stacji diagnostycznej), kontrola ogumienia, sprawdzenie elektryki i oświetlenia. Warto sprawdzić geometrię zawieszenia.
Płyny eksploatacyjne wszystkie : Olej silnikowy, olej do skrzyni biegów i mostów, płyn hamulcowy, płyn chłodzący, płyn do układu wspomagania. Jak sprzęgło hydrauliczne to też warto wymienić płyn- jest taki sam, jak do hamulców.
To taki zestaw, który IMHO warto zrobić w kupionym z rynku wtórnego aucie. Wtedy NA PEWNO wiesz, co masz. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 14-09-2021, 08:53
|
|
|
Siemka, tez przerabiałem ten temat, z tym że ja mam napęd tylko na przód więc odpada mi most i dyfer, tam idzie inny olej. Masz tu linka do mojego tematu i tam koledzy mi pomogli w ogarnieciu auta.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109778
Jak dopiero zakupiłeś auto to przedzwoń do aso, podaj VIN i zapytaj o akcje serwisowe, może na coś sie łapiesz, u mnie wymienili pasek osprzętu i mechanizm wycieraczek, oczywiscie za free. Rozrząd jest na łańcuchu, jeśli masz realnie koło 100kkm przebiegu to raczej nie masz co sie martwić o niego, u mnie przy przebiegu 330kkm jest w porządku, tak czy inaczej sprawdzenie naciagu nie jest trudne, odrazu możesz zmierzyć luzy zaworowe. Tak jak kolega wyżej wspominał dobrze sprawdzić hamulce, u mnie praktycznie wszystko było do roboty po zakupie. Wymiana płynów to raczej podstawa, chociaż płynu od wspomagania u siebie nadal nie wymieniłem, w moim temacie masz fotke tego co mi wyleciało ze skrzyni biegów, warto to wymienić. U siebie po zakupie wyczyściłem jeszcze przepustnice, egr, map sensor i wszystko po drodze, robota fajna i nietrudna Gratulacje i bezawaryjnosci życze |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 14-09-2021, 13:51
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Co do szarpaków czy ogólnego przeglądu stanu technicznego w SKP to został wykonany przed zakupem => mechanicznie OK. Opony do wymiany ze względu na wiekowość (producent określa jako max wiek dla tego modelu opony 10lat czyli od nowości), nie stan bieżnika jeszcze sporo.
Akcje serwisowe już zaliczone przez poprzedniego wlaściciela.
Płyny eksploatacyjne: oleje i pozostałe sugerowane wymienię jutro.
Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60Ah 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60Ah 560A.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka??? |
Ostatnio zmieniony przez majo 15-09-2021, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2021, 20:55
|
|
|
majo napisał/a: |
Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60A 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60A 560Ah.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka??? |
wymieniaj sam, nic się nie po...... ustawisz sobie pare pierdół w radiu...
ale zanim kupisz nowy poczytaj o tym: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112720 |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 15-09-2021, 19:11
|
|
|
znalazłem info co do zastosowania jednego rodzaju oleju do obu skrzyń i mostu i... "Normy API od GL-1 do API GL-4 są dedykowane do skrzyń biegów i jakość wzrasta wraz z wyższym indeksem normy. Oleje te są stosowane w skrzyniach biegów, gdyż zapewniają ochronę synchronizatorów, najczęściej wykonanych z metali kolorowych. Natomiast wyższa norma API GL-5 jest dedykowana do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem. Oleje klasy API GL-5 spełniają te wymagania, ale pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję" zrodło cyt.
Co myślicie, a raczej co powiecie o/na:
https://liquimoly.sklep.pl/436-204-molygen-new-generation-5w-40.html#/27-pojemnosc-4l
https://liquimoly.sklep.pl/465-265-hipoidalny-olej-przekladniowy-gl5-80w.html#/26-pojemnosc-1l
https://liquimoly.sklep.pl/349-250-olej-przekladniowy-gl3-sae-75w-80.html#/26-pojemnosc-1l
[ Dodano: 15-09-2021, 19:19 ]
Tomasz87 napisał/a: | majo napisał/a: |
Jedyny problem który zauważyłem ze słabo kreci tzn nie ma powera myslę aaaa pewnie aku od nowości a tu Centra 60A 390 (na zimę może być problem?)w manualu jak pamiętam 60A 560Ah.
Co do jego wymiany to jakieś wskazówki może się mu co po... , wprowadzanie ustawień , adaptacja nie wiem kodowania czy jest na to jakiś określony czas żeby ustawienia nie skasowały się czy lepiej załatwić temat u elektryka??? |
wymieniaj sam, nic się nie po...... ustawisz sobie pare pierdół w radiu...
ale zanim kupisz nowy poczytaj o tym: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112720 |
...nic z tych rzeczy.
Aku niby OK prąd " nie ucieka" tylko nie ma takiej werwy zeby porządnie zakręcić i obawiam sie co bedzie jak temp spadnie poniżej 0 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-09-2021, 22:12
|
|
|
95Ah to chyba bardziej do klekota . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 16-09-2021, 01:04
|
|
|
Wg instr uzytkownika 9-17 => aku 75D23L |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 16-09-2021, 12:38
|
|
|
U siebie mam 60Ah 480A i kręci normalnie, sprawdź może najpierw sam akumulator, otwórz i zobacz stan elektrolitu, dobrze naładuj i może będzie ok, nie ma sensu odrazu pchać się w koszta. Zobacz też jak wygląda ładowanie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 16-09-2021, 18:49
|
|
|
Raiz3n89 napisał/a: | sprawdź może najpierw sam akumulator, otwórz i zobacz stan elektrolitu, dobrze naładuj i może będzie ok |
majo napisał/a: | Centra 60Ah 390 |
Jak starsza ta Centra, niż 3-4 lata, to ja już bym nie ryzykował.
majo napisał/a: | w manualu jak pamiętam 60Ah 560A |
Dołóż 10%, czyli 66-70 Ah, 600-650 A i kup nowy. Alternator spokojnie powinien to doładować, szczególnie, jak robisz jakieś trasy.
Tylko polecenie teraz jakiejś dobrej firmy produkującej akumulatory to naprawdę loteria, bo z tego, co słyszę i czytam, wszystkie straciły na jakości ( |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21014 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
majo
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II 2,4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 41 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 17-09-2021, 00:17
|
|
|
Tak jak pisalem model 75D23L a wuj Google podaje pewnie juz podwyzszony o 10% 60Ah
75D23L
[ Dodano: 17-09-2021, 16:42 ]
No i oleje wymienione.
- Liqui Moly:
Top Tec 4200 5W30
GL3+ SAE 75W80
GL5 SAE 80
- Filtry: olej, kabinowy, powietrza
Na następnej wizycie w warsztacie przed zimą: pozostałe płyny i aku
[ Dodano: 10-10-2021, 13:29 ]
Akumulator wymieniony! Wybór padł na Varta 560 410 054 : 60Ah 540A cena 330zł gdyby nie czas zakupiłbym taniej - dostępne ~280zł (z dostawą)
Wymieniony w ostatniej chwili: z piatku/sobote temp spadła do 0 (pierwsze szkrobanie hi hi) a ja wsiadałem na pewniaka, czego nie mogę powiedzieć 2 dni wczśniej gdzie przy 3st C i wspominanej baterii 390A rozrusznik kręcił ledw i e, le d w i e.
Wszystko fajnie ale pojawił się mały problem po odłączeniu aku: nie umiem sparować tel z radiem/BT, nie umiem a raczej brak takiej możliwości
Radio Alpine IVA - 520R + moduł BT KCE400 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 10-10-2021, 16:06
|
|
|
spruboj moze odlaczyc sam modol
znajduje sie on pod radiem jak zdejmiesz oslony
zielona naklejka na nim jest
co do akumulatorow to obojetnie jakiej firmy kupisz
ja wlasnie jutro wioze 25 palet akumulatorow do wloch
ladowalem to 2 miejscach a najlepsze jest to ze 2 miejsce w fabryce gdzie nie jest markowa a ladowali mi tam akumulatory z naklejkami znanej marki
tam na magazynie byly tez z naklejkami innych marek
wynika to fabryka produkuje dla roznych firm rozne akumulatory na 1 lini
ps.
swiadomie nie pisze jakiej marki i gdzie byly ladowane
ja juz od kilku lat przyjmuje zasade ze akumulator kupuje akumulator najtanszy (oczywiscie z odpowiednimi parametrami) a jak po gwarancji padnie to kupuje nastepny
teraz juz robia tak slabe akumulatory ze wytrzymuja gora 4 lata
i jeszcze 1 ciekawostka
kupujac na paragon akumulator ma 2lata gwarancji
a kupujac na fakture 1rok
zlodziejstwo |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
|
|