Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie akumulatora - odpięcie klem
Autor Wiadomość
MANCY 
Forumowicz


Auto: ASX MY2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 03-02-2023, 12:43   Ładowanie akumulatora - odpięcie klem

Panowie, stoję przed koniecznością doładowania akumulatora - odpięcia klemy minusowej i podłączenia pod zaciski akumulatora prostownika. Moje pytanie brzmi, czy po odłączeniu i potem ponownym podłączeniu akumulatora nie pojawią się jakieś błędy czy też problemy z systemem sterowania samochodu - ASX, MY2019 1.6Pb? W instrukcji nic o tym nie jest napisane...
 
 
jacekk 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 205
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-02-2023, 13:51   

Przynajmniej w OIII nie ma z tym najmniejszego problemu, ale coś tam gubi ustawienia.
Zależy czym chcesz ładować, ale na ogół można też ładować bez odłączania klem.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-02-2023, 14:19   

Ja nigdy nie odpinam klem - prostownik prosto do styków aku i niech się ładuje.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 03-02-2023, 16:32   Re: Ładowanie akumulatora - odpięcie klem

MANCY napisał/a:
Panowie, stoję przed koniecznością doładowania akumulatora - odpięcia klemy minusowej i podłączenia pod zaciski akumulatora prostownika. Moje pytanie brzmi, czy po odłączeniu i potem ponownym podłączeniu akumulatora nie pojawią się jakieś błędy czy też problemy z systemem sterowania samochodu - ASX, MY2019 1.6Pb? W instrukcji nic o tym nie jest napisane...

Nie trzeba odpinać klem akumulatora. Normalnie podłączasz prostownik i ładujesz. Gdybyś jednak chciał to zrobić z odłączonymi klemami, to na pewno po podpięciu aku będziesz musiał ustawić zegar. Z tego co pamiętam to jeszcze wyzeruje się jedynie wskazanie zużycia paliwa albo przebieg od ostatniego wyzerowania/tankowania.
_________________
piotr57
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-02-2023, 20:59   

Zależy jaki prostownik. Ja ma ograniczenie napięcia to można, jak jest jakiś starego typu i sterowany jest natężeniem to może i ponad 20V dać.... Tak, że można ładować na nie odłączonym akumulatorze tylko zależy czym. Dla bezpieczeństwa jak ktoś się nie zna polecam elektroniczne ładowarki do akumulatorów. Najlepiej użyć czegoś takiego one powyżej 15V nie wychodzą... Więc całkiem bezpiecznie dla samochodu.
 
 
MANCY 
Forumowicz


Auto: ASX MY2019
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Wrz 2019
Posty: 32
Skąd: Konin
Wysłany: 03-02-2023, 21:31   

Posiadam polską ładowarkę BK12 6A, lecz bez napisu KUKLA...

 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 04-02-2023, 18:47   

krzychu napisał/a:
Zależy jaki prostownik. Ja ma ograniczenie napięcia to można, jak jest jakiś starego typu i sterowany jest natężeniem to może i ponad 20V dać.... Tak, że można ładować na nie odłączonym akumulatorze tylko zależy czym. Dla bezpieczeństwa jak ktoś się nie zna polecam elektroniczne ładowarki do akumulatorów. Najlepiej użyć czegoś takiego one powyżej 15V nie wychodzą... Więc całkiem bezpiecznie dla samochodu.

A, to ciekawe. Używam starego ruskiego prostownika, który na ręczną regulacją natężenia prądu ładowania. Prostownika jest z roku 1984 i zawsze go używam i nic się nie dzieje.
_________________
piotr57
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-02-2023, 19:01   

Akumulator powinno się ładować prądem o natężeniu, które ma wartość 1/10 jego pojemności. Czyli popularny akumulator w ASX o pojemności 60 Ah powinno się ładować prądem o natężeniu 6A.Ładuję radzieckim prostownikiem z 1998r bez odpinanie klem ,tylko wyłączam wszystkie odbiorniki.Zazawyczaj ładuję akumulator 2 razy w roku jesienią - w październiku przed okresem zimowym i powtórnie w kwietniu lub maju po zimie.Czas ładowania 9-10 godzin. Wybieram zazwyczaj dni słoneczne i ciepłe bo temperatura w jakiej ładuje się akumulator jest istotna dla procesu ładowania.Niska temperatura ogranicza pojemnośc akumulatora w czasie jego ładowania . Nic się nie dzieje nic nie musze ustawiać ani godziny ani radia. :)
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
  Wysłany: 04-02-2023, 19:25   

zbigniew77 napisał/a:
.Ładuję radzieckim prostownikiem z 1998r b


Z czysto kronikarskiego obowiązku - Niezłomny Związek Radziecki rozpadł się ostatecznie 26 grudnia 1991, więc nie mam pojęcia jakim cudem możesz mieć radziecki prostownik z 1998 roku :shock: :mrgreen:
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-02-2023, 19:40   

Laknat napisał/a:
zbigniew77 napisał/a:
.Ładuję radzieckim prostownikiem z 1998r b


Z czysto kronikarskiego obowiązku - Niezłomny Związek Radziecki rozpadł się ostatecznie 26 grudnia 1991, więc nie mam pojęcia jakim cudem możesz mieć radziecki prostownik z 1998 roku :shock: :mrgreen:

Uważasz .że wraz z rozpadem ZSRR zniknęły ze sklepów i magazynów wszystkie urządzenia wyprodukowane w ZSRR ??? to dlaczego w Polskiej Armii mamy jeszcze takie cos jak SWD 11 czyli Snajperka Wintowka Dragunowa produkcji ZSRR wg twojego punktu widzenia powinna sie rozpaść 26 grudnia 1991r niestety nadal strzela i to dosć celnie choć mamy rok 2023 :D Prostownik kupiłem na bazarze w Przemyślu w 1998r i ma napisane na tabliczce znamionowej,,Zdiełano w CCCP" :)
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 05-02-2023, 14:38   

Wcześniej pisałeś, że ładujesz radzieckim prostownikiem z 1998 roku a teraz, że kupionym w 1998 roku. To jednak jest pewna różnica :P

Poza tym ... tylko się droczę :p
 
 
zbigniew77 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC 2018r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2019
Posty: 208
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-02-2023, 18:17   

Wiem ,że lubisz pożartować i nie posądzam cię o złośliwość . :D A najciekawsze jest jednak to ,że jeszcze w 2019,2020r przed wybuchem wojny Rosji z Ukrainą na starym Ruskim bazarze można było spotkać i kupić wiele przedmiotów z czasów ZSRR np.podnośniki samochodowe ,pompki nożne, pompy wodne do studni którymi podlewa się grządki , zegary do samochodów ( ciśniena oleju i temperatury wody) itp. :shock: skąd oni to biorą :shock:
_________________
Zbigniew

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 517
Skąd: Gliwice
Wysłany: 05-02-2023, 18:34   

Laknat napisał/a:
Wcześniej pisałeś, że ładujesz radzieckim prostownikiem z 1998 roku a teraz, że kupionym w 1998 roku. To jednak jest pewna różnica :P

Poza tym ... tylko się droczę :p

Dobrze, że się przyznałeś, że się droczysz. Poważnie rzecz ujmując wydaje mi się, że Zbyszek ma taki sam prostownik jak ja z ręczną regulacją natężenia prądu ładowania.
_________________
piotr57
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 06-02-2023, 06:04   

zbigniew77 napisał/a:
Wiem ,że lubisz pożartować i nie posądzam cię o złośliwość . :D A najciekawsze jest jednak to ,że jeszcze w 2019,2020r przed wybuchem wojny Rosji z Ukrainą na starym Ruskim bazarze można było spotkać i kupić wiele przedmiotów z czasów ZSRR np.podnośniki samochodowe ,pompki nożne, pompy wodne do studni którymi podlewa się grządki , zegary do samochodów ( ciśniena oleju i temperatury wody) itp. :shock: skąd oni to biorą :shock:


Skąd biorą? Z magazynów części zamiennych drugiej najlepszej armii walczącej na Ukrainie ha a ha ... dlatego potem ich tanki są oklejone pudełkami do przechowywania jajek :D

A wracając trochę do tematu - sąsiad kupił gdzieś ukraiński akumulator, który jest robiony jeszcze w takiej starej dobrej technologii więc jest trwały i wydajny. Sprowadza to firma ze Szczecina, jak coś, to mogę podpytać o namiary
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 06-02-2023, 08:16   

Ja mam stary prostpwnik chyba Eltron - bez wskażników ale ma przyciski 2A, 3A, 4A, 6A,
ładowałem nim bez odpinania. Jak na cała noc to najmniejszy prąd. Jak trzeba było na szybko to wiadomo więcej.
Mam tez drugi z elektroniczny z Lidla ale on nie wystartuje jak widzi np 9V bo mysli ze to 6V naładowany. Wtedy dawałem ten stary na kilka sekund i podpinałem jako drugi ten elektroniczny jak załapał ładowanie to zdejmowałem stary.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.