Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie silnika - inne niż wszystkie inne
Autor Wiadomość
suaby
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 18:08   szarpanie silnika - inne niż wszystkie inne

witam,
potrzebuję pomocy w nastepującej sprawie: (samochód stał kilka razy w warsztacie - ostatecznie mechanik się poddał)

objawy - samochód przyspiesza płynnie, ale podczas równej jazdy bardzo wyraźnie odczuwalne jest nierównomierne szarpanie (rwanie)
objaw występuje tylko i wyłącznie przy utrzymywaniu stałych obrotów
(na zimnym i gorącym silniku jest tak samo)
każde szarpnięcie jest zauważalne jako drgnięcie wskazówki obrotomierza
na biegu jałowym wskazówka obrotomierza skacze sobie pomiedzy 1000 a 800 obr (skacze - nie faluje)
dodatkowo wzrosło zuzycie paliwa do z 8-9 do 13-14 litrów/100km

przy jeździe na gazie szarpanie nie występuje lub jest na tyle słabe że mogę je mylić z nierównościami w asfalcie

mechanik stwierdził że nie są to:
przewody WN - nowe
kopułka - nowa
świece - nowa
silnik krokowy - sprawdzony
wyregulowany jest zapłon
wyregulowane są zawory
wtryski - sprawdzone - czyste jak nowe
przepustnica wyczyszczona

dziekuje z góry za wszelka pomoc -

czy ktoś może mi powiedzieć jakie są dokładnie objawy zatkanego filtra paliwa?

pozdrawiam


p.s. mój samochód to Lancer`93 4G92 przebieg 370 tys.
Ostatnio zmieniony przez suaby 06-05-2007, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-05-2007, 18:22   

... polecam albo, podjechać do warsztatu wyposarzonego w komputer i podpiąć pod kompa wybadać usterkę. W/g Twojego opisu może być wszystko, komputer sterowania silnika (ECU), modół zapłonu, sonda lambda, itp. Albo, pogrzebać po forum i samemu odczytać błędu ECU. Raczej bym wykluczył filtr paliwa. A wymienianie czegoś na "sucho", rzadko przynośi spodziewne efekty.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 18:28   

Daj znac jak coś wykryjesz :!:
 
 
suaby
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 18:30   

CE się nie zapala - sprawdzałem diodą - nie ma żadnego błędu

[ Dodano: 06-05-2007, 18:39 ]
dm17 napisał/a:
Daj znac jak coś wykryjesz :!:
mechanik powiedział to samo :badgrin:
 
 
Tomasz82 
Mitsumaniak


Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 677
Skąd: RAWA MAZ
Wysłany: 06-05-2007, 18:58   

mozliwe ze przeplywomierz do wymiany,podmienic na chwilke i zobaczyc czy jest jakas zmiana.pozdrawiam
_________________
Colt c58 gti 2.0

Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-05-2007, 20:09   

Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...

PS. Czy na LPG zauważyłeś wzrost spalania?
PS2. Jaka to instalacja? Której generacji?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-05-2007, 20:12   

Suaby takie objawy występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę , sprawdź to.

Pozdrav
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 20:21   

Cytat:
mozliwe ze przeplywomierz do wymiany,podmienic na chwilke i zobaczyc czy jest jakas zmiana


Odpada bo ja mam podobnie ostatnio a nie mam przepływomierza................


Cytat:
Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...


Spalanie takie same od długiego czasu, zero błedów, CE sie nie pali


Cytat:
występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę , sprawdź to.


Cenna porada- jak sprawdzić :?: :?: gdzie znajduje sie czujnik :?: :?:
 
 
suaby
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 20:23   

kamilek napisał/a:
Ja stawiałbym na sondę lambda. Jak moja była już na wykończeniu, to może nie szarpało silnikiem, ale też obroty latały przy próbie ich utrzymania na stałym poziomie. Również podwyższone spalanie może wskazywać na sondę...

PS. Czy na LPG zauważyłeś wzrost spalania?
PS2. Jaka to instalacja? Której generacji?


na lpg pali chyba troche wiecej ale różnica nie jest tak znaczna,
instalacja jest juz stara - założona przy ok 180 tys - z mieszalnikiem i bez komp.
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-05-2007, 20:33   

dm17 napisał/a:
Spalanie takie same od długiego czasu, zero błedów, CE sie nie pali

Oczywiście, że przy niedomagającej sondzie CE się nie zapali. Tak już jest w Miśkach, że póki sonda przekazuje JAKIEKOLWIEK zmienne napięcie, CE się nie zapali. Także to, że kontrolka się nie świeci, o niczym jeszcze nie świadczy...
BUBU napisał/a:
takie objawy występują przy przestawionym czujniku położenia przepustnicy , lub ewentualnie czujnik zalicza padaczkę

Raczej nie to. Przestawiony czujnik niewiele ma do utrzymywania stałych obrotów. Jedynie jego awaria (przetarcie ścieżki) może powodować taką jakby "dziurę" w przyspieszeniu, ale to działoby się ciągle przy tych samych obrotach (np. dochodzi do 1500 RPM, następuje ta "dziura", po czym auto znów zaczyna ładnie przyspieszać). Zresztą przestawiony TPS = problemy z wolnymi obrotami (znaczy się auto gaśnie i te sprawy...) Zatem to raczej nie będzie jego wina...
suaby napisał/a:
na lpg pali chyba troche wiecej ale różnica nie jest tak znaczna

Dodatkowy argument wskazujący na sondę lambda...

edit:
hm...właśnie doczytałem, że to się dzieje również na zimnym silniku. Zatem sonda by odpadała...
Suaby, co rozumiesz poprzez stwierdzenie "na zimnym silniku"? Od razu po ruszeniu, czy auto najpierw chwilkę stoi na wolnych obrotach?
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
Ostatnio zmieniony przez kamilek 06-05-2007, 20:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-05-2007, 20:35   

dm17 napisał/a:
Cenna porada- jak sprawdzić :?: :?: gdzie znajduje sie czujnik :?: :?:

Czujnik znajduje się przy przepustnicy od czoła ,patrząc od przodu autka,jeśli mnie pamięć nie myli ma czarną plastikową obudowę, odchodzą od niego bodajże 4 kabelki, jest przykręcony na 2 śruby na klucz 8 + gniazda na śrubokręt krzyżakowy.
Można go w pewnym stopniu regulować po poluzowaniu tych dwóch śrub, najłatwiejszym sposobem sprawdzenia jest poluzowanie tych śrub i lekkie przestawienie (w lewo lub w prawo).
Generalnie czujnik powinien znajdować się w środkowym położeniu.

Pozdrav

[ Dodano: 06-05-2007, 20:37 ]
Kamilek bawiłem się z przepustnicą , przestawiłem trochę czujnik i ....... objawy były dokładnie jak wyżej , i tylko na benzynce :wink:


Pozdrav
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 06-05-2007, 20:40   

BUBU napisał/a:
bawiłem się z przepustnicą , przestawiłem trochę czujnik i ....... objawy były dokładnie jak wyżej

Dobra, to ja już więcej się nie udzielam, bo w takim razie tylko wprowadzam ludzi w błąd... :)
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 20:47   

BUBU czy na gazie tez by sie tak zachowywał :?: :?: Przy przetstawionym czujniku...............czy tylko na PB :?:
 
 
suaby
[Usunięty]

Wysłany: 06-05-2007, 20:54   

kamilek napisał/a:

edit:
hm...właśnie doczytałem, że to się dzieje również na zimnym silniku. Zatem sonda by odpadała...
Suaby, co rozumiesz poprzez stwierdzenie "na zimnym silniku"? Od razu po ruszeniu, czy auto najpierw chwilkę stoi na wolnych obrotach?


na zimnym silniku oznacza od razu po odpaleniu/ruszeniu - bezpośrednio po odpaleniu obroty są podbijane do ok 2000 i wtedy wskazówka obrotomierza skacze między 2000 a 1800 obr, po chwili obroty spadają, a wskazówka dalej skacze.

- chętnym do zdiagnozowania przyczyny w okolicach warszawy moge pokazać o co chodzi na żywo
 
 
BUBU 
Mitsumaniak
Partyzant


Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 1548
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-05-2007, 21:00   

dm17 napisał/a:
BUBU czy na gazie tez by sie tak zachowywał :?: :?: Przy przetstawionym czujniku...............czy tylko na PB :?:


Tylko na PB

Stała prędkość , jednakowe utrzymywanie pedału gazu i co chwilę odczuwalne szarpnięcia (jakby się dławił), przy przyśpieszaniu nieodczuwalne .

Pozdrav
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.