 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: cns80 27-05-2008, 09:58 |
[MSS DID] [SILNIK] Problem z odpaleniem |
Autor |
Wiadomość |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 10:48 [MSS DID] [SILNIK] Problem z odpaleniem
|
|
|
Witam
Mam gorącą prośbę o pomoc.
Niestety wciąż mam problem z paleniem DID-a. Większy kiedy jest ciepły, ale nie jest to reguła. Mam wrażenie, że czasami potrzebuje odpocząć przez noc, aby odpalić rano. Potrafi zapalić kilka razy w ciągu dnia, po czym już wieczorem - bieda.
Podjechałem w końcu na komputer do ASO i pokazał kilka błędów- problem z ciśnieniem, przepływka, czujnik wału lub wałka rozrządu, jakiś sensor.
Znajomy, który ma ten sam silnik w Reni i pracował w serwisie podpowiedział, że objawy świadczą o padaniu czujnika położenia wału (inaczej impulsator lub czujnik GMP).
Zaryzykowałem kupno czujnika - podobno nie można w 100% go sprawdzić.
Założyłem i niestety auto zachowuje się bez zmian.
Wcześniej byłem u specjalisty od diesli i stwierdził, że pompa, wtryski, regulator ciśnienia są O.K.
Kiedy badałem ciśnienie podczas odpalania było ponad 200, co jest wystarczające do odpalenia a jednak nie chciał chodzić.
Jak już odpalę, to mogę jeździć pół dnia.
Pomóżcie proszę, bo już mam czasem dosyc miśka
Może wspólnymi siłami uda się rozwiązać problem z odpalaniem DID-a
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 08:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:08
|
|
|
a taki banal sprawdziles jak swiece zarowe? |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:21
|
|
|
Ostatnio nie, ale znajomy specjalista od diesli powiedział, że zaczynają działać może przy temp. -5, bo wcześniej nie są do niczego potrzebne.
Ale sprawdzę dla spokoju.
[ Dodano: 19-07-2007, 16:00 ]
Zastanawia mnie też czujnik wałka rozrządu (wyszedł błąd na diagnostyce).
Powiedziano mi, że to też może być powodem moich kłopotów.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia, czy działa poprawnie?
A może ktoś z kolegów DID-owców miałby coś takiego na chwilę do przetestowania.
Kupowanie kolejnej części "w ciemno" jest bez sensu.
Pomóżcie proszę.
[ Dodano: 22-07-2007, 13:17 ]
arturro napisał/a: | a taki banal sprawdziles jak swiece zarowe? |
Dzięki za sugestię, sprawdzone - są O.K. |
|
|
|
 |
arturlip [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2007, 20:17
|
|
|
Miałem podobny problem, nie mogłem odpalić DID'a, powtarzało się nieregularnie.
Przyczyną była zła masa. Po poprawieniu masy jest OK! |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 14:34
|
|
|
arturlip napisał/a: | Miałem podobny problem, nie mogłem odpalić DID'a, powtarzało się nieregularnie.
Przyczyną była zła masa. Po poprawieniu masy jest OK! |
Dzięki arturlip za zainteresowanie i sprawdzę, choć nie wiem gdzie jest podłączona.
Jak mógłbyś podpowiedzieć będę wdzięczny.
Pozdro |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 15:53
|
|
|
masa przy akumulatorze i karoserii - pewnie o to chodzilo |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 16:01
|
|
|
Oki dzięki arturro. Będę szukał.
Ponawiam jeszcze raz prośbę i zapytanie:
"Zastanawia mnie też czujnik wałka rozrządu (wyszedł błąd na diagnostyce).
Powiedziano mi, że to też może być powodem moich kłopotów.
Czy istnieje możliwość sprawdzenia, czy działa poprawnie?
A może ktoś z kolegów DID-owców miałby coś takiego na chwilę do przetestowania."
W okolicy stolicy."
Pozdro
[ Dodano: 23-07-2007, 20:28 ]
Aha i jeszcze jedna rzecz.
Czasem, jak nie chce odpalić używam tzw. samostartu i zwykle (nie zawsze) pomaga.
Czego mu brakuje? Paliwa?
Proszę o opinie.
Pozdro Miśków
[ Dodano: 24-07-2007, 23:12 ]
A czy można np miernikiem sprawdzić czy masa jest OK. ? |
|
|
|
 |
arturlip [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 10:11
|
|
|
dokładnie miałem złą masę przy karoserii. Możesz to sprawdzić miernikiem. Sprawdź napięcie na akumulatorze potem sprawdź napięcie między plusem akumulatora a karoserią, róznica powinna być minimalna. |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 10:30
|
|
|
ok, rzeczywiście sprawdzę na zimno i na pracującym silniku.
Czy powinna być jakaś różnica, oprócz tego, że przy pracującym wyższe napięcie (ładowanie)?
O efekcie poinformuję.
Dzięki
[ Dodano: 25-07-2007, 11:49 ]
Niestety to nie problem masy .
Napięcie przy spoczynku - 12,9 V - na aku i karoserii / silniku takie samo.
Napięcie przy pracującym silniku - 14,05 na aku i karoserii / silniku takie samo.
Muszę szukać dalej.
Mam wrażenie, że troszkę mały mam ten aku, bo tylko 55 i Bosh.
Czy taki jest w oryginale? W wyszukajkach podaje się 75 do mojego silnika.
Pozdro |
|
|
|
 |
arturlip [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2007, 09:56
|
|
|
jak wymienialem aku to na 75 i raczej o takiej mocy jest w orginale z silnikiem DID (o ile mnie pamiec nie myli to upewnialem sie jeszcze w ASO), Twoj aku ma za mala moc, Dawno wymieniales aku? |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2007, 10:31
|
|
|
Auto mam od ponad roku i nie wymieniałem i nie wiem ile wcześniej przeżył aku.
Wczoraj pożyczyłem aku 75 i rozruchu 620 i będę testował przez tydzień.
Kręci rzeczywiście lepiej i pali chętniej, ale i tak nie za każdym razem.
Zapala kilka razy od pierwszego, po czym znowu kilka razy muszę kręcić i znowu łapie.
Czy w twoim aucie arturlip jedyną przyczyną niepalenia był brak masy (mam nadzieję, że dobrze to sprawdziłem), czy jeszcze coś
Pozdro |
|
|
|
 |
arturlip [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2007, 10:46
|
|
|
Tak to była podstawowa przyczyna, łącze przewodu akumulatora z karoserią było zardzewiałe. W zimę (gdy był większy mróz) było widać, jak nie wszystkie drzwi się otwierały, za mały prąd przepływał. Myślałem, że to zamki coś się zacinają ) - smarowałem, rozkręciłem i nic )).
Jeszcze miałem problem ze skrzynką bezpiecznikową - ale to było później - (musiałem ją wymienić bo się rozlatywała - samochód był uderzony), poprawiałem styki sprajem "Kontakt".
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2007, 13:17
|
|
|
Dzięki arturlip,
hmm,
a może moje auto potrzebuje elektryka.
Może jeszcze ktoś ma jakieś pomysły na problemy z odpaleniem.
Jeszcze raz spytam, czy czujnik położenia wałka rozrządu może być tego powodem.
Jest szansa, że niebawem uda mi się podmienić na chwilę i sprawdzić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Michałek [Usunięty]
|
Wysłany: 16-08-2007, 22:46
|
|
|
Mam dokładnie taki sam problem gregor7 , silnik raz odpala raz nie, w różnych sytuacjach i przy różnych temperaturach silnika. Czasem pali przez tydzień bez problemu a czasem przez cały dzień zapala po 3 - 4 próbach. Byłem u różnych mechaników, każdy stawiał inną diagnozę.
gregor7 jeżeli udało Ci się coś ustalić będę wdzięczny za informację jeśli nie chętnie podzielę się swoimi doświadczeniami.
Pozdrawiam[/b] |
|
|
|
 |
gregor7 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2007, 21:37
|
|
|
Nie udał mi się ustalic przyczyny , ale chętnie podzielę się doświadczeniami.
Kto wie, może naprawimy jednocześnie dwa auta
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|