Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynka automatyczna w 3.0 /24v
Autor Wiadomość
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
  Wysłany: 25-10-2007, 19:14   Skrzynka automatyczna w 3.0 /24v

Witam szanownych kolegów.
Mam problem z automatem w sigmie, mianowicie objawia się tym że w czasie jazdy występuje chwilowy brak "ciągu" i tak jakby brakowało 4 biegu. Przy ruszaniu z miejsca muł jakby ruszał z wysokiego biegu.
Po postoju i lekkim przestygnięciu wraca do normy.
Na rozgrzanym oleju przy wrzucaniu biegu znaczne szarpnięcia.
W czym może być problem? Może któryś z Was spotkał się z czymś podobnym.
Będę wdzięczny za podpowiedź.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 25-10-2007, 20:07   

A czy wspomniany efekt gubienia biegu występuje jak wyłączysz OD przyciskiem na dźwigni biegów? Jeśli przestaje to na pewno masz zajechane sprzęgło OD. Szarpanie może być związane z zanieczyszczoną płytką skrzyni albo uszkodzonymi elektrozaworami, ogólnie to sytuacja niegodna pozazdroszczenia i bądź przygotowany na remont skrzyni albo wymianę (bo cała skrzynka kosztuje 1000-1500 zł) a remont to ciężko przewidzieć ale warsztaty od automatów sie cenią :|
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 25-10-2007, 21:46   

Włączanie i wyłączanie OD nie ma wpływu na pracę skrzyni, wydaje mi się, że już wiem co to jest.
Zczytałem sobie kody błędów z kompa skrzynki i wychodzi na uwalony nadajnik impulsów.
Jutro postaram się pomierzyć oporności według serwisówki, mam nadzieję że to tylko to.

[ Dodano: 30-10-2007, 18:00 ]
No to jest aktualnie tak: po wyłączeniu OD zmienia do 3 normalnie, po wlączeniu do 3, przełącza na 4 brak powera rosną obroty auto nie jedzie.
Wymieniłem tarcze sprzęgła OD komplet, stare w stosunku do nowych o 0,5mm cieńsze i przypalone.
Zmontowane bez efektu dalej do 3 a potem kicha.
Sprawdziłem sprawność i działanie nadajników impulsów OK zawory sterujące parametry i działanie OK,
jak to dalej ugryźć? Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o podpowiedź.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-11-2007, 10:55   

Hej a na pewno tarczki dobrze ułożyłeś z odpowiednimi przerwami,mogą być też uwalone czujniki te które z czytują obroty.A ważne też jest sprawdzenie tego siłownika pod tarczkami pod ciśnieniem musi się ruszać i wtedy je zapina
 
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 05-11-2007, 18:58   

Co do tarczek luz jest ograniczany przez pierścień zabezpieczający wynośi tyle ile mówi manual tj. od 0,6 do 0,8mm. Siłwnika nie sprawdzałem. Nadajniki impulsów są w porządku, mają właściwe parametry i przy uruchomionym silniku generują napięcia zgodne z tymi podanymi w manualu.
Dzisiaj zauważyłem taki objaw. Po dłuższym postoju z prcującym silnikiem (skrzynia w trybie N) po włożeniu Driwe auto ruszało tak jak by z dwójki lub trójki. Poza tym zauważyłem dziwny odgłos przy zatrzymniu np. na światłach, słychać to jak panewkę główną silnika z tym że cichnie po wrzuceniu na "N", czyli musi chyba to dobiegać ze skrzyni.
Jutro zamierzam rozebrać jeszcze płytę zaworów sterujących i sprawdzić wszystkie przeloty może się coś zatkało. Jeśli nie pomoże to wymiana skrzyni. Znalazłem już skrzynkę za rozsądne pieniądze tyle że od Hiundai Sonata i gnębi mnie czy będzie na 100% pasować. Chociaż z drugiej strony ten sam typ, jeśli ktoś przerabiał podobną zamianę to proszę o uwagi.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 05-11-2007, 20:18   

być może siada Ci konwerter.Skrzynię lepiej rozebrać i zrobić niż kupić używaną w nie wiadomo jakim stanie
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 05-11-2007, 21:10   

Ryczymiś napisał/a:
Co do tarczek luz jest ograniczany przez pierścień zabezpieczający wynośi tyle ile mówi manual tj. od 0,6 do 0,8mm. Siłwnika nie sprawdzałem. Nadajniki impulsów są w porządku, mają właściwe parametry i przy uruchomionym silniku generują napięcia zgodne z tymi podanymi w manualu.
Dzisiaj zauważyłem taki objaw. Po dłuższym postoju z prcującym silnikiem (skrzynia w trybie N) po włożeniu Driwe auto ruszało tak jak by z dwójki lub trójki. Poza tym zauważyłem dziwny odgłos przy zatrzymniu np. na światłach, słychać to jak panewkę główną silnika z tym że cichnie po wrzuceniu na "N", czyli musi chyba to dobiegać ze skrzyni.
Jutro zamierzam rozebrać jeszcze płytę zaworów sterujących i sprawdzić wszystkie przeloty może się coś zatkało. Jeśli nie pomoże to wymiana skrzyni. Znalazłem już skrzynkę za rozsądne pieniądze tyle że od Hiundai Sonata i gnębi mnie czy będzie na 100% pasować. Chociaż z drugiej strony ten sam typ, jeśli ktoś przerabiał podobną zamianę to proszę o uwagi.


Jaka to SONATA? W starej sonacie była skrzynka F4A23 - niestety to jest inny model niż F4A33. Osobiscie bym nie ryzykował bo moze chodzić trochę a później nagle bum i po zabawie :( [skąd ja to znam ?]
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 05-11-2007, 21:48   

Sonata rocznik 95 i z tego co wiem ma F4A33.
Jeszcze jedno pytanie czy F4A33 stosowane w różnych modelach samochodów mają taki sam kołnierz mocujący do silnika?
 
 
aligator
[Usunięty]

Wysłany: 06-11-2007, 09:16   

Witam
Mam dokładnie ten sam problem !!!! 3 miechy temu wymieniałem silnik (na starym skrzynia chodziła idealnie) po wymianie silnika na zimnej skrzyni terz pojawiało sie stukanie a od wczoraj w/w problem - czy przy zakładaniu skrzyni mogli cos tam zepsuć ???
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 06-11-2007, 18:01   

Co do montażu skrzyni to raczej nic tam się skopać nie da, jedyną możliwością mogą być niedokręcone śruby.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 06-11-2007, 18:05   

a jak by było ze skrzynką 6-biegową od GT?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 06-11-2007, 18:39   

Panowie! Powtórzę się jeszcze raz, czy ktoś wie na pewno czy skrzynia od wersji 12V pasuje do wersji 24V.
Szczerze liczę na odpowiedź.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-11-2007, 19:28   

witam.mechanicznie pasuje ,może różnić się półosiami zależy to od rocznika(inna średnica dyfra) no i oczywiście płytę sterującą trzeba swoją wstawić
 
 
 
Ryczymiś 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006
Posty: 25
Skąd: Pławno
Wysłany: 07-11-2007, 12:37   

Dzięki za odpowiedź. Mam nadzieję, że jednak będzie pasować jakby co to przełożę dyfer
 
 
aligator
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 15:14   

Witam
Byłem dziś w serwisie skrzyń automatycznych w Sosnowcu ASB Palka - zna ktoś może ten servis ???
Gościu powiedział mi że dwa tygodnie temu robił taką Sigme z identycznymi objawami i powiedział że strzelił TŁOK OD 4 BIEGU - za wymiane powiedział 700 zł

[ Dodano: 07-11-2007, 15:15 ]
Jeszcze jedno
Czy do sigmy z autoamatem da się bez problemu założyć manuala ???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.