Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju..........simmering???
Autor Wiadomość
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 11:12   Wyciek oleju..........simmering???

Jak w temacie - właśnie wymieniałem olej i zauważyłem że silnik i dolna część skrzyni się poci- nie można mówić o jakimś wielkim wycieku ale widać że z jakiegoś miejsca olej sie sączy. Na dotyk sprawdziłem i to jest olej z silnika a nie ze skrzyni.
Początkowo myślałem że to może leci z miski olejowej, ale dokładniej przyjrzawszy sie widać że silnik jest zawilgocony powyżej linii mocowania miski olejowej.(szkoda że nie miałem aparatu ze sobą :( )

Czy to jest simmering czy może być coś innego. Jeżeli to simmering to:
1. gdzie on sie znajduje??
2. jaki należy kupić??
3. Czy trzeba zdejmować skrzynie aby go wymienić??
4. Co ewentualnie jeszcze można wymienić jak już musiałbym rozbierać skrzynie? (przebieg prawie 150tys)

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dm17 03-11-2007, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 03-11-2007, 11:58   

Najprawdopodobniej puszczają simmeringi tak jak mowisz. Kiedy wymienialeś rozrząd? Zdejmij oslone i zobacz czy pasek rozrzadu nie jest mokry od oleju. Simmeringi wymienia sie podczas wymiany rozrządu razem z napinaczem.
_________________

 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 12:26   

Majster jakiego oleju używasz? Albo za żadki, albo przebieg nieco inny niż na budziku :?
U mnie 243tysie, semi synt. zero ubytku i wszystko suche, pozdr.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 12:53   

rozrząd wymieniany niecałe 20tyś temu
Olej - 10W - olej wlałem ten bo nie wiedziałem co poprzednik lał jak go kupiłem :doubt:

Pasek sprawdzę- czyli jak rozumiem nie trzeba zdejmować skrzyni :?: :?: Gdzie one sie dokładnie znajdują :?: Ile ich jest :?:



Oczywiście nie mówię że to jest to- może to coś innego......................... może uda mi sie fotkę zrobić w tygodniu.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 14:49   

Artii, rozrząd mieści się po przeciwnej stronie bloku.
dm17, sugeruję sprawdzić 3 miejsca:
1) pokrywę zaworów,
2) simering aparatu zapłonowego,
3) głowicę.
Dopiero wówczas będzie można podjąć jakieś konkretne środki.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 15:09   

Pokrywa zaworów była sprawdzona-trochę sie z niej sączyło, ale naprawdę mało - teraz jest czysto i szczelnie od góry. Co do 2 i 3 to nie mam pojęcia jak to sie robi - można samemu czy trzeba rozbierać :?: :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2007, 16:09   

gregorbu napisał/a:
2) simering aparatu zapłonowego,
Osobiście stawiam na to.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 16:23   

a powiedzcie mi jak to sprawdzić-zajrzeć pod aparat :?: :?: :?:
Cz wymiana trudna :?: :?:
Muszę ta fotke zrobić może coś sie rozjaśni............
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-11-2007, 18:45   

dm17 napisał/a:
a powiedzcie mi jak to sprawdzić-zajrzeć pod aparat
Tak. Spojrzeć czy spod niego nie leci po głowicy.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 20:29   

O tym miejscu mówisz :?:
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-11-2007, 20:55   

Tak o tym mówi, obejrzyj dokładnie o-ring ten obok czerwonej strzałki. U mnie leciało kiedyś przez zimmering wału. W 4G13 to akurat żaden problem, bo można go wymienić nie rozbierając silnika. Wystarczy tylko: zdjąć skrzynię biegów, sprzęgło, koło zamachowe i już jest. :D
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2007, 22:51   

To od razu wymień te wszystkie elementy co by nie powtarzać czynności:)
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2007, 14:47   

wichura1 napisał/a:
Tak o tym mówi, obejrzyj dokładnie o-ring ten obok czerwonej strzałki. U mnie leciało kiedyś przez zimmering wału. W 4G13 to akurat żaden problem, bo można go wymienić nie rozbierając silnika. Wystarczy tylko: zdjąć skrzynię biegów, sprzęgło, koło zamachowe i już jest. :D
Proste :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
No tak ale aparat zapłonowy jest po drugiej stronie skrzyni, a co za tym idzie CHYBA nie z niego cieknie - ale sprawdzę na dniach- mam nadzieje że jednak z niego cieknie :!:

Wichura (nie tylko) mam do Ciebie pytanka:
1. Jeżeli nie wymienie szybko to objawami będzie tylko wyciek oleju czy ma to wpływ na exploatacje innych części :?: (jak juz napisalem wcześniej nie można w sumie mówić oj akimś wielkim wycieku-nie zostawiam plam na ulicy tylko widze że sie "moczy" :) )
2. Jak już wszystko zostanie rozebrane to co ewentualnie jeszcze wymienić (nie mówię o sprzęgle :wink: ) jakiej inne uszczelniacze itd.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2007, 20:07   

Michał, aparat zapłonowy jest po stronie skrzyni. Uszczelkę pod nim możesz wymienić sam. Tutaj znajdziesz instrukcję.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-11-2007, 22:24   

dm17, Jak z drugiej strony? Na fotce widać aparat od razu nad skrzynią, jeżeli leci z drugiej strony skrzyni pod filtrem powietrza, to może ze skrzyni lecieć. W przypadku wycieku z zimmeringu za kołem zamachowym,nie powinno chlapać po sprzęgle, gdyż olej spływa po ściance silnika i wypływa spod blachy na łączeniu skrzyni z silnikiem. W tym miejscu nie ma ciśnienia, gdyż silnik jest wentylowany zaworem PCV

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.