Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 12-11-2007, 20:00   [EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni

W chwili kiedy temperatura ma około 0 stopni Celciusza na zewnątrz a ja mam włączoną klime i ustawioną temperature powyżej 26 stopni na AUTO w pewnym momencie klima ię wyłącza i pokazuje na wyświetlaczu 0 stopni i napis OUTSIDE-oznacza na zewnątrz.Po chwili się załącza i dalej pracuje.Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby.Czy w takim przypadku robię coś nie tak czy dzieje się coś z klimą.Odrazu powiem że latem nie spotkałem się z takimi objawami .
_________________
DARIO
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-11-2007, 20:06   

Outside 0 znaczy ze temperaura spada do zera i musisz uwazać bo robi sie slisko...)
Pozdro
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-11-2007, 20:26   

Dosyć przyjemny komunikat-dzięki Marcino
_________________
DARIO
 
 
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 20:30   

to sie dzieje od 3 stopni. tzn jesli jest ponizej 3 stopni to za kazdym razem jak odpalasz fure to ci wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi :)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10724
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-11-2007, 22:23   

Ostanio jechałem słuzbowa vectra i mi sie zaswiciło i nie chciało samo zniknac az musiałem nadusić przycisk na konsoli....:)
No przyjemny komunikat zwłaszcza kiedy sie jedzie przez las, niby sucho a tu nagle taki komunikat, na mnie działa moze być zamarzniete na jakims odcinku wiec wiem zawsze ze trzeba zwolnić. I o dziwo ten czyjnik w miare dobrze pokazuje temperaturke bo miesci sie pod zerzakiem chyba z prawej strony.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-11-2007, 11:01   

M4mooT napisał/a:
wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi

I włącza się brzęczyk ( alarm ) aby było słychać że coś się dzieje nie tak z nawierzchnią.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 13-11-2007, 15:06   

hmmm, to wszystko chyba zależy od wersji... w moim rekinie nie do końca jest jak opisujecie... pika tylko, gdy temp. przechodzi z + na 0, w zakresie od 0 do 3 w ogóle nie reaguje (nie pika)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 13-11-2007, 15:26   

U mnie pika i przelacza wyswietlacz na temp.zewnetrzna przy +3.

mandro33 napisał/a:
Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby


Do funkcji odparowywania szyb jest specjalny przycisk, ten nad wlaczeniem ogrzewania szyby i lusterek.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 13-11-2007, 15:30   

Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2007, 16:11   

Dobra sprawa. Też mnie to niedawno miło zaskoczyło. Na trasie to mam zresztą outside włączone non stop, ale i tak nikt mi nie powie, że najlepsze pod tym względem jest CB radio oraz zwracanie uwagi na takie detale jak np. odbijające się czerwone światła w nawierzchni (w nocy).
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-11-2007, 12:55   

swinks_UK napisał/a:
Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?


?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-11-2007, 13:04   

tommyc1 napisał/a:
?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)

uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje.

+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 16-11-2007, 13:41   

akbi napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:)

uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje.

+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy.


dzizaz, ludzie, woda paruje w 100C-zmienia stan skupienia na gazowy:D gotujesz wode w 4C? brawo-to przy jakim cisnieniu? bo to rzeczywiscie mozliwe ale w warunkach bardzo malego cisnienia:) he he, ale mnie rozbawiliscie dzis na tym forum:)
 
 
 
krzysio1972 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 469
Skąd: Józefów
Wysłany: 16-11-2007, 14:00   

Tak niesmialo sie zapytam, a ponizej 100 to nie paruje? w prawie 100 to wrze, czyli paruje cala objetoscia. Oczywiscie mowimy o normalnych warunkach, przy cisnieniu 1 atm.
_________________
Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 16-11-2007, 14:04   

tommyc1 nie myl pojęć :) woda w 100oC wrze :) natomiast paruje w każdej temperaturze z różną intensywnością.
Natomiast dlaczego 0oC +3oC jest krytyczne i sygnalizowane przez auto? Może to wynikać z tego, ze w zakresie 0-4* w wodzie mogą wytwarzać się już kryształki lodu, powodując wiadomo co...

swinks_UK napisał/a:
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu?


Jakiego modelu np.? Sprawdziłem jeszcze raz i pika tylko przy przejściu z + na 0. Mój gal to EA5W z początku roku 97, może wtedy montowali jeszcze z poprzednich wersji?


* Cytat z: http://bobo.fuw.edu.pl/~rjb/Termodynamika/
Objętość wody w zakresie od 0°C do 4°C maleje, a od 4°C do 100°C rośnie. To anomalne zachowanie wody związane jest z faktem, że w wodzie ciekłej w temperaturze nieco powyżej 0°C istnieją resztki luźnej struktury lodu.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.