[EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni |
Autor |
Wiadomość |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:00 [EA2A 2.0] Co ma oznaczać "outside 0" w klimatroni
|
|
|
W chwili kiedy temperatura ma około 0 stopni Celciusza na zewnątrz a ja mam włączoną klime i ustawioną temperature powyżej 26 stopni na AUTO w pewnym momencie klima ię wyłącza i pokazuje na wyświetlaczu 0 stopni i napis OUTSIDE-oznacza na zewnątrz.Po chwili się załącza i dalej pracuje.Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby.Czy w takim przypadku robię coś nie tak czy dzieje się coś z klimą.Odrazu powiem że latem nie spotkałem się z takimi objawami . |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:06
|
|
|
Outside 0 znaczy ze temperaura spada do zera i musisz uwazać bo robi sie slisko...)
Pozdro |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:26
|
|
|
Dosyć przyjemny komunikat-dzięki Marcino |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
M4mooT [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:30
|
|
|
to sie dzieje od 3 stopni. tzn jesli jest ponizej 3 stopni to za kazdym razem jak odpalasz fure to ci wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:23
|
|
|
Ostanio jechałem słuzbowa vectra i mi sie zaswiciło i nie chciało samo zniknac az musiałem nadusić przycisk na konsoli....:)
No przyjemny komunikat zwłaszcza kiedy sie jedzie przez las, niby sucho a tu nagle taki komunikat, na mnie działa moze być zamarzniete na jakims odcinku wiec wiem zawsze ze trzeba zwolnić. I o dziwo ten czyjnik w miare dobrze pokazuje temperaturke bo miesci sie pod zerzakiem chyba z prawej strony. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-11-2007, 11:01
|
|
|
M4mooT napisał/a: | wyskoczy najpierw outside temp. albo jak spadnie ponizej 3 C to tez sie pojawi |
I włącza się brzęczyk ( alarm ) aby było słychać że coś się dzieje nie tak z nawierzchnią. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 13-11-2007, 15:06
|
|
|
hmmm, to wszystko chyba zależy od wersji... w moim rekinie nie do końca jest jak opisujecie... pika tylko, gdy temp. przechodzi z + na 0, w zakresie od 0 do 3 w ogóle nie reaguje (nie pika) |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 13-11-2007, 15:26
|
|
|
U mnie pika i przelacza wyswietlacz na temp.zewnetrzna przy +3.
mandro33 napisał/a: | Dlatego zaś włączam ogrzewanie z klimatyzacją ponieważ nie parują mi wtedy szyby |
Do funkcji odparowywania szyb jest specjalny przycisk, ten nad wlaczeniem ogrzewania szyby i lusterek. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 13-11-2007, 15:30
|
|
|
Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Rados [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2007, 16:11
|
|
|
Dobra sprawa. Też mnie to niedawno miło zaskoczyło. Na trasie to mam zresztą outside włączone non stop, ale i tak nikt mi nie powie, że najlepsze pod tym względem jest CB radio oraz zwracanie uwagi na takie detale jak np. odbijające się czerwone światła w nawierzchni (w nocy). |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 16-11-2007, 12:55
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Fabrycznie jest ustawiony na +3 stopnie. Wynika to z tego, że woda w temp. bliskiej +4 stopni (tu jest jakiś punkt krytyczny jeśli chodzi o stany skupienia) gwałtowniej zmienia swój stan skupienia, więc przy minimalnej różnicy temperatur już może szybko zamienić się np. woda/lód na drodze (tzw. gołoledź). Masz np. -0.1 asfalt i +2.5 na wysokości zderzaka. Tyle teorii.
W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu? |
?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:) |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2007, 13:04
|
|
|
tommyc1 napisał/a: | ?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:) |
uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)
swinks_UK napisał/a: | W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. |
+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 16-11-2007, 13:41
|
|
|
akbi napisał/a: | tommyc1 napisał/a: | ?????? STAN SKUPIENIA woda zmienia (i wcale nie gwaltownie) przy 0C a przy 4C ma najwieksza GĘSTOŚĆ-o tym ucza w podstawowce:) |
uczą uczą ...w temperaturze między 0a 4stopnie woda nie zmienia swojego stanu skupienia...
- powyżej 4st - paruje (ciekły w lotny)
- poniżej 0st - zamarza (ciekły w stały)
swinks_UK napisał/a: | W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. |
+3 st to maksymalna temperatura przy której "włącza się pikawka", ale jak uruchamiasz auto i jest 0 st (lub zimniej) to też piszczy. |
dzizaz, ludzie, woda paruje w 100C-zmienia stan skupienia na gazowy:D gotujesz wode w 4C? brawo-to przy jakim cisnieniu? bo to rzeczywiscie mozliwe ale w warunkach bardzo malego cisnienia:) he he, ale mnie rozbawiliscie dzis na tym forum:) |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 16-11-2007, 14:00
|
|
|
Tak niesmialo sie zapytam, a ponizej 100 to nie paruje? w prawie 100 to wrze, czyli paruje cala objetoscia. Oczywiscie mowimy o normalnych warunkach, przy cisnieniu 1 atm. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 16-11-2007, 14:04
|
|
|
tommyc1 nie myl pojęć woda w 100oC wrze natomiast paruje w każdej temperaturze z różną intensywnością.
Natomiast dlaczego 0oC +3oC jest krytyczne i sygnalizowane przez auto? Może to wynikać z tego, ze w zakresie 0-4* w wodzie mogą wytwarzać się już kryształki lodu, powodując wiadomo co...
swinks_UK napisał/a: | W Galancie na pewno jest pikawka na +3. Jeśli ci działa na +0, to albo czujnik ma przekłamania, albo klimatronik źle pokazuje. Cokolwiek, oznacza to że nie jest idealnie. Może kiedyś ktoś nim puknął tym miejscem, gdzie jest czujnik i w to miejsce jest czujnik z innego modelu? |
Jakiego modelu np.? Sprawdziłem jeszcze raz i pika tylko przy przejściu z + na 0. Mój gal to EA5W z początku roku 97, może wtedy montowali jeszcze z poprzednich wersji?
* Cytat z: http://bobo.fuw.edu.pl/~rjb/Termodynamika/
Objętość wody w zakresie od 0°C do 4°C maleje, a od 4°C do 100°C rośnie. To anomalne zachowanie wody związane jest z faktem, że w wodzie ciekłej w temperaturze nieco powyżej 0°C istnieją resztki luźnej struktury lodu. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
|