 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Robie experyment ze zmiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 22:45 Robie experyment ze zmiana oleju
|
|
|
Swieta ida, trzeba mu bidakowi prezent zrobic bo sam azot w kola nie wystarczy.
Dorwalem troche grosza, kupilem najlepszy Castrol jaki znalazlem (juz jakis czas temu) i teraz kupilem komplet przeroznych preparatow do czyszczenia itp operacji na silniku. Zamierzam zmienic olej na Castrol Edge 5W-30 i zobaczyc czy zrobi wiecej jak 20 moze 30 tys km do kolejnej wymiany. Silnik najpierw wyczyszcze aby byl jak prawie nowy, uzyje wszystkiego z tej listy:
- Liqui Moly Motor Clean
- Liqui Moly Öl Schlamm Spülung
- Liqui Moly Hydro-Stösel Additiv
- Liqui Moly Injection Reiniger
- Liqui Moly Ventil Sauber
- Liqui Moly Motor Protect
Pozniej ssanie starego i zalanie nowego oleju.
Do tej pory jezdzil na magnateku 10w30, wszystko gitara ale te wymiany denerwuja. Jest na Ceramizerze Liqui Molly ale to nie sterydy do testu, dzis kazdy szanujacy siebie/silnik ma juz zaaplikowane podobne cus takze wykluczam wplyw ceramizerow jako wszechobecna stala srodowiskowa.
Mowi sie ze teoretycznie w takim silniku mozna na tej klasy oleju jezdzic omijajac przynajmniej 1 wymiane. Czyli jesli sie sprawdzi to cenowo wychodzi to samo ALE silnik ma lepszy olej. Bede to sprawdzal, dlatego najpierw mycie silnika a pozniej zalanie na czysty nowego oleju celem mozliwosci pozniejszych kontroli stanu technicznego oleju.
Zaczynam 3-4 grudzien, wiadomo zima najlepszym okresem na taki test. Jak olej straci czesc wartosci to powinny odzywac sie popychacze przy odpalaniu a w lecie taki test to psu o dupe rozbic.
Bede informowal bo moze faktycznie wyjdzie taniej na lepszym oleju. |
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 22-11-2007, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 23:19
|
|
|
Chłopie za taki zestawik zrobiłbyś ze 3-4 wymiany najlepszego oleju
Ale rób co chcesz,, tylko nie doprowadz silnika do agonii tymi medykamentami, bo poźniej będziesz musiał wlać lotosa 15W40. |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 02:55
|
|
|
nie, za wszystko zaplacilem z rabatem i po odliczeniu vatu okolo 70 euro, 1 banka Edge 5w-30 natomiast, po rabacie i vacie kosztowala mnie 84 euro. poza tym nikt tak na prawde nie sprawdzal ile km i na jakim oleju mozna bezpiecznie podciagac okres wymiany. place tyle co za 2 wymiany niby ale przeciez te preparaty zrobia swoja droga tez dobrze miskowi. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 21-11-2007, 08:44
|
|
|
PLPynton: jakbyś mógł to wysonduj gdzieś u sprawdzonego źródła, czy te płukanki silnika nie rozszczelnią go. Zgadzam się z tobą, że taka kuracja dobrze motorkowi zrobi, ale jest tu kilka "ale" które mogą spowodować więcej kłopotów przy płukaniu:
- wiek, przebieg, stan silnika
- jakość płukanki
- stosowanie
Chodzi o to, że nie wszystkie silniki tolerują płukanki, i tak samo nie wszystkie płukanki nadają się do konkretnych silników.
Tyle tytułem zrzędzenia, bo pewnie to już wiesz... |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 10:18
|
|
|
wg mitsu tu lokalnie, pokazywalem, gadalem. nie powinno byc problemu. wg producenta preparatow jesli nie przegne z czasem/kilomtetrami dla pozycji 1 i 2 to nie bedzie problemu. dodatkowo powiedzieli abym zrezygnowal z ostatniej pozycji bo ona sama z siebie przedluzy okres wymiany o jakies 4 tys, nie rezygnuje.
btw. silnik ma juz pewnie z 10 lat od produkcji z czego jakies 5-6 lat jezdzi. nastukane 109tys km. rocznie robil okolo 8-12tys w trasie i okolo 5-9tys zakupy ect. chodzi pieknie, bezproblemowo. a jak sie zepsuje hmm, mam nadzieje ze nie ale mam drugi tak ze co tam. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-11-2007, 10:25
|
|
|
Wg mnie nic nie pomoże silnikowi jak częstsza wymiana... nawet najlepszy olej sie starzeje. Dodam jeszcze ze niektórzy zrobią 30 tys w rok a inni w 2 lata, a 2 letni olej to juz staruch... nawet najlepszy. Lej dobry olej i zmieniaj jak powinno byc, ew przedłużaj przebieg o 2-3 tys.. tyle, to jest moje prywatne zdanie. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Krzys
Forumowicz SYLVER

Auto: Mitsubishi Galant/Legnum VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 470 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21-11-2007, 15:21 Re: Robie experyment ze zmiana oleju
|
|
|
PLPynton napisał/a: |
Ten sam test odpalam na EC5W tylko ze na gazie bo benzynka hmm droga.
Bede informowal bo moze faktycznie wyjdzie taniej na lepszym oleju. |
Pytanko z innej beczki... masz gaz w EC5W
Jaki radzi sobie z dwoma turbinami |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 16:24
|
|
|
A po mojemu to olej na jaki chcesz zmienić to w max 15 tys. km(N/A) A VR4 to max 6 tys.km. Ja tam zmieniam co 5 tys. bo mojemu nie żałuje. I takie są opinie o japońskich turbodoładowańcach, no chyba że grzecznie jeździsz to 8tys. Pozdrawiam i odradzam tego eksperymentu. |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 21-11-2007, 16:38
|
|
|
5 tys? to ile km ty robisz rocznie???? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 16:51
|
|
|
Od lipca dwie wymiany. Z czego 1 po niecałych 1000km. W starletce GT(1.3 turbo 133km) była wklejka z informacją wymieniaj co 5tys.km - typowy JDM. Zacząłem drążyc temat i informacje pochodzą z róznych źródeł. Dotyczy to jednostek turbodoładowanych, a w szczególności męczonych znaczy sie gdy kierowca wykorzystuje potencjał swojego auta
I ja do takich należę
P.S. A gdy takim polatasz po torze ze 2 godziny w ogniu to też se możesz go zlac bo juz nic nie jest wart. Nawet nie wiem jak byłby dobry. |
|
|
|
 |
zombi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2007, 17:12
|
|
|
autoR dobrze gada ja tam wymieniam w swoich autach zawsze co 10tys czasmi co 12tys dla mnie 15tys to juz sporo od wymiany a co dopiero 20-30tys to jest kosmos i zajedziesz silnik szybciej niz ci sie wydaje.Zobacz na nowe auta np Laguna producent zaleca takie wlasnie wymiany co 20-30 tys i co po 150 tys silnik ma dosyc bo tepaki z francji tak wymieniaja,no ale zrobisz po swojemu ja mowie tylko swoje zdanie max to 15 tys km i wymiana |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-2007, 17:16
|
|
|
autoR, ma racje - w USA w 3000GT czy VR4 olej zmieniaja co 2-3 tys. mil
tak to jest, ze silnik z turbo musi miec dobry i czysty olej
dlatego kompletna porazka prezentuja moim zdaniem reno, ktore w silnikach turbodiesla wymienia olej co 30 tkm - przeciez nawet najlepszy po takim czasie bedzie 3-krotnie zuzyty
ale coz - widac wola naprawiac silniki i mamic klienta rzadkimi przegladami...
i moja uwaga - Vergaser to gaznik, wiec daruj sobie chociaz ten specyfik |
|
|
|
 |
leszczo
Nowy Forumowicz
Auto: s13 & 105LUX
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2007 Posty: 21 Skąd: Swidnik
|
Wysłany: 21-11-2007, 23:17 Re: Robie experyment ze zmiana oleju
|
|
|
PLPynton napisał/a: | Swieta ida, trzeba mu bidakowi prezent zrobic bo sam azot w kola nie wystarczy.
Dorwalem troche grosza, kupilem najlepszy Castrol jaki znalazlem (juz jakis czas temu) i teraz kupilem komplet przeroznych preparatow do czyszczenia itp operacji na silniku. Zamierzam zmienic olej na Castrol Edge 5W-30 i zobaczyc czy zrobi wiecej jak 20 moze 30 tys km do kolejnej wymiany. Silnik najpierw wyczyszcze aby byl jak prawie nowy, uzyje wszystkiego z tej listy:
- Liqui Moly Motor Clean
- Liqui Moly Öl Schlamm Spülung
- Liqui Moly Hydro-Stösel Additiv
- Liqui Moly Injection Reiniger
- Liqui Moly Vergaser Reiniger
- Liqui Moly Ventil Sauber
- Liqui Moly Motor Protect
Pozniej ssanie starego i zalanie nowego oleju.
Do tej pory jezdzil na magnateku 10w30, wszystko gitara ale te wymiany denerwuja. Jest na Ceramizerze Liqui Molly ale to nie sterydy do testu, dzis kazdy szanujacy siebie/silnik ma juz zaaplikowane podobne cus takze wykluczam wplyw ceramizerow jako wszechobecna stala srodowiskowa.
Mowi sie ze teoretycznie w takim silniku mozna na tej klasy oleju jezdzic omijajac przynajmniej 1 wymiane. Czyli jesli sie sprawdzi to cenowo wychodzi to samo ALE silnik ma lepszy olej. Bede to sprawdzal, dlatego najpierw mycie silnika a pozniej zalanie na czysty nowego oleju celem mozliwosci pozniejszych kontroli stanu technicznego oleju.
Zaczynam 3-4 grudzien, wiadomo zima najlepszym okresem na taki test. Jak olej straci czesc wartosci to powinny odzywac sie popychacze przy odpalaniu a w lecie taki test to psu o *cenzura* rozbic. Ten sam test odpalam na EC5W tylko ze na gazie bo benzynka hmm droga.
Bede informowal bo moze faktycznie wyjdzie taniej na lepszym oleju. |
HAHHAHAHA no ok posmialismy sie troszke a teraz troszeczke prawdy by sie nam nalezalo
ze niby wymiana po 20 moze 30 tys km? o kurde to nie opel czy renault w dodatku na gwarancji do 100tys km!! a potem to masz problem hahhaa
bedziesz sprawdzal lepkosc oleju po stukajacych szklankach?? ze niby test w zimie lepszy od tego w lecie?? czlowieku nie wiem na jakiej byles imprezie i co brales ale wlasciwosci oleju w DUPOWOZACH tzn GESTOSC poznaje sie po cisnienu oleju przy danej teperaturze!! tak jak napisali koledzy dobre palowanie na toze i olej do wymiany bo spada jego gestosc/lepkosc przy tej samej temp. lepiej jest zmieniac czesciej jak kombinowac i robic szlam w srodku silnika bo olej ktory traci wlasciwosci szybciej sie spala i pozostawia nalot/szlam wewnatrz silnika.idac dalej tm tropem to nie wazne jaki silnik i jaki olej i gdy pluczemy silnik preparatami do tego przeznaczonymi to jest rowno 50/50 ze rozszczelnimy uszczelniacze/polaczenia silnika! oleje maja miedzy producentami swoje odczyny i nawet mieszajac dwa rozne oleje mozemy doprowadzic do rozszczelnienia silnika.itd itp...bla bla bla co do Liqui Moly a zapewne inaczej sie to pisze to powiem tak mam autoryzacje/szkolenia na sprzedaz/wymiane wyzej wymienionych produktow i jak masz pytania to pisz chetnie odpowiem
PS:i co z tego ze nabyles srodek do czyszczenia ukladu wtryskowego jak bez urzadzenia do zamkniecia obiegu ukladu paliwowego to wedlug producenta to sobie mozesz.........
PS2:duzo za duzo przepalciles za produkty!! bylo sie zglosic to bys dostal za DARMO! DO TESTOW! niestety nie udalo nam sie nikogo namowic na kompleksowe odsyfianie samochodu nawet firma nie dawala gwarancji ze nic sie nie popsuje/rozszczelni! tlumacza to tym ze nie wiadomo co kljent lal wczesniej do samochodu??!!
ps3:pewnie cie dziwi to ze jako certyfikowany przedstawiciel http://www.liqui-moly.pl/ pisze krytyke w ich kierunku a to dlatego ze na kazdy produkt ktory od nich otrzymalem do TESTOW dostawali dokladny opis co bylo za i przeciw! i jak do tej pory nie odebrali mi ceryfikatu!! BA nawet...... odpowiedz w PS nr 4
PS4 http://www.liqui-moly.pl/ reklamowalo sie na samochodzie ktory ja z kolega AUTOR mielismy przyjemnosc przerabiac i na dzien dzisiejszy DUMNIE o tym mowimy ze jest to najszybsza HONDA N/A W POLSCE!! wiec moze dla tego ze jest to jakis tam koncern olejowy to liczy sie z takimi LESZCZAMI jak my
PS5:chcesz jezdzic dlugo i tanio na oleju to masz 3 wyjscia 1 badz 2 OPEL albo RENAULT do wyboru maks 30 tys km do wymiany byle by ci sie nie skonczyla gwarancja na samochod! albo stary poldek na gazie i zamiast oleju silnikowego lej selektol bo czego nie wypluje to przepali a eraz pomysl jeszcze raz czy chcesz byc tym pierwszym ktory sie osmieszy i posuje sobie silnik w mitsu? czy porostu bedziesz wymienial olej wtedy kiedy jest na to czasz. PA |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2007, 09:22 Re: Robie experyment ze zmiana oleju
|
|
|
Krzys napisał/a: | PLPynton napisał/a: |
Ten sam test odpalam na EC5W tylko ze na gazie bo benzynka hmm droga.
Bede informowal bo moze faktycznie wyjdzie taniej na lepszym oleju. |
Pytanko z innej beczki... masz gaz w EC5W
Jaki radzi sobie z dwoma turbinami |
ta, byl juz o tym temat, nawet zdaje sie ja zakladalem. naturalnie na gazie to tylko spokojna jazda. dla zainteresowanych polecam poszukac o turbo kontrolerach bo to jedyne powazne rozwiazanie.
[ Dodano: 22-11-2007, 09:26 ]
Krzyzak napisał/a: |
i moja uwaga - Vergaser to gaznik, wiec daruj sobie chociaz ten specyfik |
oki
[ Dodano: 22-11-2007, 09:28 ]
autoR napisał/a: | Od lipca dwie wymiany. Z czego 1 po niecałych 1000km. W starletce GT(1.3 turbo 133km) była wklejka z informacją wymieniaj co 5tys.km - typowy JDM. Zacząłem drążyc temat i informacje pochodzą z róznych źródeł. Dotyczy to jednostek turbodoładowanych, a w szczególności męczonych znaczy sie gdy kierowca wykorzystuje potencjał swojego auta
I ja do takich należę
P.S. A gdy takim polatasz po torze ze 2 godziny w ogniu to też se możesz go zlac bo juz nic nie jest wart. Nawet nie wiem jak byłby dobry. |
nie spoko moj styl jazdy mozna nazwac raczej bardzo spokojnym. w w JDMie to bede bardziej uwazal. |
Ostatnio zmieniony przez PLPynton 22-11-2007, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|