jak zdiagnozowac czy padla lambda? |
Autor |
Wiadomość |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 21:06 jak zdiagnozowac czy padla lambda?
|
|
|
Witam,
mam pytanko, jak zdiagnozowac ze padla sonda lambda? Wiem ze w poprzenich lancerach mozna to bylo jakos zdiagnozowac metoda blyskowa. Jak to jest z naszymi lancerkami? Pozostaje tylko podlaczenie do kompa?
Musze dodac ze mysle o lambdzie gdyz auto pali chyba za duzo generlanie tak kolo 12-12,5L na setke, to chyba za duzo. Moze zamiast podlaczac auto pod kompa w jakims warsztacie lepiej samemu od razu wymienic lambde.Mysle ze koszt podobny, koszt podlaczenia do kompa to jakies ze 100pln i tyle tez kosztuje lambda polecana na forum.
pzdr |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 18:28
|
|
|
akbi napisał/a: | mrogal napisał/a: | jak zdiagnozowac ze padla sonda lambda? |
dokładny opis znajdziesz na stronie Krzyzaka
http://mitsubishifan.webpark.pl/
Dział Dane naprawczo-regulacyjne |
tylko iluprzewodowa jest u mnie w lancelocie? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 14:37
|
|
|
akbi napisał/a: | mrogal napisał/a: |
tylko iluprzewodowa jest u mnie w lancelocie? |
4 przewodowa |
oo Dziekowka
jeszcze pytanie a w ktorym miejscu jest dokladnie umiejscowiona i gdzie idzie kabel?
Pytam gdyz chce sie dobrze przygotowac przed wymiana a mam ograniczony dostep do kanalu i wole miec obcykane przed operacja. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 15:05
|
|
|
Nie wiem czy jesteś świadom ale masz 2 sondy lambda- jedna przed , druga za katalizatorem |
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 15:48
|
|
|
dm17 napisał/a: | Nie wiem czy jesteś świadom ale masz 2 sondy lambda- jedna przed , druga za katalizatorem |
tak troche jestem... tak troche... ktora diagnozowac lub/czy obie wymieniac? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 17:25
|
|
|
akbi napisał/a: | mrogal napisał/a: | ktora diagnozowac lub/czy obie wymieniac |
najpierw zdiagnozować a później uszkodzoną wymienić .... sprawdzić obie oczywiście |
hmm diagnozowac je miganiem ? czy miernikiem? bo jak sa 2 szt to miganie mi pokaze ze jest cos nie tak, ale nie powie z ktora? |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 23:05
|
|
|
Z tego co ja wiem każda ma inny kod błędu i po tym musisz dojść która zalicza padaczkę...... |
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2007, 19:21
|
|
|
dm17 napisał/a: | Z tego co ja wiem każda ma inny kod błędu i po tym musisz dojść która zalicza padaczkę...... |
ale z tego co wyczytalem w tym artykule w tym topicu to ja mam OBD II i nie da sie go zdiagnozowac metodami podanymi na tej super stronce w dziale naprawczo-regulacyjnym. Zostje chyba tylko podpiecie do kompa??
Juz sam nie wiem mam metlik w glowie |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2007, 19:39
|
|
|
Tylko ja nie jestem do końca pewny czy jak nie pali Ci sie CE to czy komp Ci wykaże jako błąd...................... |
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2008, 18:41
|
|
|
dm17 napisał/a: | Tylko ja nie jestem do końca pewny czy jak nie pali Ci sie CE to czy komp Ci wykaże jako błąd...................... |
dzis bylem u elektryka, podlaczyl oscyloskop i generalnie powiedzial ze sonda nie daje znakow zycia , ale podlaczyl pod ta druga blizej kabiny, nie mogl znalezc tej przed katalizatorem (nie bylo podnosnika) no ale generalnie wykres na komputerze wygladal na pokazujacy smierc sony albo albo brak oznakow zycia, ta czerwona "kreska" na wykresie byl ana dole i w zasadzie nie podskakiwala do gory byla taka ciagla w swojej poszarpanosci
chyba sie zdecyduje na ta
jak przyjdzie wykrece stara dosztukuje wtyczke i wkrece nowa, mam nadziej ze to pomoze na przeogromne spalanie mojego lancelota
Mialem prawie pol zbiornika przejechalem z 75km i spadlo mi do jakichs 3 kresek ponizej cwierc zbiornika
rozumiem ze jest mroz szczegolnie teraz i robie krotkie dystanse ale mysle ze powinien spalac z 9 litrow a nie ponad 12
dobra bedzie ta sonda z allegro?
pzdr |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-01-2008, 19:05
|
|
|
mrogal, masz OBDII ale normalnie też można ją zdiagnozować tak jak na tej stronie w dziale napr-reg. Jeśli pali się CE na desce to mignie błąd, o ile dobrze pamiętam, 11 - jedno długie i jedno krótkie mignięcie, a opis sprawdzenia lambdy jest w manualu do lancernika. A bez kanału to chyba ni hu.. hu.. Spalanie serio ogromne jak na 1.3 mam ten sam silniczek w Colcie i palę 7 |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mrogal [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2008, 19:15
|
|
|
londolut napisał/a: | mrogal, masz OBDII ale normalnie też można ją zdiagnozować tak jak na tej stronie w dziale napr-reg. Jeśli pali się CE na desce to mignie błąd, o ile dobrze pamiętam, 11 - jedno długie i jedno krótkie mignięcie, a opis sprawdzenia lambdy jest w manualu do lancernika. A bez kanału to chyba ni hu.. hu.. Spalanie serio ogromne jak na 1.3 mam ten sam silniczek w Colcie i palę 7 |
nie pali mi sie check engine, w ktorym dokladnie maualu? |
|
|
|
 |
|