Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
V-max i przyspieszenie
Autor Wiadomość
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 16:17   V-max i przyspieszenie

Mam pytanie czy mozecie sie pochwalic do ilu potraficie rozpedzic swoje sigmy (v-max) bo ja z silnikiem 3.0V6/12V napotykałem na odciecie w okolicy 210km/h
stad moje pytanie czy tylko hyundai ograniczył w swoich modelach ten silnik tak czy to max na co go stac :)
Moja wersja była w automacie...
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 19:23   

Jeszcze w ubiegłe wakacje 230km/h, teraz nie próbuję :wink: bo raczej nie jest to powód do chwalenia się a raczej .... bez obrazy.
Pozdrawiam
 
 
scandik
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 20:08   

240 km/h na A2 oczywiscie w Niemczech :)
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 23:22   

czyli jednak Hyundaie były zduszone w ilosci konikow pod maska.. bo roznica 30km/h to duzo stanowczo.. ciekawe czy bylo to zduszenie elektronika czy mechaniczne ?? gorsze czesci ??
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 01:20   

Pele napisał/a:
czyli jednak Hyundaie były zduszone w ilosci konikow pod maska.. bo roznica 30km/h to duzo stanowczo.. ciekawe czy bylo to zduszenie elektronika czy mechaniczne ?? gorsze czesci ??


I jedno i drugie - czyli inaczej zaprogramowany komputer silnika oraz inaczej skonstruowany układ dolotowy....

Pozdrawiam.
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2007, 15:25   

Układ dolotowy mozna zmienic.. na jeszce bardziej wydajny , ale elektronika komputera to juz.. chyba tylko wyłacznie zmiana na ogrinalny komp mitsu - ale na elektonice sie nie znam wiec nawet nie orientuje sie czy to mozliwe
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-12-2007, 19:41   

dolot w sigmie 24 zaworowej można zastąpić dolotem od 3000GT/podobno 20KM wiecej/ z pozoru są prawie takie same ...ale prawie robi dużą różnicę :wink: a propo predkości to 205 koni wykręca blat - i tutaj brakuje 6 biegu ...hi,hi.pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-12-2007, 20:29   Re: V-max i przyspieszenie

Pele napisał/a:
Mam pytanie czy mozecie sie pochwalic do ilu potraficie rozpedzic swoje sigmy (v-max) bo ja z silnikiem 3.0V6/12V napotykałem na odciecie w okolicy 210km/h
stad moje pytanie czy tylko hyundai ograniczył w swoich modelach ten silnik tak czy to max na co go stac :)
Moja wersja była w automacie...


Sonata miala niestety silnik pierwszej generacji :( taki jak mial tez Chrysler i Pajero I. Biedne 145 konikow (103 kw) i moment 229 nm , szczegolow technicznych nieznam ale obawiam sie ze nie mial tez zmiennej dlugosci kanalow dolotowych jakie ma wlasnie silnik w Sigmie (12V i 24V)
dlatego ma taka mala moc.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2007, 23:05   

Czyli jednym słowem Syff i to bardzo... ja slyszałem o 165koniach pod maska... w hyunadiu. ale spoko.. czyli jednym słowem tuning tego silnika to katastrofa zmieniac dolot ok jeszcze ale reszta technicznie gorsza

Wiem ze to troche moze zle porownanie... ale pamietam kiedy zdalem sobie sprawe ze cos ten silnik jest słaby.. jadac trasa Czestochowa-Warszawa przy predkosci 170km/h mineło mnie porsche... no to gaz w podłoge i za nim... odjechał w sina dal... zero szans na gonienie... przy masie 1500tony musi byc pod maska ponad 200koni zeby to jednak targało... a hyundai ten silnik poprostu zdusił... :( :( mi brakowało mocy..
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-12-2007, 23:41   

165-170 koników miał silnik hyundaia 2.5 V6 24V ale to inna technologia był montowany w Sonacie III od 1999. Silnik 3.0 (montowany do 1998 roku w Sonacie II generacji) to niestety lipa. Przy 170 kmh to prawdopodobnie wskakuje juz nadbieg wiec nie ma szans na przyspieszenia, w Sigmie 24V skrzynka zapina 4ke przy maksymalnym wciśnięciu gazu przy około 175 kmh chyba że wyłączysz ręcznie OD to wtedy można pociągnąc do 200 na 3cim biegu jednakże nie miałem okazji sprawdzić na 100% (wszystkie "autostrady" w okolicach CK Krakowa w remoncie :( )

[ Dodano: 20-12-2007, 23:47 ]
scandik napisał/a:
240 km/h na A2 oczywiscie w Niemczech :)


Panowie, weźcie tez pod uwagę przekłamania licznika które przy tej prędkości moga juz wynosić nawet koło 15-20 kmh. Kiedyś mierzyłem GPSem u siebie i przy licznikowych 100 kmh GPS pokazywał 92 kmh wiec jest jakies 8% na plus, a im wieksze wskazanie to wieksze przekłamania, wg symulacji programem cartest Sigma 12V automat jedzie 216, manual 222, 24v odpowiednio 230 i 227 co zasadniczo pokrywa sie z danymi z instrukcji obsługi
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2007, 00:17   

Jesli chodzi o przyspieszenie przy 170km/h to trzeba przyznac ze auto jeszcze sie fajnie zbierało.. ale około 200km/h konczyło sie przyspieszani a zaczynało rozpedzanie i przy 210 troche ponad sie konczyło wszystko...
Silnik był bardzo elastyczny... nawet przy 170km/h do 200był bardzo fajnie.. ale chodzi o predkosc własnie max.. porsche poszło... a ja poczułem sie okropnie...i stad własnie ten niedosty tylko z predkosci v-max...

jesli chodzi o dane katalogowe.. to zgadzało by sie to z wskazaniami o jakich piszesz... 12V 216km/h a moj samochodzik troche ponad 210 konczył wyscigi... to by udawadniało ze jednak ten silnik nie był taki słaby...
 
 
scandik
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2007, 05:31   

lukasz12 napisał/a:
Panowie, weźcie tez pod uwagę przekłamania licznika które przy tej prędkości moga juz wynosić nawet koło 15-20 kmh. Kiedyś mierzyłem GPSem u siebie i przy licznikowych 100 kmh GPS pokazywał 92 kmh wiec jest jakies 8% na plus, a im wieksze wskazanie to wieksze przekłamania, wg symulacji programem cartest Sigma 12V automat jedzie 216, manual 222, 24v odpowiednio 230 i 227 co zasadniczo pokrywa sie z danymi z instrukcji obsługi


Oczywiscie masz pelna racje. Poza tym wiem tez ze liczniki maja to do siebie ze im szybciej jedziesz tym wiekszy blad pokazuje.

No ale: widok zamknietego budzika, szeroka i prosta jak w morde strzelil autostrada, swiadomosc jakby nie bylo sporej predkosci...... TO JEST BEZCENNE :badgrin:
 
 
Pele
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2007, 21:32   

lukasz12 napisał/a:
TO JEST BEZCENNE :badgrin:


Swieta Słowa...
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-12-2007, 12:43   

no a porsche ...to porsche - zawsze odjedzie :finga: pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-12-2007, 22:42   

Pele, doskonale Cię rozumiem. Na autostradzie pod Wiedniem miałem identyczny motyw z Aston Martin DB9. Odjechał mi momentalnie :D . Tak czy inaczej było miło posłuchac jego wydechu. Żona sie tylko ze mnie śmiała, że 14 letnim autem chce się ganiać z Astonem :D . Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.