Świece |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-03-2006, 18:30 Świece
|
|
|
Od jakiegoś czasu przy rannym odpalaniu tzn na b zimnym silniku cosik nie tak bylo z pracą silnika. Jako że nie za bardzo sie na tym znam (czytaj wcale) wydawało mi sie że to jakieś problemy typu zgaszony na gazie (staram sie przełączyć na kwilke na benzyne przed wyłączeniem silnika) albo cosik takiego. Ale po pracy cały czas na benzynce też to samo więc Wpadłem na wspaniały pomysł że to mogą być świece. Poprzednie co prawda wytrzymały 15 czy 16.000 km a te niby lepsze NGK polecane przez mechaników po 12.000 km by wyleciały?. No to do sklepu po klucz do świec oczywiście nie miałem. Klucz poleżał tydzień w aucie no bo świece albo gorące albo ciemno itd. Wreszcie dziś po pracy (tylko do 14.00) pod sklepem maska do góry i odkręcanie. 1wsza ok 2ga ok 3cia ok myśle pewnie nie to 4ta koło bagnetu klucz krutki ale sie dała i jakie zdziwienie wygląda zupełnie inaczej BINGO myśle sobie ale ze mnie szpec od samochodu . No ale co z tego że już wiem co nie robiło (działało) Teraz jestem przed wyborem jakie świece kupić te niby dobre i na gazie auta powinny dobrze działać.
Co polecacie do tych silników działających głównie na gazie. Świece przeczyściłem i sprawdze jutro zrobie fotki i zapodam na foruma ale tak czy inaczej trzeba kupić nowe.
Prosze o rady co kupić i naj lepiej z cenkami no i gdzie zamówić może japaneze? |
_________________ Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25-03-2006, 21:40
|
|
|
Zawsze i wszędzie poleca się świece NGK do Miśków. Do tych na gazie szczególnie. Jednak NGK NGK nie równe. Trzeba kupować made in Japan albo USA, made in France są niestety gorsze.
A do tego że jedna świeca wyglądała inaczej, to może być przyczyna w silniku, ale to już Romel albo Bartek coś pewnie powiedzą... |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2006, 22:25
|
|
|
Słyszałem, że w przypadku zagazowanego auta świece zmienia się co 10.000. Nie mam doświadczeń - nie jeżdżę na gazie
Co do świec - NGK bądź Denso. Świece obu firm montowane na pierwszy montaż. |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
piotras
Forumowicz

Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 392 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2006, 00:31
|
|
|
Ja w swoim jezdze na brisk silver (niby robione do gazu - mają odrazu zmniejszona przerwe) i jest ok. Przebiegi w granicach 20 - 25 tysi na LPG wytrzymuja u mnie bez problemu. Jezdziłem tez na NGK ale o ile w przypadku poprzedniego colta c50 sprawowały sie rewelacyjnie tak przy gazie ciagle miałem przebicie na świecy z 4 cyl. (coprawda było to zanim wyregulowałem podparte zawory- nie wiem czy miało to z tym jakis zwiazek bo podparte były wszystkie 16 szt.) - na briskach tego problemu nie mam. |
_________________ Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition
sprzedany 16.06.2008
Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2006, 18:09
|
|
|
Porządne świece to podstawa. Wydatek nieduży, a różnica widoczna. I nieprawdą jest, że jeśli świeca wygląda ładnie, jest całkowicie sprawna. To samo tyczy się czyszczenia. Na początek podmień świecę z niepalącego cylindra na jedną z palących cylindrów i będziesz miał odpowiedź, czy to wina świecy. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-03-2006, 21:14
|
|
|
Na zimnym pali jak złoto, a jak sie zagrzeje to gasanie czasem. Czy w GDI świece maja coś do wolnych obrotów na ciepłym silniku??? Szukam innej przyczyny niz brudna przepustanica bo ta jest czysta(dziś sparwdzałęm i czysciełem). NO chyba ze to paliwo.. bo faktem jest ze po zalaniu na Intermarszu sie to stało, dolałem Shela i nic.... musze wyjezdzić chyba i zalac nowe..Ale swprawdzić swiec nie zaszkodzi, moze szwab nie wymieniał przy 90 tyś???
Kto wie jaki rozmiar klucza musze zastowsowac aby wyjąc swiece? Dodam ze sa one dosć głeboko..
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
Ostatnio zmieniony przez Marcino 26-03-2006, 21:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-03-2006, 21:46
|
|
|
O ile pamiętam - zwykły klucz ale nie do końca - trzeba stoczyć go z zewnąytz o jakiś milimetr. Pogadaj z Bartkiem - dorobił sobie taki do swojego GDI 4G64 może cos podpowie więcej |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2006, 23:07
|
|
|
trzeba dlugo szukac ale mozna znalezc taki co wejdzie - ja kupilem swoj (sama nasadke) w norauto
rozmiar 21 baaardzo ladnie stoczony od zewnatrz takze przepieknie wchodzi w dziurke |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-03-2006, 09:13
|
|
|
Adam - przecież nie masz GDI. W E3x nawet nasadka z kompletu z marketu typu 100 kluczy zq 20 zł pasuje. A w GDI Bartek sam pisał, że trzeba porządny klucz (chodzi o jakość stali) stoczyć na zewnątrz. Jak się taki z Norauto stoczy, to może pęknąć przy wykręcaniu. |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2006, 09:54
|
|
|
wiem ze nie mam GDI
ale tanie klucze z markietu nie zawsze wchodzily a czesto odmawialy posluszenstwa
zwlaszcza ze szukalem nasadki do dynamometryka - a taka ktora by weszla to ze swieca
szukac. ja nikogo nie namawiam zeby toczyl byle jakie klucze |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-03-2006, 10:34
|
|
|
Stanley robi nasadki do świec dla mas. Cienkościenne, bez problemu wytrzymujące takie obciążenia i amatorskie używanie. Są odpowiedniej długości, na kwadrat 1/2" kosztują około 35PLN.
Co do toczenia, producent zrobił taką grubość ścianki, żeby troche wytrzymała, a nie dla jaj.
Chociaż z drugiej strony to chyba dla jaj, skoro komplet kosztuje 20 PLN i pęka przy byle okazji. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 27-03-2006, 10:39, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 27-03-2006, 13:19
|
|
|
Rozumiem ze rozmiar nsadki na swiece to 16mm a wielkosc średnicy klucza u Bartka w GDI to 21,2mm, mysle ze u mnie bedzie tak samo. Pozatym trzeba długi klucz bo swieca jest chyba z 20cm wpuszczona, bez chwytaka lyb nasadki z gumka sie nie obejdzie.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
|