Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Świece
Autor Wiadomość
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2006, 18:30   Świece

Od jakiegoś czasu przy rannym odpalaniu tzn na b zimnym silniku cosik nie tak bylo z pracą silnika. Jako że nie za bardzo sie na tym znam :) (czytaj wcale) wydawało mi sie że to jakieś problemy typu zgaszony na gazie (staram sie przełączyć na kwilke na benzyne przed wyłączeniem silnika) albo cosik takiego. Ale po pracy cały czas na benzynce też to samo więc :?: Wpadłem na wspaniały pomysł że to mogą być świece. Poprzednie co prawda wytrzymały 15 czy 16.000 km a te niby lepsze NGK polecane przez mechaników po 12.000 km by wyleciały?. No to do sklepu po klucz do świec :mrgreen: oczywiście nie miałem. Klucz poleżał tydzień w aucie no bo świece albo gorące albo ciemno itd. Wreszcie dziś po pracy (tylko do 14.00) pod sklepem maska do góry i odkręcanie. 1wsza ok 2ga ok 3cia ok myśle pewnie nie to 4ta koło bagnetu klucz krutki ale sie dała i jakie zdziwienie :shock: wygląda zupełnie inaczej BINGO myśle sobie ale ze mnie szpec od samochodu :lol: . No ale co z tego że już wiem co nie robiło (działało) Teraz jestem przed wyborem jakie świece kupić te niby dobre i na gazie auta powinny dobrze działać.
Co polecacie do tych silników działających głównie na gazie. Świece przeczyściłem i sprawdze jutro zrobie fotki i zapodam na foruma ale tak czy inaczej trzeba kupić nowe.
Prosze o rady co kupić i naj lepiej z cenkami no i gdzie zamówić może japaneze?
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 25-03-2006, 21:40   

Zawsze i wszędzie poleca się świece NGK do Miśków. Do tych na gazie szczególnie. Jednak NGK NGK nie równe. Trzeba kupować made in Japan albo USA, made in France są niestety gorsze.
A do tego że jedna świeca wyglądała inaczej, to może być przyczyna w silniku, ale to już Romel albo Bartek coś pewnie powiedzą...
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-03-2006, 21:49   

Czekam na opinie świece które miałem zamontowane były made in Japan. Też mysle że może być cisik innego ale kable wn wymienione w zeszłym roku z obudową kopułki która była pęknieta. Co dalej sprawdzić i w jaki sposób co by zaraz nie pkac sie do warsztatu o ile sie da.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2006, 22:25   

Słyszałem, że w przypadku zagazowanego auta świece zmienia się co 10.000. Nie mam doświadczeń - nie jeżdżę na gazie ;)
Co do świec - NGK bądź Denso. Świece obu firm montowane na pierwszy montaż.
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 25-03-2006, 22:32   

Tak też słyszałem że powinno sie je zmieniać co 10.000 km tym bardziej że od nich zależ b wiele ale wiecie jak jest brak czasu i klucza do ich odkręcenia co powinno mnie tłumaczyć :mrgreen:
PS klucz już mam (jestem wielki) do czasu (następny post) :)
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2006, 00:31   

Ja w swoim jezdze na brisk silver (niby robione do gazu - mają odrazu zmniejszona przerwe) i jest ok. Przebiegi w granicach 20 - 25 tysi na LPG wytrzymuja u mnie bez problemu. Jezdziłem tez na NGK ale o ile w przypadku poprzedniego colta c50 sprawowały sie rewelacyjnie tak przy gazie ciagle miałem przebicie na świecy z 4 cyl. (coprawda było to zanim wyregulowałem podparte zawory- nie wiem czy miało to z tym jakis zwiazek bo podparte były wszystkie 16 szt.) - na briskach tego problemu nie mam.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 26-03-2006, 15:38   

No i kiszka dziś rano ponownie nie palił na 1 gar miałem nadzieje że czyszczenie świecy coś pomoże ale nie stety nie. Może jakieś cewki (jesli takie są) czy cosik tak jak pisałem kable WN w zeszłum roku zmianione z obudową kopułki.
Ma ktoś jakiś pomysł? (wiem najpierw zmiana świec)
Pozdro
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2006, 18:09   

Porządne świece to podstawa. Wydatek nieduży, a różnica widoczna. I nieprawdą jest, że jeśli świeca wygląda ładnie, jest całkowicie sprawna. To samo tyczy się czyszczenia. Na początek podmień świecę z niepalącego cylindra na jedną z palących cylindrów i będziesz miał odpowiedź, czy to wina świecy.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-03-2006, 21:14   

Na zimnym pali jak złoto, a jak sie zagrzeje to gasanie czasem. Czy w GDI świece maja coś do wolnych obrotów na ciepłym silniku??? Szukam innej przyczyny niz brudna przepustanica bo ta jest czysta(dziś sparwdzałęm i czysciełem). NO chyba ze to paliwo.. bo faktem jest ze po zalaniu na Intermarszu sie to stało, dolałem Shela i nic.... musze wyjezdzić chyba i zalac nowe..Ale swprawdzić swiec nie zaszkodzi, moze szwab nie wymieniał przy 90 tyś???
Kto wie jaki rozmiar klucza musze zastowsowac aby wyjąc swiece? Dodam ze sa one dosć głeboko..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez Marcino 26-03-2006, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-03-2006, 21:46   

O ile pamiętam - zwykły klucz ale nie do końca - trzeba stoczyć go z zewnąytz o jakiś milimetr. Pogadaj z Bartkiem - dorobił sobie taki do swojego GDI 4G64 może cos podpowie więcej :?: :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2006, 23:07   

trzeba dlugo szukac ale mozna znalezc taki co wejdzie - ja kupilem swoj (sama nasadke) w norauto
rozmiar 21 baaardzo ladnie stoczony od zewnatrz takze przepieknie wchodzi w dziurke
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-03-2006, 09:13   

Adam - przecież nie masz GDI. W E3x nawet nasadka z kompletu z marketu typu 100 kluczy zq 20 zł pasuje. A w GDI Bartek sam pisał, że trzeba porządny klucz (chodzi o jakość stali) stoczyć na zewnątrz. Jak się taki z Norauto stoczy, to może pęknąć przy wykręcaniu.
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2006, 09:54   

wiem ze nie mam GDI :P
ale tanie klucze z markietu nie zawsze wchodzily a czesto odmawialy posluszenstwa
zwlaszcza ze szukalem nasadki do dynamometryka - a taka ktora by weszla to ze swieca
szukac. ja nikogo nie namawiam zeby toczyl byle jakie klucze :P
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-03-2006, 10:34   

Stanley robi nasadki do świec dla mas. Cienkościenne, bez problemu wytrzymujące takie obciążenia i amatorskie używanie. Są odpowiedniej długości, na kwadrat 1/2" kosztują około 35PLN.

Co do toczenia, producent zrobił taką grubość ścianki, żeby troche wytrzymała, a nie dla jaj.
:mrgreen: Chociaż z drugiej strony to chyba dla jaj, skoro komplet kosztuje 20 PLN i pęka przy byle okazji.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 27-03-2006, 10:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 27-03-2006, 13:19   

Rozumiem ze rozmiar nsadki na swiece to 16mm a wielkosc średnicy klucza u Bartka w GDI to 21,2mm, mysle ze u mnie bedzie tak samo. Pozatym trzeba długi klucz bo swieca jest chyba z 20cm wpuszczona, bez chwytaka lyb nasadki z gumka sie nie obejdzie.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.