Luz na pasku rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
szybkiace [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2008, 17:27 Luz na pasku rozrzadu
|
|
|
witam wszystkich mam takie trochu techniczne pytanie, sprawdzale stan paska rozrzadu i ku zasskoczeniu stwierdzilem ok 2 cm luzu jest to luz ciagnac pasek max w gore i max w dol wiem ze wczesniej mial mniejszy. i co teraz jestem za grnica ciezko o konsultacje z mechanikiem poza tym stan paska ok jest to grozne napinacz czy cos auto ma przebie 140 tys pasek robiony w terminiedijade do domu
czy moze to normalne pozdro |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-03-2008, 17:57
|
|
|
Po 1. czy pasek hałasuje? (zazwyczaj na wolnych obrotach słychać terkotanie lub furczenie)
Po 2. w którym miejscu ciągnąłeś pasek?
Po 3. czy w czasie ciągania paska, rozrząd ustawiony był na znakach? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szybkiace [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2008, 15:16 .
|
|
|
luz sprawdzalem po sciagnieciu oslony na pierwszym od przodu kole na walku rozrzad nie byl ustawony na znakach a luz miedzy kolem a rolka. Paska raczej nie slychac bylo inne ale po spryskaniu cisza, tylko takie jeczenie ale ty chyba normalne po odpaleniu slabo sie na tym znam,ale cos tam wiem gdzie jest pozdro |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2008, 15:32
|
|
|
jesli jest taki luz to jest zle, nie ma tu znaczenia w ktorym momencie- takiego luzu nie powinno byc, choc watro tu sprawdzic czy wszystkie 3 znaki nadal sie pokrywaja.
jesli wczesniej byl mniejszy to znaczy ze napinacz nie niweluje rozciagania sie paska lub rolka sie poluzowala. ogolnie moze sie pogorszyc pamietaj ze masz uklad kolizyjny. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2008, 15:58
|
|
|
PLPynton napisał/a: | nie ma tu znaczenia w ktorym momencie |
Ma ogromne znaczenie, w którym miejscu i w którym momencie luz się pojawia - zauważ, że każdy wałek rozrządu raz jest ciągnięty paskiem (otwieranie zaworów) a za chwilę pcha pasek (zamykanie zaworów)...
Luz na tym odcinku paska nie jest normalny (rozumiem z opisu, że to luz między rolką napinacza a pierwszym z wałków rozrządu), z tym jednak, że jeżeli paska nie słychać, to luz ten nie powinien stać się przyczyną jakiejś spektakularnej awarii..... pasek dobrze słychać zanim przeskoczy..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2008, 16:49
|
|
|
no wlasnie tu nie ma, mowimy o 6a13 sohc, 2 walki i korbowod spiete na sztywno paskiem i dociskane dodatkowo napinaczem, minimalne roznice w naprezeniu moga sie ukazac (praktycznie niezauwazalne przy poprawnie pracujacym rozrzadzie) ale nie 2 cm przy jakimkolwiek stopniu obrotu walu korbowego. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2008, 19:28
|
|
|
PLPynton napisał/a: | 2 walki i korbowod spiete na sztywno paskiem i dociskane dodatkowo napinaczem |
jak w 99% v6.....Pasek jest tylko paskiem i jest podatny na różnice naprężenia.... przy normalnej pracy rozrządu oczywiście są to różnice niezauważalne, jednak na postoju silnika są duże, zwłaszcza na odcinku między wałkami. Pasek w v6 jest na tyle długi, że uwierz mi, różnice są i to znaczne, natomiast fakt - nie powinny występować na odcinku napinacz-wałek.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szybkiace [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2008, 19:56 .
|
|
|
Jutro zagladne jeszcze raz zaluje ze nie obrocilem silnikiem z tego przejecia i musze sie upewnic ale dziwne zeby napinacz teoretycznie ma wytrzymac 300 tys.O wynikach poinformuje .Dzieki |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-03-2008, 20:11
|
|
|
Napinacz wypada wymienić z każdym paskiem (ja tak robię, mimo, że mam chyba najdroższy model napinacza )..... jego koszt to nic w porównaniu ze szkodami jakie może wyrządzić.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 09-03-2008, 20:51
|
|
|
Ostatnio kontrolowalem swoj pasek. Tez mial luz ale nie 2 cm a gora 0.5 cm (luzno sie przesuwal po kole prawego walka roz.) Auto stalo cala noc w garazu. Ale co ciekawe jak odpalilem to po minucie pasek napiety jak nalezy. Tak przy okazji jak jest w galu robiona niwelacja tego luzu? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2008, 23:57
|
|
|
specjalnie dobrana elastycznosc paska plus poprawe zamontowanie niweluje nieunikniona sytuacje ktora opisywal Bartek, w stopniu znacznym; tzn korbowod trzyma sztywnoscia (lub raczej odpornoscia na rozciagnie) paska oba walki. reszte marginesu robi napinacz, wiadomo wszystko sie starzeje i dochodzi zmiana naprezen przy gwaltownych zmianach obrotow. |
|
|
|
 |
szybkiace [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2008, 21:05 .
|
|
|
Witam wszystkich sprawdzalem dzisiaj pasek ponownie i ku zdziwieniu naciagniety pokrecilem zapalilem napiety dziwne. Teraz pytanie dlaczego byl tak luzny poprzednim razem a teraz znowu ok, czy moze miec to znaczenie ze pocisk nie byl z 3 doby nie palony ,no i trzeba bedzie chyba komplet wymienic .Koszty znowu to sie przytrafia czy mam pecha.Pozdro |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 27-03-2008, 08:59
|
|
|
Bartek ile płacisz za napinacz paska rozrządu bo ja usłyszałem cenę 580 zł wiec wymiana paska wraz z uszczelniaczami pompą wody oraz napinaczem wyszło mi 1500 zł ? |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 27-03-2008, 09:49
|
|
|
Kup czesci u Japaneze a zejdziesz ponizej 900 zl za rozrzad+pompa+uszczelnienia. Sam napinacz kosztuje 340 zl. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
pa_pi
Mitsumaniak Piotrek

Auto: Galant 2.0 16 V + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 123 Skąd: Olkusz / Krzywopłoty
|
Wysłany: 27-03-2008, 10:59
|
|
|
Teraz jestem troszkę mądrzejszy, mechanik w mikołowie powiedział mi że do mojego modelu napinacz kosztuje od 280 - 500 zł ?:( mam nadzieję że mam tańszą wersję |
_________________ Piotrek
Dzięki Ci ... za to forum ...
Ursus - dziękuję
Mój Galant!
 |
|
|
|
 |
|