 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: akbi 28-09-2007, 15:17 |
Jaki Olej |
Autor |
Wiadomość |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 27-05-2005, 16:56 Jaki Olej
|
|
|
Jako że niebawem czeka mnie wymiana oleju chciałbym zasięgnąć porady jaki olej wlać do Lancera 2004 2,0. Mam w garażu - Castrol GTX:
10W-40;
5W - 40;
5W - 30;
Który z nich bedzie najodpowiedniejszy. Niestety nie wiem jaki wlany był orginalnie. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-05-2005, 20:44
|
|
|
Nie wiem, jaki zaleca producent, ale na pewno NIE lałbym 10W40. Jeśli już to właśnie syntetyczny - 5W40 lub 0W40. Osobiście używam Mobila, bo jak wlałem Castrola o identycznym oznakowaniu to silnik wziął pół litra oleju. Mobila nie ubywa wcale. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-06-2005, 15:11
|
|
|
Nie polecam oleju 0W-40, na nasze warunki 5W-40 to wszystko A najlepszy z mojego doswiadczenia jest Shell |
|
|
|
 |
zielarzzdoliny [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2005, 21:20
|
|
|
Charakterystyka olejów silnikowych:
1. Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich.
(szczegóły w instrukcji do Lancera na s.235).
2. Klasa jakości oleju - w zestawieniu została podana klasyfikacja amerykańska API (American Petroleum Institute). Określa ona oleje do silników benzynowych i oleje do diesel'i. Oleje do "benzyniaków" są oznaczone litera S, a do diesel'i literą C. Jakość oleju określają kolejne litery alfabetu, np. SA, SB, SC itd. lub CA, CB itd. Im niższa litera alfabetu, tym niższa klasa jakości oleju. Np:
(instrukcja poleca oleje klasy SG lub wyższej)
SE - olej przeznaczony do silników z lat '72-'80
SG - olej przeznaczony do silników prod. po roku '89 (z katalizatorem spalin)
CE - olej przeznaczony do diesel'i prod. po roku '83
CF-4 - olej przeznaczony do wysokoobrotowych silników z turbodoładowaniem prod. po '90r.
Większość oleji ma podwójne oznaczenie, np. SJ/CF. Pierwszy człon oznacza priorytet - dla "benzyniaka" czy np. CD/SF - dla diesel'a.
W niektórych oznaczeniach klasy jakości, pojawia się jeszcze skrót EC lub EC II (Energy Conserving lub Energy Conserving II). Oznaczją one, że olej przeszedł pomyślnie badania w API i wzorcowy silnik zużył odpowiednio mniej paliwa w stosunku do jego pracy na oleju wzorcowym (EC I - 1,5% mniej paliwa, EC II - 2,7%, EC III - 3,9%)
3. Wskaźnik lepkości oleju - określa zmiany jego lepkości w funkcji temperatury. Jest on wielkością bezwymiarową, a wylicza się go na podstawie lepkości kinematycznej wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40st.C i 100st.C.
Im wyższy wskaźnik, tym mniejsza zmiana lepkości wraz z temperaturą i tym lepiej. Wysokojakościowy olej powinien mieć wskaźnik lepkości powyżej 130.
4. Temperatura płynięcia - jest to najniższa temperatura, w ktorej olej zachowuje jeszcze swoją płynność.
5. Liczba zasadowa TBN (Total Basic Number) - jest to jeden z najważniejszych parametrów. Charakteryzuje on zdolności myjąco - dyspergujące oleju. TBN jest miarą zawartości detergentów i dyspergatorów w oleju. Im większa, tym lepsze są właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania paliwa czy oleju. Im większa zawartość siarki w paliwie, tym większa powinna być liczba zasadowa oleju. Oleje do silników wysokoprężnych (diesel'i) powinny mieć wyższą TBN ze względu na cięższe warunki pracy.
za: http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html
Mam nadzieję, że te informacje pomogą dokonać wyboru. Z dokonanego przeze mnie rozeznania wynika, że najwięcej informacji nt. oleju można znaleźć na opakowaniach lub stronach internetowych Elfa – http://www.elf.com.pl/pro...iki/benzyna.htm (zobacz w karcie danych produktu). Nie znaczy to, że jest on najlepszy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
raddex
m3m&mitsumaniak

Auto: Lancer GT, 2016 r., 2,4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Sie 2005 Posty: 1239 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 13-08-2005, 19:00
|
|
|
a ja osobiscie do kazdego auta lalem Quker State i teraz w Lancerze tez mam ten olej 10W40 polsyntetyczny (Quaker State Peak Performance). Zawsze byłem zadowolony z tych olei i dalej bede ich uzywal. Za kazdym razem auto lepiej chodzilo jak zmienielem na ten olej. |
_________________ Mitsubishi Lancer GT 2,4 MIVEC - 2016 US ver.
Mitsubishi Galant Kombi 2,0 elegance - 2001r. - LPG - sprzedany
Mitsubishi Lancer Kombi 1,6 16V 113KM, 1997r. - sprzedany 05.07.2010
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-11-2005, 09:31
|
|
|
Witam po przerwie i mam pytanie:
Zakupiłem olej : MOBIL 1 extended performance, SuperSyn 5W-30, Pełny syntetyk - dobrze zrobiłem czy należałoby inny. No ale mam nadzieje że będzie dobry. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2005, 23:47
|
|
|
Pewno to już musztarda po obiedzie, ale informuje, że do mojego Lancera serwis dealera Mitsubishi wlal na przeglądze Castrol TXT 5W-30 (syntetyczny) |
|
|
|
 |
borecki [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2005, 01:37
|
|
|
ale marka oleju nie ma chyba zbytnio znaczenia |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-11-2005, 08:33
|
|
|
Oj nie jest za późno bo dopiero jutro o 8:15 zawitam w Grafixie
[ Dodano: Nie Lis 13, 2005 7:03 pm ]
No i wymieniłem i do tego jeszcze filtr powietrza I na tym koniec. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
grab [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2008, 16:32
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Nie polecam oleju 0W-40, na nasze warunki 5W-40 to wszystko A najlepszy z mojego doswiadczenia jest Shell |
0W-40 ma lepsze parametry. Na czym to doświadczenie polegało ? |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2008, 23:56
|
|
|
grab napisał/a: | 0W-40 ma lepsze parametry. |
Na czym polegają te lepsze parametry? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:03
|
|
|
Za jakiś czas planuje wymiane oleju w moim lancerku CS0 2.0. Problem polega na tym ze nie do końca wiem jakim olejem był mój zalany. Wiem ze mam go wymieniać co 15tkm i byl to olej castrol 10W40. Wie ktos może jaki olej leją w ASO do tego modelu? Czy ten 10W40 to pełny syntetyk? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2008, 18:48
|
|
|
Artii napisał/a: | Wie ktos może jaki olej leją w ASO do tego modelu? |
Zależy które ASO. Ci bardziej pazerni na wycieczki i gadżety leją Castrola. Pozostałe 5-10% używa Mobila lub Shella. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:27
|
|
|
Ostatnio byl wymieniany w poznaniu na Castrol 10W40 tak jak juz pisalem. Nie wiem tylko czy to byl pełny syntetyk |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:34
|
|
|
Artii napisał/a: | Czy ten 10W40 to pełny syntetyk? |
Jest to półsyntetyk! |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
|
|