Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] silnik krokowy
Autor Wiadomość
cris007
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 07:34   [CA1A 1.3] silnik krokowy

mam colta 94, 1.3 glxi 12 v.. jaki typ silnika nie wiem i nie wiem jak sprawdzi (jestem zielony) caly czas faluja mi obroty. probowalem znalezc sliniczek krokowy ale nie wiem jak sie do niego dostac. odkrecilem przewod powietrza od filtra i przepustnice. pod spodem jest jakas wtyczka z 6 kablekami a przy niej jakas przykrywka przykrecana. odkrecilem ja i tam sa jakies kola zebate ale jak je wyjalem to juz jest dalej zabudowane i nie mozna sie dostac. co zrobic bo nie moge sie dostac do krokowego zeby go wyczyscic. prosze o pomoc i o wyrozumialosc w zwiazku z moim brakiem doswiadczenia. z gory serdecznie dziekuje wszystkim ktorzy mi pomoga w jakikolwiek sposob. :)
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17-04-2006, 09:21   

Na pewno glxi a nie gli wydaje sie ze masz 4G13 słabo sie szuka 1,3 glxi widać duzo 1,6 glxi z tego okresu ale już inny silnik.
znalazłem
MITSUBISHI COLT 1.3, 1298cc, 4G13 1986 to 2004
MITSUBISHI COLT 1.3i, 1298cc, 4G13 1990 to 1996


Kliknij

Kliknij

co do silniczka to poczekaj aż sie odezwie ktoś kto temat przerabiał.

Zobacz TU

PS fajna jest taka fukcja SZUKAJ na forum tam znalazłem 1-wsze kliknij :)
Pozdro
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
Ostatnio zmieniony przez Maciek 17-04-2006, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sruba 
m3m&mitsumaniak
football is a drug

Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Wrz 2005
Posty: 5702
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 17-04-2006, 10:31   

zajrzyj do nas na forum (Mitsubishi Trojmiasto)
pewnie niedlugo odbedzie sie spot, pewnie pojawi sie na nim Krzyzak, pewnie chetnie ci pomoze...

pozdro
_________________
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 17-04-2006, 10:51   

Sprawa jest dość prosta...

To co koledzy wskazali a i owszem...

A krutko opisując...

- zdemontuj przepustnicę...
- rozkręć co sie da...
- ładnie wymyj w nitro
- później ładnie wszystko wypsikać "carburator clenear" - specyfik rozpuszczający osady
- wszystko wypsikać sprężonym powietrzem
- złożyć
- zamontowac do autka
- ustawić TPS

I cieszyć sie równą praca silnika :lol:

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
cris007
[Usunięty]

Wysłany: 17-04-2006, 11:13   

zaraz biore sie do roboty.. zobaczymy sie da zrobic. dziekuje slicznie..

[ Dodano: 18-04-2006, 07:56 ]
wykrecilem pzepustnice. ona jest polaczona z czyms w czym prawdopodobnie jest krokowy. (pomijam ze sruby sa do kitu i bede sie z nimi chyba tydzien meczyl i wd40 nic nie pomaga) to jest tam wtyczka 6 bolcowa. gdy odkrecilem od niej wszystkie sruby cos ja jeszcze trzyma. boje sie to wyjac sila zeby czegos nie urwac? czy mam to wyjac czy moze nie warto sie wtyczka zajmowac? :) dziekuje za pomoc i dziekuje tym ktorzy juz mi odpisali
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2006, 09:39   

Ostatnio właśnie takiego Colta regulowałem. Z obrotami to było wariatkowo - falowały straszliwie, a silnik się dławił prawie do zgaśnięcia. Najważniejsze jest wyczyszczenie przepustnicy (a kolega ma gaz, więc nie było łatwo przez tą zwężkę paluchy wkładać), potem regulacja. Obroty całkowicie przestały falować - pozostał jedynie efekt drżenia kierownicy, ale to dlatego, że nie było obrotomierza i były ustawiane na słuch. Może zresztą od tych drgań się poduchy wykrzaczyły.
Swoją drogą - mogę Ci pomóc - w Gdyni jestem codziennie.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 18-04-2006, 17:56   

Krzyzak napisał/a:
że nie było obrotomierza i były ustawiane na słuch

a nie można PC podłączyć i ustawić np. na 812?
do Colta '94 powinno się dać jeszcze podłączyć...
Na jakimś spotkaniu chyba przejdę wszystkie auta żeby sprawdzić czy działa MMCd na PalmV
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Kokos 
Forumowicz


Auto: CAO 1993 1.3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 175
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-04-2006, 18:13   

szkoda ze Krzyzak nie bywa w Krakowie :mrgreen:
trzeba bedzie samemu walczyc z przepustnica i falowaniem obrotów na luzie
pozdro 8)
_________________
Michał Kraków
 
 
cris007
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 19:21   

prosze o jeszcze jedno info. jak wyglada krokowy w 4g13? wiem ze zaraz przy wtyczce 6 bolcowej jest pzykrywka pod ktora sa jakies kola zebate i sprezynka..co to takiego? czy po odkreceniu srub pod przepustnica dostane sie do krokowego? i tu sie tez pojawia problem bo mam zrabane wszystkie 4 sroby ktore chyba trzeba odkrecic..nie mam szans ich normalnie wykrecic. jakies porady? dziekuje slicznie za wszystkie informacje
Ostatnio zmieniony przez cris007 18-04-2006, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2006, 19:29   

Zanim zaczniesz rozbierać silniczek krokowy, może warto po prostu wyczyścić przepustnicę i porządnie wyregulować obroty? Zajrzyj do działu FAQ - tam wkleiłem instrukcję by Krzyzak.
W moim przypadku cały szkopuł leżał w niewłaściwej regulacji (a w zasadzie braku regulacji) śrubki zgrubnej. Kilku różnych mechaników próbowało ustawić obroty biegu jałowego tak, by nie skakały - bez skutku. Ustawiłem sam według wskkazówek Krzyzaka i gra gitara!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2006, 20:14   

Dokładnie Criss - odpisałem już na MKP, żebyś nie wyjmował krokowego, lecz wyczyścił przepustnicę. A potem wyregulował wg wskazówek z FAQ.

Tomsun - niestety nie mogłem do PC podłączyć, bo sprzedałem notebooka i już nie mam testera pod ALDL.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 18-04-2006, 21:12   

Krzyzak napisał/a:
Tomsun - niestety nie mogłem do PC podłączyć, bo sprzedałem notebooka i już nie mam testera pod ALDL.


Darku się nie nauczysz...

TOMUSN - bo Tomek na imię i N jak Nowak, ale TomaszN było zajęte, TomekN było zajęte, zostało TomuśN, a że nie ma polskich znaków jest tomusn... w mailu i prawie wszedzie tylko na Allegro ntomus. Pozdrawiam i sorki za OffTop
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-04-2006, 21:27   

Już teraz to poskutkowało - cholera, sam się z siebie śmieję - tyle lat byłeś dla mnie Tomsunem, normalnie ślepy jestem...
 
 
cris007
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2006, 20:59   

dziekuje wszystkim za porady. niestety po przeczyszczeniu przepustnicy i regulacji obrotow nic sie nie zmienilo. :( mam sie wiec brac za ten krokowy? ja nawet nie wiem gdzie on jest...:(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-04-2006, 21:11   

Pod przepustnicą - zobaczysz sporą wtyczkę (6 pinową) - styki nr 5 i 6 to właśnie te od silniczka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.