eksploatacja - porady? 4g92 |
Autor |
Wiadomość |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-01-2009, 10:03 eksploatacja - porady? 4g92
|
|
|
Witam.
Przekopywując się przez forum natkąłem się na wiele cennych porad i informacji. Jednak prosilbym o pewne uzupelnienia - nie chcialbym inwestowac w bublowate zamienniki i dziadowskie plyny, chodzi mi o cos w rodzaju zlotego srodka (czy takie cos istnieje w ogole?) miedzy cena a jakoscia/przydatnoscią.
Zakupilem juz (procz samochodu ) :
- swiece NGK (nie wiem jaki klucz do nich, znalazlem jakis stary klucz ale za duzy )
- przewody zaplonowe nipponparts
Bylem rowniez u mechaniora ktorego daze w miare zaufaniem by skontrolowac uszczelke pod glowica (ostrzegal mnie o niej poprzedni wlasciciel). Z "wizyty"wrocilem uspokojony
kable i siwece montuje jak tylko dojda swiece i wynajde klucz.
Zamierzam kuipc banieczke oleju valvoline - aktualnie mam lotosyfa ;/ ale zmieniany 2 tys temu wiec jeszcze ze 2 tysie chce przejechac.
Troszke haczy mi skrzynia biegow - mam nadzieje ze polecicie jakis konkretny olej
Co jeszcze zrobic po zakupie?
Rozrząd mniej wiecej sie zorientowalem w innych tematach co i jakie ma byc jednak nie moge rozkminic tych uszczelek wałów i wałków - nie wiem gdzie takie dostac. Sam pasek z rolka to koszt nieduzy i na allegro sa zestawy chocby takie :
prosze1
Jak wyglada sytuacja z regulacja zaplonu oraz zaworow? Czy moj mechanior sobie z tym spokojnie poradzi, czy nie ma tam jakichs haczykow?
Prosilbym bardzo rowniez o pokazanie przykladowej pompy wody (planuje wymienic wraz z rozrzadem) a nie bardzo sie potrafie pokapowac w opisach tych produktow w licznych sklepach itnernetowych (czesto produkty tak samo opisano na fotce wyladaja inaczej..)
Czeka mnie tez reparacja tlumika - ma dziure (poki co pospawam bo mam to za darmo, wiem ze to tymczasowe, ale do wiosny styknie chyba?)
A moze jeszcze jakies porady eksploatacyjne? Oczywiscie filtry wszystkie to wiem, az takim laikiem nie jestem
Pozdrawiam diamentową brać |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-01-2009, 14:09
|
|
|
j-rules napisał/a: | nie wiem jaki klucz do nich, znalazlem jakis stary klucz ale za duzy | Znalazłeś pewnie klucz 21 mm, a w 4G92 jest nasadka 16 mm na świece. j-rules napisał/a: | Troszke haczy mi skrzynia biegow - mam nadzieje ze polecicie jakis konkretny olej | Olej 75W 90 GL-4. Takie musi mieć oznaczenie. Producent nieważny. j-rules napisał/a: | Jak wyglada sytuacja z regulacja zaworow? | Regulujemy na rozgrzanym silniku. j-rules napisał/a: | Prosilbym bardzo rowniez o pokazanie przykladowej pompy wody | http://moto.allegro.pl/it...1_colt_gti.html |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:00
|
|
|
j-rules napisał/a: | - przewody zaplonowe nipponparts |
ile Cie kosztowały???
j-rules napisał/a: | uszczelke pod glowica (ostrzegal mnie o niej poprzedni wlasciciel) |
tzn co mówił?
j-rules napisał/a: | Zamierzam kuipc banieczke oleju valvoline |
ja jeżdze na Mobil 1 10W 40 ale zamierzam kupic Motul 10W40 w przyszłosci to ponoc najleszy olej w relacji jakos/cena. Vavoline dobry ale chyba drogi.
j-rules napisał/a: | Troszke haczy mi skrzynia biegow - mam nadzieje ze polecicie jakis konkretny olej |
mi po wymianie chodzi lepiej.
Co do rozrzadu ten zestawik co dałes linka jest OK. Jakbys miał kupowac inny to skonsultuj sie ale ten jest bdb.
pompa wody najlepsza jest GMB ponoc i taka mam.
Co jeszcze no moze płyn w chłodnicy albo spryskiwaczach ale pewnie nie trzeba jak nie zamarzło do tej pory to juz nie zamarznie.
Plyn wspomagania kierni i płyn hamulcowy.... Sprawdz stan kolcków i tarcz. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-01-2009, 15:05
|
|
|
Dzieki wielkie jestem dosc pozytywnie zaskoczony cenami czesci - zawsze mnie straszono ze czesci do japonczykow sa drogie, a sa na poziomie starych fordow.
pozdrawiam
edit:
rosomak :
Cytat: | ile Cie kosztowały??? | 101 pln
trudno powiedziec czy jest cos nie tak. zacytuje : "..jedynie uszczelka glowicy w przyszlosci.." ale generalnie mechanik mnie uspokoil, zorbil test z bulgotaniem
Cytat: | ja jeżdze na Mobil 1 10W 40 ale zamierzam kupic Motul 10W40 w przyszłosci to ponoc najleszy olej w relacji jakos/cena. Vavoline dobry ale chyba drogi. |
zrobie wiec ponowne rozeznanie w cenach, dzieki
Cytat: | Co jeszcze no moze płyn w chłodnicy albo spryskiwaczach ale pewnie nie trzeba jak nie zamarzło do tej pory to juz nie zamarznie.
Plyn wspomagania kierni i płyn hamulcowy.... Sprawdz stan kolcków i tarcz. |
generalnie gosciu zrobil przed zima konkretny "remont" hamulcow <nowe tarcze, klocki> pokazal mi na to paragony. Sprawdze przy najblizszej mozliwej okazji jak wyglada calosc, nie mniej hamulce dzialaja OK |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-01-2009, 16:47
|
|
|
j-rules napisał/a: | generalnie gosciu zrobil przed zima konkretny "remont" hamulcow |
generalnie nie wierzymy sprzedajacym auta Warto sprawdzic.Wystarczy zdjac koło. Jak hamulce działaja to dobrze ale np jak klocki sie koncza to tez dobrze hamuje... Płyn hamulcowy prędzej czy pózniej trzeba zmienic...
Co do kabli to daj znac czy sa dobre... Bo tez mam zamiar kupic. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12-01-2009, 20:53
|
|
|
Wymienilem wlasnie swiece oraz przewody. Stare swiece byly mocno zuzyte..
Efekt jest clakiem niezly, falowanie zdecydowanie sie zmniejszylo teraz sa wachniecia na poziomie max 50 rpm (i wystepuja sporadycznie) a przedtem byly dosc konkretne 200-300. Na polsprzegle rusza znacznie chetniej chociaz nie idealnie.
Kolego rosomak :
Przewody nipponparts wydaja sie byc w porzadku, chociaz dlugosc najdluzszego z nich byla znacznie wieksza niz dlugosc najdluzszego z tych starych. nie mniej calosc z nowymi swiecami gra ok.
Pojawil sie jednak inny problem. Zaraz po wymianie wyjechalem z garazu i zauwazylem (uslyszalem) wyrazne ocieranie/szelest ktoregos paska, przy dodaniu ostro do pieca (szelest pojawial podczas spadania obrotow). Nie jestem pewien ktory to pasek, ale chyba klinowy? Jesli sie zbytnio zluzowal to czy jest mozliwosc regulacji ustawienia alternatora tak by pasek sie troche naciagnal? Chyba ze to nie klin? (szelest wystepuje z lewej strony, stojac przodem do auta)
Wybralem sie tak czy siak na przejazdzke i wracajac zauwazylem ze zjawisko owo ustalo - i jestem ciut skolowany
Pozdrawiam |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 12-01-2009, 23:40
|
|
|
j-rules napisał/a: | Nie jestem pewien ktory to pasek, ale chyba klinowy? | Napewno nie, bo takiego tam nie ma. Jak już to wielorowkowy . To nie auto zza zachodniej granicy . j-rules napisał/a: | Jesli sie zbytnio zluzowal to czy jest mozliwosc regulacji ustawienia alternatora tak by pasek sie troche naciagnal? | Oczywiście, że tak. j-rules napisał/a: | (szelest wystepuje z lewej strony, stojac przodem do auta) | A tam żadnych pasków nie ma. j-rules napisał/a: | Wybralem sie tak czy siak na przejazdzke i wracajac zauwazylem ze zjawisko owo ustalo - i jestem ciut skolowany | Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i w razie potrzeby uzupełnij/wymień na nowy. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-01-2009, 11:57
|
|
|
Cytat: | A tam żadnych pasków nie ma. |
Prosze ile to sie czlowiek dowie
Cytat: | Sprawdź poziom oleju w skrzyni biegów i w razie potrzeby uzupełnij/wymień na nowy. |
Tak wiec zrobie, dzieki za konkretne odpowiedzi!
[ Dodano: 15-01-2009, 19:35 ]
Drodzy koledzy mam kolejne glupiutkie pytanie, jednak nie moge nigdzie sie doszukac odpowiedzi. Ile oleju skrzyniowego potrzebuje? Instrukcje samochodu mam po niemiecku i sie nie orientuje w tym jezyku nawet w spisie tresci
Pewnie nie obejdzie sie bez zakupu 5 litrowej bańki ale lubie wiedziec szczegoly.
Pozdrawiam |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:34
|
|
|
Cytat: | Ile oleju skrzyniowego potrzebuje? |
~1,8 litra. Kup 2 litry i wystarczy. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-01-2009, 23:27
|
|
|
Hugo napisał/a: | Olej 75W 90 GL-4. |
mi weszło dokładnie 1.8 i takie parametry pisze Hugo. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-01-2009, 19:46
|
|
|
Dzieki koledzy i kolejna porcja pytan..
Co sadzicie o pompie dokuji?
http://moto.allegro.pl/it...cer_92_03r.html
Nigdzie nie moge wygrzebac pompy GMB :/
Co z uszczelniaczami wału korbowego i wałka rozrządu? Czy gdzieś na necie mozna je znalezc? Szukam i nic A nie chce kupic dziadostwa heh.
Mam nadzieje ze nie straciliscie jeszcze do mnie cierpliwosci pozdrawiam
PS. Zakupilem olej do skrzyni Valvoline 75w90 gl-4 oraz pasek rozrządu mitsuboshi + rolka NTN |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:15
|
|
|
j-rules napisał/a: | Nigdzie nie moge wygrzebac pompy GMB :/ |
Kod pocztowy: 33-100
Miasto: Tarnów
Adres: Chyszowska 12
Telefon: 014 - 621 18 92, 621 25 13
Faks: 014 - 621 44 26
pn.- pt.: 8:00 -18:00
sob.: 8:00 -13:00
Poproś kogoś ze swojego regionu o kartę klubową i od ceny z katalogu odejmujesz 29%.
Miłych zakupów |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 25-01-2009, 20:44
|
|
|
stary alfer napisał/a: | od ceny z katalogu odejmujesz 29%. |
az tyle???? Sorki za OT ale gdzie mamy takie rabaty??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-01-2009, 22:21
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | az tyle???? Sorki za OT ale gdzie mamy takie rabaty??? |
yhmmm atyle bywasz na Forum i nie wiesz - w Inter Carsie |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25-01-2009, 22:38
|
|
|
Ale jaja! I to IC zaraz kolo mojej szkoly
Najciemniej pod latarnia..
Wielkie dzieki!
[ Dodano: 26-02-2009, 00:28 ]
Podbijam ten jakze pozyteczny temat pytaniem :
Ile oleju silnikowego potrzebuje kupic do wymiany? 4 literki stykna czy moze 5l banieczke?
Pytanie z ciekawosci na przyszlosc bo mysle ze do wymiany jeszcze z 4-5 tysi zrobie |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
|