Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Zapomnialem wymienic olej
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 08-02-2009, 21:37   [CA1A 1.3] Zapomnialem wymienic olej

Cholera. 16,000 zrobilem od ostatniej wymiany. To z winy wymiany licznika, powaliły mi się stany. Ten stary miał 168 000 (wymiana przy 160 000) daje 8 000, nowy kupilem jak mial 281,000 a teraz ma 289 000. Ale z obliczen wynika niecale 16 000.

Wymainy powinny byc co 15 000 max a optymalnie co 12 000. Czy jak sie troszke spoznilem z wymianąto moga byc jakies tego drastyczne skuki w pozniejszym uzytkowaniu?

Tak wogole filtr powietrza tez powinienem wymienic? ( Ma tez kolo 16000 przejechane).

A co do swiec zaplonowych jest chyba co 10 000?

No i jakiej firmy olej polecacie? Zawsze lałem półsyntetyk Mobil1 10W40 co 10 000km
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 08-02-2009, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-02-2009, 21:59   

JayChyl, nie ma się co bać. Takie małe zagapienie nie zaszkodzi twojemu silnikowi. Jakbyś się spóźnił o 10k to mógłbyś się martwić ale 1k czy 2k to nic. Mobile 10W40 to dobre oleje. Ja swojego zalewam Mobilem Super S też semi. Ja filtr powietrza zmieniam razem z olejem i filtrem olejowym. Świeczki co drugą wymianę oleju, jedni mówią, że to za często ale na 100% to nie zaszkodzi silnikowi. Poza tym komplet świec to 30zł ;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-02-2009, 23:11   

hehe a ja troche na odwrót ostatnio olej zmieniałem po 5 tyś km. ale teraz zrobie z 8 tyś.
Swiece powinno sie wymieniac co 20-30 tyś.
Filtr powietrza to niewiem ale chyba za czesto co 10 tysi.
PS a jak z filtrem paliwa mam problem z jego wymiana :?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-02-2009, 23:21   

rosomak1983 napisał/a:
Filtr powietrza to niewiem ale chyba za czesto co 10 tysi.
Filtr kosztuje 40zł a lepiej się mu oddycha z czystym filterkiem ;)
rosomak1983 napisał/a:
ostatnio olej zmieniałem po 5 tyś km. ale teraz zrobie z 8 tyś.
Wydaje mi się to za często. W samochodach z turbiną zwykło się wymieniać olej co 7,5kkm.
rosomak1983 napisał/a:
a jak z filtrem paliwa mam problem z jego wymiana :?
Na czym dokładnie polega problem? JA wymieniłem filtr paliwa od razu jak kupiłem a kolejny raz po 'kąpieli' Colta :roll:
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-02-2009, 23:38   

londolut napisał/a:
Na czym dokładnie polega problem?

ciezki dostep i opornosc jednej srubki...
Jak tego dokonales? JA sciagałem tylko zbiorniczek spryskiwaczy szyb
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 08-02-2009, 23:45   

rosomak1983 napisał/a:
ciezki dostep i opornosc jednej srubki...
No niestety. Jeśli śruba stawia opór to raczej filtr nie był wymieniany od nowości :? Co do ciężkiego dostępu to wymieniałem filtr z kuzynem na kanale. Jeden na dole, drugi u góry, jeden trzyma drugi kręci ;)
Najpierw śruby łączące przewody paliwowe z obu stron a dopiero potem obejma. Zbiornik od sprysków, trąba słonia razem z kawałkiem obudowy filtra powietrza i filtr tez wyleciał. One najbardziej przeszkadzały.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 08-02-2009, 23:53   

Dzięki. Jutro jade na wymianke oleju wraz z jego filtrem. Powietrze zostanie jeszcze na 1-2k km. Miło wiedziec ze nic nie szkodzi :D .

Rok temu kupiłem płyn hamulcowy ATE Dot 5.1 czy tam 4. Do tej pory jakos nie moglem znalesc chęci na wymianę. Wielu mechanikow mowilo mi ze wymiana plynu hamulcowego z odsysaniem i takie tam mogla by spowodowac uszkodzenie przewodów hamulcowych. To ja nie wiem chyba i tak trzeba wymienić. Przewody hamulcowe nie są w sumie takie drogie, a słabsze hamowanie moze byc dla mnie kilkakrotnie dorzsze ^^.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-02-2009, 00:21   

londolut napisał/a:
Filtr kosztuje 40zł a lepiej się mu oddycha z czystym filterkiem ;)

wiem wiem ale niewiem czy to da cokolwiek taka czesta wymiana filtra. Mysle ze wystarczy co 20 tyś km. Ale niewiem jak to do konca jest.

Co do oleju to wiec ze jest to ze czesto ale czego nie robi sie dla miska...
Niewiem teraz czy wlac znowu mobil 10W 40 czy motul synergie 6100 oczywiscie tez półsyntetyk.

[ Dodano: 09-02-2009, 00:36 ]
londolut, dzieki spróbuje z kanału jak mówisz.... Srubka z góry poszła bez problemu ale ta z dołu jakos nie ma jak jej kręcic... jaki tam jest klucz nie pamietasz?
Ja zdjełem zbiornik i trabe.. Pech w tym ze teraz mi nie działa silniczek od spryskiwaczy ale mysle ze cos nie łaczy... bo był odłączony.


JayChyl napisał/a:
Rok temu kupiłem płyn hamulcowy ATE Dot 5.1 czy tam 4. Do tej pory jakos nie moglem znalesc chęci na wymianę. Wielu mechanikow mowilo mi ze wymiana plynu hamulcowego z odsysaniem i takie tam mogla by spowodowac uszkodzenie przewodów hamulcowych. To ja nie wiem chyba i tak trzeba wymienić. Przewody hamulcowe nie są w sumie takie drogie, a słabsze hamowanie moze byc dla mnie kilkakrotnie dorzsze ^^.

Ja ostatnio wymieniałem płyn hamulcowy bez wymiany przewodów... Wszystko OK.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-02-2009, 06:23   

rosomak1983 napisał/a:
jaki tam jest klucz nie pamietasz?
Z tego co pamiętam to 17.

JayChyl napisał/a:
Wielu mechanikow mowilo mi ze wymiana plynu hamulcowego ... mogla by spowodowac uszkodzenie przewodów hamulcowych.
:roll: Radzę zmienić mechanika. Jedynie co może powodować uszkodzenie przewodów hamulcowych to zmiana DOT 3/4/5.1 na 5.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Browar
[Usunięty]

Wysłany: 09-02-2009, 13:45   

rosomak1983 napisał/a:
motul synergie 6100 oczywiscie tez półsyntetyk.


osobiscie polecam - mam go zalanego do 2 motorowni i popychacze ustaly w jednym.

Co do Oleju, ja sobie cenie jakosc -Motul jak najbardziej ją ma, jest malo punktów w PL które maja w swojej ofercie produkty wlasnie tej firmy.Produkty sa imprtowane czyli nie sa rozlewane jak Mobil ,Lotos itd z jednej kielni w PL
Tez widac roznice cenowa za 5ke Motula trzeba dac od 30 do 50 zl wiecej
Ale jakosc to jakosc nie sycujmy na miśkach ,tyle lat i km przejezdzone nalezy im sie prawidłowa eksploatacja i wymiana wszelkich plynów/częsci.
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-02-2009, 15:35   

Browar, pytanie co lepsze czesciej zmieniac MOBILA czy zalac MOTULEM
Czyscicie silnik przed wyamiana oleju jakims cudeńkiem?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-02-2009, 15:57   

rosomak1983 napisał/a:
Czyscicie silnik przed wyamiana oleju jakims cudeńkiem?
Nie i nie radzę ;) Płukanki robi się w innych przypadkach a nie przy zmianie oleju na inną markę.
rosomak1983 napisał/a:
co lepsze czesciej zmieniac MOBILA czy zalac MOTULEM
Zalać Motulem i zmieniać co 10-12k. to wystarczy w zupełności.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-02-2009, 16:34   

londolut napisał/a:
Nie i nie radzę ;) Płukanki robi się w innych przypadkach a nie przy zmianie oleju na inną markę.

nawet nie chodzi o zmiane marki tylko czy czyscicie silnik z nagaru jakims cudenkiem np Xeramica zeby potem zalac swiezy olej? Pytam jedynie czy warto robic cos takiego. Moze zaszkodzic?
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-02-2009, 16:42   

Wymieniłem olej.

Relacja:

84zł za:
- 3 Litry oleju do silnika 1.3 (ponoc tyle wchodzi). Mobil1 Super S 10W40 Semi-Syntetyk
- filtr oleju Filtrona
- koszt wymiany.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 09-02-2009, 16:50   

JayChyl napisał/a:
3 Litry oleju do silnika 1.3
Do 4G13 (u mnie) wchodzi 3,5-3,6 litra. NA bagnecie pokazuje się 1/2 stanu. JayChyl, jak postoisz trochę ponad 0,5 godziny to olej powinien już spłynąć. Sprawdź wtedy bagnet bo może być mało. Filtron jest OK :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.