Przesunięty przez: Kibloo 21-07-2009, 16:02 |
Turbosprężarka - klopoty z doladowaniem |
Autor |
Wiadomość |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 21-06-2009, 13:40 Turbosprężarka - klopoty z doladowaniem
|
|
|
WITAM !
wczoraj było dobrze, dziś rano zapalam i po przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się kontrolka SILNIKA. Bryczka jest niewątpliwie słabsza.
o co tu chodzi - co się mogło stać ???
sprawdziłem wszystkie wężyki od podciśnień wszystkie OK !
brak podciśnienia na dojściu do siłownika od turbiny, czy tam musi być bez przerwy ?
skąd to przychodzi ?
czy wentylator na chłodnicy od turbiny ma chodzić cały czas ?
PROSZĘ O POMOC !!!
[ Dodano: 21-06-2009, 13:41 ]
ZAPOMNIAŁEM - L200 z 2004 roku ! ! ! ! silnik 2.5TDI
[ Dodano: 21-06-2009, 17:29 ]
SPRAWA WYJAŚNIŁA SIĘ
=====================
elektrozawór odcinający podciśnienie na turbinę - uszkodzony
pominąłem go - i wszystko gra
++++++++++++++++++++
[ Dodano: 26-06-2009, 19:53 ]
JEDNAK NIE !
nic nie gra
nie można tego zaworku pominąć
L200 "wyje" za dużo powietrza, za mało paliwa - łopatki turbiny na maksa otwarte
TAK NIE MOŻE BYĆ.
POSZUKUJĘ ELEKTROZAWORKA od podciśnienia STEROWANIA TURBOSPRĘŻARKĄ
(na pokrywie zaworów silnika pierwszy od strony kabiny, drugi jest od EGR)
czy ktoś narysowałby mi jak powinny być tam połączone te wężyki-
już całkowicie się pogubiłem
przypominam L200 z 2004, silnik 2.5 TDI (innych wtedy nie było)
BARDZO PROSZĘ O POMOC - ! ! ! |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
Ostatnio zmieniony przez Gene 23-06-2009, 09:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 27-06-2009, 11:02 POMOCY - PROSZĘ ! ! ! sterowanie TURBOSPRĘŻARKĄ
|
|
|
POSZUKUJĘ ELEKTROZAWORKA od podciśnienia
STEROWANIA TURBOSPRĘŻARKĄ
(na pokrywie zaworów silnika pierwszy od strony kabiny, drugi jest od EGR)
czy ktoś narysowałby mi jak powinny być tam połączone te wężyki-
już całkowicie się pogubiłem - POROSZĘ o INFO
przypominam L200 z 2004, silnik 2.5 TDI (innych wtedy nie było)
BARDZO PROSZĘ O POMOC - ! ! ! ! ! ![/size]
[ Dodano: 28-06-2009, 12:35 ]
KOLEDZY ! - czy NIKT MI NIE POMOŻE ?!
chodzi o ten elektrozaworek
obok jest elektrozaworek do EGR
i jak prawidłowo to jest połączone - jak wężyki
może ktoś narysuje lub zrobi zdjęcie
(bo jak pisałem już się pogubiłem)
 |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2009, 19:51
|
|
|
spokojnie!!! wiem, że jesteś zrozpaczony, ale proszę nie krzycz!!! (CAPS oznacza krzyk!!!)
ktoś napewno ci pomoże!
pozdrowienia |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 29-06-2009, 19:58
|
|
|
[CAPS] bo chcę zwrócić uwagę
ale głusza jest przerażająca
"mechanicy" (w mojej miejscowości) patrzą na to jak na malowane wrota
zostawię to bez komentarza
myślę, że w końcu znajdzie się ktoś z L-ką z tych lat i udzieli pomocy
głównie chodzi mi o rysunek-schemat jak te wężyki są tam połączone |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2009, 20:10
|
|
|
wlodeka, rozumiem, że czekanie jest denerwujące, ale jeszcze jedna prośba- nie powielaj tematów w dziale technicznym, ja cię tylko ostrzegam, Hubeeert może nie mieć cierpliwości.
osoby, z którymi możesz pisac w tej sprawie na PW:
Miczon
Jackie (moze podpyta swoich mechaników w Białymstoku)
ChudyOne- zna sie nieźle na pojarkach sportach (mają taki sam silnik jak u ciebie)
tylko spokój nas uratuje, wiec nie wprowadzaj dodatkowego zamieszania na forum. Są wakacje i ruch mniejszy...
Pozdrawiam i zycze powodzenia
P.S. w razie konieczności zakupu części skontaktuj się z Japaneze +48422154402 Marek Malik, przy kontakcie miej numer VIN samochodu.
[ Dodano: 30-06-2009, 07:53 ]
wysłałem Chudemu link na PW, wiec pewnie zajrzy na tn temat i cos naskrobie.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-06-2009, 15:28
|
|
|
No ja nie pomogę, bo eLki w poprzedniej wersji już nie mam ani rzadnych schematów do niej. Jedyne co mogę zasugerować, to poszperanie po szrotach. Lepiej sprawdzić przed zakupem, czy to na pewno to jest przyczyną problemu...
BTW. Na czym polega problem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
wlodeka
Nowy Forumowicz
Auto: L200 / 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2008 Posty: 20 Skąd: Oborniki
|
Wysłany: 30-06-2009, 18:13
|
|
|
WITAM !
----------
elektrozaworek nie podawał podciśnienia na TURBOSPRĘŻARKĘ
konkretnie na siłownik membramkowy regulacji ustawienia łopatek turbiny,
L-ka była słaba, zapaliła się kontrolka (symbol silnika)
gdy podłączyłem na krótko podciśnienie lampka zgasła
silnik miał moc, ale tylko do 2.5 tys. obrotów, potem przebierał
tak jakby czegoś brakowało (za mało powietrza) bo łopatki były na maxa otwarte,
odciąłem całkowicie podciśnienie na turbinę i teraz jeżdżę mułem bez TURBO.
zaworek był zacięty - na dodatek przy próbie demontażu został ułamany króciec od podłączenia wężyka.
i teraz czekam na takowy (nowy/używka/obojętnie jaki) - nigdzie niema !
może jutro wyśle mi "JAPANEZE" - nie wiem skąd jest, ale rozmowa była OK !
mało tego: już tyle było "majstrowane, że nie wiem czy wężyki są dobrze powkładane, bo zaraz obok jest elektrozaworek do EGR-u,
a i dojścia podciśnienia są dwa albo trzy
dlatego też zależy mi na rysunku jak to powinno być !!!! |
_________________ DZIĘKI ZA UWAGĘ
===============
SZEROKIEJ DROGI
POZDRAWIAM
 |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-07-2009, 11:23
|
|
|
Japaneze ma sklep w Pabianicach, co do podłaczenia, dzisiaj jestem u ChudyOne, to jak sport bedzie w domku, zrobie fotkę, jak dobrze pójdzie, to jutro wkleję.
trzymaj się |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
gregory95j
Nowy Forumowicz
Auto: Montero 2.5td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 3 Skąd: Polanica Zdroj
|
Wysłany: 03-11-2009, 08:06
|
|
|
Witam! Mam ten sam problem. Prosze o pomoc. Dziekuje |
|
|
|
 |
piter111
Nowy Forumowicz
Auto: l200 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: strzelce opolskie
|
Wysłany: 01-12-2009, 16:39
|
|
|
Witam mam ten sam problem gdzieś od 2 lat .Myślę że elektrozawór jest ok. zresztą można go samemu sprawdzić w necie jest service manual do pobrania i tam pokazane jest wszystko co z czym połączyći i jak sprawdzić, niestety po angielsku. Obecnie robię tak :rano zapalam auto i pierwsze 5 km staram się nie przekraczać predkości 100kmh auto powoli się nagrzewa po tym odcinku to mogę ile fabryka dała i nic się nie zapala.Jeśli uszkodzony byłby elektrozawór to powinno się dziać tak samo na ciepłym silniku a tak się nie dzieje .Warto oczyścić kostki elektryczne wpięte do elektrozaworów podciśnieniowych po lewej stronie komory silnika zaraz pod podszybiem. Ponadtto zaczepiłem kiedyś kolesia na st. cpn. który miał takie dwa auta i twierdził iż problem wynika z nagromadzenia się osadu na łopatkach turbiny ponoć rozebrał, wyczyścił i było ok. ja tego jeszcze nie testowałem bo narazie moim sposobem daje radę.
pozdrawiam |
_________________ piotr |
Ostatnio zmieniony przez piter111 20-02-2011, 22:25, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mokun
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2004R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Wrocław/ Lasówka
|
Wysłany: 17-01-2010, 12:11
|
|
|
Ja mam jak cos taki zaworek. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:07
|
|
|
Jakie kody usterek wam się wyświetlają? |
|
|
|
 |
dariusz klimek
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi l200 4life 2002 2.5
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Paź 2009 Posty: 2 Skąd: polska
|
Wysłany: 13-02-2010, 14:06
|
|
|
Witam
Miałem podobną sytuacje przejeździłem tak ze 3000 km. Problem ten jednak ustąpił ale wdał się inny nierówna praca silnika jest teraz sporadyczna, kontrolka check engine nie zaświeca się ale turbina zaczęła strasznie gwizdać najbardziej od 1100 do 2500 obr/min przy zmianie prędkości wyje jak policyjna syrena, jak silnik jest nagrzany problem cichnie lecz nie znika. Pogrzebałem w internecie wychodzi ze gdzieś jest nieszczelny układ lub sama turbina. Moje pytania czy długo można z taką usterką jeździć, co mogło być przyczyna rozszczelnienia turbiny. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-02-2010, 11:27
|
|
|
uważaj, bo jak poleci turbina, to możesz szybko olej stracić, z takimi problemami nie warto czekać, tylko podjechać do dobrego speca od turbin i naprawić turbinę.
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
mokun
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2004R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010 Posty: 6 Skąd: Wrocław/ Lasówka
|
Wysłany: 02-02-2011, 23:04
|
|
|
U mnie jest tez problem z zapalajacym sie checkiem i moim zdaniem problem tez lezy w kierownicy turbiny. |
|
|
|
 |
|