[3.2 DID] Kilka pytań po 15 kkm |
Autor |
Wiadomość |
boober
Nowy Forumowicz
Auto: Pojara no.3 3,2D 2002
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 01-09-2009, 19:28 [3.2 DID] Kilka pytań po 15 kkm
|
|
|
Witam. Użytkuję auto od kilku miesięcy i zrobiłem około 15 kkm. Wymieniłem klocki tył, olej silnikowy, filtry, (oleju i powietrza) oraz tuleje wahacza górnego tylnego bo były już b. miękkie i zbieżność poszła w kosmos.
Moje pytania
1. Od jakiegoś czasu w trakcie dłuższej trasy praca silnika uległa zmianie. Nie ma spadku mocy tylko pojawiło się delikatne buczenie... powinienem się bać że coś się w silniku kończy czy wystarczy sprawdzić czy nie rozszczelnił się tłumik?
2. Słyszę dziwne stuki w tylnym zawieszeniu (prawa strona). Myślałem że to sprawka tych nieszczęsnych tulejek, ale zostały one wymienione. Jak to sprawdzić? Na "trzepaczce" w stacji diagnostycznej człowiek stwierdził że reszta jest ok. Może amortyzator? Czy są tak w tylnych drzwiach jakieś plastiki, które mogą tak "zagrać"?
3. Auto zbliża się do przebiegu 180 kkm, potrzebuję zrobić duży przegląd. Czy ktoś jest w stanie polecić mi jakiś serwis (niekoniecznie ASO) na terenie Dolnego Śląska? Im bliżej Jeleniej Góry tym lepiej... Chodzi o jakiegoś mechanika, który jest w stanie zajrzeć do tego auta i naprawić w miarę rozsądnej cenie...
AUTO: Pajero III, short, 3.2 DID, manualna skrzynia, SuperSelect, 2002, 175kkm
Dzięki i pozdrawiam posiadaczy tego fantastycznego pojazdu
BTW, potrzebuję ten plastikowy element z tyłu na którym jest tablica rejestracyjna, bo pourywało mi się tam wszystko, jakby ktoś miał to .... zakupiłbym. |
|
|
|
 |
slawas1
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 39 Skąd: gorzów wlkp.
|
Wysłany: 02-09-2009, 12:14
|
|
|
Osobiście jeśli jedziesz na trzepak sprawdzić zawieszenie to polecam podjechać do stacji kontroli pojazdów dla ciężarówek
ja tak robię bo na tych osobowych trzepaczkach albo pan obsługujący od razu mówił że nie ma sensu wjeżdżać bo nic nie znajdzie albo zawsze diagnoza była że wszystko sztywne (a faktycznie były luzy) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-09-2009, 12:25
|
|
|
sprawdź koło dwumasowe |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boober
Nowy Forumowicz
Auto: Pojara no.3 3,2D 2002
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 02-09-2009, 14:24
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | sprawdź koło dwumasowe |
Wymieniane przy 120kkm, jakieś rady dot powyższych spraw? Buczenie, stuki... |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-09-2009, 17:15
|
|
|
Przyłączam się do stuków z tyłu.
U mnie słychać delikatne, głuche stukanie w trakcie hamowania. Częstotliwość stuków związana jest z prędkością auta. (jak zwalniam stuki są żadsze) Sprawa jest o tyle nieprzyjemna że niepowtarzalna. Wielokrotnie zciszałem radio starając się wsłuchać w stuki, dociskałem hamulec raz słabiej raz mocniej i nic nie słyszałem. Próbowałem też hamować w trakcie delikatnego skręcania.... Nie ma reguły. Ciężko wywołać te stuki samemu.
Dziwię się tylko skąd stuki z tyłu skoro hamuję głównym hamulcem (nie ręcznym) ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-09-2009, 18:25
|
|
|
U mnie były okazjonalne stuki. Ustąpiły, kiedy wymieniłem zawieszenie (amortyzatory i sprężyny)- a przyczyną była najprawdopodobniej pęknięta sprężyna z tyłu (przy wyjmowaniu rozpadła się dosłownie, puściła na ostatnim zwoju). |
_________________
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-09-2009, 12:20
|
|
|
hmmm.... Amorki wymienialem w lipcu u Zbyszka2M i mysle że byłoby widać skruszałą sprężynę. Ale dzięki Szyszkowa za info. Wiecie może jak mogę to sam sprawdzić ? Konieczne jest wyjęcie sprężyny czy podniesienie auta ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-09-2009, 13:08
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Przyłączam się do stuków z tyłu.
U mnie słychać delikatne, głuche stukanie w trakcie hamowania. Częstotliwość stuków związana jest z prędkością auta. (jak zwalniam stuki są żadsze) Sprawa jest o tyle nieprzyjemna że niepowtarzalna. Wielokrotnie zciszałem radio starając się wsłuchać w stuki, dociskałem hamulec raz słabiej raz mocniej i nic nie słyszałem. Próbowałem też hamować w trakcie delikatnego skręcania.... Nie ma reguły. Ciężko wywołać te stuki samemu.
Dziwię się tylko skąd stuki z tyłu skoro hamuję głównym hamulcem (nie ręcznym) ? |
Takie objawy daje też zacisk hamulcowy, który ma uszkodzone prowadnice. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-09-2009, 15:24
|
|
|
Ale dlaczego zacisk miałby stukać tylko podczas hamowania skoro hamuje przodem ? |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-09-2009, 15:34
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Ale dlaczego zacisk miałby stukać tylko podczas hamowania skoro hamuje przodem ? |
bo ma luz na prowadnicy/ach i ustawia się skośnie, po za tym tył tez hamuje. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boober
Nowy Forumowicz
Auto: Pojara no.3 3,2D 2002
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 05-09-2009, 00:24
|
|
|
a jeśli chodzi o buczenie? Napisałeś że koło dwumasowe sprawdzić, w książce jest wymieniane przy 120 tys, ale dźwignia przy odpalaniu auta lata jak... |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-09-2009, 00:54
|
|
|
a 120 kkm w twojej pajerce było 2005 roku? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
boober
Nowy Forumowicz
Auto: Pojara no.3 3,2D 2002
Dołączył: 02 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 05-09-2009, 08:43
|
|
|
Nie mogę znaleźć faktury ani książki ale było to zdaje się w 2007 roku. Jaki to koszt u ciebie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-09-2009, 09:08
|
|
|
Mitsubishi przewidziało koło dwumasowe na 100 kkm. Zalecają też aby je wymienić po wypadku.
Stąd niebezpiecznie jest kupować używane koło. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-09-2009, 23:48
|
|
|
Dwumasówka w manualu nie ma ściśle okreslonej żywotności. Swego czasu była akcja przeprogramowania ECU silnika która miała rozwiązać problem zabijania koła dwumasowego. Treba pojechać do ASO i sprawdzić czy nie trzeba przeprogramować ECU silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|