Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Sprężyny przednie - typy
Autor Wiadomość
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 21-10-2009, 10:09   Sprężyny przednie - typy

Witam

Kupiłem ostatnio zestaw używanych przednich kolumn McPersona do kombi i okazało się że lewa i prawa jest inna. Postudiowałem więc manuala i okazuje się że są dwa rodzaje sprężyn oryginalnie montowanych w sigmach. Może dla niektórych to nie nowość. Są one oznaczane kolorystycznie ( z góry na dół przez wszystkie zwoje "maźnięte" farbą ). Uczulam tych co zmieniają kolumny, aby zwrócili uwagę czy sprężyny są takie same!
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-10-2009, 11:16   

Czy ktoś się orientuje czy one sieróznioą twardoscią ? - czy są twardsze i miększe sprężynki ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 21-10-2009, 17:56   

nie wiem jak akurat jest w sigmie ,ale np. w oplu omedze jest tak że lewa sprężyna jest twardsza i delikatnie dłuższa od prawej,bo nie zawsze w aucie jest komplet pasażerów ,częściej jeździ sam kierowca,może w sigmie jest podobnie,dlatego jest każda inna.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 21-10-2009, 19:27   

Ja bym wolał miększe zawieszenie - to jest dość twarde jak na polskie warunki :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Jaca 
Nowy Forumowicz

Auto: sigma station wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 15
Skąd: mikołów
Wysłany: 22-10-2009, 19:27   

Różnią się nieznacznie : load range : 4045 - 4170N (zielone) lub 4170 - 4295N (żółte) Dane z książki serwisowej. U mnie były dwie takie same.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-10-2009, 19:41   

hm - ciekawe czy te z mniejszym loadem są miększe. :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 22:28   

Zielone są miękkie a żółte są twarde

[ Dodano: 22-10-2009, 22:29 ]
Zielone byly stosowane w sigmach 12V a żółte w 24Vz racji na wagę silnika
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 17:45   

kosior1975 napisał/a:
Zielone są miękkie a żółte są twarde

[ Dodano: 22-10-2009, 22:29 ]
Zielone byly stosowane w sigmach 12V a żółte w 24Vz racji na wagę silnika


Z moich obserwacji wynika iż zielone (miękkie) trafiały do Sigm z ECS -em. Pozostałe auta dostawały twarde sprężyny (żółte). Różnice w wadze silnika i osprzętu są nieznaczne, z punktu widzenia nośności sprężyn...

pzdr.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2009, 20:34   

Chi-Man, i może masz racje co do zaś wagi to jest ogromna roznica silnik 12V wazy dokładnie 410 kg ze skrzynka zaś 24V to ponad 480 kg do tego dochodzi osprzęt (tempomat, i inne badziewia)ogólnie różnica pomiędzy sigma 12V a 24V to ponad 180 kg
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 26-10-2009, 22:13   

Po wnikliwej (jak zawsze ;) analizie informacji z CAPS wynika że jeden i drugi mają racje bo... 24V bez ECSu też dostawały żółte sprężyny, ale sprężyny maja jeszcze różne oznaczenia i poza kolorem wygląda na to że są w 2 odmianach oznaczonych 1 i 2. Zatem 12V manual maja żółte-1 (najmiększe ze zwykłych chyba), 12v automat i 24v manuale bez ECS mają żółte-2. Później są jeszcze niebieskie i takie też są w 24V automatach bez ECSu jak i w Diamante 12v (masa podobna do sigmy 24v at)
Dodatkowo niektóre samochody mają jeszcze różne spreżyny z prawej jak i z lewej - nie wiem od czego to zależy ale dwie 24V z 92 i 94 z ECSem i podobnymi opcjami, które mam w swojej kolekcji Vinów mają różne sprężny po prawej stronie
Zagmatwane to trochę jest :rolleyes:
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-10-2009, 18:43   

to ja chce najmiększe... albo kurka jakieś amorki dwutłokowe gazowe , bo mnie trafia na dziurach..
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-10-2009, 18:45   

VirMan napisał/a:
to ja chce najmiększe... albo kurka jakieś amorki dwutłokowe gazowe , bo mnie trafia na dziurach..


To jak chcesz to ja mam komplecik od ECSu tylko... że one są przewidziane do auta z ECSem :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-10-2009, 18:54   

czyli są krótsze ? czy jak ? :) jak zamontuję - to mi auto siądzie na glebę ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-10-2009, 18:56   

VirMan napisał/a:
czyli są krótsze ? czy jak ? :) jak zamontuję - to mi auto siądzie na glebę ?


Dobrze się domyślasz, krótsze nie są ale są dużo miększe bo są przewidziane że jest dodatkowa siła która normalnie podtrzymuje samochód - poduszki w amortyzatorach :)
Ale będziesz miał sportowe obniżone zawieszenie :P
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-10-2009, 19:23   

no włąśnie.. to chyba nieco za miekkie - chodzi mi o cośtakiego jak w Stanzie - wiesz o co mi chodzi - miękkie ale nie gleba - zwłaszcza ,ze stanza jeździ - czy to wykonalne ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.