| 
		[II 2.4 MIVEC] Plusy silnika 2,4 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 pawel77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: focus 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-11-2009, 23:24   [II 2.4 MIVEC] Plusy silnika 2,4
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam pierwszy raz na forum. 
 
Zdążyłem dowiedzieć się tu już wielu ciekawych rzeczy o Outku, ale zastanawiam się nad kupnem Outka z silnikiem 2,4. Jakoś mało informacji na temat tej wersji. Czy możecie napisać coś pozytywnego/negatywnego o tym silniku? Jak pasuje do takiego samochodu? Jak z elastycznością?
 
 
Pozdrawiam
 
Paweł | 
             
						
				_________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mariusz_2050  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-11-2009, 19:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego ja jeżdżę outlanderem z takim silnikiem i wg mnie to fajna konstrukcja. Bardzo dobra dynamika i kultura pracy. Autko zbiera się praktycznie od samego dołu czym mnie pozytywnie zaskoczyło i ciągnie równo aż do odcinki. Przy wyprzedzaniu brak stresów. Spalanie porównywalne z wersją 2.0, która uważana jest za zbyt słabą do tego autka. Jest to chyba świetna alternatywa biorąc pod uwagę cenę wersji turbo.
 
Jeżeli myślałbyś o zagazowaniu silnika to ta wersja jest odradzana chociaż mnie to nie odstraszyło i jeżdżę na lpg. Pzdr. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: focus 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 14:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               mariusz_2050, dzięki za info.
 
Czy nikt z Was nie ma Outka II z tym silnikiem? Może ktoś jeszcze podrzuci jakieś info?
 
 
Pzdr.
 
Pawel | 
             
						
				_________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KowaliK  		  
		 
         Mitsumaniak 01339/KMM
  
                  Auto: JDM's 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 15:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Na forum chyba nie ma nikogo 'aktywnego' kto mógłby Ci powiedzieć co nieco o tym silniku.
 
Z tego co udało mi się wyczytać z testów, to 2.4 + ospała skrzynia CVT daje kiepskie osiągi, chociażby w porównaniu z najsłabszym dieslem z oferty Mitsubishi. Osobiście radziłbym się przejechać danym autem i wtedy samodzielnie wydać osąd.    
 
 
 
2.4 ma jedną zaletę, której chyba nikt nie zaprzeczy - jest najcichszy z całego zamieszania.     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tomekrvf  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 17:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | mariusz_2050 napisał/a: | 	 		  | Kolego ja jeżdżę outlanderem z takim silnikiem i wg mnie to fajna konstrukcja. | 	  
 
Jeździsz Outlanderem z silnikiem 4G69 a kolega pyta o Out II z silnikiem 4B12. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mariusz_2050  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: OUTLANDER 2.4 MIVEC 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 89 Skąd: PL 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Moja ocena dotyczy rzeczywiście outlandera I gen. Nie doczytałem, że chodzi o II gen. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zalesik  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: oII 2.4 CVT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 50 Skąd: białystok 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 23-11-2009, 18:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, kolego pawel77. Z tą ospałością kolega KowaliK to trochę przesadził. Zmierzone w teście  przyspieszenie 0-60 mil = 9,5 sek. Charakterystyka oczywiście inna niż w dislu. Do ok.30km/h nic się nie dzieje, później wciska w fotel (oczywiście nie jak w 3.0). Nie wiem jaką skrzynię wybierzesz, w CVT na początku ciężko się przyzwyczaić do "bezstopniowości" skrzyni np. wchodzisz od razu na 3 tys. obr/min i przy jednostajnie brzmiącym silniku przyspieszasz do 120 km/h. Oczywiście efekt ten można zniwelować zmieniając "niby-biegi", wrażenie jak przy standardowej skrzyni. Co do elastyczności - wyprzedzanie to przyjemność 
 
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, chętnie odpowiem | 
             
						
				_________________ pozdrawiam | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez zalesik 23-11-2009, 21:45, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KowaliK  		  
		 
         Mitsumaniak 01339/KMM
  
                  Auto: JDM's 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 18:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zalesik napisał/a: | 	 		  | Z tą opałością kolega KowaliK to trochę przesadził. | 	  
 
 
Zaznaczyłem, że odnoszę się jedynie do przeczytanych wrażeń z jazdy.     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: focus 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 21:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zalesik, wielkie dzięki za informacje. Zastanawiam się nad wersją ze skrzynią manualną. Muszę jednak odbyć jazdę testową zarówno dieslem, jak i benzyną. Będę miał wtedy porównanie. Dotychczas jeździłem tylko samochodami z silnikiem benzynowym. Tu na forum prawie wszyscy mają diesle, a ten 2,4 jest w ofercie już od jakiegoś czasu. Więc się zastanawiam, czy może ten silnik nie za bardzo się nadaje do tego samochodu i stąd taka mała popularność, czy może jakieś inne względy przeważają za tym, że ludzie wybierają diesle.
 
 
Pozdro
 
Pawel | 
             
						
				_________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mitsu00  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: VOLVO XC70 AWD '13 
                  Kraj/Country: Sweden 
                  Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 21:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja jeździłem testowym 2.4 ze skrzynia CVT zanim zdecydowałem sie na 2.2 HDI. W/g mnie ten silnik jest słabiutki w tym aucie i pali dużo. Najbardziej zawiodlem sie elastycznością od 90 km/h, a ten parametr byl dla mnie bardzo ważny z racji ze dużo jeżdżę w trasie. fakt jest cichy ale to nie wystarcza.
 
 
Pozdr. | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
 
Dominik | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zalesik  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: oII 2.4 CVT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 50 Skąd: białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 21:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | pawel77 napisał/a: | 	 		  | Więc się zastanawiam, czy może ten silnik nie za bardzo się nadaje do tego samochodu i stąd taka mała popularność, czy może jakieś inne względy przeważają za tym, że ludzie wybierają diesle | 	  
 
Wybierają disle, bo mniej palą. U mnie średnia w mieście to 14 l/100km. Za to wysoka kultura pracy i cisza w kabinie. Gdybym kupował w Polsce to szczerze mówiąc nie wiem czy bym się na benzynę zdecydował. U mnie zaważyła oczywiście cena. Za 60 kPLN różnicy można kupić tony paliwa    
 
 	  | mitsu00 napisał/a: | 	 		  | Najbardziej zawiodlem sie elastycznością od 90 km/h | 	  
 
Kolego mitsu00, a wcisnąłeś pedał w podłogę? Silnik wskakuje na 6 tys. obr/min, przestaje być cichy i ciągnie równo do 180. Może, przyzwyczajony do disla, odpuściłeś przy 4 tys.obr/min? | 
             
						
				_________________ pozdrawiam | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pawel77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: focus 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 21 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2009, 22:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | zalesik napisał/a: | 	 		  
 
Wybierają disle, bo mniej palą. U mnie średnia w mieście to 14 l/100km. Za to wysoka kultura pracy i cisza w kabinie. Gdybym kupował w Polsce to szczerze mówiąc nie wiem czy bym się na benzynę zdecydował.  | 	  
 
 
 
No tak, nie pomyślałem o tym jakże ważnym czynniku, a przecież sam nie jestem też żadnym szejkiem arabskim...    | 
             
						
				_________________ wciąż się zastanawiam nad Outlanderem    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lorsol  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Vitara 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Suchy Dwor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-01-2010, 10:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
 
jako ze to moj pierwszy post - pozdrawiam wszystkich uzytkownikow forum!
 
 
Chcialbym zapytac o outka w wersji 2.4 CVT - jak jest z halasem w kabinie; ktos tu napisal ze silnik jest cichy (badz ewentualnie cichszy od diesla); a jak sie ma sprawa ze skrzynia CVT ? czesto przy roznych samochodach z ta skrzynia mowi sie o charakterystycznym ''wyciu'' - podobno pasek zastosowany w skrzyni potrafi wlasnie dosc halasowac; jak sie ma sprawa w outku ? czy wogole jest tam pasek czy moze lancuch ?
 
 
Druga sprawa to wyprzedzanie - jeden z kolegow powyzej pisal ze trzeba wkrecic samochod na 6000tys obrotow - wtedy pojazd skacze do przodu - ale robi sie glosno; moje tu pytanie - jak glosno ?:) wiem ze trudno opisywac slowami takie odczucia jak halas w kabinie i przyrownywac je do czegos - ale moze jakiemus uzytkownikowi sie uda;
 
 
wszystkie moje pytania dotycza halasu; to w sumie jedyny element jaki jeszcze powstrzymuje moja decyzje jesli idzie o zakup; silniki diesla nie wchodza w rachube - wiec w moim przypadku albo benzyna 2.4 - obowiazkowo automat - albo inny samochod...
 
 
pozdrawiam raz jeszcze,
 
robert | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Komandor  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 495 Skąd: Z morza 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2010, 10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam,
 
Niewątpliwie zwolennicy benzyny stanowią zdecydowaną mniejszość na naszym forum.
 
Po jazdach testowych 2.0 DID wiedziałem, że takiego modelu nie kupię. Cenię znacznie bardziej ciszę w kabinie niż niższe zużycie paliwa, a jeździć w ochronnikach słuchu nie zamierzam     Dodatkowo eksploatacja turbo klekota niesie ze sobą spoooooro problemów o których posiadacze "benzyny" mogą zwyczajnie zapomnieć (poczytaj tematy forum). Dodam jeszcze, że zawodowo zajmuję się silnikami diesla.
 
Jeżeli chodzi o CVT to są "plusy dodatnie i ujemne".
 
Oczywiście układ silnik/CVT generuje specyficzny odgłos szczególnie na zimno ale ma się to nijak do dzwięku turbo diesla. CVT - idealne do miejskiej jazdy w korkach, w trybie "normalnym" silnik pracuje w zakresie 1500-2000 obr/min co pozwala oszczędzić paliwo w porównaniu do "manuala". Na trasie, przy dynamicznym wyprzedzaniu CVT potrzebuje chwili namysłu zanim zareaguje na wciśnięty pedał gazu ale tu z pomoca przychodzi tryb manualny uruchamiany za pomocą np. łopatek - zadowalająca dynamika pojawia się od 4000 obr/min. Oczywiście pamiętaj, że Outek to nie wyścigówka. Myślę, że najwięcej krytyki benzyny + CVT pochodzi od osób które takim autem nigdy nie jeździły...
 
Polecam jazdy testowe takim modelem przed zakupem.
 
Pozdro. | 
             
						
				_________________ Wolność ma zapach benzyny... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 lorsol  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Vitara 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Suchy Dwor 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-01-2010, 11:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej Komador,
 
 
dzieki wielkie za kilka slow; wlasnie problemem jest i mala liczba uzytkownikow w Polsce jak i mala ilosc testow 2.4 + CVT; karmie sie troche zachodnimi recenzjami ale tam pomieszanie z poplataniem - jedni chwala te skrzynie - inni mowia ze za glosna; a tak jak ty mniej mnie obchodzi spalanie a bardziej komfort i cisza; 
 
 
takze jezdzilem 2.0D i ten silnik to nieporozumienie; co wiecej jezdzilem rozgrzanym juz samochodem - i ciagle tragedia; o ile marne wielce osiagi mozna poprawic jakims chipem czy boxem - o tyle halas jest nie do przyjecia absolutnie; bardzo bawilo mnie jak na obwodnicy trojmiasta pan sprzedawca staral sie wychwalac super hiper audio system PRZEKRZYKUJAC prawie halas (przy predkosci okolo 120-130km/h) ...    przy tym jazgocie rownie dobrze moglbym sluchac muzyki z przenosnego ''jamnika'' na kasety    nie oczekuje cudow za te pieniadze, ale 2.0 to pomylka; 
 
 
silnik 2.2 to common rail : zabawa w szukanie dobrego paliwa np. w Rumunii czy innych wycieczkowych i bardziej egzotycznych miejscach, dbanie o turbine, rozgrzewanie jej przed szybsza jazda i chlodzenie przed wylaczeniem silnika, generalnie idea tego motoru, cena i pozniejszy serwis - nie dla mnie i ni jak mi sie to nie kalkuluje...; do tego patrzac na suche liczby i osiagi - benzyna 2.4 i tak przyspiesza lepiej choc rozumiem, ze to juz kosztem halasu przy wiekszych rev-sach; a predkosc maksymalna nie jest sporo mniejsza (co na naszych drogach jest roznica zadna);
 
 
no nic, ni jak nie mam mozliwosci przejazdzki 2.4 w automacie bo zaden dealer w 3miescie nie oferuje takiej mozliwosci; auto jest w drodze do Gdyni, ja ciagle bez wplaconej zaliczki jestem meczony telefonami od dealera... - chyba bede strzelal troche w ciemno;
 
 
pozdrawiam,
 
l. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |