[EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi |
Autor |
Wiadomość |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-12-2009, 18:44 [EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi
|
|
|
Witam wszystkich ,na wyszukiwajce ciemnośc stąd nowy temat :
Mój misiek napotkał na usterke , była peknięta głowica , sam ją zciągałem i sam zakładałem wszystko wygląda OK , poskręcane rozrząd ustawiony , luz na zaworach odpowietrzony układ paliwowy wsio ALE NIE ODPALI !!!! kręci i nic żadnych oznak życia, On wyczuwalny w garażu ale nic nie łapnie nic . Tak sie zastanawiałem że stał 3 tygodnie z odłączonym akumulatorem, czy coś sie z czujnikami porobiło , z kompem . Rozrząd sprawdzałe i wszystko jest jak w manualu wałek rozrządu ,pompa wtryskowa , pompa oleju , wał na znakach i nic !! POMÓŻCIE już zdrowia nie mam |
_________________ ff |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 12:56, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
PabloGal
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 '97 sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 158 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2009, 19:01
|
|
|
Cześć,tak myślę, że może nie podłączyłeś jakiejś kosteczki elektrycznej. W primerze dieslu jest kostka zasilająca pompę wysokiego ciśnienia, bez tego nie zapali. Może przegapiłeś jakąś wtyczkę od czujnika?
To tyle co mi pryszło do głowy po tym co napisałeś. |
_________________ Saab 9-3 2.0T 210km sprzedany:(
Teraz Mazda MPV 2.0 klekot ale pojemny:)
No i CJ z sercem 6A13, ale zabrał Fragu
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 Turbo |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-12-2009, 20:19
|
|
|
Musisz sprawdzić kompresje i czy pompa pompuje. Ja bym wykręcił wtryski, przykręcił do rurek paliwowych i zakręcił... przy okazji zmierzył kompresje na wszystkich cylindrach. Dopóki tego nie zrobisz, można gdybać, bo nie wiadomo po której stronie leży problem- mechanicznej czy elektrycznej. |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 01-12-2009, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 13:13
|
|
|
Witam
Kompresja jest ok , i wtryski również , czy ewentualnie jakiś czujnik? np położenia wału czy może inna rzecz wam do głowy przychodzi
Moze pompa wtryskowa jest źle ustawiona ( założona jak na początku przed remontem kiedy silnik chodził )
[ Dodano: 02-12-2009, 13:46 ]
Nowe spostrzerzenie
Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I i dymi na siwo |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-12-2009, 14:32
|
|
|
Pali się kontrolka CE? Nawet bez czujnika położenia wału silnik powinien odpalić. |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 14:48
|
|
|
nie wszystko ok z kontrolkami , a moze kat wtrysku trzeba ustawic ?? |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-12-2009, 14:49
|
|
|
A pompe dobrze ustawiłeś w rozrządzie? |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:04
|
|
|
pompa ustawiona na znakach ale nie palił przestawilem o zab do przodu i od strzalu zapalil ale nie wkreca sie ladnie przerywa |
_________________ ff |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:23
|
|
|
Damooo napisał/a: | Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I i dymi na siwo | przestawiony kat wtrysku |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:37
|
|
|
czyli jak bedzie lepiej zostawić i krecić czy ustawić na znaki i kręcić ?? Musze ustawic na słuch tak by w miare to ładnie chodziło i podjechac do warsztatu gdzies ustawić na ładnie , i jeszcze pytanko czy jak sie pompe wyreguluje to zawory ucichna czy to nie ma nic do tego , bo narazie głosno klepia |
_________________ ff |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:45
|
|
|
Damooo napisał/a: | bo narazie głosno klepia | czy aby napewno zawory klepia, czy terkocza, jezeli terkocza masz dalej zle ustawiony kat wtrysku, ja zawsze ustawiam na sluch diesla, ale zacznijmy od tego, jak przestawiles kolko o jeden zab i auto odplailo tylko terkocze to musisz minimalnie pobawic sie pompa w ustawienie kata wtrysku, pobierz sobie Manual z dzialu download, tam jest wszystko opisane,
P.S. mam jeszcze jedno pytanie ustawiales wedle znaczkow fabrycznych, czy malowales wlasne znaki korektorem czy tez flamastrem? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 17:53
|
|
|
tak jak w manualu lecz nie dawał znaku zycia przesunołem o zab pompe i pali , luz na zaworach jak w manualu ale wlasnie slychac ten klekot takie terkotanie , wróce pompe na znak i sprubóje ja ustawić , tylko mam pytanko czy na odpalonym silniku mozna ?? pasek na rozrzadzie nie przeskoczy?? |
_________________ ff |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 18:00
|
|
|
Damooo, ja dla bezpieczenstwa zawsze ustawiam na wylaczonym silniku, w niektorych autach ustawienie kata realizuje sie za pomoca kola zebatego pompy, nie pamietam jak jest w galu, ale delikatnie ruszasz ustawieniem kata wtrysku, doslownie o kawaleczek sie rozchodzi, az dojdziesz do meritum. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 02-12-2009, 19:24
|
|
|
kolego robertdg a wiesz w jaki sposób sie popuszcza pompe w Misku aby mozna było nia manewrowac ?? |
_________________ ff |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-12-2009, 21:01
|
|
|
Damooo, patrzac po manualu kolo zebate rozrzadu jest na klinie i nie widac na nim regulacji, wiec pozostaje pompa, manual plik 11.pdf, strona 80, dzial/podtytul Injection timing check and adjustment - sprawdzanie kata wyprzedzenia wtrysku i jego regulacja, wynika z tego ze rusza sie pompa, ktora jest przykrecona na dwie srubki oczywiscie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|