Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2010, 13:13   Problem z ładowaniem

Sprawa wygląda następująco: silnik pracuje a na mierniku 14,30V następnie dodaję gazu nadal jest 14,30V, wystarczy puścić gaz i spada nagle do 12V i po kilku-kilkunastu sekundach powoli wchodzi na 14,30V
W czym problem?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-04-2010, 13:20   

Może to być wina regulatora napięcia, wolna jego reakcja. A mierzyłeś z włączonymi odbiornikami czy bez.
 
 
tadek-l 
Mitsumaniak
tadek-l

Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 01-04-2010, 17:17   

Ja sądzę że to końcówka szczotek w alternatorze.
_________________
tadek-l tel 794228098
 
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2010, 20:28   

wcześniej mierzyłem bez odbiorników, teraz włączyłem nawet ogrzewanie tylnej szyby i zbierał się bardzo powoli do 14V myślałem, że się nie doczekam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-04-2010, 20:47   

A kontrolka czasem mryga albo delikatnie świeci?
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-04-2010, 21:04   

nie świeci i nie mruga w trakcie jazdy

[ Dodano: 01-04-2010, 22:28 ]
osobiście w pierwszej kolejności podejrzewałem regulator napięcie, co samochód to inne objawy a kontrolka pojawiała się głównie jak już był kompletnie padnięty. Miałem przypadki również przeładowania 16V, ale z takim objawem jak w lancerze jeszcze się nie spotkałem więc wolałem zapytać
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-04-2010, 08:03   

Więc raczej regulator. Gdyby kontrolka coś sygnalizowała a ładowanie nie przekraczało by wartości 14V to mogła by być wina innych podzespołów.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2010, 16:03   

Her flick - gdzie podpinasz miernik aby sprawdzić ładowanie :?:

plecho- gdzie znajduje się regulator napięcia :?:
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-04-2010, 20:04   

1: Pod akumulator oba
2: plus na aku. i masa silnika
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-04-2010, 22:10   

Przeważnie regulator jest zmontowany razem ze szczotkotrzymaczem, stanowi z nim jedną całość.
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-04-2010, 21:46   

Wymieniony regulator napięcia, wszystko ok
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2010, 16:20   

Herl flick -- jestem cienki z elektryki więc do mnie trzeba wielkimi literami :d

1: Pod akumulator oba --> rozumiem plus pod plus, minus pod minus?
2: plus na aku. i masa silnika -->masa silnika czyli?? gdziekolwiek?
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora -takiego długiego nie mam kabla :D :D

na serio 1 i 2 łącznie czy jedno Z
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-04-2010, 21:08   

dm17
Na akumulatorze do + i - z włączonymi odbiornikami. Wskazanie powinno się mieścić w granicach od 13,9V - 14,5V.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2010, 10:54   

dzięki
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-09-2011, 10:14   

Znów coś się zaczyna dziać. Mierząc miernikiem mam 14,73-14,84V niby niewiele w nadmiarze i to na włączonych odbiornikach. Niepokojący jest następujący fakt: podświetlenie przejechanych kilometrów lekko pulsuje, na innych odbiornikach ciężko stwierdzić oraz mam lekkie również pulsujące w rytm włączonego kierunkowskazu, ciche buczenio-piszczenie coś jak włączony komputer. Podświetlenie mruga lub pulsuje nawet bez kierunkowskazu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.