Problem z ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2010, 13:13 Problem z ładowaniem
|
|
|
Sprawa wygląda następująco: silnik pracuje a na mierniku 14,30V następnie dodaję gazu nadal jest 14,30V, wystarczy puścić gaz i spada nagle do 12V i po kilku-kilkunastu sekundach powoli wchodzi na 14,30V
W czym problem? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-04-2010, 13:20
|
|
|
Może to być wina regulatora napięcia, wolna jego reakcja. A mierzyłeś z włączonymi odbiornikami czy bez. |
|
|
|
 |
tadek-l
Mitsumaniak tadek-l
Auto: sigma kombi 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 01-04-2010, 17:17
|
|
|
Ja sądzę że to końcówka szczotek w alternatorze. |
_________________ tadek-l tel 794228098 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2010, 20:28
|
|
|
wcześniej mierzyłem bez odbiorników, teraz włączyłem nawet ogrzewanie tylnej szyby i zbierał się bardzo powoli do 14V myślałem, że się nie doczekam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-04-2010, 20:47
|
|
|
A kontrolka czasem mryga albo delikatnie świeci? |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-04-2010, 21:04
|
|
|
nie świeci i nie mruga w trakcie jazdy
[ Dodano: 01-04-2010, 22:28 ]
osobiście w pierwszej kolejności podejrzewałem regulator napięcie, co samochód to inne objawy a kontrolka pojawiała się głównie jak już był kompletnie padnięty. Miałem przypadki również przeładowania 16V, ale z takim objawem jak w lancerze jeszcze się nie spotkałem więc wolałem zapytać |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2010, 08:03
|
|
|
Więc raczej regulator. Gdyby kontrolka coś sygnalizowała a ładowanie nie przekraczało by wartości 14V to mogła by być wina innych podzespołów. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2010, 16:03
|
|
|
Her flick - gdzie podpinasz miernik aby sprawdzić ładowanie
plecho- gdzie znajduje się regulator napięcia |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-04-2010, 20:04
|
|
|
1: Pod akumulator oba
2: plus na aku. i masa silnika
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-04-2010, 22:10
|
|
|
Przeważnie regulator jest zmontowany razem ze szczotkotrzymaczem, stanowi z nim jedną całość. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-04-2010, 21:46
|
|
|
Wymieniony regulator napięcia, wszystko ok |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2010, 16:20
|
|
|
Herl flick -- jestem cienki z elektryki więc do mnie trzeba wielkimi literami :d
1: Pod akumulator oba --> rozumiem plus pod plus, minus pod minus?
2: plus na aku. i masa silnika -->masa silnika czyli?? gdziekolwiek?
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora -takiego długiego nie mam kabla :D
na serio 1 i 2 łącznie czy jedno Z |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-04-2010, 21:08
|
|
|
dm17
Na akumulatorze do + i - z włączonymi odbiornikami. Wskazanie powinno się mieścić w granicach od 13,9V - 14,5V. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2010, 10:54
|
|
|
dzięki |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28-09-2011, 10:14
|
|
|
Znów coś się zaczyna dziać. Mierząc miernikiem mam 14,73-14,84V niby niewiele w nadmiarze i to na włączonych odbiornikach. Niepokojący jest następujący fakt: podświetlenie przejechanych kilometrów lekko pulsuje, na innych odbiornikach ciężko stwierdzić oraz mam lekkie również pulsujące w rytm włączonego kierunkowskazu, ciche buczenio-piszczenie coś jak włączony komputer. Podświetlenie mruga lub pulsuje nawet bez kierunkowskazu. |
|
|
|
 |
|