Dylematy z wyborem marki auta - proszę o opinie |
Autor |
Wiadomość |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-04-2010, 20:55 Dylematy z wyborem marki auta - proszę o opinie
|
|
|
Witam, na wstępie powiem, że świadomie pisze w dziale Lancera gdyż chciałbym poznać opinie użytkowników właśnie tego auta (gdyż też rozważałem ten model).
Jako użytkownik Lancera, jakie wybrałbyś inne auto gdyby była taka możliwość, zanim go zakupiłeś... ?
W moim przypadku sprawa wygląda tak, że zamierzam przesiąść się z "rzęcha" toteż każde nowe auto to spory skok technologiczny i trudno byłoby mi znaleźć te subtelne różnice, które przemawiają za danym modelem/marką. Ponieważ auto chcę wziąć w leasing, pewne różnice cenowe nie są dla mnie aż tak istotne, co późniejsze zadowolenie i walory jezdne. Mimo to przy Waszej ocenie prośba aby kierować się również ceną.
Mam do wyboru :
1. Ford Focus 1.8 CDTi za 73 kpln (2010, Trend z GoldX + jakieś dodatki)
2. Mazda 1.6 MR-CD za 73 kpln (2009, ver. Exclusive)
3. Mitsubishi ASX 1.8 150 KM za 92 kpln (o ile cena się nie zmieni)
4. Mazda 6 MR-CD 2.0 za 92 kpln (2009, ver. Exclusive)
Brałem też pod uwagę Lancera SB DiD ale w salonach pojawi się najwcześniej na jesieni - dopiero z nowa jednostką 1.8 (a ja muszę auto mieć prawie na już)
Nie chodzi mi o to aby koniecznie wydać maksymalną kwotę więc jeśli miałbyś do dyspozycji górną granicę cenową, to czy wybrałbyś tańsze auto spośród w.wym i wolał zaoszczędzić trochę kasy kosztem słabszego/gorszego auta ?
Z góry dziękuję za opinie.
P/S parę razy przejechałem się ww. Focusem... nie zachwycił mnie jakoś specjalni, chociaż jest zadowalający, zwłaszcza pod względem osiągów i komfortu jazdy. W przypadku Mazdy 1.6 zakładam że osiągi poprawię chipem jeśli się okaże zbyt mułowaty. Poz 3 i 4 raczej nie będę ruszał jeśli chodzi o modyfikacje. Dużą niewiadomą jest dla mnie ASX i szkoda że jazdy testowe dopiero za kilka m-cy (pozostałe auta od ręki), zwłaszcza że to nowa technologia silnika.
Przy okazji zapytam, jak subiektywnie będzie można odczuć różnicę między silnikiem o mocy 150KM i 300 Nm a 140KM i 325 Nm ? (to tak na marginesie) |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-04-2010, 21:27
|
|
|
Nie bardzo widzę sens tego porównania. W cuglach z wielką przewagą wygrywa pozycja nr. 4. Tym bardziej jeśli chcesz wydać ~90kzł. Ja za ASX bym tyle nie dał. Fokus jest nie z mojej bajki, a mazdy 3 jaka by fajna nie była nie da się porównać w żaden sposób z mazda 6
color1 napisał/a: | Przy okazji zapytam, jak subiektywnie będzie można odczuć różnicę między silnikiem o mocy 150KM i 300 Nm a 140KM i 325 Nm ? (to tak na marginesie) |
Biorąc pod uwagę większą moc i mniejszy moment - ten samochód będzie potrzebował wyższych obrotów by jeździć żwawo Ten drugi powinien być sympatyczniejszy w jeździe. Tyle z suchych danych.
Jak łatwo się domyślić chodzi o diesle - tu porównać się nie da w prost, bo ważne są tez inne cechy silnika jak kultura pracy, hałas, obroty od jakich maksymalny moment jest dostępny. Bez tego nikt Ci nie powie, który jest przyjemniejszy do jazdy bo sprint do setki jak i wartość momentu max nic nie mówi... |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 24-04-2010, 22:25
|
|
|
Osobiście brałbym Mazdę 6.
Jest najwygodniejsza i największa z tej 4 (ASX jesty wyższy )
Poza tym najbardziej mi się podoba.
Różnice w osiągach myślę, że będą dość subtelne, a na pewno żaden z samochodów nie będzie zawalidrogą.
Powiedz jeszcze czy dużo jeździsz w trasach, czy raczej w mieście. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2010, 11:45
|
|
|
No właśnie zapomniałem dodać...
Jazda głównie w mieście, trasa po PL kilka razy w roku (4-5), 1-2 wyjazdy dalej (Włochy, Austria). Nadmienię jeszcze, że akurat Mazda 6 u mnie jest na samym końcu z racji tego (a bardzo fajne to auto, wiem) że jest sporo na wyrost, zwłaszcza że roczne przebiegi nie przekroczą 10kkm
Pozdr. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2010, 11:54
|
|
|
color1 napisał/a: | trasa po PL kilka razy w roku (4-5), 1-2 wyjazdy dalej (Włochy, Austria). |
i
color1 napisał/a: | właszcza że roczne przebiegi nie przekroczą 10kkm |
Zapomnij o dieslu i zastanów się nad wersjami 1.8-2.0 benzynowymi. Wymyśl nowe modele i nowe wersje cenowe i wtedy powróć z "mądrzejszym" pytaniem. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 25-04-2010, 12:30
|
|
|
I tak bierze w leasing. Więc koszty podróży będą niższe...
Niezależnie... Ja tak czy tak brałbym benzynkę
Zobacz ile miesięcznie zaoszczędzisz (ile mniejsza rata będzie) za samochód z silnikiem benzynowym, porównaj, czy ta różnica pokryje różnicę w kosztach paliwa. Rozumiem, że koszty serwisu, ubezpieczenia itd pokrywa leasingodawca. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 25-04-2010, 12:53
|
|
|
Jedno jest pewne przy Twoich rocznych przebiegach to tylko benzyna, dopiero póxniej szukałbym modelu auta. Swoją drogą przy tej kasie wybór jest sporo większy niż podałeś. Wchodzi np: nowa Alfa Gulietta - wygląda całkiem, całkiem chyba, że to ma być tylko i wyłącznie japończyk. Jedno jest pewne oby każdy z nas miał tylko takie"bóle "głowy |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2010, 14:19
|
|
|
Na miasto i na 10kk to nowy diselek chyba niezbyt...
nie dosc ze to mordenga dla niego, a poza tym brak zwrotu wydatkow na diselka przez caly okres uzytkowania w benzynie, a jazda po miescie to wieksze koszty serwisowania... bierz benzynke... wydasz po uwzglednieniu serwisu i beznyny rocznie moze kilkaset wiecej, a na starcie 8-15k zl zostanie w kieszeni...
I pomysl nad Mondeo lub Avensisem ewentualnie Passatem, do 90k kupisz naprawde fajne konfiguracje... benzynowego Accorda tez znajdziesz w tej cenie... nawet Mitsu Outlandera w benzynce...
Do wyboru do koloru... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 25-04-2010, 15:27
|
|
|
Jeśli miasto i tk mały przebieg, diesel zdecydowanie nie pasuje do twoich potrzeb. Dla mnie powód jest tylko jeden. Nieszczęsne filty cząstek stałych, koszmar, zwłaszcza gdy się zamuli przy "jeździe miejskiej" trzeba go w najgorszym wypadku wymienić za parę tysiecy bo nie podlega gwarancj, znane są przypadki wymiany tego ustrojstwa po 8-10K km. Zdecydowanie benzyna. Nawet z małym silnikiem pow 110-120KM jest lepsza niż disel 150KM i niewiadomo jakim momentem obrotowym |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-04-2010, 16:36
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
Zapomnij o dieslu i zastanów się nad wersjami 1.8-2.0 benzynowymi. Wymyśl nowe modele i nowe wersje cenowe i wtedy powróć z "mądrzejszym" pytaniem. |
Wiem, wiem... nie za mądre te moje pytania, ale Wasze odpowiedzi jak najbardziej cenne
Może faktycznie zastanowić się nad benzyna... Nawet się zastanawiałem i wybór padł na Mazdę 3 2.0 MRZ tyle że to prawie ten sam przedział cenowy, więc nie będzie z czego oszczędzać, zwłaszcza że to pali po mieście jak smok...
No nic, tak czy siak daliście mi do myślenia |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-04-2010, 16:42
|
|
|
color1 napisał/a: | Wiem, wiem... nie za mądre te moje pytania |
Pytania były ok, ale ja chciałem zwrócić uwagę że przy twoim użytkowaniu diesel nie ma sensu.
Co do mazdy 3 U mnie walczyła do ostatniego dnia z Lancerem. Przegrała tylko dlatego że była tuż sprzed liftu i były już znane zdjęcia nowej
Edit: Mazda 3 sedan 2.0 (o takiej myślałem) jeździ co najmniej tak samo fajnie jak Lancer 2.0 i pali prawie dokładnie tyle samo
Mazda 3
Lancer |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-04-2010, 01:19
|
|
|
gigant87 napisał/a: | Po co od razu 2.0 ?
1.6 brać |
Teraz jeżdżę autem 1.6 (108KM), od czasu do czasu przemieszczam się Focusem 1.8 TDCi więc mam odniesienie - teraz szukam "złotego środka" skoro diesel nie dla mnie |
|
|
|
 |
Pawcho
Forumowicz Pawcho
Auto: Lancer 1.8 SB Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 265 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 26-04-2010, 08:25
|
|
|
Color1 nie płacz kupujesz auto za 70 tys. i zastanawiasz się, że będzie Ci palił 1-2 litry więcej a jeszcze przed chwilą zastanawiałeś się nad dislem. Tam byś dopiero miał koszty/ zapychając po mieście/. Z jednym masz na pewno rację bierz 1.8 lub 2 lit. w beznyznie róznica z 1.6 wyrażnie odczuwalna, a i bezpieczeństwo/lepsze przyśpieszenie/ i frajda z jazdy wyraźnie odczuwalna. |
|
|
|
 |
color1
Forumowicz
Auto: osobowe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 56 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-04-2010, 01:42
|
|
|
Czegoś chyba nie rozumiem... skąd ta wola odwiedzenia mnie od pomysłu zakupu diesla do miasta ? Przeszedłem się po osiedlu, po parkingach (po godz. 18j, codziennie parkują w tych samych miejscach) i co ? I 40% nowych (1-3 letnie) samochodów to diesle, którymi ludzie codziennie jeżdżą do pracy, po mieście, a nie w trasy. Dlaczego nie kupili benzynowych ?
Osobiście od samochodu oczekuję przyzwoitego komfortu jazdy, zapasu mocy i momentu i elastyczności (wyprzedzanie, bo jednak w trasy kilka/naście razy w roku jeżdżę, zwłaszcza na naszych wąskich drogach gdzie trzeba szybko podejmować decyzje) i aby go nie piłować na najwyższych obrotach bo komfort spada do zera a spalanie rośnie 2-krotnie.
I teraz jest tak - wszyscy co jeżdżą benzyną, polecają benzynę, a większość użytkowników turbodiesli nigdy by się jednak do benzyny nie przesiadła...
Niestety, na MPS ani na Ralliarta nie mogę sobie pozwolić, aby zaspokoić wszystkie swoje oczekiwania. Na dodatek dilerzy (np. Mazdy 3 2.0 którą ew. rozważam) nie mają takiego auta na stanie do jazdy próbnej, Mazdy 1.6 w dieslu też nie, Mitsubishi nie ma DiD - toż to jakaś partyzantka... Ludzie mają kupować auta w ciemno ? |
|
|
|
 |
|