 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Skrzynia automatyczna w 3000 320KM |
Autor |
Wiadomość |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-05-2010, 09:19 Skrzynia automatyczna w 3000 320KM
|
|
|
Mam pytanie, czy do silników o mocy 320 KM montowane były seryjnie skrzynie automatyczne, jak tak to jakie, chodzi mi o oznaczenie i firmę. Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 16-05-2010, 09:58
|
|
|
automat nigdy nie byl montowany w vr4. |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-05-2010, 18:24
|
|
|
zastanawiam się, czy automat F4A51 dałby radę w 320 konnym silniku, ten był montowany do 2,5 Vr4 280 kucy |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 16-05-2010, 21:39
|
|
|
mario mario napisał/a: | zastanawiam się, czy automat F4A51 dałby radę w 320 konnym silniku, ten był montowany do 2,5 Vr4 280 kucy |
Ty mowisz o Legnumie a slawekpurc o 3000gt |
|
|
|
 |
slawekpurc
Forumowicz

Auto: 3000gt vr4 1g
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 238 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 18-05-2010, 22:32
|
|
|
bylem przekonany ze rozmawiamy o 3000gt...
a tiptronic z VR4 legnuma mysle ze sopkojnie da rade...
kochajowi nie rozpadl sie przy 1.0 barza lub wiecej , wiec to jest spokojnie 300km... |
_________________ galant 1988 glsi 2.0......najfajnieszy
galant 1998 2,5 V6 24v
mondeo st220 2003.
aktualnie 3000gt vr4
modyfikacje 3kgt. : downpipe,kolektory,cat back greddy, datalogger MMcd, wskazniki boost, egt, temp oleju,cisnienie oleju,FMIC, felgi 19oz superleggery,sonda innovateLC-1,HKS EVC IV wtryski 550cc, swiece NGK,pompa walbro+hotwire,sprzeglo SPEC stage 4, , transfer case bracket.gwint ksport, greddy emanage ultimate.wtrysk metanolu , chlodnica alu,regulowane kola rozrzadu, HKS DLI
zainstalowane na 0.7 bara
2xGT2871r , 2x wastegate Tial , BOV tial Q,
AEM reg.paliwa |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-05-2010, 18:42
|
|
|
white90, nie, ja nie mówię o legnumie, czy gdzieś napisałem, że chodzi mi o legnum ? Silnik 3.0 320 KM montowany był w 3000, ten sam silnik tylko o mocy 200KM montowany był w galancie GTZ, czy tak, czy się mylę ?, tylko, że bez turbin i osprzętu, zatem 3 litrowy silnik z tubinami mieści się do komory galanta. Co do skrzyni, to do silników 3.0 320 KM z tego co podpowiadacie nie montowano automatów, a w galancie VR4 280 KM montowana była F4A51 i chodzi mi o to czy ta skrzynia obsłuży moment obrotowy z silnika o mocy większej o 40 KM. Moje główne pytanie było o skrzynie seryjnie montowane do 320 konnego silnika, dowaiduję się, ze nie, więc szukam skrzyni najbardziej zbliżonej parametrami. Są też F4A5A, ale jeszcze nie znam jej parametrów, podejrzewam, że to skrzynia z galanta po 2003 roku, czyli w nowszej budzie. Nie wiem jaka skrzynia obsługiwała 3.0 287 KM. Jak coś to najwyżej przerobię konwerter lub dam większy. Narazie czynie ustalenia. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 19-05-2010, 23:00
|
|
|
Silnik 6g72 z 3000gt to nie ten sam silnik co w galu vr4 tam jest 6A13TT także skrzynie są inne. W 3kgt są silniki wolnossące 6g72 z automatem F4A33 ale nie da się tego automatu założyć do silnika 6g72TT to nie są elementy które można przekładać bez problemu. Jeśli masz zamiar przeszczepić silnik z 3kgt tt do gala to zrób kompletny swap ze skrzynią i reszta potrzebnych gratów to chyba najprostsza droga. |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 20-05-2010, 00:34
|
|
|
n3000 napisał/a: | Silnik 6g72 z 3000gt to nie ten sam silnik co w galu vr4 tam jest 6A13TT także skrzynie są inne. W 3kgt są silniki wolnossące 6g72 z automatem F4A33 ale nie da się tego automatu założyć do silnika 6g72TT to nie są elementy które można przekładać bez problemu. Jeśli masz zamiar przeszczepić silnik z 3kgt tt do gala to zrób kompletny swap ze skrzynią i reszta potrzebnych gratów to chyba najprostsza droga. |
Dokladnie tak jak pisze kolega n3000
tylko jeszcze co mi nie pasuje
jesli pytasz sie o skrzynie bo nie wiesz czy wytrzyma moment obrotowy to nie prosciej i szybciej byloby poszukac parametrow tych obu silnikow i sprawdzenia jakie momenty maja ?
wiedzialbys jaka jest roznica itd
ale jak kolega wyzej pisal i tak nie da sie tego zrobic
i jeszcze z tego co mi sie wydaje to galant VR4 i legnum to jedno i to samo nie liczac tego ze legnum to kombi a gal to sedan(wydaje mi sie ze mowisz o tzw rekinie a nie o tym z 92-96 bo jesli tak to przepraszam)
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 20-05-2010, 08:16
|
|
|
Parametry tych silniczków są następujące:
6A13TT z galanta vr4/Legnum:
280 hp - 5500 rpm.
367 Nm - 4000 rpm.
6G72TT z 3kgt vr4:
320 hp - 6000 rpm.
427 Nm - 2500 rpm.
Więc różnica wynosi 40hp i 60Nm. Skrzynia by to zniosła, tylko raczej nie da się tego poskładać do kupy. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-05-2010, 19:31
|
|
|
mario mario napisał/a: | Silnik 3.0 320 KM montowany był w 3000, ten sam silnik tylko o mocy 200KM montowany był w galancie GTZ
tak napisałem, a to nie jest 2,5 VR4, ty napisałeś | n3000 napisał/a: | Silnik 6g72 z 3000gt to nie ten sam silnik co w galu vr4 tam jest 6A13TT | .
Cholera nie rozumiemy się. Panowie wprowadzacie mi zamieszanie. Jeszcze raz. Legnum to galant, w Japonii były legnumy z różnymi silnikami, w Polsce legnum kojarzy się z 2,5 VR4 280 KM, bo takie legnumy chłopaki przerabiali na LHD. Ja piszę o tym, ze w galancie GTZ, który przeznaczony był na rynek amerykański (96-03) były montowane silniki o pojemności 3.0 litra. Domniemam, ze jest to taki sam silnik jak w 3000 GT, tylko w 3000 GT dodane są dwie turbiny i dają one 320 KM. Jeżeli są to te same silniki to znaczy że 3.0 litra - 320 KM zmieści się w komorze silnikowej zwykłego galanta 2.5 V6 24, 163 KM, bo to taka sama buda co w GTZ (różniły się wnętrzem i lekko przodem) Tyle co do kwestii silników, jeżeli jestem w błędzie i silnik z 3000 GT 320 KM wraz z osprzętem nie zmieści się to proszę podpowiedzcie coś, aczkolwiek najważniejsze są mocowania, napewno trzeba będzie dopasowywać sanki. Kontynuując, dalej rozchodzi się o skrzynię. Podpowiadacie, ze do silników 3.0 320 KM nie stosowano automatów, więc ja kombinuję jaki automat zastosować i próbuję zastosować skrzynię od 2,5 VR4, lub od 3.0 o mocy 287 KM, takie chyba były w 3000 GT i to w automacie. I ta opcja jest chyba najrozsądniejsza, bo silnik ten sam, tylko momentu więcej trzeba przenieść do skrzyni, a za to odpowiada konwerter, ale konwerter można przerobić lub wstawić inny. No to byłoby na tyle.
[ Dodano: 20-05-2010, 19:33 ]
n3000 napisał/a: | 6A13TT z galanta vr4/Legnum:
280 hp - 5500 rpm.
367 Nm - 4000 rpm.
6G72TT z 3kgt vr4:
320 hp - 6000 rpm.
427 Nm - 2500 rpm. |
Taki moment przy tylko 2500 obrotów ? Może ktoś mi wyjaśnić. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
n3000
Mitsumaniak

Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 496 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 20-05-2010, 19:42
|
|
|
Taki moment przy tylko 2500 obrotów ? Może ktoś mi wyjaśnić.[/quote]
A co tu wyjaśniać więcej ?
W 3000gt nie było silnika o mocy 287 koni z automatem zrozum że do silników 6G72TT nie montowali żadnych automatów. |
_________________ www.3000gt-forum.cba.pl
 |
|
|
|
 |
Krystian990
Forumowicz

Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 172 Skąd: Dłużec
|
Wysłany: 20-05-2010, 19:45
|
|
|
3kGT wychodziły w automacie tylko z silnikiem wolnossącym, a on miał 225KM. 287 z wolnossącego to wymysł allegrowiczów co sami nie wiedzą co sprzedają. A 427Nm to ze względu na to, że to jest silnik V o dużej pojemności, a V mają wysoki moment już przy niskich obrotach. A może włóż troszkę wysiłku i przerób auto na manuala? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-05-2010, 20:16
|
|
|
Krystian990 napisał/a: | A może włóż troszkę wysiłku i przerób auto na manuala? | , tak dobrze określiłeś, trochę wysiłku, ale ja chcę włożyć więcej wysiłku i spróbować zastosować automat do tego silnika.
[ Dodano: 20-05-2010, 20:20 ]
http://www.autocentrum.pl/mitsubishi/3000gt/ii/
Komu wierzyć ? To były 286 KKM czy nie, czy to może faktycznie wymysł allegrowiczów. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 21-05-2010, 01:35
|
|
|
Cytat: | 3.0 V6 24V 4x4 (286KM) |
tak jak pisali koledzy wczesniej jest to wymysl moze nie tak allegrowiczow co prawa
w niemczech placi sie podatek nie od pojemnosci ale od mocy samochodu dlatego wszystkie 3000gt mialy podana moc wzieta z bajki i za wszystkie placilo sie tak samo dlatego niektore sl i vr4 maja tak pisana moc |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-05-2010, 06:38
|
|
|
Więc były silniki o mocy 286KM czy nie ? czy tylko 225 i 320 ? |
|
|
|
 |
|
|